![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
Bekijk resultaten enquête: Zijn "vlaamse" eremoorden beter dan "islamietische"? | |||
"vlaamse" zijn het gevolg van onweerstaanbare drang |
![]() ![]() ![]() |
2 | 13,33% |
"islamietische" eremoorden zijn monsonwaardig |
![]() ![]() ![]() |
5 | 33,33% |
Die juri zat duidelijk vol moslims |
![]() ![]() ![]() |
8 | 53,33% |
Aantal stemmers: 15. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en het draait altijd om hetzelfde: het aangetaste eergevoel van de horendrager -(draagster).... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U doet alsof het in België de gewoonte is om mannen die hun vrouw vermoorden vrij te spreken. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Ook een man die zijn kinderen verdronk als kleine katjes werd vrijgesproken Gendarmes die een vrouw verstikten met een kussentje kregen zelfs een lichtere misdaadomschrijving en dus lichtere straf dan de procureur had geëist |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dat er betwistbare vrijspraken gebeuren zal ik niet betwijfelen. Gebrek aan bewijs is een veel voorkomende reden. Raar voor iemand die er graag op wijst dat men onschuldig is tot het tegendeel bewezen is. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#27 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ook een religieus "eergevoel" komt hier absoluut niet voor in aanmerking en is ook nog nooit in de belgische rechtspraak met succes gepleit. Ook d�*t kan ik je verzekeren. Eremoord is onaanvaardbaar binnen het christendom. En ga nu maar weer eens op zoek naar middeleeuwse voorbeelden om jouw benepen visie op religie kracht bij te zetten... Het verandert NIKS aan de zaak dat eremoord in de krachtigst mogelijke termen wordt afgewezen binnen de christelijke geloofsovertuiging; er wordt zelfs niet het minste "begrip" voor opgebracht. Neen, Filosoof, dit zijn valse insinuaties en regelrechte leugens... ![]() Dus neen, je kan met dat artikel 71 SW zeker niet alle kanten uit... Recht is meer dan een artikeltje in één of ander wetboek; het is iets wat je binnen context moet bekijken. Dat maakt ook het verschil tussen een jurist en iemand die ergens een wettekstje "prikt"... Dat laatste geldt overigens ook voor basisteksten zoals de Bijbel, hoewel velen zich geroepen voelen om amateur-theoloog te spelen...
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gebeurde de moord vanuit een bepaalde sociale context waarbij druk vanuit de gemeenschap tot moorden meespeelt of niet? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Europees Commissaris
|
![]() En zopas is het bericht uit dat de franse popster Bertrand Cantat 8 jaar effectief achter tralies zal zitten om zijn vriendin Marie Trintignant neer te meppen.... Zulks is de uitspraak van de Rechbank in Litouwen. 8 jaar is niet zo veel zo dunkt me... passionele moord of zoveelste geval van "domestic violence"? ... wat doet het ertoe. Waarschijnlijk was hier ook wel sprake van "onweerstaanbare drang", maar in een Litouws rechtssysteem..... Wachten op verdere persberichten over de grond van de zaak en of er "eremoord" ook ingeroepen werd als motief...
![]()
![]() |
#32 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Hij zou pas als werkelijk krankzinnig beschouwd zijn indien hij zich als jurist tot de islam bekeerd had. ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
PS Je moet de geschiedenis van de pogroms in Litouwen eens natrekken: leerrijk! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik merk dat het argumentarium van Filosoof almaar dunner wordt... Nogmaals, ik daag je hier formeel uit om mij ook maar één belgisch vonnis of arrest te citeren waarin een strafrechter in z'n motivatie het concept van de "eremoord" as such aanvaardt om tot een vrijspraak te concluderen op basis van art. 71 SW.
Try me... at least I know what I'm talking about.... getekend, Een Gents jurist... ![]() ![]() ![]()
![]() |
#36 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik insinueer niets ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Voor de rest is natuurlijk iedereen gelijk voor de wet, enkel zijn sommigen "gelijker" voor de wet dan anderen... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Minister
|
![]() Bompa, volgens mij begin je te lijden aan multiculturele dwaasheid. Jij bent rijp voor het zothuis.
![]()
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Géén kwestie van, ik kom NIET bij jou !!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Schepen
|
![]() Ik geloof inderdaad ook dat de moordzaak te vergelijken is met een eermoord.
Als we eisen van vreemdelingen zich aan de wetten te houden moeten we zelf al de voorbeeld geven. Je mag nooit verwachten dat vreemdelingen akkoord zullen gaan met dubbele regels; soepele voor de autochtonen en strenge voor de allochtonen. Dit zou automatisch opstand veroorzaken. Wat betreft eermoord keur ik het ten strengste af, ik vind het achterlijk en vind dat er strenge straffen op moeten gegeven worden. Niets kan moord vergoeilijken vind ik. Een mens is gewoon veel te veel waard om brutaal het leven van te nemen. Daarom zeg ik wat duizenden jaren wordt gezegd: JE ZULT NIET DODEN.
Natuurlijk willen gewone burgers geen oorlog, maar uiteindelijk, het zijn de leiders van een land die de macht bezitten, en de mensen naar je toe trekken is heel gemakkelijk, maakt niet uit of het democratie, fascisme, een parlement en zelfs al communisme is. Het enigste wat je moet doen is ze vertellen dat ze aangevallen worden, hun nationalistische gevoelens aanwakkeren en ze een gevaar aangeven. Het werkt overal. |
![]() |
![]() |