Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 augustus 2008, 15:23   #21
FDM
Banneling

Standaard

Albert en Paola : 8,195 milj Euro
Fabiola : 1,388 milj Euro
Filip en Mathilde : 0,888 milj Euro
Laurent : 0,300 milj Euro
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2008, 15:26   #22
FDM
Banneling

Standaard

1.688.000 euro per jaar uitgespaard , ofte 68093751 fr of 6 fr per belg uitgespaard

damn , geen pint per belg

en dan gaan we het eens hebben over de beveiliging van die spaanse grot
Oud 23 augustus 2008, 15:44   #23
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FDM Bekijk bericht
1.688.000 euro per jaar uitgespaard , ofte 68093751 fr of 6 fr per belg uitgespaard

damn , geen pint per belg

en dan gaan we het eens hebben over de beveiliging van die spaanse grot
hervormingen kunnen ook inhouden dat de dotatie drastisch wordt opgetrokken om de uitgaven transparanter te maken... Dus niet te vroeg juigen .

Overigens nu die dotatie voor prins en prinses intrekken is iets te laat vrees ik wel kan men de dotaties van toekomstige prinsen en prinsessen binnen de perken houden (wat overigens ook aan te raden is ze zijn met veel ). Ik denk niet dat Leterme erin zal slagen weer een loze belofte dus .

Nu ik moedig het transparanter maken van de uitgaven van onze monarchie ook aan net als onze monarch zelf trouwens...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2008, 15:47   #24
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
hervormingen kunnen ook inhouden dat de dotatie drastisch wordt opgetrokken om de uitgaven transparanter te maken... Dus niet te vroeg juigen .

Overigens nu die dotatie voor prins en prinses intrekken is iets te laat vrees ik wel kan men de dotaties van toekomstige prinsen en prinsessen binnen de perken houden (wat overigens ook aan te raden is ze zijn met veel ). Ik denk niet dat Leterme erin zal slagen weer een loze belofte dus .

Nu ik moedig het transparanter maken van de uitgaven van onze monarchie ook aan net als onze monarch zelf trouwens...

Begrijp ik het goed dat U onze monarch transparanter wil maken?

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate

Laatst gewijzigd door 4x10E6 : 23 augustus 2008 om 15:48.
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2008, 15:48   #25
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
En gaan ze Fabiola dan laten verhongeren?
Kan die niet intrekken bij haar zoon Albert? Tenslotte is dat toch de koning?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2008, 15:50   #26
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Begrijp ik het goed dat U onze monarch transparanter wil maken?
neen 4miljoen u snapt mij verkeerd alleen zijn uitgaven kunnen wat transparanter (kwestie van de goedkope kritiek tegelijk ook de grond in te boren)... Maar dat had U zeker door!
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
Oud 23 augustus 2008, 15:51   #27
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Citaat:
Oud 23 augustus 2008, 15:55   #28
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pierette Bekijk bericht
Leterme wil dotaties beperken tot Albert en Filip

Eerste minister Yves Leterme wil het huidige systeem van dotaties aan de koninklijke familie hervormen.

http://forum.politics.be/newthread.p...newthread&f=13

rarara, waat zit het addertje ?
De CD&V is steeds tegen de dotatie voor alle leden van de koninklijke familie geweest. Het is Verhofstadt die dit heeft ingevoerd samen met de PS.

Voor het aantreden van Albert II en VHS waren de koninklijke dotaties trouwens enkel voor de regerende koning en zijn 1ste opvolger.
De rest moest idd zelf maar zorgen voor zijn eigen inkomsten.

Zolang de teven aan de macht waren, konden niet troonopvolgers geen staatsgeld verspillen. Laurent mocht zelfs geen gebruik maken van militaire voertuigen of diensten.
Paars heeft hem echter in de watte gelegd, en alles wat voor de 1ste troonopvolger telde ook naar hem doorgeschoven, daar hij toen 2de troonopvolger was. Eens hij alle geschenkjes had gekregen, werd hij achteruitgeschoven als troonopvolger, eerst door vrouwen het recht op de kroon te geven en daarna door de kweekwoede van de koninglijke kinderen.

De rede dat Leterme dit alles terug wil afschaffen en tot slechts de troonzitter en zijn 1ste opvolger wil terug brengen moet je zoeken in de leeftijden van Astrid haar kinderen. Deze beginnen de leeftijd van 21 jaar te bereiken en dus ook rechthebbenden op een dotatie te worden.
Je kan immers geen dotatie aan de 13de troonopvolger rechtvaardigen als je er niet ook één geeft aan de 6 troonopvolger
En daar zit het addertje, binnen 20 jaar zitten we met nog eens 10 troonopvolgers die hun recht op een dotatie gaan laten gelden, als men deze van Laurent nu niet afschaft. En je kan een 13de troonopvolger onmogelijk meer geven dan een 6de troonopvolger, je kan dus zelf wel even berekenen hoeveel de geschenkjes aan Laurent ons gaan kosten binnen 20 jaar.

Dan mogen de belastingbetalers nog eens 3.000.000€ ophoesten dankzij Paars haar begrip voor Laurent zijn finaciele problemen en gebrek aan ervaring en kennis om op de arbeidsmarkt zijn kost te kunnen verdienen.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2008, 15:58   #29
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Albert II is haar schoonbroer en niet haar zoon.
Het is juist omdat zij niet voor een troonopvolger heeft gezorgd dat wij nu moeten betalen voor Laurent.
Oud 23 augustus 2008, 15:59   #30
FDM
Banneling

Standaard

op het kapblok ermee
Oud 23 augustus 2008, 16:00   #31
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Albert II is haar schoonbroer en niet haar zoon.
ik denk dat hij dat wel weet...
Citaat:
Het is juist omdat zij niet voor een troonopvolger heeft gezorgd dat wij nu moeten betalen voor Laurent.
tamelijk zielig dat een mens zoiets durft schrijven... En zeggen dat dit komt van een man met zelf een handicap ...
Citaat:
Oud 23 augustus 2008, 16:07   #32
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Deze hervorming hoeft niet duurder te worden, in het tegendeel zelfs. Men kan dan tegelijk de mogelijkheden voor het gebruik van militair materieel ook aan banden leggen.

En het afschaffen van de dotaties van Laurent en Astrid kan gemakkelijk en zonder problemen, men kan zelfs eisen dat ze betalen voor het gebruik van de koninklijke staatseigendommen.
Beiden hebben immers geen zicht op de troon en kunnen hun dotatie dus niet verantwoorden aan de bevolking.
Daarbij komt dat Astrid ook een dotatie heeft via haar echtgenoot van Luxemburg en dus niet is aangewezen op die van België.
Laurent is in weze een gewone burger zoals jij en ik en heeft dus slechts evenveel of weinig rechten als jij en ik.
Hij heeft dus recht op 1000€ werkloosheidsuitkering, als hij tenminste bewijst dat hij beschikbaar is voor de arbeidsmarkt en actief zoekt achter werk, anders heeft hij slechts recht op een leefloon van het OCMW.
Oud 23 augustus 2008, 16:09   #33
4x10E6
Eur. Commissievoorzitter

4x10E6's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
neen 4miljoen u snapt mij verkeerd alleen zijn uitgaven kunnen wat transparanter (kwestie van de goedkope kritiek tegelijk ook de grond in te boren)... Maar dat had U zeker door!
Ik moet zondermeer toegegeven dat de praktijk van het transparanter maken van een monarch mij wat overtrokken leek.
Hetzelfde moet ik spijtig genoeg ook zeggen wat het transparant maken van de uitgaven van Albert II betreft. Mij lijkt het dat ook zijne excellentie op enige discretie mag rekenen aangaande de omvang en inhoud zijn zaterdagse aankopen in de Lakense Lidl.

#InDeWetStraatDansenDeDwergen #EsLebeZelzate
4x10E6 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2008, 16:10   #34
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Laurent is in weze een gewone burger zoals jij en ik en heeft dus slechts evenveel of weinig rechten als jij en ik.
Hij heeft dus recht op 1000€ werkloosheidsuitkering, als hij tenminste bewijst dat hij beschikbaar is voor de arbeidsmarkt en actief zoekt achter werk, anders heeft hij slechts recht op een leefloon van het OCMW.
yeah right
http://www.monarchie.be/nl/activitie....php?name_id=7
jij en ik
Citaat:
Oud 23 augustus 2008, 16:18   #35
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ik denk dat hij dat wel weet...

tamelijk zielig dat een mens zoiets durft schrijven... En zeggen dat dit komt van een man met zelf een handicap ...
Het is idd triestig. Maar het is nu eenmaal de waarheid. En over de gevolgen van een handicap of medisch probleem moet niet gezwegen worden.

Want zij heeft samen met Boudewijn Filip opgevoed en klaar gestoomd voor de troonopvolging, maar toen het zover was, bleek hij er niet klaar voor te zijn.
En het is de Belgische bevolking die mag opdraaien hier voor.
Hoewel Paars er een nog grotere schuld aan heeft, zij hadden hem NOOIT gelijk mogen stellen met de 1ste troonopvolger. Men kende immers zijn verleden en het was zelfs daarom dat zijn vader wilde dat vrouwen de troon konden bestijgen, want hij wilde Laurent NOOIT op de troon laten zitten.
Oud 23 augustus 2008, 16:19   #36
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

da ze gans die koninklijke familie zo snel als mogelijk buitenbonjouren!
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 augustus 2008, 16:30   #37
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Idd, in het verleden werden prinsen met het gedrag van Laurent gewoon overal buiten gehouden.

Ze moesten zich zelfs nog niet zo erg gedragen.
Er zijn zelfs leden van de koninklijke familie die totaal herleid werden tot gewone burger, omdat ze een verkeerd woord zeiden op een feestje of omdat ze met de verkeerde persoon om gingen. Nu worden diefstallen en beledigingen aan de burger gewoon beloond met extra dotatie's en extra macht.
En wie niet tot het gezin van de troonzitter of zijn 1ste opvolger behoorde mocht niet op staatsgelegenheden verschijnen, tenzij deze ook directe familieaangelegenheden waren en dan nog slechts op de achterste banken verstopt voor de media.
Oud 23 augustus 2008, 16:38   #38
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 4x10E6 Bekijk bericht
Ik moet zondermeer toegegeven dat de praktijk van het transparanter maken van een monarch mij wat overtrokken leek.
Hetzelfde moet ik spijtig genoeg ook zeggen wat het transparant maken van de uitgaven van Albert II betreft. Mij lijkt het dat ook zijne excellentie op enige discretie mag rekenen aangaande de omvang en inhoud zijn zaterdagse aankopen in de Lakense Lidl.
In de dotatie van de koning zitten ook de staatsbanketten die hij moet geven bij buitenlands bezoek.
Zijn dotatie is redelijk transparant, maar deze van Laurent en Astrid niet, hun dotatie dient enkel om van te leven want zij hebben als 5de en13de troonopvolgers GEEN verplichtingen tegenover België en zijn bevolking.
En daar wringd het schoentje, Paars had hen NOOIT een dotatie mogen toekennen, daar zelfs de 2de troonopvolger geen verplichtingen heeft tegenover het land en zijn bevolking, buiten klaar staan op het ogenblik dat de 1ste troonopvolger sterft zijn erfgenaam. Voor dat Laurent dus enige verplichting krijgt tegenover België of zijn bevolking, moeten er 12 mensen sterven, waarvan 10 veel jonger dan hem.
Oud 23 augustus 2008, 16:41   #39
FDM
Banneling

Standaard

In de dotatie van de koning zitten ook de staatsbanketten
maar niet de beveiliging
Oud 23 augustus 2008, 16:44   #40
FDM
Banneling

Standaard

Paars had Laurent en Astrid NOOIT een dotatie mogen toekennen

dat zal wel op vraag van slinkse Dicorupto geweest zijn ;
denk niet dat den bère boerderijen in vlaanderen bezit
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be