Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 augustus 2008, 09:56   #21
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Ik vraag me af of u als heterofoob daar wel objectief kan over oordelen.

Paulus.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2008, 10:00   #22
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patsy Stone Bekijk bericht
Is het zo vreemd dat die mensen hun oude dag liever willen doorbrengen bij gelijkgestemde zielen, dan bij mensen die hen vaak openlijk veroordelen voor wie of wat ze zijn?
dat is nu net het nadeel van een rusthuis.

Ook hetero personen komen niet altijd terecht bij "gelijkgestemden" of wat daarvoor moet doorgaan: het is niet omdat men hetero is dat men als bejaarde vrouw persé op heel die meute seniele bejaarde mannen gaat vallen. Ook bejaarden hebben zo hun voorkeuren zou ik denken.

Nu, het schijnt dus een privé instelling te worden met luxestatus. Het is dus niet dat met belastingsgeld een apartheidssysteem wordt ontwikkeld.

Maar dan mag een privé eigenaar dus ook "enkel voor heteros" verhuren zou ik denken. Het wordt wel grappig dat van iedereen heel hun leven wordt verwacht dat ze niet discrimineren, maar op de oude dag moet het dan weer wel kunnen.

Zo zijn er ook al plannen (of aanvragen) voor bejaardentehuizen "Turkse oudjes only" of "marokkaanse oudjes only" (vooral in Nederland).
Ik vraag me wel af of die dan ook op privé-geld draaien.

En uiteraard mag mijn moeder dan ook in een "blonde hetero autochtonen only" tehuis terechtkunnen.
(maar kijk eens hoe vies dat nu ineens klinkt?)

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 24 augustus 2008 om 10:03.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2008, 10:17   #23
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Patsy Stone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Paulus.
Ben ik nu al heterofoob? Waarop is die vaststelling gebaseerd, als ik vragen mag?
Patsy Stone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2008, 10:27   #24
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
dat is nu net het nadeel van een rusthuis.

Ook hetero personen komen niet altijd terecht bij "gelijkgestemden" of wat daarvoor moet doorgaan: het is niet omdat men hetero is dat men als bejaarde vrouw persé op heel die meute seniele bejaarde mannen gaat vallen. Ook bejaarden hebben zo hun voorkeuren zou ik denken.

Nu, het schijnt dus een privé instelling te worden met luxestatus. Het is dus niet dat met belastingsgeld een apartheidssysteem wordt ontwikkeld.

Maar dan mag een privé eigenaar dus ook "enkel voor heteros" verhuren zou ik denken. Het wordt wel grappig dat van iedereen heel hun leven wordt verwacht dat ze niet discrimineren, maar op de oude dag moet het dan weer wel kunnen.

Zo zijn er ook al plannen (of aanvragen) voor bejaardentehuizen "Turkse oudjes only" of "marokkaanse oudjes only" (vooral in Nederland).
Ik vraag me wel af of die dan ook op privé-geld draaien.

En uiteraard mag mijn moeder dan ook in een "blonde hetero autochtonen only" tehuis terechtkunnen.
(maar kijk eens hoe vies dat nu ineens klinkt?)
Ik heb daar eigenlijk geen probleem mee. Als jouw moeder graag naar een "blonde hetero autochtonen only" rustoord wil en ze heeft ook die mogelijkheid, waarom zou dat dan niet mogen? Ik hoop zelf nooit in een rustoord terecht te moeten komen, maar als het dan toch moet, dan geef ik eerlijk gezegd de voorkeur aan een rustoord waar bijvoorbeeld geen moslims of andere religieuze fanaten zitten. Dat moet toch kunnen?

Ik zie niet goed in wat dat met 'discriminatie' te maken heeft. Tenzij - zoals je zelf zegt - het gaat om een rustoord dat door een overheid wordt uitgebaat. Daar moet iedereen terecht kunnen.
Oud 24 augustus 2008, 10:35   #25
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb daar eigenlijk geen probleem mee. Als jouw moeder graag naar een "blonde hetero autochtonen only" rustoord wil en ze heeft ook die mogelijkheid, waarom zou dat dan niet mogen? Ik hoop zelf nooit in een rustoord terecht te moeten komen, maar als het dan toch moet, dan geef ik eerlijk gezegd de voorkeur aan een rustoord waar bijvoorbeeld geen moslims of andere religieuze fanaten zitten. Dat moet toch kunnen?

Ik zie niet goed in wat dat met 'discriminatie' te maken heeft. Tenzij - zoals je zelf zegt - het gaat om een rustoord dat door een overheid wordt uitgebaat. Daar moet iedereen terecht kunnen.
Jamaar, volgens mij is dat dus niet mogelijk gezien de anti-discriminatie wetten. "gewone" (ook privé) rusthuizen mogen dus geen klanten weigeren omdat ze religieus fanaat of moslim (is dat niet hetzelfde?) zijn.

Andersom kan dat zo te zien dus wel. Nochtans werd er laatst een huiseigenaar veroordeeld omdat hij weigerde zijn eigendom aan een homo-koppel te verhuren. (zelf vind ik dat totaal achterlijk, maar het gaat over het principe).

Dus ofwel mag het allemaal, ofwel mag er niks. En vermits autochtone hetero's zonder geloof ondertussen al "niks meer mogen", moet de lat voor iedereen gelijk liggen.

Ze zullen echt geen plakkaatje aan de deur van het bejaardentehuis moeten hangen van: "interdit aux Nord-Africains", dus waarom dan wel "interdit aux hetero's"?

Ik hoop vooral dat Matthias Storme zijn proces over die miskleun van een AD wet wint, maar tot dan moet wel IEDEREEN ze volgen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 24 augustus 2008, 10:35   #26
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Ik zie het probleem niet.

Sjeesus jonges, vind eens een hobby of zo.

Oud 24 augustus 2008, 10:36   #27
FDM
Banneling

Standaard

wats next ? de RIC ?
royal imam club ??
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2008, 10:38   #28
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:

Waarom maken ze niet gewoon verschillende afdelingen in rusthuizen, waar gelijkgestemden en verschillende ethnische groepen apart zitten ? Iedereen mag er dan binnen, zonder discriminatie, maar toch zitten ze op hun gemak onderéén, en niet gemengd met anderen, die hun mischien niet, of minder, bevallen.

Laatst gewijzigd door piraat : 24 augustus 2008 om 10:41.
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2008, 10:39   #29
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik zie het probleem niet.

Sjeesus jonges, vind eens een hobby of zo.

ik ga met Patsy in een allochtonen-vrij en homo-vrij rusthuis zitten.

wat denk je?

Oud 24 augustus 2008, 10:43   #30
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:

wat denk je?
In de drie Belgische landtalen aan de ingang: "Verboden ingang aan allochtonen en homo's/lesbiennes"
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2008, 10:46   #31
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

wat denk je?
Ik zie het probleem nog altijd niet. Het enigste verschil is dat gij voorstelt om daadwerkelijk mensen de toegang te ontzeggen - wat bij het holebi-rusthuis niet het geval is. Maar dan nog.

Als gij u op uw tachtigste gaat opboeien over het al dan niet bestaan van een holebi-rusthuis, gaat ge het snel aan uw hart krijgen ze.
Oud 24 augustus 2008, 10:46   #32
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
In de drie Belgische landtalen aan de ingang: "Verboden ingang aan allochtonen en homo's/lesbiennes"
ik wil ook nog een vlaams leeuwke aan de deur.

-----------------

ps. hoe doen ze dat nu in feite? Soms legt men twee dames of twee heren samen op één kamer (wat ik dus al ontoelaatbaar vind, iedereen mag toch recht hebben op zijn eigen privacy! een muurtje en een deurtje extra gaan het niet uitmaken), maar kom, wat ik bedoel: ik zou toch niet graag met een overjaarse lesbienne op mijn kamer liggen. Geef me dan maar een oud overtuigd homootje ventje.

Laatst gewijzigd door circe : 24 augustus 2008 om 10:49.
Oud 24 augustus 2008, 10:49   #33
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Jamaar, volgens mij is dat dus niet mogelijk gezien de anti-discriminatie wetten. "gewone" (ook privé) rusthuizen mogen dus geen klanten weigeren omdat ze religieus fanaat of moslim (is dat niet hetzelfde?) zijn.

Andersom kan dat zo te zien dus wel. Nochtans werd er laatst een huiseigenaar veroordeeld omdat hij weigerde zijn eigendom aan een homo-koppel te verhuren. (zelf vind ik dat totaal achterlijk, maar het gaat over het principe).

Dus ofwel mag het allemaal, ofwel mag er niks. En vermits autochtone hetero's zonder geloof ondertussen al "niks meer mogen", moet de lat voor iedereen gelijk liggen.

Ze zullen echt geen plakkaatje aan de deur van het bejaardentehuis moeten hangen van: "interdit aux Nord-Africains", dus waarom dan wel "interdit aux hetero's"?

Ik hoop vooral dat Matthias Storme zijn proces over die miskleun van een AD wet wint, maar tot dan moet wel IEDEREEN ze volgen.
Dat hoop ik alvast met je mee. Die wet slaat inderdaad nergens op. Dat de overheid niet mag discrimineren, lijkt me evident, maar ik verhuur als privé-persoon verdorie toch zeker mijn huis aan wie ik wil? Hetzelfde met die rustoorden: als ik als privé-persoon een rustoord wil starten voor homo's en lesbiennes of voor blonde hetero autochtonen, dan heeft niemand daar zaken mee.
Oud 24 augustus 2008, 10:51   #34
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door piraat Bekijk bericht
Waarom maken ze niet gewoon verschillende afdelingen in rusthuizen, waar gelijkgestemden en verschillende ethnische groepen apart zitten ? Iedereen mag er dan binnen, zonder discriminatie, maar toch zitten ze op hun gemak onderéén, en niet gemengd met anderen, die hun mischien niet, of minder, bevallen.
Ook goed. Alleen... Hoeveel afdelingen kan je uiteindelijk maken in zo'n privé-rustoord? De meeste van die rustoorden zijn eerder kleinschalig. Het zijn de openbare rustoorden die het groots aanpakken en daar is iedereen sowieso toegelaten...
Oud 24 augustus 2008, 11:21   #35
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Waarom wordt er niet gekeken waarom die mensen zich niet thuisvoelen tussen andere bejaarden?
Je kunt beter proberen om daar wat aan te doen inplaats van apart rusthuizen te openen op basis van seksuele geaardheid!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2008, 11:23   #36
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Waarom wordt er niet gekeken waarom die mensen zich niet thuisvoelen tussen andere bejaarden?
Je kunt beter proberen om daar wat aan te doen inplaats van apart rusthuizen te openen op basis van seksuele geaardheid!
Spijkers met hele grote koppen!

Goed gezegd alice!

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2008, 11:25   #37
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

de enige bedenking die ik mij kan maken is dat de inrichters van dit rustoord blijkbaar van mening zijn dat homo's niet thuishoren binnen gewone rustoorden.
Volgens mij een ongezonde houding.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2008, 11:26   #38
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Ik zie het probleem nog altijd niet. Het enigste verschil is dat gij voorstelt om daadwerkelijk mensen de toegang te ontzeggen - wat bij het holebi-rusthuis niet het geval is. Maar dan nog.

Als gij u op uw tachtigste gaat opboeien over het al dan niet bestaan van een holebi-rusthuis, gaat ge het snel aan uw hart krijgen ze.
hoe krijg je een holebi-only rusthuis als je hetero's niet zou weigeren? Dat moet je me toch eens uitleggen.

Oud 24 augustus 2008, 11:30   #39
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
de enige bedenking die ik mij kan maken is dat de inrichters van dit rustoord blijkbaar van mening zijn dat homo's niet thuishoren binnen gewone rustoorden.
Volgens mij een ongezonde houding.

past op! dat hoeft helemaal niet zo te zijn hoor. Ik zie trouwens enkel problemen in dubbele of driedubbel kamers.
als men dan toch gewoon is om de vrouwen en mannen gescheiden te leggen (men verwacht ook niet van een vrouw dat ze haar kamer gaat delen met een mannelijke bejaarde), dan vind ik wel dat men rekening moet houden met de sexuele geaardheid. Dus zou men de homo bejaarden bij de vrouwen moeten leggen en de lesbo bejaarden bij de mannen........ pffffff ingewikkeld zeg!

Maar voor hetzelfde geld zou ik het vreselijk vinden dat mijn moeder haar kamer zou moeten delen met een totaal Nederlandsonkundige turkse vrouw zoals laatst op TV te zien was.

Oud 24 augustus 2008, 11:46   #40
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:

Paulus.
Ben ik nu al heterofoob? Waarop is die vaststelling gebaseerd, als ik vragen mag?
Hallo, Paulus? Was dit slechts een ad hominem tussendoortje, of zat er een bedoeling achter deze opmerking?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be