![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
en een extra proficiat om te eindigen met een welgeslaagde climax. Op misschien een paar mierenneukerijen perfect mee eens...
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Gouverneur
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#23 |
|
Gouverneur
|
|
|
|
|
#24 | ||
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#25 |
|
Gouverneur
|
Match gestreden? Min of meer al zijn punten zijn gecounterd. En mss kun jij eens reageren in zijn plaats? Trouwens, dit is geen strijd, jullie zijn niet mijn vijanden.
|
|
|
|
#26 | ||||
|
|
ja punt gemaakt en zo...
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
|
#27 |
|
Gouverneur
|
Neen, maar als je de door mij daarnet al aangehaalde post doorleest zie je dat ik al zijn tegenargumenten (voor het grootste deel) terug onderuit heb weten te halen.
|
|
|
|
#28 |
|
Gouverneur
|
Wat is dan mijn punt? (volgens jou)
|
|
|
|
#29 | ||||||||||||||||||||||||||
|
Provinciaal Statenlid
|
Citaat:
Citaat:
Maar daar gaat het dus niet over eh, waar het over gaat is het heden. Al die romantische achteruitblikken naar "de tijd van toen" helpen het huidige Vlaanderen geen stap dichter. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Tot nader orde is België nog altijd een democratie: elke regering die dit land heef gekend voor zover mijn 23 jaren zich kunnen herinneren had een meerderheid in het parlement en een meerderheid van de Belgen achter zich. Citaat:
Citaat:
Maar het is niet omdat een Franse firma belangrijke aandelen/ deelbedrijven heeft in België dat de Franse natie politieke macht wil verwerven in België door een soort van economische schaduwoorlog uit te vechten. Citaat:
2) die mensen die stemrecht kregen wonen hier al een tijdje, voldoende om te weten waar er een aantal problemen zijn. Ook aan hen wordt water geleverd, hun huisvuil wordt ook opgehaald, hun kinderen gaan naar onze scholen, ze worden verzorgd in onze ziekenhuizen...ze betalen ook de overeenkomstige belastingen. In een gemeente zijn zij ook onderhevig aan de opcentiemen en de persoonbelasting. Het lijkt me dus niet meer dan normaal dat zij ook inspraak krijgen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Mijn probleem ligt erin dat dat geld beter zou besteed worden aan structurele verbeteringen, zoals het moderniseren van de industrie op de as luik-charleroi, de infrastructuurwerken op de maas en andere. zaken die een duurzame verbetering voor Wallonië zouden betekenen. (of om het fiscaal uit te drukken: transfers liever voor kapitaaluitgaven dan voor lopende uitgaven) Citaat:
Of wij nu splitsen of niet, in Europa betekenen we niets, behalve dat we natuurlijk Brussel kunnen gijzelen. Citaat:
Citaat:
Los daarvan zie ik niet in waarom we binnen de context België niet kunnen samenwerken met de Walen maar binnen de context Vlaanderen plots wel. Met mijn naïeve gedachten zou ik zeggen dat we nu juist veel meer instrumenten hebben om samen te werken met de Walen dan in een onafhankelijkheids scenario. Citaat:
En ja ik denk dat er in Brussel Walen wonen, net zoals er Vlamingen wonen. En hoezo brussel verloren? Vinden we het niet meer? Steden veranderen nu eenmaal door de tijd heen. Ik zie niet in hoe ge, op beschaafde wijze, Brussel weer een Nederlandstalige stad gaat maken. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dus geeft u maar een ander voorbeeld, u hebt er blijkbaar toch voldoende. Citaat:
Citaat:
U denkt dat het beleid plots drastisch zal veranderen omdat we 3 miljoen belgen de vergeetput in gooien? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
#30 |
|
Provinciaal Statenlid
|
|
|
|
|
|
|
#31 | ||
|
|
Citaat:
En ja, hypocriet Bartje heeft al zoveel beloofd: Citaat:
En ach, als 't van hypocriet Bartje afhangt, zullen we dat nog heeel lang mogen hopen, gezien de politieke medeplichtigheid van zijn partij, in de hallucinante transferpolitiek van Vlaanderen naar Wallonie.., heu..Belgique. Wederom is jou vraag hier van toepassing: Pourquoi ? Alloo Didier ? |
||
|
|
|
|
|
#32 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Staatssecretaris
|
Jouw België is het mijne niet.
|
|
|
|
|
|
#34 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#35 | |
|
|
Citaat:
Geef me anders eens een voorbeeld, van waar ook ter wereld, waar een rijker landsgedeelte solidair is met een armer gebied aldaar en verhoudingsgewijs en even onvoorwaardelijk, er minstens evenveel aan 'schenkt' als Vlaanderen jaarlijks doet aan (politiek) Wallonie en hiermee zelfs de eigen bestuursuitgaven in het gedrang brengt. Aldus, een piepklein voorbeeldje is genoeg, van waar ook ter wereld, Danny... |
|
|
|
|
|
|
#36 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|