Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2008, 13:07   #21
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

De rechtvaardige rechter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
nee, dat heb ik niet geschreven, maar de automatische loonsindexering zoals ze nu is, is een illusie waar alleen de staat beter van wordt.
IDD hoger loon = meer belasting (behalve als je de achterpoortjes weet te vinden).
Oud 26 augustus 2008, 13:08   #22
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Het is absoluut waar dat het hier een goed leven is, dat is waar. Maar als het gaat over vergelijken tussen landen die het goed hebben, mag toch gezegd worden dat er verschillen bestaan.
Er bestaan verschillen maar ik zie dat niet zo graag die "hij heeft een porsche en ik heb maar een audi a6 mentaliteit". Het geeft de kortzichtigheid aan van de mens. Nu het is eigen aan ons maar misschien moet men eens nadenken van wat een geluk we hebben van die audi te hebben vooraleer men weer eens gaat klagen.
Citaat:
Trouwens, toen ik in juli in Baskenland was, zei m'n vroegere werkgever me heel duidelijk "in het najaar gaan we goed voelen wat er aan het gebeuren is". Hij verwacht zich alleszins aan serieuze problemen. Dat is hier nog niet het geval.
Iedere werkgever weet dat het in het najaar gaat donderen... en dan met zicht op de kosten om zijn verwarming aan te zetten ook hier.

Nu we hebben gelukkig al een ferme schok gehad hoor dat je zegt dat dat niet het geval is kunnen we alleen als positief ervaren (tis dat je het al vergeten bent ) want dan zal de schok van het najaar meevallen. Maar op termijn zal dit jaar toch een rotjaar geweest zijn. Net als volgend jaar en misschien het jaar erop.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2008, 13:08   #23
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nee, dat heb ik niet geschreven, maar de automatische loonsindexering zoals ze nu is, is een illusie waar alleen de staat beter van wordt.
Je hebt het niet geschreven maar het komt er wel op neer.
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2008, 13:11   #24
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -=EXCALIBUR=- Bekijk bericht
Je hebt het niet geschreven maar het komt er wel op neer.
nee, het is immers volgens mij niet beter dat de prijzen blijven stijgen en de lonen stagneren

wou je dat horen ? maar dat doet me in de verste verte nog niet voor de automatische indexering pleiten, die is immers uitsluitend in het voordeel van de staat.

je schoot veel te vroeg en op de verkeerde ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2008, 13:12   #25
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De rechtvaardige rechter Bekijk bericht
IDD hoger loon = meer belasting (behalve als je de achterpoortjes weet te vinden).
die achterpoortjes worden (toch voor lage en middelinkomens) hoe langer hoe meer gesloten.
Oud 26 augustus 2008, 13:13   #26
largo_w

Standaard

Citaat:
weer zo'n naieveling die denkt dat de loonindexering in t voordeel van de burger is ...
zonder loonindexering zou jij zeker nog contenter zijn...
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
Oud 26 augustus 2008, 13:18   #27
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
zonder loonindexering zou jij zeker nog contenter zijn...
ik begrijp niet goed waar je daarmee heen wil

ik dacht dat ik net heel duidelijk de gevolgen van de belgische loonindexering (in combinatie met gehandhaafde belastingsschalen) had uitgelegd ...

meer kan ik daarover niet uitleggen vrees ik

o ja nog dit :

bij de vorige olie en grondstofcrisis is het niet de loonindexering geweest die de economie uit het slop haalde hoor

maar wel : absolute prijsblokkeringen (en niet alleen van voeding!)

Laatst gewijzigd door Anna List : 26 augustus 2008 om 13:20.
Oud 26 augustus 2008, 13:24   #28
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Emoblabla
één ding staat vast; wij hebben niet te klagen. Meer emoblabla
Zever van de bovenste plank.

Als iemand tien petsen tegen zijn hoofd krijgt mag die klagen, als u twee petsen krijgt moet u zwijgen want iemand anders heeft er tien gehad?

Wordt je die zever zelf niet moe?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2008, 13:24   #29
De rechtvaardige rechter
Parlementslid

De rechtvaardige rechter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
die achterpoortjes worden (toch voor lage en middelinkomens) hoe langer hoe meer gesloten.
In mijn ogen iedereen die werkt moet goed kunnen verdienen eender wat men. Maarja hier in België wordt meen leegezogen als je werkt. En wordt je bedankt met een pensioentje dat 63% van je loon bedraagt en voor zelfstandigen is de situatie nog erger. Dat dit nog kan.
Oud 26 augustus 2008, 13:29   #30
largo_w

Standaard

Citaat:
ik begrijp niet goed waar je daarmee heen wil
tgaat over dat klagen maar ik ben ervan overtuigd dat jij die verhoging niet bent gaan teruggeven aan uw baas, of wel? Dat mag altijd hoor hij zal niet wijgeren...

Citaat:
ik dacht dat ik net heel duidelijk de gevolgen van de belgische loonindexering (in combinatie met gehandhaafde belastingsschalen) had uitgelegd ...
Zeer duidelijk het was kritiek om te kritiekeren en heel erg goedkoop want ze zorgt (zij het in beperkte mate maar dat doet er voor de meesten niet toe iets is iets) al bij al wel voor een opvanging van de inflatie. Nu ik hou in het midden of ze wenselijk is op macroeconomisch vlak of dat ze optimaal is maar ze is en blijft positief...

Citaat:
meer kan ik daarover niet uitleggen vrees ik
Nee inderdaad het is best zo een kritiek analyses altijd zo kort mogelijk te houden dan zien de meesten er de fouten niet in.

Citaat:
bij de vorige olie en grondstofcrisis is het niet de loonindexering geweest die de economie uit het slop haalde hoor
Als ik mij niet vergis zitten die prijsstijgingen niet in de indexering, wel? Maar als je mag kiezen tussen een systeem zonder of een systeem met indexering dan is het systeem met toch wenselijker...(hierbij blijven alle andere factoren gelijk bedoel ik hé)

Citaat:
maar wel : absolute prijsblokkeringen (en niet alleen van voeding!)
kan wel zijn maar dat ook is maar een kortzichtige techniek. Maar leg gerust verder uit hoe u het optimaal zou aanpakken dat gevecht tegen inflatie...?
Citaat:
Oud 26 augustus 2008, 13:31   #31
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Zever van de bovenste plank.

Als iemand tien petsen tegen zijn hoofd krijgt mag die klagen, als u twee petsen krijgt moet u zwijgen want iemand anders heeft er tien gehad?

Wordt je die zever zelf niet moe?
hmmm ik zal mezelf voortaan weerhouden om op uw vragen in te gaan u bent niet alleen onbeleefd u bent nog eens onbeschoft genoeg om mijn citaten aan te passen... het ga je goed.
Citaat:
Oud 26 augustus 2008, 13:34   #32
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
tgaat over dat klagen maar ik ben ervan overtuigd dat jij die verhoging niet bent gaan teruggeven aan uw baas, of wel? Dat mag altijd hoor hij zal niet wijgeren...

Zeer duidelijk het was kritiek om te kritiekeren en heel erg goedkoop want ze zorgt (zij het in beperkte mate maar dat doet er voor de meesten niet toe iets is iets) al bij al wel voor een opvanging van de inflatie. Nu ik hou in het midden of ze wenselijk is op macroeconomisch vlak of dat ze optimaal is maar ze is en blijft positief...

Nee inderdaad het is best zo een kritiek analyses altijd zo kort mogelijk te houden dan zien de meesten er de fouten niet in.

Als ik mij niet vergis zitten die prijsstijgingen niet in de indexering, wel? Maar als je mag kiezen tussen een systeem zonder of een systeem met indexering dan is het systeem met toch wenselijker...(hierbij blijven alle andere factoren gelijk bedoel ik hé)

kan wel zijn maar dat ook is maar een kortzichtige techniek. Maar leg gerust verder uit hoe u het optimaal zou aanpakken dat gevecht tegen inflatie...?
uw gebrek aan elementair economisch inzicht kan ik vrees ik niet meer goedmaken ... ik ga dan ook passen ... als jij per se wil blijven geloven dat jij ook maar iets overhoud aan een automatische loonindexering in Belgie ... dan moet jij dat vooral maar doen, je zal er in elk geval niet ongelukkig om worden, en dat is ook al veel waard hé
Oud 26 augustus 2008, 13:38   #33
largo_w

Standaard

Citaat:
uw gebrek aan elementair economisch inzicht kan ik vrees ik niet meer goedmaken ...ik ga dan ook passen ... als jij per se wil blijven geloven dat jij ook maar iets overhoud aan een automatische loonindexering in Belgie ... dan moet jij dat vooral maar doen, je zal er in elk geval niet ongelukkig om worden, en dat is ook al veel waard hé
goedkoop hoor anna zeer goedkoop...
Citaat:
Oud 26 augustus 2008, 13:40   #34
-=EXCALIBUR=-
Staatssecretaris

-=EXCALIBUR=-'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
nee, het is immers volgens mij niet beter dat de prijzen blijven stijgen en de lonen stagneren

wou je dat horen ? maar dat doet me in de verste verte nog niet voor de automatische indexering pleiten, die is immers uitsluitend in het voordeel van de staat.

je schoot veel te vroeg en op de verkeerde ...
Kan allemaal goed zijn maar de realiteit is dat de indexering er is en dat de prijzen alsmaar blijven stijgen.

En waarom zou ik op iemand schieten?
-=EXCALIBUR=- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2008, 14:10   #35
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er bestaan verschillen maar ik zie dat niet zo graag die "hij heeft een porsche en ik heb maar een audi a6 mentaliteit". Het geeft de kortzichtigheid aan van de mens. Nu het is eigen aan ons maar misschien moet men eens nadenken van wat een geluk we hebben van die audi te hebben vooraleer men weer eens gaat klagen.

Iedere werkgever weet dat het in het najaar gaat donderen... en dan met zicht op de kosten om zijn verwarming aan te zetten ook hier.

Nu we hebben gelukkig al een ferme schok gehad hoor dat je zegt dat dat niet het geval is kunnen we alleen als positief ervaren (tis dat je het al vergeten bent ) want dan zal de schok van het najaar meevallen. Maar op termijn zal dit jaar toch een rotjaar geweest zijn. Net als volgend jaar en misschien het jaar erop.
Ik sta ervan versteld hoe jij soms betekenis geeft aan woorden en hoe je probeert in andermans plaats te denken... Ongelooflijk. Nu weet ik niet of ik extra uitleg moet geven of het gewoon moet negeren.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 26 augustus 2008 om 14:10.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2008, 15:39   #36
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hier zijn ze er op uit om de indexering van de lonen af te schaffen. Buiten het weer krijgen we hier dan ook ook Spaanse toestanden.
Al goed ook want het is er veel te warm.

Verschaeve
Oud 26 augustus 2008, 15:40   #37
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Ik sta ervan versteld hoe jij soms betekenis geeft aan woorden en hoe je probeert in andermans plaats te denken... Ongelooflijk. Nu weet ik niet of ik extra uitleg moet geven of het gewoon moet negeren.
Zo zie je maar, largo is kortzichtig.

Verschaeve
Oud 26 augustus 2008, 22:53   #38
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard Afschaffen ???

Citaat:
Hier zijn ze er op uit om de indexering van de lonen af te schaffen. Buiten het weer krijgen we hier dan ook ook Spaanse toestanden.
Dat is juist maar de indexereing afschaffen ? Dat is vroeger al een paar keren geprobeerd en MISLUKT.
Als "ze" dat nog eens proberen, zal het hoogstwaarschijnlijk wéér mislukken. Zeker nù met een inflatie van bijn 6 % !

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2008, 23:04   #39
Andro

Andro's schermafbeelding

Standaard

In Spanje is de btw 16%. Als ik mij niet vergis is dat in België 21%.

Laatst gewijzigd door Andro : 26 augustus 2008 om 23:07.
Andro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2008, 23:35   #40
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yves38 Bekijk bericht
Ben net terug uit vakantie en bleek dat in Spanje de voedingsprijzen gemiddeld 30% goedkoper zijn dan hier. Voor frisdrank was het nog veel meer. Dit verwonderde me toch ten zeerste. Iemand een idee over de reden waarom wij hier zoveel dienen te betalen.

Vooraleer men het hierop wil gooien : het ging niet om bepaalde voedingsproducten, maar over de totaliteit van datgene ik in 2 weken aankocht en overeenkomt met hetgeen ik hier ook koop.
.
Is het grootste deel van de voedingswaren in Spanje niet gericht op binnenlandse producten ??? In tegenstelling tot hier in belgie waar we voor een groot deel afhangen van import ???Als ik daar in een supermarkt loop zie ik over 't algemeen mediterane produkten ...
De frisdranken die je opnoemt zijn ook voor spanje "buitenlandse" produkten hé ...
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be