![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Nee, er is een hemelsbreed verschil tssn de talen van Westvlaanderen, Oostvlaanderen, Zeeuwsvlaanderen, en Fransvlaanderen onderling.
![]() |
![]() |
#22 |
Minister-President
|
![]() Ik kan me voorstellen dat de NSV dit ook wel interessant kan vinden, zij schijnen wel eens contact te hebben met de Vlaamsgezinde Jeunesses Identaires van Rijsel.
Laatst gewijzigd door Jeronimo : 26 augustus 2008 om 19:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb het niet over talen, wel over broeders en zusters "aan de andere kant van de grens".
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Vreemdeling
|
![]() Ik zou het liever dat dit debat apolitiek blijft. In Frans-Vlaanderen, komen de politicussen die de Frans-Vlaamse identiteit verdedigen van alle partijen behalve van de Front Nationale en van de Parti Communiste. Ik zou het graag zo houden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Gouverneur
|
![]() Neen, integendeel zou ik denken. Ik ben persoonlijk zelfs aangenaam verrast dat het Vlemsch nog actief aangeleerd en gesproken wordt in Frans-Vlaanderen. Dit is toch een gegeven dat mij -en ik denk velen met mij- onbekend was. Ik woon nochtans niet ver van jullie af en het verheugt me dat jullie nog willen vechten voor jullie taal en eigenheid. Doe zo verder!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En aangezien er van Meervoud reactie komt, waarom dan ook niet van rechtse flaminganten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De huidige Vlaamse dialecten aan beide zijden van 'de schreve' èn het huidige algemeen Nederlands - wat is daar trouwens zo ordinair aan? - zijn twijgen aan een zelfde tak. Dat neemt niet weg dat ik ook niet gelukkig ben met zo'n domme beslissing vanwege Taalunie en C°.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 26 augustus 2008 om 20:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Vreemdeling
|
![]() Aarzel zeker niet om het bericht verder te verspreiden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De meesten toch wel. Het is Frankrijk, dus al een ander land voor hen en vooral een land waarmee ze niets gemeens hebben. Franstalige Belgen leven elke dag met Frankrijk (TV, muziek, cinema, enz.............), wat helemaal niet het geval voor de Vlamingen is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Patricia Kaas - D'Allemagne http://fr.youtube.com/watch?v=PaBoKBMTnHA Waarvan komt Patricia Kaas? Elzass. Of die dikke hit van de jaren 80 : Cookie Dingler - Femme libérée http://fr.youtube.com/watch?v=PmLfFouX68g Een groep uit Strasbourg die toen hun hit ook in het Duits zong. Welke verbanden bestaan tussen Vlaanderen en Frankrijk? Ik zoek ze nog. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Vreemdeling
|
![]() Frans-vlaanderen is de bande tussen Frankrijk en Vlaanderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Werd je bijna gillend gek van woede!? Zou je willen krijsen tot je tenen krom zouden gaan staan? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Fictieve bande. U had het over de "Ch'tis". Ga eens in de Belgische Vlaanderen en vraag de modale Vlaming wie Dany Boon, Line Renaud of Kad Merad zijn. Geloof mij, de overgrote meerderheid zal helemaal niet weten wie ze zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
De frans-Vlamingen zijn geen ch'tis. De stomiheid werd die domme in Sint Winoksbergen te laten draaien, dat was een enorme vergissing. De ch'tis bevinden zich in het zuiden van Rijsel. De Frans-Vlamingen spreken Frans-Vlaams en geen ch'ti. Ch'tis en Frans-vlamingen hebben niks met elkaar te doen. We hebben totale andere culturen. Ik versta en spreek geen ch'ti. Boevendien is uw analyse heel belachlijk, de showbizz gebruiken om banden tussen 2 landen aan te leggen. Laatst gewijzigd door Seb_FVL : 26 augustus 2008 om 21:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
Laat de rechtsflaminganten aub uit de zaak Vlemsch.
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
Uiteraard, da's de evidentie zelve. Heb ik ergens het tegendeel beweerd? ![]()
![]() |