Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 augustus 2008, 17:41   #21
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Alleen door het feit dat het in Humo staat, klopt het niet?
Alleen omdat het in een blad met een grote oplage staat, is het per definitie waar?

Citaat:
Als morgen alle media de zaak volgen zal u het dan geloven?
Jij noemt een fait-divers als dit een zaak?

Citaat:
Of zal u het alleen geloven als het in 't Pallieterke staat?
't Pallieterke? Lees ik niet. Nog clichés in de aanbieding?

Citaat:
Laat de jongen achterwege aub.
Mijn excuses, mevrouw.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2008, 17:47   #22
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Alleen omdat het in een blad met een grote oplage staat, is het per definitie waar?

Jij noemt een fait-divers als dit een zaak?

't Pallieterke? Lees ik niet. Nog clichés in de aanbieding?

Mijn excuses, mevrouw.
U kan er niets aan doen, ik vergeef het u.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2008, 21:42   #23
kunstenaar
Partijlid

Standaard

We moeten mekaar geen Liesbeth noemen inzake dit onderwerp. Wie aandachtig de lezersrubrieken der geschreven pers volgt weet al jaren dat het VB die via een uitgekiende strategie gebruikt om zijn gif te verspreiden.
Toegegeven, het was goed gevonden en wat mij betreft heeft een VB aanhanger evenveel recht om zijn/haar mening te ventileren als iemand met een andere overtuiging. Dat is eigen aan democratie ( en tezelfdertijd een zwakte van het systeem, een van die zwaktes die het VB zo goed weet - of is het wist ?- uit te buiten).
Het heeft me altijd verwonderd dat redacties daar niet eerder maatregelen tegen namen maar soit, dat is hun verantwoordelijkheid.

Wat ik uitermate zwak vind in dit hele gebeuren is de reactie van het VB. Als het een 'fait divers' zou zijn dan zou iedere volwassen politicus er gewoon niet op reageren. In deze is reageren gewoonweg bekennen. Nu, als je een vent bent weet je dat bekennen al lang niet meer nodig is. Maar dat de partijverantwoordelijken de kl... niet aan hun lijf hebben om het gewoon toe te geven (al dan niet met pretoogjes omdat het al jaren gelukt is om dit systeem te laten werken) vind ik eerlijk gezegd zielig. Het is alweer een simpele (sic) militant die de boter op zijn hoofd krijgt. Alsof onze Swa de enige gepensioneerde VB-er is die zijn laatste jaren vult met het vervuilen van de lezersrubriek van mijn gazet. Al dan niet onder eigen naam.
Dit, beste VB-ers, is voor mijn simpele geest een zoveelste teken aan de wand dat jullie clubje op zijn retour is. Vind ik dat erg? Absoluut niet. Je wordt gewoon geconfronteerd met wat je zelf gezaaid hebt en echte competentie zou zich uiten in een goeie reactie op dit 'fait divers'.

Dat het zo'n vuil links boekske is dat het geval van Swa naar buiten brengt is op zich een meevaller. Dan zijn het weer die linkse ratten natuurlijk, de (hoe noemen jullie ze?) de POCO's die de VB Calimero's willen aanpakken.

In mijn ogen is een fiere Vlaemsche man/vrouw iemand die (als een gedreven gepensioneerde en getrainde militant uit de bocht gaat en het systeem blootlegt) blauwvoetgewijs het hoofd opheft en ruiterlijk toegeeft dat hij/zij slimmer geweest is dan de rest en jaren de lezersrubrieken beheerst heeft. Niet dat ik dit gedrag toejuich, in tegendeel. Maar het zou mij tenminste het gevoel geven dat diegenen die een gedachtengoed uitdragen dat mij in iedere vezel van mijn lijf irriteert waardige tegenstanders zijn.

Nu kijk ik toe en zie ik houzee roepende angsthazen die hun publiek zien wegstromen naar een ideologie-vrije populist. En dan verwondert het mij niet dat het romantische, onafhankelijke Vlaenderen tot op vandaag niet meer is dan een natte droom.

Laatst gewijzigd door kunstenaar : 27 augustus 2008 om 21:52.
kunstenaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2008, 21:52   #24
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Het niveau van dat linkse weekblad blijft blijkbaar verder kelderen.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2008, 22:07   #25
kunstenaar
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ongelooflijk, voor we het weten zitten ze op het niveau van een doorsnee reactie op dit forum.
Oud 28 augustus 2008, 21:22   #26
kunstenaar
Partijlid

Standaard

Kijk eens aan. In 24 u geen enkele bijkomende reactie, laat staan enige vuilbekkerij, in dit topic.

Dit geheel en al in uitvoering van hoofdstuk 4, vers 21 van het Handboek der Vlaemschen strijder in het manipuleren der linksen regimepers:

<< Als den poco uw truuken ontmaskert omdat er een onzer te ver gegaan is dan zult gij, na ontkenning en minimalisering der feiten door den nationalen leider, vooral den stilte bewaeren. Voor ge het weet is het topic niets meer dan een onaangenaemen herinnering. Het plebs vergeet snel.
Houzee >>
Oud 28 augustus 2008, 21:44   #27
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kunstenaar Bekijk bericht
Ongelooflijk, voor we het weten zitten ze op het niveau van een doorsnee reactie op dit forum.
Och, voor dat zo'n kunstenaartje als u (die wss overleeft van uitkeringen) zich mateloos ergert aan fora zoals de deze waar de mensen vrij hun mening kunnen uiten, spreekt al boekdelen. Ik kan me best inbeelden dat u zwaar gechoqueerd was nadat uw weekblad melding maakte van dat straf verhaal over een zekere Swa die de veelvuldig brieven zou geschreven hebben, voor welk doel dat ook mag geweest zijn. Mij kan dat gestolen worden. Het niveau ligt hier op politics.be niet altijd even hoog, maar valse insinuaties en complete leugens vieren hier gelukkig geen hoogtij, zoals dat bij Humo weldegelijk het geval is.
Oud 28 augustus 2008, 21:44   #28
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet enkel van dat weekblad, maar van geheel links, blijkbaar.
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2008, 21:47   #29
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kunstenaar Bekijk bericht
Kijk eens aan. In 24 u geen enkele bijkomende reactie, laat staan enige vuilbekkerij, in dit topic.

Dit geheel en al in uitvoering van hoofdstuk 4, vers 21 van het Handboek der Vlaemschen strijder in het manipuleren der linksen regimepers:

<< Als den poco uw truuken ontmaskert omdat er een onzer te ver gegaan is dan zult gij, na ontkenning en minimalisering der feiten door den nationalen leider, vooral den stilte bewaeren. Voor ge het weet is het topic niets meer dan een onaangenaemen herinnering. Het plebs vergeet snel.
Houzee >>
Hahahahhahahahahahhahahahahahhah!!

Oud 28 augustus 2008, 22:03   #30
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Och, voor dat zo'n kunstenaartje als u (die wss overleeft van uitkeringen) zich mateloos ergert aan fora zoals de deze waar de mensen vrij hun mening kunnen uiten, spreekt al boekdelen. Ik kan me best inbeelden dat u zwaar gechoqueerd was nadat uw weekblad melding maakte van dat straf verhaal over een zekere Swa die de veelvuldig brieven zou geschreven hebben, voor welk doel dat ook mag geweest zijn. Mij kan dat gestolen worden. Het niveau ligt hier op politics.be niet altijd even hoog, maar valse insinuaties en complete leugens vieren hier gelukkig geen hoogtij, zoals dat bij Humo weldegelijk het geval is.

*knip*

Laatst gewijzigd door Donderdag : 29 augustus 2008 om 18:12.
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2008, 22:05   #31
De Waal
Banneling

Standaard

Citaat:

Lieg niet, dan liegt gij genoeg.
De Waal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 augustus 2008, 22:39   #32
kunstenaar
Partijlid

Standaard

LOL, gelukt
Oud 29 augustus 2008, 00:48   #33
Eurasko
Vreemdeling

Standaard

Volgens mij zijn die Swa's ook actief op dit forum
Eurasko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 15:10   #34
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Waal Bekijk bericht

Lieg niet, dan liegt gij genoeg.
Ik lieg hier nergens, beste Waal.
Oud 29 augustus 2008, 16:05   #35
Doedelzak
Banneling

Doedelzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

LEES VERDER

Sinds wanneer mag je geen nicknaam meer gebruiken als je reageert op een krantenartikel?

en dit is dan weer de reactie van het VB:

Het weekblad Humo pakt deze week uit met een sterk staaltje onderzoeksjournalistiek: diepgravend onderzoek sinds 2005 heeft volgens de redactie uitgewezen dat een Vlaams Belang-militant uit Vlaams-Brabant onder verschillende namen lezersbrieven instuurde. ‘Vlaams Belang manipuleert pers – de raid op de brievenrubrieken’, zo schreeuwt de titel boven het drie pagina’s tellende verhaal. De militant in kwestie werd heel precies nagetrokken. Het gaat niet “om een marginale zonderling, maar een gerespecteerd dorpsonderwijzer, die nooit een geheim heeft gemaakt van zijn Vlaams-nationalistische overtuiging – zelfs niet tijdens zijn jaren in de gemeenteschool.” Stel u voor! De ‘ontmaskering’ gaat nog verder: de Vlaams Belang’er tekende niet alleen internetpetities voor Vlaamse onafhankelijkheid, maar “zijn naam prijkt verder onder het manifest van de IJzerwake, de extreemrechtste variant van de jaarlijkse IJzerbedevaart in Diksmuide”. U merkt het: waar de Belgische Staatsveiligheid tekortschiet, draagt Humo graag op bescheiden wijze zijn steentje bij.

welke partij was dat nu weer die aan zijn leden vroeg om zoveel mogelijk lezersbrieven te schrijven?
Ik dacht het al: zoveel Vlaams-nationale lezersbrieven voor zo weinig Vlaams-Nationalisten. Dat kon gewoon niet. Jullie spelen vals !
Doedelzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 augustus 2008, 19:05   #36
kunstenaar
Partijlid

Standaard

Citaat:
Och, voor dat zo'n kunstenaartje als u (die wss overleeft van uitkeringen) ...

Hoofdstuk 9, vers 6 van het Handboek der Vlaemschen strijder in het manipuleren der linksen regimepers:

<< Als den POCO u bestookt met argumenten die gij niet kunt weerleggen start dan uwen repliek met een uitspraak die hem culpabiliseert (°) >>

(°) Strijders die dit niet begrijpen kunnen steeds terecht in het Vlaemsche moeilijkewoordenboek. Of ze vragen uitleg aan den gouwleider.
Oud 29 augustus 2008, 19:44   #37
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter

Herr Oberst's schermafbeelding

Standaard

Ik lig eraf!
Herr Oberst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 augustus 2008, 11:57   #38
jOOSt
Minister-President

jOOSt's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doedelzak Bekijk bericht
Ik dacht het al: zoveel Vlaams-nationale lezersbrieven voor zo weinig Vlaams-Nationalisten. Dat kon gewoon niet. Jullie spelen vals !
De BUB moet er van meespreken. Hoeveel valse nicks hebben jullie hier al aangemaakt? Wie zonder zonden is, gooie de eerste steen!
jOOSt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2008, 22:32   #39
Jedd
Banneling

Standaard

Veel red herrings wel in dit topic.
Jedd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2008, 22:57   #40
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doedelzak Bekijk bericht
. Jullie spelen vals !
Over de lidgelden van nieuwe leden van de BUB die aan hulporganisaties voor de grote tsunamie zouden geschonken worden zullen we maar zwijgen zeker?
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be