![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | ||
|
Minister-President
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
#22 | ||
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
#23 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Los daarvan: ik zie me niet stemmen voor een partij waar de nationale voorzitter (da's toch Feret?) veroordeeld is. Trouwens, volgens altermedia zat Feret dit weekeinde op een feestje van de 'Bourgignons', de verzameling van de Rexistische Oostfronters. Wat denk je daarvan als oud-liberaal appeler? |
||
|
|
|
|
#24 | ||
|
Minister-President
|
Citaat:
Pathetisch omdat ik vind dat de grote partijen steeds opnieuw hetzelfde serveren voor de kiezer, hoe vaak die ook schreeuwt om verandering? Of pathetisch omdat ik zeg dat de democratie reeds 40 jaar lang vakkundig verkracht werd? Zegt U het mij even? |
||
|
|
|
|
#25 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Los daarvan: Als ik moest voortgaan op de levenswandel van de verschillende politici, dan ging ik in geen enkele partij meer, sterker dan bleef ik uit de politiek weg. Maar ik wil iets betekenen voor België en de Belgen. Ik ben ervan overtuigd dat ik het beter kan en wil dat bewijzen ook! En dat doe je niet met aan de zijlijn te staan, maar wel door je in het volle strijdperk te smijten! |
|
|
|
|
|
#26 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
#27 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Dit houdt in dat Hendrik Boonen voorzitter is van Fervent Nationaal. Dat terzijde gelaten: Daniël Ferret, heeft U daar al eens mee gepraat? Geloof me, ik ken weinig mensen die zo vriendelijk en beleefd zijn als Daniel! |
|
|
|
|
|
#28 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
2. Het is Feret bij mjn weten hoor. En het kan best zijn dat hij best een aardige man is. Het enige wat ik mij dan afvraag, is hoe het komt dat hij in de tien jaar dat ik hem resultaten zie halen, die telkens binnen de kortste keren weer weet te kelderen. Want we moeten één ding zeker niet vergeten: het FN in Wallonië scoort ondermaats als men ziet wat het Franse FN haalt in de streken er naast (Vlaanderen, Champagne) en telkens wordt Feret aangehaald als reden. |
||
|
|
|
|
#29 |
|
Minister-President
|
Ik denk dat het Franse en het Belgische FN niet echt vergeleken kunnen worden.
Dus lijkt het me vrij dom om het resultaat van een partij op het conto te proberen schrijven van één man. Ik weet niet wat de invloed van Feret is op de resultaten van het FN. |
|
|
|
|
#30 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Maar je geeft geen antwoord op de opmerkingen. |
|
|
|
|
|
#31 | ||
|
Minister-President
|
Citaat:
Dezelfde voedingsbodem geeft niet altijd dezelfde planten! |
||
|
|
|
|
#32 |
|
Banneling
|
Beste Rudy,
Ik ga volledig akkoord met U waarom dan ook niet samenwerken ? |
|
|
|
|
#33 | |
|
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
BUB werkt NIET samen met deze extreme partij.
|
|
|
|
|
#35 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
2. Wat die voedingsbodem betreft: da's een platitude. Als er één regio is waar een partij als het FN resultaten die klinken als klokken zou moeten halen is het Henegouwen en Luik. |
||
|
|
|
|
#36 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#37 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
2) U stelt hier dat bepaalde regios voorbestemd zijn om op het FN te stemmen? Daar ben ik het niet mee eens. Net zoals ik het bijvoorbeeld niet eens ben met de stelling dat Antwerpen voorbestemd is om altijd op het Blok te stemmen. |
|
|
|
|
|
#38 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
2. Antwerpen is dat inderdaad niet. Maar het feit dat de Antwerpenaars het wel doen, betekent dat het Vlaams Blok als partij zich daar wel als alternatief heeft kunnen opwerken. Maar ik ben er stellig van overtuigd dat, mocht het Vlaams Blok dezelfde propagandatechnieken overbrengen naar Wallonië, de scores hier en daar gigantisch zouden zijn of dat het politiek landschap in Wallonië er totaal anders zou uitzien. Dat klein speldesteekje in mei vorig jaar in Henegouwen heeft dat me dunkt voldoende duidelijk gemaakt. Maar het FN heeft tussen 1994 en 1999 bijna die ganse basis verknoeid en moet die nu weer opbouwen. Soit. |
||
|
|
|
|
#39 | ||
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
||