![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
amper 1 uur per dag werken ... en dubbel zo snel gaan als het reguliere onderwijs ... ![]() sindsdien vraag ik mij af wat ze daar een hele dag met onze kinders doen, en begrijp ik heel goed dat de helft het beu wordt, niet geboeid is, en schoolmoe wordt ... (en niet in t minst de potentieel intelligentere kinderen) echt een ogen opener, moet je zeker doen Laatst gewijzigd door Anna List : 29 augustus 2008 om 09:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister-President
|
![]() Ikwil uw argumenten toch graag eventjes counteren, dat je ook kunt pleiten juist tegen de maximumfactuur te zijn:
Citaat:
Nee, die hele maximumschoolfactuur is voor mij een mislukte sociale maatregel die zijn doel volledig voorbijschiet en meer nadelen als voordelen impliceert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
|
![]() volgens de grondwet moet onderwijs gewoon kosteloos zijn en dus is een politiek debat over een maximumfactuur slechts het bewijs dat onze staat geleid wordt door een stelletje ordinaire anarchisten die alleen al door dit debat te openen aangeven hun kiesvee te zien als dommerikken van de bovenste plank; dommerikken die je werkelijk alles kan wijsmaken - waarbij ze wat dat laatste betreft helaas vaak nog gelijk blijken te hebben ook.
wanneer scholen bovendien uitstappen wensen te organiseren dan kan dit binnen de schooltijd perfect zonder de ouders daarvoor een extra rekening te moeten doen betalen ( bvb dmv tombola, vlaaienslag etc etc ) universiteit kan ook perfect gratis zijn door gewoon de hoorcolleges online te zetten (studiebeurzen zouden zodoende zelfs overbodig kunnen worden gemaakt ) - er moet alleen de wil daartoe zijn en niks meer dan dat
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 augustus 2008 om 14:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En zo krijg je weer twee groepen: zij met gemotiveerde ouders en zij met je m'en fous ouders. Drie keer raden welke sociale gevolgen dit heeft (en dit gaat dus niet over zwemmen alleen).
![]() |
![]() |
#27 | |
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() tja het staat in de grondwet kerel - ik heb die grondwet niet gemaakt en ben zeker geen voorstander van alles gratis - maar onderwijs is wel iets heel fundamenteels en dat vind ik dus wel ok - er voorstander van zijn dat er binnenkort terug op grote schaal analfabeten zouden bestaan vind ik anderzijds dan weer tamelijk primitief.
en hoe dan ook een debat over een maximumfactuur in een land wiens grondwet de overheid opdraagt om volledig gratis onderwijs te verstrekken is slechts een "zoveelste" bewijs dat dat land een anarchistenstaat is
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 augustus 2008 om 14:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Door kinderen te leren dat ze alles moeten kunnen hebben, zelfs al hebben ze de middelen er niet voor, door je hun geen goed naar de toekomst toe. Dat zullen later de eerste zijn die roepen dat de maatschappij hen moet onderhouden... (om die Rome-reis of Milaan-reis als voorbeeld te nemen: laat ze ervoor werken... Heb ik ook gedaan voor mijn Rome-reis vroeger) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() ik ben akkoord sfax - op voorwaarde dat ze in een activiteit dan allemaal werken of iets ondernemen voor hun reis en niet enkel de kansarme kinderen en dat de reis dus geheel wordt betaald uit de gemeenschappelijke activiteit en niet door een factuur aan de ouders
de rijke kinderen moeten immers ook leren dat er niets voor niets is he - en als zij altijd alles in hun schoot geworpen krijgen van hun ouders terwijl de anderen leren dat ze ervoor moeten werken dan is dat voor die rijke kinderen ook niet goed. Zo kweek je rotverwende rijkeluiskinderen die later van niets de waarde kennen.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 augustus 2008 om 14:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 augustus 2008 om 14:54. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() soit het debat over de maximumfactuur kan gesloten worden
de overheid heeft gewoon zonder gezever de grondwet toe te passen of anders deze aan te passen ( wat niet kan in dit geval omdat ze dan strijdig wordt met de europese verklaring voor de rechten vd mens ) en dus moet zij letterlijk volledig gratis onderwijs verstrekken voor alle kinderen die zij de leerplicht anderzijds oplegd. schoolreisjes en andere extras mogen gemaakt worden maar moeten gegenereerd worden uit benefietactiviteiten die de leerlingen allemaal samen onder leiding van de leerkrachten doen. de school mag er aan geen enkel ouder een factuur voor presenteren en dit zou hen uitdrukkelijk verboden moeten worden - de school mag zelfs geen enkele factuur aan geen enkele ouder van een leerplichtig kind presenteren ( gezien de grondwet ) zoiets lijkt me een oplossing waar iedereen tevreden mee kan zijn en al de rest is gewoon anarchistenpraat - zever van volk van zeer laag mentaal allooi dat volledig verstoken is van humanistisch en constitutioneel bewustzijn en dat dus dringend nog eens tot het volgen van wat onderwijs verplicht zou moeten worden.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 augustus 2008 om 15:05. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() Pauperouders die liever een plasma tv schaffen dan hun kind mee laten gaan op schoolreis daar heb ik een grondige hekel aan. En zo zijn er veel, heel veel, die thuis op afbetaling een dikke tv hebben staan, een dure salon....maar komen mekkeren als hun kind wat centjes nodig heeft voor schoolreisjes.
Prioriteiten liggen gewoon verkeerd van die ouders. Schoolgaan wordt teveel gezien als een vanzelfsprekendheid ipv een voorrecht, wat het eigenlijk is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hier en daar zijn er nog scholen van dit type, meestal witte scholen, van het vrije net. Tschijnt dat die moeten verdwijnen om gemixte scholen te worden waar niemand nog er iets van bakt op het unief. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In art 25 van de grondwet staat er helemaal niks over gratis. "VRIJ", dat staat er in het begin. En wat verder "de TOEGANG is kosteloos". Maar dat betekent enkel dat men je niet kan buizen als je niet op schoolreis meegaat, niet dat er geen schoolreis mag georganiseerd worden. De maximumfactuur is dus duidelijk IN STRIJD met de grondwet. Laatst gewijzigd door Depth of Field : 29 augustus 2008 om 16:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
![]() op schoolreis kunnen gaan mag niet afhangen van al of niet rijke ouders hebben of al of niet ouders te hebben die verstandig met hun geld omgaan men kan heel gemakkelijk zorgen dat al of niet op schoolreis mogen gaan volledig los staat van welke ouders men ook heeft door scholen te verbieden om facturen aan ouders van leerplichtigen te presenteren - zo n verbod is namelijk noodzakelijk om de grondwet gestand te doen dus ofwel moeten politici scholen verbieden om facturen te presenteren aan ouders van schoolplichtigen of anders moeten ze gewoon vlakaf toegeven dat de grondwet hen geen reet kan schelen en dat het dus anarchisten zijn ipv soccen of liberalen of wat dan ook
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 29 augustus 2008 om 16:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is een recht wat me moeten koesteren en niet vergooien. Dat is wat ik bedoelde met voorrecht. Want wij hebben het en vele anderen niet. De LCD tv is zeker niet belangrijker als het kind zijn opvoeding. |
|
![]() |
![]() |