![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben zelf echt niet meer van de jongste hoor. Ik ben namelijk reeds 48jaar oud. Ik ben dus niet gefrustreerd omdat ik geen job vindt volgens mijn diploma's. Maar als ik zie dat er duizende jongeren met een master gewoon geen kansen krijgen om zich te bewijzen in hun vakkennis, terwijl de overheid jonge mensen uit het buitenland hier de jobs geeft van deze jonge mensen, word ik gek. Belgische Masters en Bachelors in de Nautische Wetenschap die in lage loonlanden moeten gaan werken, omdat de Belgische jobs in die richting door vreemde worden gedaan. Belgische Bachelors in de Scheepswerktuigkunde die naar het buitenland moeten, omdat de Belgische staat de Belgische koopvaardijvloot heeft laten uitvlaggen en de waljobs door vreemde worden gedaan. Belgische Masters en Bachelors in de Biowetenschappen, naar het buitenland moeten, gewoon omdat België er geen bedrijven voor aantrekt. Belgische Masters en Bachelors in energiewinning gewoon geen kans krijgen in dit land, omdat men bang is voor verlies van belastingsinkomsten. Wel dan word ik gewoon zot van onmacht tegen deze dwaze maar zo machtige politici. We leveren de beste wetenschappers ter wereld af, maar zijn de slechtste in het toepassen van de wetenschap. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik zou denken dat die mensen dingen gestudeerd hebben, waar hier geen werk voor is ???
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Want zelfs voor de economisten en infromatici is hier geen werk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als al die jonge talenten na 5 jaar studeren, 15maand ervaring opgedaan hebben in allerhande bedrijven (drukkerij, electonische bestukking, weefgetouw, bouwwerf, landbouw, distributie, bakkerij, etc) moet dit ruim voldoende inspiratie opgeleverd hebben aan de jonge gasten om te beseffen dat met uw handen werken misschien toch zo slecht niet is. Ik mag hier echt gans de dag naar mijn computer kijken, maar ik moet echt wel nog altijd ergens mijn handen gebruiken. Lernout zijn dragonspeech werkt nu zogoed niet. Anders stonden hier zeker nog 10keer meer berichten van mij online, want ik kan toch serieus wat sneller babbelen dan tikken. Jonge gasten kunnen zodanig platonisch verliefd zijn op hun cerebrale van hun kunnen, dannog komt de realiteit dat iemand wel wat papier in de printer moet stoppen, dat je toch beter zelf uw buro opkuist, dat je de organisatie zo vierkant draait als je zelf werkt etc
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 1 september 2008 om 21:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ach ik heb bij de bank een kerel meegemaakt die me beleggingen verkocht, hij had een doctoraat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zij mogen elke weekend werken, zelfs partime in de week, zelfs full time vanaf hun 15de. Alleen verliezen de ouders dan wel het recht op kinderbijslag en moeten zij belastingen betalen. En moesten mijn kids op hun 15de een job hebben gevonden, wel dan stuurde ik ze in het CVO onderwijs. Maar spijtig genoeg worden de jobs voor ongeschoolde jongeren en laag geschoolde jongeren, ingevuld door univeritairen. Citaat:
De EU hoofdkatoren die hebben ze binnen gehaald, zodat Brussel vol zit met buitenlandse hooggeschoolden, maar de Europese instellingen zoals ESA, EUROSAT, Euro Maritime onderzoek, Euro energie onderzoek, Euro bio onderzoek, Euro landbouw onderzoek, zijn allemaal Europese instellingen die naar andere EU landen zijn gegaan, WANT België heeft toch al het Europese parlement gekregen. België doet trouwens geen moeite om deze instellingen binnen te halen, hoewel zij nu net jobs voor eigen hooggeschoolden mee brengen, betaald worden door alle EU-landen en geen kosten voor bewaking van gebouwen en politici voor het land hebben. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het studeren tot bachelor niveau is volgens mij zeker niet verkeerd. Het is eerder het gebrek aan bereidheid van ingenieurs om onder de machine te liggen die maakt dat sommige dingen verkeerd gaan. Ik heb nu niet de statistieken van de werkloosheid en de werkverdeling in functie van opleiding in het achterhoofd, maar ben toch zeker dat bekwame universitairen werk zat hebben. Het probleem van onder uw diploma te werken zul je altijd hebben, en is volgens mij niet het hoofdprobleem |
|
![]() |
![]() |