Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 augustus 2008, 17:55   #21
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
En we zijn dan ook bekrompen en oerkatholiek:
Historisch gezien klopt dit ook (zeker ten opzichte van het meer vrijzinnige Brussel/Wallonië) anders had men die letters niet gekozen alleen heeft dit niets met de locatie of tijd vandoen.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2008, 17:59   #22
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
dit is toch niet zo'n harde taal over de Ijzerbedevaart?

Natuurlijk, de bedevaart willen ze wellicht te vriend proberen houden, om toch een soort tegengewicht te hebben tegen al die nazi's daar in Steenstraete
Alsof ze ginds überhaupt nood hebben aan Vlamingen die hun eigen belangen boven die van Franstalig Belgique stellen...
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2008, 18:00   #23
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
dit is toch niet zo'n harde taal over de Ijzerbedevaart?

Natuurlijk, de bedevaart willen ze wellicht te vriend proberen houden, om toch een soort tegengewicht te hebben tegen al die nazi's daar in Steenstraete
Ze zijn zelfs vriendelijk. Volgens Le Soir is de voorzitter van het Comité een belangrijk figuur waar naar wordt geluisterd. Volgens mij heeft 99% van de Vlamingen nog nooit van de man gehoord maar wie ben ik om Le Soir tegen te spreken.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2008, 18:24   #24
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Was er eigenlijk wat volk, op die bedevaart? Vorig jaar, zo herinner ik me, waren er een paar tiental hoogbejaarden en een klein groepje hopeloze jongeren in korte bruine broekjes.

Blijkbaar heeft dat evenement zijn beste tijd gehad. Jammer mocht het afgeschaft worden, want dan weten we niet meer wat de laatse mode is onder bruinhemden (enfin, bruimhemden blijven natuurlijk wel altijd de norm, maar het gaat toch ook over de sokken.)
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2008, 18:30   #25
karel 20
Partijlid

Standaard

Volgens het IJzerbedevaartcomité waren er 2.500 tot 3.000 mensen op de eigenlijke IJzerbedevaart in de namiddag, 2.000 mensen zouden een of meerdere van de activiteiten in de voormiddag bijgewoond hebben.

http://www.deredactie.be/cm/de.redac...IJzerbedevaart
karel 20 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2008, 18:32   #26
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karel 20 Bekijk bericht
Volgens het IJzerbedevaartcomité waren er 2.500 tot 3.000 mensen op de eigenlijke IJzerbedevaart in de namiddag, 2.000 mensen zouden een of meerdere van de activiteiten in de voormiddag bijgewoond hebben.

http://www.deredactie.be/cm/de.redac...IJzerbedevaart
Amai, da's nog veel. De jaarlijkse zomer-barbecue in mijn parochie haalde net iets minder volk (ongeveer 1500).
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2008, 18:34   #27
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kon mijn ogen niet geloven toen ik de berichtgeving las over de toespraak van de voorzitter van het Ijzerbedevaartcomité, Walter Baeten.

Hij spreekt over het finaal mislukt zijn van de Belgische federatie, over een afschaffen van het Brussels gewest en het integreren ervan in een Vlaamse deelstaat, met een erkende Franstalige minderheid in Brussel. Hij vindt dat er geen federale verkiezingen meer moeten gehouden worden en dat de deelstaten het voortouw in de staatshervorming moeten nemen.

En als dat stuit op een Franstalig "non", aldus Baeten, moet Vlaanderen met een eenzijdige Nederlandstalige meerderheid in kamer en senaat maar uit de Belgische federatie stappen.

Is dit hetzelfde Ijzerbedevaartcomité dat Vlaanderen de rug had toegekeerd? Vanwaar deze plotse ommezwaai? Dit had ik echt niet zien aankomen.

Bron: http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF31082008_014
Wat vooral verbaast, is dat het aantal mensen die nog naartoe gaan zeer laag aan het worden is. 3.000 mensen heb ik gehoord. Als dit cijfer correct is, moet de Vlaamse Beweging zich serieuze vragen stellen.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2008, 18:38   #28
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Is er reeds nieuws van de Soir ? Hun reactie is bepalend voor het belang van de toespraak in Diksmuide.

Een mooie start voor het gehuil van de franstalige wolven. Ik wacht op de dag dat geheel Vlaanderen in het cordon gejaagd is.
Deze middag zeiden ze niets daarover op de RTBF en vorige week hebben ze helemaal niets over de Ijzerwake vermeld. Wat me eigenlijk niet echt verbaast, om eerlijk te zijn.
Oud 31 augustus 2008, 18:40   #29
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Wat vooral verbaast, is dat het aantal mensen die nog naartoe gaan zeer laag aan het worden is. 3.000 mensen heb ik gehoord. Als dit cijfer correct is, moet de Vlaamse Beweging zich serieuze vragen stellen.
Sinds de uitverkoop van de IJzerbedevaart aan de Anciaux-strekking binnen de VU en het verraad van Lionel bij zijn overstap naar de SP, sinds de omvorming van de IJzervlakte van een symbolische vlakte tot een festivalweide, sinds dat heel wat traditionele bedevaarders, linkse en rechtse, afgehaakt hebben, sinds de nadruk gelegd wordt op oorlog en vrede, veeleer dan op de Vlaamse emancipatiegeschiedenis, sinds het winkeltje verschraald is tot een soort boekenwinkel waar je per excuus ook nog een Leeuwtje kan kopen, kan de IJzerbedevaart nog moeilijk representatief genoemd worden voor de Vlaamse Beweging.

Een ietwat radicalere toespraak zal daar niets aan veranderen.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2008, 18:46   #30
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik vrees dat het is zoals zovele IJzerbedevaarten... let niet op mijn daden maar op mijn woorden.

"Waalse vrienden, laten we scheiden" komt uit de mond van Lionel Vandeberghe en diens "radicale" visie kennen we intussen, vrees ik.
Ik deel je vrees.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2008, 18:47   #31
Duym
Minister

Duym's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch niet op de IJzerbedevaart, zeker niet de laatste jaren.
Dat moet gezegd worden.
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2008, 18:52   #32
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ik vrees dat het is zoals zovele IJzerbedevaarten... let niet op mijn daden maar op mijn woorden.

"Waalse vrienden, laten we scheiden" komt uit de mond van Lionel Vandeberghe en diens "radicale" visie kennen we intussen, vrees ik.
Lionel is op dat moment in de voetsporen van die andere "radicale" getreden: Wilfried Martens (Geef ons wapens)... Hij heeft dat alleszins op persoonlijk vlak duur betaald, en terecht.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 31 augustus 2008 om 18:52.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2008, 18:52   #33
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vrede

De IJzerbedevaart is ook een manifestatie die pleit voor vrede. De beslissing van de federale regering om F16’s naar Afghanistan te sturen, werd dan ook streng veroordeeld. 'Meneer de minister, breng uw F16-toestellen terug naar huis', klonk het
Mr Baeten echte vrede is niet afwezigheid van conflict maar de aanwezigheid van gerechtigheid

Ik erger me soms mateloos in het naieve maar goedbedoelde van de vredesbeweging.
zolang de wereld bestaat uit meer landen en groepen die niet dezelfde waarden van "Godsvrede" met zich meedragen is zulke houding soms wat naief.
Oud 31 augustus 2008, 18:58   #34
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tel daarbij het aantal mensen dat naar de Ijzerwake komt, en je hebt wel een respectabel aantal.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2008, 18:59   #35
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Sinds de uitverkoop van de IJzerbedevaart aan de Anciaux-strekking binnen de VU en het verraad van Lionel bij zijn overstap naar de SP, sinds de omvorming van de IJzervlakte van een symbolische vlakte tot een festivalweide, sinds dat heel wat traditionele bedevaarders, linkse en rechtse, afgehaakt hebben, sinds de nadruk gelegd wordt op oorlog en vrede, veeleer dan op de Vlaamse emancipatiegeschiedenis, sinds het winkeltje verschraald is tot een soort boekenwinkel waar je per excuus ook nog een Leeuwtje kan kopen, kan de IJzerbedevaart nog moeilijk representatief genoemd worden voor de Vlaamse Beweging.

Een ietwat radicalere toespraak zal daar niets aan veranderen.
5.100 mensen vorige week in Steenstraete. OK, dat is een beetje meer dan in Diksmuide maar dat blijft ook een zeer beperkte aantal deelnemers. Ze zouden misschien vooral zich afvragen hoe het komt dat de meeste Vlamingen geen interesse in zo'n evenementen hebben.
Oud 31 augustus 2008, 19:01   #36
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tel daarbij het aantal mensen dat naar de Ijzerwake komt, en je hebt wel een respectabel aantal.
Respectabel? 5.100 + 3.000 = 8.100 mensen.

8.100 mensen op de hele Vlaamse bevolking, dat is helemaal niets.
Oud 31 augustus 2008, 19:04   #37
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Ze zijn zelfs vriendelijk. Volgens Le Soir is de voorzitter van het Comité een belangrijk figuur waar naar wordt geluisterd. Volgens mij heeft 99% van de Vlamingen nog nooit van de man gehoord maar wie ben ik om Le Soir tegen te spreken.
Dan behoor ik tot die 1% en waarschijnlijk tot de nog kleinere groep die dacht bij zijn aanstelling 'oh neen, niet die' omdat hij toen al wist wie het was.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2008, 19:04   #38
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
5.100 mensen vorige week in Steenstraete. OK, dat is een beetje meer dan in Diksmuide maar dat blijft ook een zeer beperkte aantal deelnemers. Ze zouden misschien vooral zich afvragen hoe het komt dat de meeste Vlamingen geen interesse in zo'n evenementen hebben.
Metallica was net bezet voor de Ijzerwake, nu goed?
Oud 31 augustus 2008, 19:06   #39
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Deze middag zeiden ze niets daarover op de RTBF en vorige week hebben ze helemaal niets over de Ijzerwake vermeld. Wat me eigenlijk niet echt verbaast, om eerlijk te zijn.
ook geen 'bye bye steenstrate'?
Oud 31 augustus 2008, 19:06   #40
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
Metallica was net bezet voor de Ijzerwake, nu goed?
Wat heeft Metallica met de Ijzerwake te maken?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be