![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar ik vrees wel dat we de richting uitgaan waar jij hierboven voor waarschuwt: staatshervorming en op een of andere manier bhv (geopolitiek belangrijker dan de staatshervorming) vh federale niveau afhalen minstens tot aan de volgende verkiezingen. Eind september , weten we alleszins meer.
![]() |
![]() |
#22 |
Staatssecretaris
|
![]() een deadline op 29 februari 2119 ?
![]() Laatst gewijzigd door rookie : 6 september 2008 om 09:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onnodig voor de NVA om spel en miserie te zoeken binnen de VLAAMSE regering.
Laatst gewijzigd door kelt : 6 september 2008 om 09:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Hij staat er altijd bij alsof hij er niks aan kan doen en alles hem overkomt. Ik ben zeer nieuwsgierig naar de ongebreidelde toename van het aantal ambtenaren op vlaams niveau en daar is hij verantwoordelijk voor. Ik denk b.v. aan 10000 man/vrouw meer op onderwijs zonder dat er één lesgevende functie bijkwam. Voorts doet BDW het wel goed , hij voelde al aan in september 2007 dat het slecht ging maar moest noodgedwongen mee de weg op van december 2007. Daar heeft YLT de allergrootste troef uit handen gegeven., namelijk een regering vormen, nota bene ingeleid door VHS.Geen staatshervorming, geen regering ! Waarschijnlijk onder druk van ACW en om "iets" te doen aan de koopkracht. Ondertussen weten we dat deze regering nog erger is dan paars ( dat wil wat zeggen) kompleet afgaat en niets realiseert. CDV begrijpt ondertussen dat een electorale afgang dreigt en speelt haar laatste joker KP uit. Laatst gewijzigd door boerenverstand : 6 september 2008 om 09:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Ik zal het allemaal niet begrijpen maar zonder het kartel stonden de Vlamingen, die een grondige staatshervorming willen, bijlange niet zo ver...
Indien onze nieuwsmedia een meer Vlaamse reflex hadden gehad stonden we al veel, veel verder... Het kartel moest niet alleen vechten tegen de Franstaligen maar ook nog eens tegen ![]() ![]() ![]() Voor diegenen die op de zijkant geparkeerd staan en blaffen op de stoet van de echte hervormers gaat het natuurlijk allemaal te traag en niet ver genoeg... Dit terwijl ze zelf buitenspel staan... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het lijkt me alsof we een federale regering hebben en geen staatshervorming. Dus hoever staan we dan precies? Is er zicht misschien op een staatshervorming? Laatst gewijzigd door HAMC : 6 september 2008 om 11:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is het politieke nut om tussen nu en het nva-kongres boel te liggen verkopen in de Vlaamse regering, als die een poging doet om tot onderhandelingen van gemeenschap tot gemeenschap te komen ???? (en niet in het minst omdat die pogingen rekening houden met de standpunten van het kartel, die zes of zeven uitgangspunten daar, je herinnert je wel ...). "Maar ja, we eten patatten om 12 uur en als ge om kwart na twaalf maar toekomt krijgt ge onder uw Vlaamse kloten, en 's zondags naar de mis."
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() http://www.vlaamsbelang.be/0/4939/ Laatst gewijzigd door Duym : 6 september 2008 om 11:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nu de vraag van Chipie: Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Deze 'dialoog' geeft nog minder uitzicht op wat dan ook maar. Citaat:
![]() Citaat:
![]() De N-VA schuift om 12 uur wel aan tafel ...niet voor de patatten...maar voor gebakken lucht. ![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar daar gaat het hier niet over. Het gaat over de geloofwaardigheid van N-VA. Voor de zoveelste keer zeggen ze nu is het de laatste keer, nu is het de laatste kans..enz. Wel ik durf er voor op wedden dat er nog veel kansen zullen komen...zonder dat er een laatste keer komt! Zoiets noemt men hier, je bent ze voor de zot aan het houden! Laatst gewijzigd door De Prof : 6 september 2008 om 12:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Minister-President
|
![]() In feite heeft CD&V de N-VA of beter Dewever voor de zoveelste keer voor schut gezet.
Ik heb enige tijd krediet gegeven aan Bart Dewever. De staatshervorming en de spitsing BHV zijn heel moeilijk te realiseren. Dit zal veel tijd en moeite kosten. Tot een jaar ( en zelfs meer) heeft Dewever die tijd steeds verlengt...tot 15 juli. Toen was het genoeg voor hem. Op 31 juli heeft hij dit nog eens bevestigd voor de camera's. Nog steeds geen probleem. Uit democratisch oogpunt, heeft hij toen gezegd dat de leden van de partij mogen beslissen of ze hem steunen. Maar grote broer CD&V gaat hier nu een stokje voor steken. De leden van N-VA mogen niet stemmen of ze hun voorzitter steunen, ( dat het nu genoeg geweest is) wel of ze de afgezwakte versie voor een dialoog steunen. Dat 'moeten' de kop-stukken can N-VA op de agenda zetten en verdedigen. GB heeft al volmondig 'ja' hierop gezegd. Zonder of mss als slaafje van CD&V (met steun van de Vlaamse regering) beseffen ze niet eens dat de N-VA nu met de zwarte-piet zit. Als 'nee' zeggen, dragen ze de volledige verantwoordelijkheid van de mislukking van zowel de staatshervorming en de splitsing BHV. De Vlaamse regering en de Walen zullen hun dit zonder moeite aanwrijven. Dus ze zijn weer in de tang genomen, en kunnen niet anders dan de verzwakte versie van Peeters goed keuren. Als de top van de N-VA enig respect voor zen leden had gehad, had men zelf het heft in handen moeten houden, en op het congres "hun" eisen nogeens dik in de verf kunnen zetten...als voorwaarde voor een eventuele nieuwe opstart van de onderhandelingen enerzijds, of Dewever steunen en het lef hebben om de stekker eruit te trekken. Laatst gewijzigd door De Prof : 6 september 2008 om 13:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Europees Commissaris
|
![]() Absoluut Garry. Goed gezien. Maar troost je, op 21 september worden de laatste loodjes gelegd. Op het ledencongres zal BDW nog wat stoere taal verkopen maar het zal niet mogen baten. Mentaal is de N-VA bereid Vlaanderen te verkopen, de gebiedsuitbreiding van Brussel, de nationale kieskring en noem maar op komen er aan. Dat BDW als de gevaarlijkste man van Vlaanderen door de Walen beschouwd wordt is zever in pakskes. En die bedreigingen moet je ook met een fameuze korrel zout nemen. Allemaal in scène gezet door BDW himself. Maar de echte nationalisten laten zich daar niet aan vangen, nietwaar Garry?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik zou even naar een ander tekstje willen verwijzen om duidelijk te maken waarom : "Hij is gelijk aan iemand, die bij het bouwen van een huis diep gegraven en het fundament op de rots gelegd heeft. Toen een watervloed kwam en de stroom tegen dat huis aansloeg, kon het water het niet aan het wankelen brengen, omdat het goed gebouwd was. Doch wie hoort en het niet doet, is gelijk aan iemand, die een huis op de grond bouwt zonder fundament. Toen de stroom daar tegenaan sloeg, stortte het terstond in en het huis werd een grote bouwval" (Lucas 6:46 t/m 49). Het Vlaams Kartel is een beetje zoals een huis gebouwd op zandgrond. Nva en CDV hebben op een aantal punten nogal uiteenlopende ideetjes en dat blijkt meer en meer. Bij de eerste de beste stortvloed ( zoals bijvoorbeeld Leterme die een ministerpostje ... oh nee sorry, HET ministerpostje wilde ) is de zaak beginnen instorten, en dat onzalige proces kunnen we nu al bijna een jaar observeren. Op termijn is een reservehuisje, gebouwd op een stevige rots geen slecht plan lijkt me. we zullen ergens moeten schuilen voor de stortvloed die op ons afkomt. Of, zoals iemand anders het ooitformuleerde : “Op mijn beurt zeg ik U : ... op deze steenrots zal Ik mijn Kerk bouwen” (Mt. 16, 18-19). mvg. sint ignacius ps. ergens is dit wel grappig, ik had nooit gedacht dat ik het jurisdictieprimaat ooit in deze context zou aanhalen.
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik heb de actualiteit al een paar dagen iets minder gevolgd en ik weet niet goed waar je op doelt, en of je een bron hebt om deze uitspraak te staven ? mvg. sint ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In plaats van te zeggen aan hun 'eigen' partij wat te doen of niet te doen. En maar voorspellen wat de volgende verkiezingsuitslag zal zijn ... een glazen bol in iedere map van de c-schijf !! Wat er van aan is: de leden van de nva hebben later in september de kans om hun stem uit te brengen (ik ben daar niet bij, ik ben enkel nva-stemmer .. misschien zal ik nog lid worden). Wat mij betreft mag men stemmen dat de steun aan de regering opgezegd wordt. En dit op basis van het niet bevredigend resultaat tot op heden. Eén uitzondering: als de onderhandelingen van gemeenschap tot gemeenschap een serieuze start kunnen nemen voor de datum van het nva-kongres, dan schaar ik me eventueel achter het volgende: "de voorzitter heeft de toestemming om de stekker uit de steun aan de regering te trekken; daarvoor moet hij geen nieuw kongres bijeenroepen. Maar hoe dan ook komt er opnieuw een kongres voor eind 2008, waar de voorzitter mag uitleggen waarom hij de stekker nog niet heeft moeten uittrekken". En natuurlijk ga ik hier niet zeggen wat het blok ondertussen moet doen, mij hoort ge niet horen zeggen dat ze best niks blijven doen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() Heeft hij al een reactie gegeven op dit nieuwe gebeuren?
bdw is de laatste maanden niet opgevallen door konsekwente rechtlijnigheid , het valt op het kartel heilig aanbeden wordt , Bdw heeft een soort veto en cdnv is toegeeflijk als nva geen nieuwe asielmaatregelen wil ik kan alleen maar raden wat de reactie van Bdw zal zijn , volgens mij gaat ook hij het kartel tot de voorlaatste snik verdedigen |
![]() |
![]() |