Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 september 2008, 00:10   #21
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik meen te hebben vernomen dat de heer Maingain O. het d�*�*r niet mee eens is.

Dat verwondert mij overigens niet van de heer Maingain O.

Het is wel grappig dat de heer Maingain O. zichzelf ziet als grote verdediger van het België waarvan hij de wetten niet kent, en duidelijk ook niet wenst te kennen.
Wij kunnen inderdaad met groot genoegen vaststellen dat O. Maingain het niet met ons eens is.

Pas indien levensvormen als voornoemde onze visie zouden delen, moeten we ons vragen stellen omtrent onze realiteitszin en onze geestelijke gezondheid in het algemeen.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2008, 00:10   #22
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Een andere peiling deze zomer van Ipsos voor de kranten Le Soir en La Voix du Nord (Franse krant) toonde dat 49% van de Walen voor de aansluiting met Frankrijk waren en dat 60% van de Fransen ook voor die aansluiting waren.

Zelfs als het maar een peiling blijft, is het toch zeer frappant te zien dat de Franstalige Belgen al elke dag met Frankrijk leven. Wie in Franstalig België kijkt nooit naar TF1, France 2, enz...........? De programmadirecteur van de RTBF is een Fransman die bij France 2 gewerkt heeft. Men heeft zenders zoals AB3 of Plug TV - Belgische zenders - waarvan de programmatie uit bijna 100% Franse programma's bestaat. Het equivalent van de "Bekende Vlamingen" is totaal onbestaand op de Franstalige kant. Bekijkt u de hitlijsten in Franstalig België, merkt men dat de producties van eigen bodem bijna onbestaand zijn. Wat Franstalige producties betreft, komt alles uit Frankrijk of in mindere mate Canada.

Franstalige Belgen zijn gewoon Fransen maar zonder de Franse identiteitskaart. Hun kaart zegt hen dat ze Belg zijn maar in hun geesten zijn ze al Fransen.
Daaraan zie je de waarde die je kan hechten aan peilingen he. Je kan er zowat alles mee bewijzen wat je wil bewijzen en evenzeer alles ontkennen wat he wil ontkend hebben.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2008, 00:10   #23
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doedelzak Bekijk bericht
Zegt een griezel. Het is toch erg gesteld met dat Vlaams-nationalisme, niet? Die mannen boren zichzelf de grond in.
Ik geef het toe: ik ben een griezel. Zo een doodskop, het is geen zicht. Maar toch nog mooier als heks Fabiola, hoor Tegen die ouwe tang kan ik niet op !
piraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2008, 00:12   #24
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk is Brussel Vlaanderen niet, net zo min als Brabant, Antwerpen en Limburg. Het Vlaams gewest is een pure, kunstmatige fictie die nooit had mogen bestaan. Idem voor het Waals gewest.
België, of Hellgium zoals sommigen zeggen, d�*t had nooit mogen bestaan !
Oud 7 september 2008, 00:12   #25
piraat
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk is Brussel Vlaanderen niet, net zo min als Brabant, Antwerpen en Limburg. Het Vlaams gewest is een pure, kunstmatige fictie die nooit had mogen bestaan. Idem voor het Waals gewest.
België, of Hellgium zoals sommigen zeggen, d�*t had nooit mogen bestaan !
Oud 7 september 2008, 00:14   #26
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik meen te hebben vernomen dat de heer Maingain O. het d�*�*r niet mee eens is.

Dat verwondert mij overigens niet van de heer Maingain O.

Het is wel grappig dat de heer Maingain O. zichzelf ziet als grote verdediger van het België waarvan hij de wetten niet kent, en duidelijk ook niet wenst te kennen.
En nog minder wenst na te leven.
Oud 7 september 2008, 00:17   #27
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ja, maar de meeste Walen weten dat nog niet en in Brussel is de grote hoop dat ook kennelijk al vergeten.
Zolang de Walen blijven luisteren naar die grote hoop uit Brussel, zullen ze het nooit kunnen weten en/of begrijpen.

In Vlaanderen laat men zich al lang niet meer in de doeken doen door bedoelde hoop uit Brussel. Het wordt zo stilaan de tijd dat men ook in Wallonië voor zichzelf gaat opkomen.

Niet dat het er voorlopig zo naar uitziet, moet ik zeggen.

Jammer voor hen, maar wat baten kaars en bril, nietwaar.
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2008, 00:39   #28
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boontjes Bekijk bericht
Enfin, als ik het goed begrijp is wie voor de splitsing van België is, intelligent??
Als je nu echt waar iets doms kan doen, dan is het Belgiê splitsen -> Vlaanderen betekent immers niets, nihil, niente, zero: enfin, denk eens na: onze havens zijn volledig in buitenlandse handen, onze energie ligt in Franse handen, onze luchthaven is straks ofwel van de Duitsers of van de Chinezen, ons riolen zijn eigendom van Amerikanen: over welk Vlaanderen spreek je danWe hebben niet eens geld genoeg om ons eigenste erfgoed te onderhouden (of, beter, we willen het niet doen) - in korte broek lopen en met vlaggen zwaaien zal hier helaas niet helpen...
Ik dacht dat we al die tijd, zoals jij beschrijft, België waren, Vlaanderen + Wallonië. Dus het is niet zo dat Vlaanderen niets meer in eigen handen heeft, België heeft niets meer in eigen handen en Vlaanderen is daar mee de dupe van. Dus verslechteren door te splitsen kan niet meer aangezien we nu in samenhang MET Wallonië toch al niets meer hebben naar jou zeggen, het kan er dus alleen maar op verbeteren. Bedankt, dat je zelf hebt aangetoond dat Vlaanderen binnen België gewugd wordt en dat het dus meer dan hoog tijd is om af te stappen van deze wurgende constructie.

Laatst gewijzigd door Garry : 7 september 2008 om 00:45.
Oud 7 september 2008, 00:45   #29
FDM
Banneling

Standaard

Als je nu echt waar iets doms kan doen, dan is het Belgiê splitsen -> Vlaanderen betekent immers niets, nihil

er zijn een 10tal staten met minder inwoners dan VLAANDEREN (ik ga ze niet blijven opsommen) , sommige daarvan komen van onder een ijzeren gordijn gekropen maar hun sterke wil houdt hen overeind ,
enig grote verschil : ze moeten geen 68 ministers en een ambtenarenleger onderhouden
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2008, 00:46   #30
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FDM Bekijk bericht
Als je nu echt waar iets doms kan doen, dan is het Belgiê splitsen -> Vlaanderen betekent immers niets, nihil

er zijn een 10tal staten met minder inwoners dan VLAANDEREN (ik ga ze niet blijven opsommen) , sommige daarvan komen van onder een ijzeren gordijn gekropen maar hun sterke wil houdt hen overeind ,
enig grote verschil : ze moeten geen 68 ministers en een ambtenarenleger onderhouden
De Belziekelingen geraken kennelijk meer en meer gefrustreerd van het hopeloos zoeken naar argumenten om hun Belgen overeind te kunnen houden.

Laatst gewijzigd door Garry : 7 september 2008 om 00:51.
Oud 7 september 2008, 00:50   #31
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boontjes Bekijk bericht
Enfin, als ik het goed begrijp is wie voor de splitsing van België is, intelligent??
Als je nu echt waar iets doms kan doen, dan is het Belgiê splitsen -> Vlaanderen betekent immers niets, nihil, niente, zero: enfin, denk eens na: onze havens zijn volledig in buitenlandse handen, onze energie ligt in Franse handen, onze luchthaven is straks ofwel van de Duitsers of van de Chinezen, ons riolen zijn eigendom van Amerikanen: over welk Vlaanderen spreek je danWe hebben niet eens geld genoeg om ons eigenste erfgoed te onderhouden (of, beter, we willen het niet doen) - in korte broek lopen en met vlaggen zwaaien zal hier helaas niet helpen...
U bent wel heel fanatiek.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2008, 01:38   #32
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik neem aan dat dit de volledige integrale tekst is van uw partijprogramma?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2008, 01:50   #33
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik neem aan dat dit de volledige integrale tekst is van uw partijprogramma?

Laatst gewijzigd door Garry : 7 september 2008 om 02:17.
Oud 7 september 2008, 02:04   #34
Elio di Supo
Banneling

Standaard

edit

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 7 september 2008 om 02:23.
Oud 7 september 2008, 02:14   #35
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik vroeg gewoon aan Doedelzak of die eeuwige mantra van het kunstmatige Vlaanderen het voornaamste deel uitmaakt van het partijprogramma van de BUB. Gelieve mij uw redenering toe te lichten waarom ik mij nu moet gaan verdiepen in de geschiedenis van de taalgrens alsook of Brussel moet behoren tot Marocco.
Sorry, foutief gepost, was niet voor U bedoelt maar voor Doedelzak.
Oud 7 september 2008, 02:16   #36
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik raad jou aan eens duchtig je kennis van geschiedenis aan te scherpen. Zo zul je aan de weet komen hoelang de taalgrens grotendeels dazar ligt waardat ze nu nog steeds ligt. Dat Brussel stelselmatig is gaan verfransen doet niet ter zaken. Momenteel is het ook aan het verarabischen, wil dat dan zeggen dat het binnen afzienbare tijd tot Marokko behoort?
Oud 7 september 2008, 02:21   #37
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
I see. Dit maakt het een stuk begrijpelijker
Oud 7 september 2008, 02:23   #38
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik raad jou aan eens duchtig je kennis van geschiedenis aan te scherpen. Zo zul je aan de weet komen hoelang de taalgrens grotendeels dazar ligt waardat ze nu nog steeds ligt. Dat Brussel stelselmatig is gaan verfransen doet niet ter zaken. Momenteel is het ook aan het verarabischen, wil dat dan zeggen dat het binnen afzienbare tijd tot Marokko behoort?
Was het niet Philippe Moureaux die 'zijn' stad 'plutôt arabe que flamand' wilde?

Als-ie nog wat geduld oefent, en lang genoeg leeft, maakt hij de verwerkelijking van zijn wensdroom wellicht zèlf ook nog mee.

Ik vraag me af of hij er zo gelukkig mee zal zijn.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2008, 10:51   #39
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor de duidelijkheid: "Doedelzak" is eigenlijk Hans I, de vroegere grote leider van de ondertussen zieltogende belgicistische partij, BUB.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2008, 10:59   #40
Depth of Field
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Voor de duidelijkheid: "Doedelzak" is eigenlijk Hans I, de vroegere grote leider van de ondertussen zieltogende belgicistische partij, BUB.
"Ondertussen"? Was het dat niet van dag één?
Depth of Field is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be