Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 september 2008, 10:58   #21
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik vermoed dat de hel dus een wereld is gelijk de onze maar dan zonder de reborn christians.

Klinkt eerder als de hemel
Lijkt me ook; als ik moet kiezen tussen een hemel als een langgerekte, eeuwige misviering, of een stevig, al dan niet decadent feestje in de hel, dan weet ik wel wat kiezen
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2008, 20:49   #22
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Het meest interessante wat ik hier uit lees is dat u tegen vaccinaties bent ?
Ik ben tegen verplichte vaccinaties en tegen terugbetaling ervan. Als u zich wil laten inenten ga uw gang. Ik heb alleen grote twijfels over de werking ervan en over de stoffen die in zo een vaccin zitten.

Het feit dat ze allerlei chemische, dierlijke en zelfs menselijke stoffen en cellen rechtstreeks in uw bloed spuiten lijkt me niet gezond te zijn en mensen die zelf eens op onderzoek uitgaan en niet enkel de pro farma propaganda geloven die zullen zich denk ik ook wel wat vragen stellen bij vaccins.

Maar iedereen is vrij om zichzelf te laten inenten maar dan wel op eigen kosten.

In ons land ben je jammer genoeg verplicht om tenminste 2 of 3 vaccinaties te ondergaan tegen polio en daar valt dan ook weinig tegen te doen, maar wat niet verpllcht is zou ik zeker niet aanraden.

Vooraleer er weer reacties komen van mensen die neit weten waarover ze praten zou ik toch even aanraden om eens wat op te zoeken en eens de andere kant van het verhaal te lezen en ik denk dat je daarna wel begrijpt dat zoets verplichten geen goede zaak is.
dirk001 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2008, 20:52   #23
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Lijkt me ook; als ik moet kiezen tussen een hemel als een langgerekte, eeuwige misviering, of een stevig, al dan niet decadent feestje in de hel, dan weet ik wel wat kiezen
ik vrees dat dat een ernstige misvatting is. Ik had me al voorgenoemen om eens de passages ivm hel op te zoeken en ook die ivm de "hemel" en ga dat toch eens doen want sommigen hier hebben echt wel een verkeerd beeld van beiden of wat de bijbel erover zegt. Je kan het daarna nog altijd oneens zijn en zeggen dat de bijbel verkeerd is, maar dan zal je beeld over wat de bijbel erover zegt toch wat bijgeschaafd zijn hoop ik.
Oud 8 september 2008, 21:07   #24
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ElFlamencoLoco Bekijk bericht
Als gelovige krijg ik ronduit de blauwe koorts van dit soort uitspraken vanwege medegelovigen! Méér zélfs, dit soort uitspraken maakt me woedend, ik moet er haast van kotsen.

Immers, dit soort uitspraak schuift als enige doorslaggevende reden om jezelf te bekeren de angst naar voren, de angst voor de hel. Als mensen zich enkel en alleen uit angst zouden bekeren, dan heeft zo'n bekering niet veel om het lijf.

Dit soort uitspraken gaat totaal voorbij aan de geloofsstelling dat het God is, en niet jij of ik, Die bekering bewerkstelligt. Onze rol inzake bekering beperkt zich ertoe een voorbeeld te zijn, en een geloofwaardig getuigenis af te leggen. Niets menselijks, geen menselijke waarheid, kan garanderen dat een niet-gelovige automatisch verdoemd is. Dat oordeel is niet aan ons, mensen, maar enkel aan God. Wie ben jij, verdomme, om anderen te beoordelen, laat staan te veroordelen; wie ben jij om God voor te schrijven dat Hij elke atheïst in de diepste hellekrocht verbant.

Wat jij als "niet minder waar" naar voren schuift is slechts een menselijke waarheid, maar daarom nog geen goddelijke. Néén, mijn waarde, wat jij hier voor waarheid laat doorgaan is het allerminst.

Begin eerst eens met een geloofwaardig getuigenis af te leggen, waarin je jezelf blootgeeft als een mens, weliswaar van goede wil, maar met zijn diepmenselijke beperkingen. Ook beperkingen inzake geloof. Ga jouw geloof hier niet als "perfect" voorstellen, want dat is het niet, verre van!! In zekere zin heb jij ook nog bekering nodig, elke dag opnieuw...

... net als deze christen die zijn woede nauwelijks de baas kan, impulsief als hij nu eenmaal is.
Het is jammer genoeg idd niet zo populair meer om over de hel te praten ook niet vanwege gelovigen.

Maar laat me even een vraag stellen :
Wat is het belangrijkste ? doen wat God wil of doen wat populair is ? Het zou een grote fout zijn om mensen niet te waarschuwen over de hel die zoals u ook wel weet heel erg echt is en ik wens het niemand toe om daarheen te gaan.

Waarom iemand zich bekeerd doet er niet echt toe, zolang de bekering maar echt is.

Ik heb dat toch al aangegeven, maar misschien onvoldoende dat het idd God is die ingrijpt en die ervoor zorgt dat die wedergeboorte tot stand komt en daar kan je als mens niks aan doen en ik had toch aangegeven dat een bekering een gift is van God door zijn gratie en genade via Jezus Christus. Ik snap dan ook niet dat je mij verwijt dat ik het doe lijken alsof "wij" die beslissing nemen. Ik weet niet of u ook bekend bent met de doctrine van de uitverkorenen ? Het is dus wel degelijk God die ingrijpt, maar u moet wel die bekering tot een goed einde brengen of hoe moet ik dat zeggen ... .
Maar God gebruikt wel mensen om anderen te bekeren en als christenen is het onze plicht om iedereen te waarschuwen voor de hel. als u dit nalaat dan mag u het aan God uitleggen ... . We kunnen niemand dwingen zich te bekeren, maar we kunnen ze wel de waarheid vertellen en dan moeten ze zelf maar beslissen.

Mijn geloof stoelt op de bijbel en God en niet zoals bij katholieken op andere informatie zoals de paus, de catechismus, tradities en dergelijke. Dat mijn geloof niet perfect is, daar heb ik geen probleem mee. Maar de bijbel is dat wel en het is nogal moeilijk als christen om tegen de bijbel in te gaan.

En om het nog eens heel duidelijk te stellen het is dus idd de vraag of Jezus Christus u kent en niet omgekeerd. Maar om dan te zeggen "het doet er allemaal niet toe en iedereen doet maar" dat is absoluut verkeerd. 1 van onze taken als christen is het woord van God te verspreiden en het is ons toegestaan om alle manieren te gebruiken om mensen tot bekering aan te zetten en ik denk dat je vooraleer je nog maar over bekering kan praten je eerst moet uitleggen waarom ze zich moeten bekeren en dat is nog steeds om gered te worden van de hel en daarnaast het positieve aspect is dat je eeuwig leven krijgt en naar de hemel mag en voor eeuwig en eeuwig bij God mag verblijven.
Oud 8 september 2008, 21:09   #25
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dirk001 Bekijk bericht
Ik ben tegen verplichte vaccinaties en tegen terugbetaling ervan. Als u zich wil laten inenten ga uw gang. Ik heb alleen grote twijfels over de werking ervan en over de stoffen die in zo een vaccin zitten.

Het feit dat ze allerlei chemische, dierlijke en zelfs menselijke stoffen en cellen rechtstreeks in uw bloed spuiten lijkt me niet gezond te zijn en mensen die zelf eens op onderzoek uitgaan en niet enkel de pro farma propaganda geloven die zullen zich denk ik ook wel wat vragen stellen bij vaccins.

Maar iedereen is vrij om zichzelf te laten inenten maar dan wel op eigen kosten.

In ons land ben je jammer genoeg verplicht om tenminste 2 of 3 vaccinaties te ondergaan tegen polio en daar valt dan ook weinig tegen te doen, maar wat niet verpllcht is zou ik zeker niet aanraden.

Vooraleer er weer reacties komen van mensen die neit weten waarover ze praten zou ik toch even aanraden om eens wat op te zoeken en eens de andere kant van het verhaal te lezen en ik denk dat je daarna wel begrijpt dat zoets verplichten geen goede zaak is.
Oh maar ik weet waar ik over praat, en ik weet ook hoe vaccins werken. En ik weet ook dat blijkbaar we ziektes hebben kunnen uitroeien door middel van vaccins en zo enorm veel levens hebben kunnen redden. Maar natuurlijk ben ik inderdaad ook tegen de verplichte vacinnatie. Dan zouden we minder born again christenen hebben, die zouden aan TBC of polio kapot gaan. Ook een beetje darwin.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2008, 21:13   #26
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
ik vrees dat dat een ernstige misvatting is. Ik had me al voorgenoemen om eens de passages ivm hel op te zoeken en ook die ivm de "hemel" en ga dat toch eens doen want sommigen hier hebben echt wel een verkeerd beeld van beiden of wat de bijbel erover zegt. Je kan het daarna nog altijd oneens zijn en zeggen dat de bijbel verkeerd is, maar dan zal je beeld over wat de bijbel erover zegt toch wat bijgeschaafd zijn hoop ik.
Wel, kan de passages in de bijbel betreffende de hel eens posten hier ? Ik heb geen bijbel. En je kent de bijbelsites beter als ik
Oud 8 september 2008, 21:15   #27
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Ik vermoed dat de hel dus een wereld is gelijk de onze maar dan zonder de reborn christians.

Dat er geen echte christenen zullen zitten klopt, maar de rest is heel erg verkeerd.
Oud 8 september 2008, 21:18   #28
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat er geen echte christenen zullen zitten klopt, maar de rest is heel erg verkeerd.
Toch heb ik liever vrouwen die voor het huwelijk ook eens in bed willen duiken dus kies ik liever voor de niet gelovigen
Oud 8 september 2008, 21:19   #29
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk dat de hel best wel een aardig ritme heeft

Iets als dit http://www.youtube.com/watch?v=hrloFQkucqc, of dit http://www.youtube.com/watch?v=3ZnlykSGMI4

Lijkt me best gezellig
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2008, 21:20   #30
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN

Andro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Jij hebt liever dat je kinderen onvoldoende beschermd zijn tegen de volgende gevaarlijke infectieziekten : difterie, kinkhoest, tetanus, polio, Hib-ziekte, bof, mazelen, rodehond, groep C meningokokkenziekte, pneumokokkenziekte en ( voor sommige kinderen ) hepatitis B. Je beseft toch dat, hoe meer mensen vaccinaties weigeren, des te groter de kans is dat verdwenen ziekten weer de kop kunnen opsteken, en niet allerminst een gevaar voor de hele bevolking is ? Je bent onlangs toch niet tegen een molen gelopen zeker ?

Laatst gewijzigd door Andro : 8 september 2008 om 21:20.
Andro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2008, 21:31   #31
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 Bekijk bericht
Je bent onlangs toch niet tegen een molen gelopen zeker ?
Een windmolen van een paar megawatt.
Oud 8 september 2008, 22:11   #32
dirk001
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andromeda1968 Bekijk bericht
Jij hebt liever dat je kinderen onvoldoende beschermd zijn tegen de volgende gevaarlijke infectieziekten : difterie, kinkhoest, tetanus, polio, Hib-ziekte, bof, mazelen, rodehond, groep C meningokokkenziekte, pneumokokkenziekte en ( voor sommige kinderen ) hepatitis B. Je beseft toch dat, hoe meer mensen vaccinaties weigeren, des te groter de kans is dat verdwenen ziekten weer de kop kunnen opsteken, en niet allerminst een gevaar voor de hele bevolking is ? Je bent onlangs toch niet tegen een molen gelopen zeker ?
Dit is pure farma propaganda.
Oud 8 september 2008, 22:16   #33
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

in dat geval wil ik ook wel tekenen
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2008, 22:21   #34
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
mm tjah dan kan jij dat net als al het voorgaande staven, neem ik aan ?
Oud 8 september 2008, 22:25   #35
Pieke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
mm tjah dan kan jij dat net als al het voorgaande staven, neem ik aan ?
wedden dat er gelinkt wordt naar een video?
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2008, 22:30   #36
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
wedden dat er gelinkt wordt naar een video?
neen hoor niks te wedden ... dat zou al te makkelijk verdiend zijn
Oud 8 september 2008, 23:01   #37
De_Laatste_Belg
Minister

De_Laatste_Belg's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
OK ! Er is een theorie (nog steeds niet 100% weerlegd) die stelt dat AIDS verspreid is via een Polio Vaccin.

Je kan niet uitsluiten dat een zelfde soort vergissing twee keer gemaakt word.

EN
Er zijn een klein aantal kinderen bekend die hevige allergische reacties op bestanddelen van het vaccin toonden. En daar doodziek van geworden zijn.

EN
Er zijn onnozelaars die (zich via een of andere godsdienst) vinden dat vaccins gekweekt op voedingsbodems van dierlijke voedingsbodem een verontreiniging zijn van het menselijk lichaam.

EN
In Amerika heeft men een tijdje teveel Vaccins in één doktersbezoek toegediend aan zeer jonge kinderen. Waardoor het immuunsysteem onder teveel en hoge stress kwam te staan. En er zijn kinderen die daar veel schade aan overgehouden hebben. Ik denk dat die fout bij ons nooit gemaakt is. (kan iemand bevestigen ?)

MAAR
het is als de autogordel. Er zijn ongevallen bekend waarbij het dragen van de gordel bijdroeg tot meer schade aan een lichaam. Maar die schade is in ernst en voorkomen te minimaliseren t.o.v. de postitieve impact die het dragen van de gordel heeft in het beperken van levensbedreigende schade over alle ongevallen heen.

Vaccins zijn een goede en beschermende zaak voor 99,99% van de ingeênte personen. Je hebt meer kans dat je kind sterft door een verkeersongeval onder weg naar school, dan door een vaccin.

Volgende ziektes kunnen vermeden worden door vaccinatie:

Polio(myelitis) of kinderverlamming
Tetanus of klem
Difterie of kroep
Pertussis of kinkhoest
Haemophilus influenzae B (kan hersenvliesontsteking veroorzaken)
Hepatitis B (vorm van geelzucht)
Mazelen
Bof (dikoor)
Rubella (rodehond)
Meningokokken C (kunnen hersenvliesontsteking en bloedvergiftiging veroorzaken)
Pneumokokken (kunnen hersenvliesontsteking,
longontsteking, middenoorontsteking en bloedvergiftiging veroorzaken)

Als je je kinderen liefhebt, dan ontduik je de verplichte vaccins niet.

Laatst gewijzigd door De_Laatste_Belg : 8 september 2008 om 23:02.
De_Laatste_Belg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2008, 09:58   #38
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben toch maar blij dat ik niet meer schrik hoef te hebben voor zulke idiote ziektes. En blijkbaar vind je gezondheid niet belangrijk genoeg.
Oud 9 september 2008, 10:02   #39
Tavek
Banneling

Standaard

Maar goed, dwing deze mensen aub niet Vrije keuze enzo he. Als ze geen vaccins willen moeten ze ook ni mekkeren als ze een kind verliezen aan iets debiels....
Oud 9 september 2008, 12:36   #40
okke
Gouverneur

okke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is volgens jou, Dirk, de oorzaak dat pokken (wereldwijd) en polio verdwenen zijn? (pokken: laatste epidemie in Europa in 1972; polio: laatste epidemie in Nederland in 1930 (en kleine epidemie in 1978))

pokken (l) en polio (r)

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be