![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
mvg. sint ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Bedoel je nu dat er in de geschiedenis meer voorbeelden te vinden zijn van slechte presidenten dan van slechte vorsten ? ( in dat geval mag jij de opsomming van slechte presidenten maken, ik zal die van slechte vorsten maken en dan kunnen we vergelijken ) mvg. sint ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gezien de geschiedenis... heb je het dan ook over Filips II, Louis XIV, Leopold II, Wilhelm II, Hirohito enzoverder?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik ben eveneens voor de republiek en ben het koningshuis liever kwijt dan rijk, toch een vraagje? Hoe zien jullie het practisch voor een President. Wat na zijn ambtsperiode? Blijft hij net zoals in de USA titelvoerend president, wordt hij doorbetaald? Krijgt hij een pensioen van president, moet hij terug gaan werken/stempelen, enz... Ik wil maar zeggen dat de kosten op termijn ook hoog kunnen oplopen, waarmee ik eveneens geneigd ben om niet naar het kostenplaatje doch enkel naar het democratische te kijken...
Mvg,
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als staatshoofd voor België verkies ik de Koning. Als staatshoofd voor een Verenigd Europa zal er wel een President zijn, maar kunnen de bestaande Koningen van de vroegere landen de tegenwoordige staten bv fungeren als een soort van Koning-gouverneur. Voor het leven dus. Wat bv Frankrijk doet is best ook de troonpretendent van Frankrijk als Koning-gouverneur plaatsen, idem voor bv Duitsland. Eigenlijk alle afgezette Koninklijke familie's kunnen ingeschakeld worden om Koning-gouverneur te worden. Als staatshoofd van een Verenigd Europa verkies ik Zijne Keizerlijke en Koninklijke Hoogheid Aartshertog Otto van Habsburg, die al jaren Europarlementslid is. Een bijzonder intelligent man! En terug de Habsburgers -na honderd jaar compleet op de achtergrond te werden geduwd- in de wereldpolitiek. Dat zou gewoon fantastisch zijn, maar het is helaas, vrees ik, een utopie. ![]()
![]() |
![]() |
#30 |
Gouverneur
|
![]() het verschil betreffende het woord 'koning' oa, kan je al niet vergelijken...
op bvb economisch vlak... ook tov de gewone mensen is een koning meer wauw d
![]() |
#31 |
Gouverneur
|
![]() gvd weer dubbel
Intelligence plus Character, That is the goal of true education (Martin Luther King) __________________________ Facebookpagina over Defensie Youtube kanaal Defensie Laatst gewijzigd door BladeToke : 9 september 2008 om 16:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als er al een gouverneur moet aangesteld worden zal dat een verkozen persoon zijn maar het stoort mij niet dat de leden van het koningshuis zich kandidaat stellen. Als dan blijkt dat een van hen verkozen is voor die functie zal ik mij daar bij neer leggen, maar dan wel aan het normale loon van een gouverneur en ook niet gans zijn familie mee honoreren he. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een sterke man aan de top is een goed excuus om zelf niet meer te moeten nadenken over de dingen. Puur gemakszucht, meer niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
zou u a.u.b. zo goed willen zijn ons, onwetend klootjesvolk dat we zijn, eens uit te leggen wat daar zo fantastisch aan zou zijn? Dank bij voorbaat, djimi PS : als het er om gaat een 'bijzonder intelligent' man/vrouw op een 'troon' te krijgen, geef mij dan maar Jon Stewart of Samantha Bee van 'the Daily Show', of anders Stephen Colbert van 'the Colbert Report'. Dan valt er tenminste ook nog eens wat af te lachen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 9 september 2008 om 19:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar komt het inderdaad zowat op neer, al vind ik 'gemakzucht' nogal eufemistisch klinken.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Gouverneur
|
![]() Een koning is meer "wauw". Dat kan tellen qua argument. In dat geval wens ik zo arrogant te zijn om te stellen dat de "gewone mensen" die emo boven efficiëntie verkiezen voor mijn part onder een zware steen mogen wegkruipen. Een presidentiëel systeem naar Zwitsers model, of een systeem waarbij de parlementsvoorzitter ook de rol van "president" waarneemt. Goedkoop en bloody efficiënt. Met "emo" ga je geen land besturen noch de rekeningen betalen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En ik zou niet ik zijn moest ik daar nu weer niet anders over denken he. Wat heeft dat nu weer te betekenen; Eén sterke man aan de top is........ Eender waar ter wereld is er een die aan de top staat. Wat maakt dat nu verschil uit of er nu een man aan de top van Europa staat of er staat er een aan de top van deze strontcontructie die ze België noemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |