Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 september 2008, 13:13   #21
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Moesten velen van die jongeren die dat vinden ook eens daadwerkelijk in de gevangenis zitten, ze zouden wel rap van mening veranderen.

Ter hun attentie, daar is werken een gunst die ze graag krijgen.
Wat dus het tegenovergestelde is van hun vrij leventje buiten de muren.

Je kan het ze misschien eens in hun oren fluisteren.
De realiteit is, gelukkig maar, dat ze niet allemaal vastzitten.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2008, 13:33   #22
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
De realiteit is, gelukkig maar, dat ze niet allemaal vastzitten.
De realiteit is, dat ze daar heel blij mee mogen zijn.

Anders kunnen ze daar alvast wat tucht en discipline gaan opdoen.
Bv om 6.30 uur eerst dweilen en dan pas een boterham krijgen.
Oud 10 september 2008, 13:50   #23
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat mensen zich zelf verdedigen tegen dat soort "crapul". Voor de rest vind ik het een straf die staat op het opdringen van een norm op mensen die "niet passen" in de samenleving. We hebben niet meer normen en waarden nodig, maar net MINDER.
Fijn, dus uw alternatief is om een burgertrut te bewapenen met het risico dat die dan uit een subjectief onveiligheidsgevoel iemand omver knalt? Het zijn juist die normen en waarden die er voor zorgen dat het dun laagje beschaving nog intact wordt gehouden. U mag dat mss burgertruttig vinden maar ik stel er prijs op dat ik op elke moment van de dag en nacht naar buiten kan gaan zonder met een baseball-knuppel te moeten rondlopen.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2008, 13:54   #24
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja dat bedoel ik.
"Zich netjes gedragen" is iets waar meer en meer jongeren van walgen. Verder ook: was is "zich netjes gedragen"? Is dat simpelweg geen mensen lastigvallen zonder reden (wat ook normaal is) of is dat echt op alle gebieden in de pas lopen. Consumeren, inderdaad: meer en meer mensen walgen van de consumptiemaatschappij (of de negatieve gevolgen daarvan).
Moeten ze daarvoor gaan werken? Ik vind eerlijk gezegd van niet. Ik denk zelfs dat velen onder hen liever onderdak hebben in de gevangenis dan voor onderdak te moeten werken en "zich netjes gedragen".
Het interesseert me geen bal wat die jongeren daarvan vinden. Hun vrijheid stopt waar de mijne begint.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2008, 14:05   #25
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Fijn, dus uw alternatief is om een burgertrut te bewapenen met het risico dat die dan uit een subjectief onveiligheidsgevoel iemand omver knalt? Het zijn juist die normen en waarden die er voor zorgen dat het dun laagje beschaving nog intact wordt gehouden. U mag dat mss burgertruttig vinden maar ik stel er prijs op dat ik op elke moment van de dag en nacht naar buiten kan gaan zonder met een baseball-knuppel te moeten rondlopen.
Het probleem is dat mensen door gebrek aan referentiekader nog steeds zo denken.
Oud 10 september 2008, 15:35   #26
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Moesten velen van die jongeren die dat vinden ook eens daadwerkelijk in de gevangenis zitten, ze zouden wel rap van mening veranderen.

Ter hun attentie, daar is werken een gunst die ze graag krijgen.
Wat dus het tegenovergestelde is van hun vrij leventje buiten de muren.

Je kan het ze misschien eens in hun oren fluisteren.
Ik was eens in Wortel op de palletslagerij, azo werken dat die gasten daar deden, en voor heel weinig geld, 17 cent per uur of zoiets. Echt, die waren daar aan het werken dat het zweet eraf droop.

Ik zei, jongens, als jullie buiten zo zouden werken zouden jullie nooit geen problemen meer hebben met de wet.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2008, 16:19   #27
Bhairav

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Ik was eens in Wortel op de palletslagerij, azo werken dat die gasten daar deden, en voor heel weinig geld, 17 cent per uur of zoiets. Echt, die waren daar aan het werken dat het zweet eraf droop.

Ik zei, jongens, als jullie buiten zo zouden werken zouden jullie nooit geen problemen meer hebben met de wet.
Maar of zo werken ook leefbaar is voor iedereen...
Oud 10 september 2008, 16:28   #28
Jozef Ostyn

Standaard

Jongeren die misdrijven plegen moeten daarvoor gestraft worden.

Voor het overige voel ik er weinig behoefte aan om die jongeren met allerlei scheldnamen te bedenken.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2008, 16:33   #29
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alvinvdv Bekijk bericht
Het geleuter hier dat het te maken heeft met de Islam is nonsen... in de VS zijn de probleemjongeren op z'n minst Islamitisch...[/i]
Helemaal geen nonsens. De congolese bendes in onze steden bvb bekampen veeleer elkaar maar zij niet tot haat gecondioneert tegenover ons en onze samenleving. Heb je nu nog niet begrepen wat er aan de hand is ? De jihad en allah akbar roepers hebben alles te maken met islam. Waarom denk je dat dhimmi thielemans de betoging tegen de verdere islamisering van onze samenleving alweer niet durft laten doorgaan. Niet vanwege de Congolese bendes in de Brussels straten. Wel bang voor zijn eigenste agressief kiesvee ! Het toont aan hoever de islamisering reeds is gevorderd. Hte toont ook aan dat islam peace betekent. Als wie kritiek heeft op de islam of de profeet voert oorlog tegen de islam en moet worden gedood. Je merkt wie er reeds baas is in dit apenland.

Dewinter klaagt verbod 11/9-betoging bij Raad van State aan
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...tate-aan.dhtml

Laatst gewijzigd door smiley : 10 september 2008 om 16:40.
smiley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2008, 16:40   #30
alvinvdv
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Helemaal geen nonsens. De congolese bendes in onze steden bvb bekampen veeleer elkaar maar zij niet tot haat gecondioneert tegenover ons en onze samenleving. Heb je nu nog niet begrepen wat er aan de hand is ? De jihad en allah akbar roepers hebben alles te maken met islam. Waarom denk je dat dhimmi thielemans de betoging tegen de verdere islamisering van onze samenleving alweer niet durft laten doorgaan. Niet vanwege de Congolese bendes in de Brussels straten. Wel bang voor zijn eigenste agressief kiesvee ! Het toont aan hoever de islamisering reeds is gevorderd. Hte toont ook aan dat islam peace betekent. Als wie kritiek heeft op de islam of de profeet voert oortlog tegen de islam en moet worden gedood.

Dewinter klaagt verbod 11/9-betoging bij Raad van State aan
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...tate-aan.dhtml

alvinvdv is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2008, 16:44   #31
smiley

Standaard

Citaat:

Ja lach maar uit onwetendheid. Neem de proef op de som. Ga eens voor een groep 'jongeren' (jihadikrapuul) op straat de 'profeet' beledigen. Binnen de minuut slaat die groep 'jongeren' u verrot.

"En dan heb je volgens mij de gevaarlijkste groep. Zij die we alle dagen tegenkomen, maar snel voorbij lopen als we hen zien. Ik heb het dan over de jongeren die op straat hangen. Zij zijn niet praktiserend, maar opgelet als iemand hun geloof aanraakt, dan is het oorlog. Deze jongeren zijn niet opgeleid, hangen de hele dag op straat en leven in een staat binnen een staat. In Brussel bvb is Molenbeek allang geen deel meer van Belgie. Hier gelden de islamistische wetten en regels. Democratie is een woord, dat hier al jaren niet meer bestaat. De jongeren werken niet, want ze verdienen het dubbele van ons loon door te stelen of ze krijgen zakgeld van imaams om zo mensen te ronselen voor de jihaad. Wisten jullie dat er in Molenbeek vier moskees zijn waar ze kinderen en jongeren opleiden tot de jihaad? Deze kinderen werden nooit ingeschreven bij de geboorte en zijn dus als het ware spookse tijdbommen die wachten om af te gaan in de naam van Allah.... De moslims hier in België zijn fanatiek. Waarom? Niet omdat ze arm zijn of omdat ze geen kansen krijgen. Integendeel. De underdog spelen is altijd de makkelijkste rol om iets gedaan te krijgen.... http://www.dutch.faithfreedom.org/forum/viewtopic.php?t=4743

Laatst gewijzigd door smiley : 10 september 2008 om 16:50.
Oud 10 september 2008, 16:47   #32
alvinvdv
Banneling

Standaard

Citaat:
Je lach maar uit onwetendheid. Neem de proef op de som. Ga eens voor een groep 'jongeren' (jihadikrapuul) op straat de 'profeet' beledigen. Binnen de minuut slaat die groep 'jongeren' u verrot.

"En dan heb je volgens mij de gevaarlijkste groep. Zij die we alle dagen tegenkomen, maar snel voorbij lopen als we hen zien. Ik heb het dan over de jongeren die op straat hangen. Zij zijn niet praktiserend, maar opgelet als iemand hun geloof aanraakt, dan is het oorlog. Deze jongeren zijn niet opgeleid, hangen de hele dag op straat en leven in een staat binnen een staat. In Brussel bvb is Molenbeek allang geen deel meer van Belgie. Hier gelden de islamistische wetten en regels. Democratie is een woord, dat hier al jaren niet meer bestaat. De jongeren werken niet, want ze verdienen het dubbele van ons loon door te stelen of ze krijgen zakgeld van imaams om zo mensen te ronselen voor de jihaad. Wisten jullie dat er in Molenbeek vier moskees zijn waar ze kinderen en jongeren opleiden tot de jihaad? Deze kinderen werden nooit ingeschreven bij de geboorte en zijn dus als het ware spookse tijdbommen die wachten om af te gaan in de naam van Allah.... De moslims hier in België zijn fanatiek. Waarom? Niet omdat ze arm zijn of omdat ze geen kansen krijgen. Integendeel. De underdog spelen is altijd de makkelijkste rol om iets gedaan te krijgen.... http://www.dutch.faithfreedom.org/forum/viewtopic.php?t=4743
DREAM ON
THOUGH IT’S HARD TO TELL
THOUGH YOU’RE FOOLIN’ YOURSELF
DREAM ON
DREAM ON

Toen ik enkele weken terug een aantal Congolese hangjongeren aansprak op het feit dat ze stoelen aan het vernietigen waren in metrostaion 'Bockstael' was hun uitleg heel duidelijk:

ter compensatie van wat de blanken in Congo uitgestoken hadden...

Jaja!!! VELDKENNIS!!!

Laatst gewijzigd door alvinvdv : 10 september 2008 om 16:50.
Oud 10 september 2008, 16:48   #33
smiley

Standaard

Citaat:
DREAM ON
THOUGH IT’S HARD TO TELL
DREAM ON
DREAM ON
Blijf jij je hoofd maar in het zand steken, daar ben je goed in.

ALLAH AKBAR COUSIN !
ON VA LES BAISER !

JIHAD !
ON VA BRULER L'EGLISE !
http://www.youtube.com/watch?v=Q_OAy...eature=related

De waarschuwingen van Arthur Van Amerongen Brussel/Eurabia enz enz. die men natuurlijk afdeed als 'racist'

http://www.youtube.com/watch?v=7mHsCUkDsto
Oud 10 september 2008, 16:50   #34
alvinvdv
Banneling

Standaard

Citaat:
Blijf jij je hoofd maar in het zand steken, daar ben je goed in.

ALLAH AKBAR COUSIN !
ON VA LES BAISER !

JIHAD !
ON VA BRULER L'EGLISE !
http://www.youtube.com/watch?v=Q_OAy...eature=related

De waarschuwingen van Arthur Van Amerongen Brussel/Eurabia enz enz. die men natuurlijk afdeed als 'racist'

http://www.youtube.com/watch?v=7mHsCUkDsto
Oud 10 september 2008, 16:56   #35
Bhairav

Standaard

Dat brengt ons allemaal samen, zo schrik hebben...
Oud 10 september 2008, 17:00   #36
smiley

Standaard

Citaat:
DREAM ON
THOUGH IT’S HARD TO TELL
DREAM ON
DREAM ON

Toen ik enkele weken terug een aantal Congolese hangjongeren aansprak op het feit dat ze stoelen aan het vernietigen waren in metrostaion 'Bockstael' was hun uitleg heel duidelijk:

ter compensatie van wat de blanken in Congo uitgestoken hadden...

Jaja!!! VELDKENNIS!!!
Dan kunnen zij evengoed moslims beginnen afkloppen want zij waren de grootste slavendrijvers. En dan kunnen wij evengoed moslims beginnen afkloppen voor alles wat zij ons in de eeuwen hebben aangedaan. En dan kunnen msolims elkaar beginnen afkloppen zoals Turken tegen Marokkanen enz enzoverder. Het is belachelijk mensen af ter rekenen met feiten waar zij niets mee te maken hebben alleen voorouders. Trouwens de koning was daar verantwoordelijk voor. Een koning die ons was opgedrongen. Een Duitser notabene.

Indien dit waar is van die Conglozen en dat als reden opgeven. Dan is uitzetting voor dat Krapuul ook aangewezen. back to sender. Wie vol met haat zit tegenover ons en onze samenleving heeft hier NIETS te zoeken.

Feit blijft echter dat de roep voor een kalifaat met sharia niet bij congolezen zal te horen zijn. Het islamprobleem gaat veel verder dan reljongeren alleen.

Laatst gewijzigd door smiley : 10 september 2008 om 17:14.
Oud 10 september 2008, 17:02   #37
alvinvdv
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan kunnen zij evengoed moslims beginnen afkloppen want zij waren de grootste slavendrijvers. En dan kunnen wij evengoed moslims beginnen afkloppen voor alles wat zij ons in de eeuwen hebben aangedaan. Het is belachelijk mensen af ter rekenen met feiten waar zij niets mee te maken hebben. Trouwens de koning was daar verantwoordelijk voor. Een koning die ons trouwens was opgedrongen. Een Duitser.

Indien dit waar is van die Conglozen en dat als reden opgeven. Dan is uitzetting voor dat Krapuul ook aangewezen. back to cender. Wie vol met haat zit tegenover ons en onze samenleving heeft hier NIETS te zoeken.

Feit blijft echter dat de roep voor een kalifaat met sharia niet bij congolezen zal te horen zijn. Het islamprobleem gaat veel verder dan reljongeren alleen.

Na de Moslims moet we de Congolezen uitzetten!!!

Wie volgt???
Oud 10 september 2008, 17:04   #38
alvinvdv
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan kunnen zij evengoed moslims beginnen afkloppen want zij waren de grootste slavendrijvers. En dan kunnen wij evengoed moslims beginnen afkloppen voor alles wat zij ons in de eeuwen hebben aangedaan. En dan kunenn msomlims elkaar beginnen afkloppen zoals Turken tegen Marokkanen enz enzoverder. Het is belachelijk mensen af ter rekenen met feiten waar zij niets mee te maken hebben alleen voorouders. Trouwens de koning was daar verantwoordelijk voor. Een koning die ons trouwens was opgedrongen. Een Duitser notabene.

Indien dit waar is van die Conglozen en dat als reden opgeven. Dan is uitzetting voor dat Krapuul ook aangewezen. back to cender. Wie vol met haat zit tegenover ons en onze samenleving heeft hier NIETS te zoeken.

Oud 10 september 2008, 17:04   #39
smiley

Standaard

Citaat:
Na de Moslims moet we de Congolezen uitzetten!!!

Wie volgt???

Iedereen die vol met haat zit tegen 'autochtonen' buiten ! Ik heb er stilaan mijn buik van vol en ik denk dat ik niet de enige ben. Ik weet nog hoe het vroeger was voor men met het multiexperiment begon. Zulk een krapuul hier in het land houden is onverantwoord !

Laatst gewijzigd door smiley : 10 september 2008 om 17:06.
Oud 10 september 2008, 18:40   #40
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Iedereen die vol met haat zit tegen 'autochtonen' buiten ! Ik heb er stilaan mijn buik van vol en ik denk dat ik niet de enige ben. Ik weet nog hoe het vroeger was voor men met het multiexperiment begon. Zulk een krapuul hier in het land houden is onverantwoord !
Degenen die bezig zijn met "autochtonen buiten" zijn idd niet goed bezig.

Met allochtonen daarentegen?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be