Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 30 maart 2004, 13:19   #21
franke fritz
Schepen

franke fritz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens

Kansarmoede? Dat is weer zo'n modewoordje waar men de knuffelpolitiek tov vreemdelingen goed praat! Waarom moeten we positieve discriminatie tov vreemdelingen goedvinden? waarom moeten we goedkeuren dat mensen met een tweede woning in Turkije of marokko, die sateliet-tv, gsm, internet, een bmw,... enz hier steun krijgen terwijl onze bejaarden en gehandicapten op straat terechtkomen?
En oplossingen vindt je terug in onze publicaties of op de site van het Blok!
ik had het over kansarmoede bij de autochtone bevolking en is zeker geen modewoordje, maar een reëel maatschappelijk probleem.
Oud 30 maart 2004, 13:21   #22
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door instromaniac
Het is toch goed dat subsidies nu wel goed worden besteed en dat een vzw voor allochtonen wel goed werkt? Ik snap niet waarom jullie op dit enkel feit zo veel kritiek hebben terwijl jullie zelf constant zeggen dat er iets moet gedaan worden aan die integratieproblemen. Nu wordt er eens iets gedaan, maar dat is weer niet goed omdat het geld kost. Er zijn zo veel zaken waar we voor betalen die niet direct in ons voorbeeld spelen, moeten die dan ook afgeschaft worden? Er worden inderdaad subsidies slecht besteed, en juist daarom vind ik dat dit geval wel eens een compliment verdient.
Maar ja, ze allemaal buitengooien is natuurlijk gemakkelijker en goedkoper, maar ik dacht dat onze welvaartstaat juist pleitte voor de beste oplossing en niet de goedkoopste of gemakkelijkste.
zijn aparte zwemlessen en theekranjes voor islamitische vrouwen dan goed voor de integratie? want het probleem is juist dat die clubjes juist bedoeld zijn om hun eigen cultuur te bewaren en niet om zich aan te passen aan onze maatschappij!
dat bedoel ik net. ik zie ook niet in waarom er na dertig jaar nog een apart beleid moet komen met aparte jeugdhuizen, en aparte subsidies en aparte ontspanningsmogelijkheden etc.
Als men na dertig jaar nog niet geintegreerd is, dan getuigt dit van onwil en niet van de onmogelijkheid!
Wat is het verschil tussen een 20 jarige die uit een kansarm gezin komt en een 20 jarige die uit een kansarm turks gezin komt?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2004, 13:26   #23
franke fritz
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Wat is het verschil tussen een 20 jarige die uit een kansarm gezin komt en een 20 jarige die uit een kansarm turks gezin komt?
niks, er moet aan beide een constructieve oplossing geboden worden.
en constructief is niet hetzelfde als een identiek pakket aan maatregelen. een oplossing moet individueel geboden worden en op maat van de hulpvrager. waarbij specifiek ingegaan wordt op de problemen én de mogelijkheden van de betrokkenen.
Oud 30 maart 2004, 14:03   #24
instromaniac
Staatssecretaris

Stuur een bericht via MSN naar instromaniac
Standaard

Ik ken een Filipijn, hij heeft met me op school gezeten en ik heb hem zien opgroeien. Die gast is perfect geïntegreerd. Het is heel simpel waarom: hij zat niet in een buurt met allemaal mensen van zijn vroegere nationaliteit en zijn gezin is niet arm.
En dat vind ik de fout van de overheid, door de OCMW hen samen te laten hokken. Een studie in Nederland heeft aangetoond dat dit het omgekeerde effect heeft dat men zou willen.
Dus ik erken dat dat een probleem is, en daar moeten we dan ook iets aan doen. Repatriëren is veel te fanatiek, het is beter om initiatieven te nemen zoals in de eerste post van deze topic en te voorkomen dat dit in de toekomst opnieuw voorvalt. Ik merk dat daaraan wordt gewerkt in mijn gemeente, de migranten bij ons zijn hier tamelijk verspreid en tot nog toe hebben we geen problemen meegemaakt.
Ja je moet nu ook niet altijd Vlaams nationalisme gaan associëren met racisme. Ik ben een flamingant en ik ben verre van racist.
instromaniac is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2004, 19:17   #25
Nighthearse
Vreemdeling

Nighthearse's schermafbeelding

Standaard

@ mitgard...soms moet je dingen NIET letterlijk zien...man man, moet ik hier nu alles gaan beginnen uitleggen? Ik zal het even anders zeggen voor deze mens "een doorn in het oog van nationalisten"...Jongens toch...en nederlands is uw taal??? Leer dan ook de schoonheid en vrijheid ervan...

"De grenzen van mijn taal zijn de grenzen van mijn wereld."
- Ludwig Wittgenstein
Nighthearse is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2004, 19:19   #26
Nighthearse
Vreemdeling

Standaard

@ jan hyoens...mss kan je eens als vrijwilliger meedraaien voor een maandje...en eens met die mensen praten...want ja...moeilijk doen op een forum is nu niet meteen verrijkend, wel?

- Ludwig Wittgenstein
Oud 30 maart 2004, 20:53   #27
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nighthearse
De vestiging op Blaisantvest wordt overigens geleid door een jonge en dynamische Turkse vrouw. Het perfecte voorbeeld van integratie, met een automatische middelvinger naar elke [size=5]nationalist[/size], daar zij zich in combinatie met zware studies inzet voor haar [size=6]eigen[/size] bevolkingsgroep.
In volkse taal heet zoiets :

[size=7]EIGEN VOLK EERST ![/size]
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2004, 21:32   #28
Nighthearse
Vreemdeling

Standaard

Noem het zoals ge wilt...ik vind eerder dat dat aantoont dat er wel degelijk allochtonen zijn die willen dat ook de rest zich kan integreren...En dat is toch alleen maar een voordeel voor de vlaming? Zij richt haar leven op het opvoeden van kinderen naar onze waarden. Dat kan jij toch alleen maar aanmoedigen? Terwijl jij on-liners uitroept op een forum is zij tenminste echt bezig met de vreemdelingenproblematiek...

- Ludwig Wittgenstein
Oud 30 maart 2004, 21:55   #29
Nighthearse
Vreemdeling

Standaard

one-liners dus...typfoutje

- Ludwig Wittgenstein
Oud 31 maart 2004, 06:59   #30
franke fritz
Schepen

Standaard

Citaat:
Terwijl jij on-liners uitroept op een forum is zij tenminste echt bezig met de vreemdelingenproblematiek...
vind ik dus ook. ze doet tenminste iets, en dat kan van 90% van dit forum niet gezegd worden. die blijven een beetje hangen in de contemplatie.
Oud 31 maart 2004, 08:02   #31
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door franke fritz
Citaat:
Terwijl jij on-liners uitroept op een forum is zij tenminste echt bezig met de vreemdelingenproblematiek...
vind ik dus ook. ze doet tenminste iets, en dat kan van 90% van dit forum niet gezegd worden. die blijven een beetje hangen in de contemplatie.
Het zal je toch niet ontgaan dat er van deze forumschrijvers een heleboel mensen zijn die ongeveer de helft van hun inkomen aan belastingen afstaan om de door U geroemde personen te subsidieren om zogezegd te integreren of in elk geval om pogingen te ondernemen niet in de criminaliteit te geraken?

De cosa nostra? De dhimmi status? Beschermingsgeld betalen om niet lastig te worden gevallen? ken je dat?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 31 maart 2004, 09:49   #32
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
@ jan hyoens...mss kan je eens als vrijwilliger meedraaien voor een maandje...en eens met die mensen praten...want ja...moeilijk doen op een forum is nu niet meteen verrijkend, wel?
Ik heb wel beter dingen te doen! Trouwens waarom zijn allochtonen nooit vrijwilliger? Het is toch hun volk?
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2004, 13:33   #33
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Uit deze draad blijkt weer duidelijk dat er bij verzameld Blok gewoon geen enkele wil bestaat om maar enigszins op een serieuze wijze te discussiëren, telkens komen dezelfde afgezaagde slogans boven.
Men moet integreren, maar over een integratieproject dat een beetje blijkt te lukken krijgen ze geen enkel positief woord over de lippen. Nee, zagen dat het geld kost, of zoals oppertrut Hanne, zeggen dat ze onvoorbereid naar hier komen en verwachten dat ze alles in de schoot geworpen krijgen.

Er is NOG GEEN ENKEL CONSTRUCTIEVE COMMENTAAT GEWEEST VAN DE BLOKKERS hier. Ik vrees dat er een beetje cognitieve armoede bestaat, hetgeen men ook in sekten kan waarnemen: in plaats van kritisch na te denken verzandt elke gedachtengang telkens in hetzelfde referentiekader.

In ieder geval illustreert dit mooi wat we mogen verwachten wat het Blok met de vreemdelingenproblematiek gaan doen: alle subsidies afsnijden en enkel op repressie spelen en dan nog openlijk eisen dat de migrantengemeenschap zich zal integreren. Dat gaat natuurlijk het tegenovergestelde effect hebben, en daar hopen de blokkers ook op, zodat ze de wederzijdse haat tussen de bevolkingsgroepen nog hoger kunnen doen oplaaien, zodat deze selffullfilling prophecy, deze spiraal van haat eindigt in de ultieme Blokkers droom: een bevolking die roept om de eliminatie van de migranten.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2004, 14:02   #34
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Uit deze draad blijkt weer duidelijk dat er bij verzameld Blok gewoon geen enkele wil bestaat om maar enigszins op een serieuze wijze te discussiëren, telkens komen dezelfde afgezaagde slogans boven.
Men moet integreren, maar over een integratieproject dat een beetje blijkt te lukken krijgen ze geen enkel positief woord over de lippen. Nee, zagen dat het geld kost, of zoals oppertrut Hanne, zeggen dat ze onvoorbereid naar hier komen en verwachten dat ze alles in de schoot geworpen krijgen.

Er is NOG GEEN ENKEL CONSTRUCTIEVE COMMENTAAT GEWEEST VAN DE BLOKKERS hier. Ik vrees dat er een beetje cognitieve armoede bestaat, hetgeen men ook in sekten kan waarnemen: in plaats van kritisch na te denken verzandt elke gedachtengang telkens in hetzelfde referentiekader.

In ieder geval illustreert dit mooi wat we mogen verwachten wat het Blok met de vreemdelingenproblematiek gaan doen: alle subsidies afsnijden en enkel op repressie spelen en dan nog openlijk eisen dat de migrantengemeenschap zich zal integreren. Dat gaat natuurlijk het tegenovergestelde effect hebben, en daar hopen de blokkers ook op, zodat ze de wederzijdse haat tussen de bevolkingsgroepen nog hoger kunnen doen oplaaien, zodat deze selffullfilling prophecy, deze spiraal van haat eindigt in de ultieme Blokkers droom: een bevolking die roept om de eliminatie van de migranten.
Moest het allemaal rozegeur en maneschijn zijn we zouden ook hier niet zitten neuten! Blijkbaar weigeren sommigen het evidente in te zien en vluchten weg in een perfect droomwereldtje! Meestal door het gebruik van roesmiddelen!
Er zijn nu eenmaal klokkeluiders nodig om de wantoestanden in onze maatschappij naar buiten te brengen!

Waarover gaat het hier? Over een vzw die zogezegd integratiebevorderend werkt? Ik woon nog niet zolang in Gent maar volg nu toch al een tijdje de gentse politiek en weet ondertussen wat men verstaat onder "integratie" ; een lesje tamtam of afrikaanse dans aan autochtoonse jongeren! maw wij worden geacht ons aan te passen aan de vreemdelingen en niet andersom! Waarom controleert men niet de activiteiten van de vzw kadanz?
De beste integratie gebeurt nog altijd door een beperkt aantal vreemdelingen toe te laten en te verspreiden over verschillende gemeenten!
Oud 31 maart 2004, 14:05   #35
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

de subsidies voor de allochtonen moeten afgevoerd worden ze verdienen al genoeg met drugverkoop en andere onfrisse zaakjes
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2004, 14:08   #36
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De beste integratie gebeurt nog altijd door een beperkt aantal vreemdelingen toe te laten en te verspreiden over verschillende gemeenten!
moeten ze nog willen ook natuurlijk! ik ken enkel turken die de laatste overgebleven (linkse) autochtonen onder "lichte" dwang "verzoeken" om te verhuizen omdat hun familie in dat huis wenst te komen wonen!

Oud 31 maart 2004, 14:31   #37
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
(Ik heb mijn Duvel in mijn aquarium gegoten, dus ik redelijk nuchter.)

Bovenstaande ruikt van ver wel naar een constructief voorstel, hoewel de gegeven situatie het nogal moeilijk zoniet onmogelijk maakt om dit uit te voeren. Het is m.i. dus evengoed ontsproten aan een droom, maar ik denk niet dat het deze keer aan de roesmiddelen ligt.

Wat dacht je van het heroriënteren van de subsidies voor "tamtamles voor Belgen" naar bijvoorbeeld taalonderricht voor migranten? Is dat niet wat realistischer en constructiever?
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2004, 14:35   #38
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dejohan
Citaat:
(Ik heb mijn Duvel in mijn aquarium gegoten, dus ik redelijk nuchter.)

Bovenstaande ruikt van ver wel naar een constructief voorstel, hoewel de gegeven situatie het nogal moeilijk zoniet onmogelijk maakt om dit uit te voeren. Het is m.i. dus evengoed ontsproten aan een droom, maar ik denk niet dat het deze keer aan de roesmiddelen ligt.

Wat dacht je van het heroriënteren van de subsidies voor "tamtamles voor Belgen" naar bijvoorbeeld taalonderricht voor migranten? Is dat niet wat realistischer en constructiever?
Dat gebeurt al! we moeten gewoon het subsidiesysteem herbezien!
Oud 31 maart 2004, 14:41   #39
jan hyoens

Standaard

STADSBESTUUR IN GELDNOOD, MAAR SCHEPEN DE REGGE HEEFT HET NOG NIET BEGREPEN

[04/02/2004] - Het is nu officieel, de Gentenaars zullen vanaf dit jaar niet 5,6% op
hun belastingen afdragen aan de stadskas, maar 6,9%, een verhoging met
ongeveer één vierde.
Dit moet tien miljoen euro meer in de stadskas brengen en het
stadsbestuur in staat stellen hun beleid dat handenvol geld kost voort
te zetten.

Enkel al in de gemeenteraad van januari verkreeg schepen De Regge de
bouw van een ondergrondse fuifzaal aan het Rabot : voorziene kostprijs
zo’n 2 700 000 euro (110 miljoen frank). Ze voorziet wel geen personeel
om toezicht te houden in dit gebouw, vandalisme nooit van gehoord….

In dezelfde gemeenteraad trok ze 702 834 euro (28 miljoen frank) uit
voor overeenkomsten met migrantenorganisaties, dit voor wat men noemt “interculturalisering”. Het stadsbestuur vindt dat iedere inwijkeling
het recht heeft om bij stadsdiensten, welzijnsbureaus enzovoort in zijn
eigen taal en cultuur te worden geholpen. Zo heb je bijvoorbeeld het
MOCEF programma waarbij kinderen van Turkse afkomst en hun moeders verhaaltjes lezen en werkjes maken in het Turks om hen voor te bereiden op de lagere school. Het materiaal wordt aangekocht bij een Turkse universiteit, er wordt personeel betaald om deze moeder/kind groepjes te begeleiden. Zelfs al gaat het om kleinkinderen en achterkleinkinderen van de eerste Turkse inwijkelingen toch moet dit eentalig Turks programma volledig op kosten van de Gentse belastingbetaler gebeuren.
Schepen De Regge wil dit uitbreiden naar andere talen, (ze gaf als
voorbeeld "het Maghrebijns"!) zodra ze daar het geld voor heeft. Zo is
er ook een overeenkomst met "El Wahda" om drugshulpverlening te
"interculturaliseren" enz.. . Een groot deel van dit geld is zelfs niet
bestemd voor rechtstreekse hulp aan wie dan ook maar gaat naar plannen en studies allerhande ...
Oud 31 maart 2004, 17:01   #40
Hanne
Banneling

Standaard

Citaat:
STADSBESTUUR IN GELDNOOD, MAAR SCHEPEN DE REGGE HEEFT HET NOG NIET BEGREPEN

Zo heb je bijvoorbeeld het
MOCEF programma waarbij kinderen van Turkse afkomst en hun moeders verhaaltjes lezen en werkjes maken in het Turks om hen voor te bereiden op de lagere school. Het materiaal wordt aangekocht bij een Turkse universiteit, er wordt personeel betaald om deze moeder/kind groepjes te begeleiden. Zelfs al gaat het om kleinkinderen en achterkleinkinderen van de eerste Turkse inwijkelingen toch moet dit eentalig Turks programma volledig op kosten van de Gentse belastingbetaler gebeuren.

..
[size=6]Schande ! [/size]Een staaltje van gesubsidieerde (islamitisch geïnspireerde) segregatie met taalachterstand tot gevolg. En daarna komen bedelen voor subsidies voor NL taalcursussen. Waarom kunnen zelfs 4de generatie Belgen van Turkse origine na 4 generaties nog niet aanvaarden dat ze Belg zijn en het Turks hier geen officiële taal is?
Ooit al gehoord van subsidies in het buitenland voor uitgeweken Vlamingen om vooral niet onthecht te geraken van hun taal en cultuur na 4 generaties ?????
Hanne is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be