![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Stelling: Ik werk alleen als ik (behoorlijk) betaald wordt voor wat ik graag doe. | |||
Klopt |
![]() ![]() ![]() |
10 | 37,04% |
Ik moet sowieso mijn boterham verdienen, leuk of niet |
![]() ![]() ![]() |
15 | 55,56% |
Een keer zo, een keer anders |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,70% |
andere fantasieën (beschrijf) |
![]() ![]() ![]() |
1 | 3,70% |
Aantal stemmers: 27. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Enthousiasme kan ik perfect veinzen hoor, als de verloning ok is. Dan is het natuurlijk geen echt enthousiasme, maar de betaler krijgt wat ie wil, net zoals bij een goeie hoer. Ik heb alleen niet het lichaam wat goed zou verkopen, anders zou het een optie zijn. (misschien per kilo, ik heb een kilo of 15 verse en vette pens die ik kan missen)
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik bedoel dat echt enthousiasme spontaan is, niet voorgewend. Als jij je opportunistisch wil gedragen voor (meer) geld, dan doe je maar. Mij bevredigt dat niet (meer). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De grootste opportunisten lijken mij nochtans de mensen die blijven leven op de kap van anderen en tegelijk die anderen blijven schofferen omdat ze niet genoeg krijgen naar hun goesting.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Dat mensen in sommige geografische locatie nog steeds creperen op straat is meer naar de zin van knekelknabbelaars natuurlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ik zou zeggen - hoe minder graag ik een bepaald soort werk doe hoe meer er betaald zal moeten worden om me ertoe te bewegen het te doen
vierde wereld syndicalist zijn doe ik met veel plezier en dus zelfs geheel gratis putjes gaan scheppen of achter de vuilkar lopen lijkt me iets heel vervelends dus dat moet me minstens 2000 euro netto per maand opleveren vooraleer ik het in overweging neem. werk aan de band lijkt me nog vervelender dan putjes scheppen en zou me door middel van een afstompingspremie daarom minstens 3000 euro netto p maand moeten opleveren voor minder mogen ze hun band zelf draaiend houden werken in een slachthuis, een wapenfabriek of facilitator worden bij de rva is dan weer iets dat ik voor geen geld in de wereld zou doen
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 15 september 2008 om 10:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Werkplaatsen creëren:
Geen enkel bedrijf heeft als doel werkplaatsen voor werknemers te creëren. Integendeel elk bedrijf heeft als doel degelijke producten op de markt te brengen, dit door zo veel mogelijk geautomatiseerd te produceren met zo weinig mogelijk arbeidskrachten. Het is zeker de taak van de bedrijven niet om arbeidsplaatsen te creëren. Enkel politiekers kunnen en moeten het samenspel van investeerders en samenleving controleren, dit om de totale samenleving een menswaardig bestaan te geven. Bedrijven mogen zich niet inmengen in staats of gemeenschapszaken hoe dan ook. Enkel de politiek kan en mag gemeenschapszaken behartigen in onze democratie. Daarvoor hebben we democratie en onze politiekers gekozen!! Er zijn geen economische problemen: Het is de vicieuze cirkel: loon, koopkracht, levensstandaard en consumptiegedrag die verbroken is. Geautomatiseerde bedrijven in hun “huidige vorm” berokkenen de samenleving meer schade dan vooruitgang. Onze markten zijn oververzadigd met producten en diensten. Onze geautomatiseerde industrie produceert 24 op 24 uur producten tegen ontzaglijke snelheid. Bedrijfs-delokalisatie en globalisering in zijn “huidige vorm” moeten dringend aan banden gelegd worden door de politiek, het laat westerse beschaafde volkeren verarmen door een misvormde neoliberale economie. Ons einddoel een volledig geautomatiseerde economie, hier heeft de mens en zijn totale samenleving zijn hoogste doel bereikt “zijn einddoel”, de totale samenleving kan zich volledig wijden aan de essentie van het leven zelf: het opvoeden van kinderen, sporten, reizen, geestelijke ontplooiing, ontspanning, sociaal leven, kunst, cultuur, creativiteit, muziek, ethische en morele waarden enz. Het uitbuiten van mens door mens gehoord hiermede tot het verleden, de volledig geautomatiseerde economie staat nu ten dienste van de totale samenleving, onze voorbeeld modelsamenleving met gelijke rechten voor iedereen kan zich hier volledig ontplooien. Welke ideologie of levensbeschouwing de mens ook heeft, zolang het de “samenleving” maar voorwaarts brengt en dit in evenwicht met de natuur, dit nieuwe denken bepaald onze toekomst en zorgt voor een economische wereldstabiliteit. Of zoals een chinees spreekwoord zegt: de kleur van de kat heeft geen belang, zolang ze maar muizen vangt. In de overgangsperiode van half geautomatiseerde samenleving naar volledig geautomatiseerde samenleving moeten we het neoliberaal feodaal systeem met alle kracht vermijden en bestrijden en het sociaal liberaal systeem promoten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
![]() de feodaliteit en de daaraan gekoppelde slavernij van de laagste kasten werd idd enkel formeel afgeschaft in het begin was de aarde en haar natuurlijke rijkdom eigendom vd gemeenschap in de middeleeuwen werd dat eigendom van de gemeenschap geroofd door geestelijk gestoorde dominante individueen en families. en deze diefstal moet nog steeds worden rechtgezet en is tot op de dag van vandaag de hoofdoorzaak van armoede in taiwan werd deze historische diefstal trouwens rechtgezet en daarom is het ook het enige land in de wereld dat armoede volledig heeft kunnen doen verdwijnen.
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 15 september 2008 om 11:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
euhm een eigen horecazaak hebben - liefst een vegetarisch restaurant waarin ik zelf kok ben - vis kweken ken ik ook heel veel van (koikarpers bvb ) .... en dan zijn er nog wat andere gaten in de markt die ik hier niet ga prijsgeven wegens dat andere mensen die er wel geld voor hebben mij dan voor zouden kunnen zijn met opvullen .... vorige week heb ik mij ook op de wachtlijst gezet als dokwerker - vooral die gasten hun mentaliteit spreekt me aan aah ja en woorvoerder zijn van het vws doe ik ook nog steeds heel graag he
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 15 september 2008 om 13:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() Chipie,
Zouden er - buiten de job van postbode - jobs bestaan die U graag doet? Ja uw job!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Gij hebt echter nog veel tijd en moed om achter uw computer te zitten. Moe, zal jij zeker niet zijn! |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() Chipie
Zouden er - buiten de job van postbode - jobs bestaan die U graag doet? Ja uw job!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Gij hebt echter nog veel tijd en moed om achter uw computer te zitten. Moe, zal jij zeker niet zijn! |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Geef ze onderdak en eten.
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U moet dat geen tweemaal posten... ![]() Probeer dan eens een 17 �* 18 uur per dag (7/7) achter uw pc te zitten.... U zult dan wel anders piepen... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Is het leven voor jou dan nog wel waard geleefd te worden bijzo'n verregaande verwenning van de allerzwaksten (economisch) onder ons????? Akkoord, je moet ALLE mensen werk geven, ipv geld, maar daar is het verwilderde kapitalisme niet zo sterk in hé, eerder integendeel... Laatst gewijzigd door eno2 : 16 september 2008 om 09:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() Veronderstel dat er nu eens 2 miljoen jobaanbiedingen (zowel voor hoog- als laaggeschoolden) zouden zijn en dit in de onmiddellijke omgeving van sommige pamperverslaafden...,
Zouden die zich zelfs maar 1 millimeter verzetten om aan jobke te geraken? Ik denk het niet... ![]() Want, zingen ze luid, werken is voor de ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |