![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zoveel tegenkanting tegen die documentaire, dat betekent dat er echt wel op zere tenen getrapt wordt en rake punten aangehaald worden. Nog een reden te meer om te kijken voor mij
![]()
![]() |
![]() |
#23 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Ah, nee, dat mag niet want alleen Vlaanderen mag beschimpt worden, belgië daarentegen is waarachtig prachtig en moet vrij blijven van zonden. Als belgië en de monarchie toch zo vrij is van zonden, waarom oefent het Hof (dus de Saksen-Coburghers) samen met Louis Michel dan druk uit op de media? Omdat het geen uitstaans heeft met de gruwelen van Leopold II? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil ze niet goedpraten, omdat dat niet goed te praten valt. Anderzijds heb ik er wel een probleem mee dat deze genocide NU wordt aangegrepen als een argument voor de afschaffing van de monarchie en het opblazen van België. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Het aantal slachtoffers in Leopold's Congo zou 10.000.000 bedragen. Leopold zal die zwarten wel niet als gelijkwaardige wezens beschouwd hebben. En dat is wel degelijk ECHT racisme (en niet wat men er tegenwoordig van maakt). Maar toegegeven zijn drang naar rubber en geldzucht was zijn edel motief |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het paste inderdaad in de tijdsgeest en we moeten dat hoofdstuk ook eindelijk maar eens afsluiten. België en de monarchie zijn niet vrij van zonden, maar het is niet omdat er vroeger misdaden gepleegd werden dat de (verre) nazaten er nog steeds voor verantwoordelijk moeten gesteld worden. Ik dacht trouwens dat het tegen de wet was om de kinderen verantwoordelijk te stellen voor de misdragingen van hun ouders? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb nog nieveel van deze affaire gehoord, alleen dat er 'een aantal' negerkes vermoord waren in dien tijd, maar 10 miljoen??? Diegenen die toch altijd met '40-'45 afkomen om het blok te counteren kunnen dit jaartal beter veranderen in 1885-1908. Diene Leopold kan gerust in het rijtje gezet worden bij Pol Pot, Stalin, Hitler en consoorten! Hoe ze ook gedood of vermoord zijn, 10 miljoen doden zijn 10 miljoen doden! En Michel, de eeuwige konings-kontekruiper is weer eens 'onthutst', stel dat de andere landen dit eens te zien krijgen! Alweer een deuk in het Belgische imago ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
|
![]() Misschien kan de familie schadevergoeding betalen aan de nabestaanden in congo ?
zo een beetje zoals de Duitsers doen he. Maar let wel enkel de Saksen Coburgerse centen mogen daarvoor gebruikt worden he. Al staat het fervente verdedigers van het koningshuis natuurlijk vrij om ook wat wiedergutmachung te betalen.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Burgemeester
|
![]() Stel je voor dat Adolf Hitler WO II gewonnen had, en tien jaar later een vredige dood gestorven was, zouden we dan nu niet mogen aanklagen dat zijn regime genocide heeft gepleegd?
Wat Hitler toen deed lag ook in de tijdsgeest, die vent heeft in de VS nog een eredoctoraat gekregen door zijn houding rond de eugenetica. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nie zeveren, hé! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als, als, als mijn tante wielen had, dan was ze een karretje... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
|
![]() Zo maar iets dat ik mij afvraag ? Al het geld dat Leopold II zo verdiende op de rug en het lijk van die Congolezen is dat geen misdaadgeld ?
Of is het zo dat misdaadgeld witgewassen werd door de dood van Leopold II ? Dus is het zaak van vlak voor uw dood enorm te liegen, stelen en bedriegen en dan het geld laten erven door uw kinderen en hop het is hun geld zonder dat men der nog iets aan kan doen ? Of is der iets wat ik niet weet en kan men de klok nog terugdraaien ? Stel je voor dat de flip zijnen helicopter moet verkopen wegens geen sollen meer over.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dat de monarchie nu weg moet en België nu moet splitsen vanwege de genocide van 100 jaar geleden? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
Herlees dan de aangepaste tekst, en leg eens uit waar het verschil is. |
|
![]() |
![]() |