Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 17 september 2008, 14:28   #21
Gargamel
Banneling

Standaard

Heb last van de warmte,en zou graag werken in men blootje
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2008, 15:51   #22
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Heb last van de warmte,en zou graag werken in men blootje
Zie maar dat uw chappement dan ni tussen het machien geraakt
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2008, 20:04   #23
Gargamel
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Zie maar dat uw chappement dan ni tussen het machien geraakt
Jaloers hé
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2008, 09:23   #24
Ahmes
Burger

Ahmes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Bij mij op het werk mogen vrouwen MET hoofdoek werken,mijn bedrijft heeft meer dan 500 werknemers in dienst,dus
Ik vind dit niet kunnen maar het is wel zo
Als een burger in een democratische staat moet je dit wel aanvaarden hoor, maar als je een racistische nationalistische maatschappij wilt oprichten en democratie wilt bestrijden dan heb je een lang weg te gaan, en een lang strijd tegen je groot ouders eerst want die hebben heel veel betaald om democratie te bereiken, en dan jouw omgeving want niet iedereen is een nationalist behalve een paar derde klasse van laaggeschoolden, en dan de regering en dan Europees unie en uiteindelijk VN.
Ahmes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2008, 09:30   #25
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ahmes Bekijk bericht
Als een burger in een democratische staat moet je dit wel aanvaarden hoor, maar als je een racistische nationalistische maatschappij wilt oprichten en democratie wilt bestrijden dan heb je een lang weg te gaan, en een lang strijd tegen je groot ouders eerst want die hebben heel veel betaald om democratie te bereiken, en dan jouw omgeving want niet iedereen is een nationalist behalve een paar derde klasse van laaggeschoolden, en dan de regering en dan Europees unie en uiteindelijk VN.
ik "moet" hier niks aanvaarden. Zeker niet als mijn personeel zich in karnavalskledij wil hullen omdat ze een tumorpatient willen navolgen die vond dat vrouwen zich herkenbaar als volgeling moesten verkleden zodat ze door zijn troepen niet werden lastiggevallen.
Vrouwen die een muzelmaanse hoofddoek opzetten vertellen aan hun mannen dat ze mij en mijn dochters wèl mogen lastigvallen.
En neen, daar ga ik dus neit mee akkoord: dit is voor mij een regelrechte bedreiging. En bedreigingen uiten mag volgens mij niet in deze maatschappij.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2008, 09:39   #26
Ahmes
Burger

Ahmes's schermafbeelding

Standaard

In een democratische staat is er een vrijheid die individuele vrijheid heet, dus als je met minirok of naakt wilt lopen dan ben je vrij, en het is dus onlogisch volgens deze principe de democratie in een democratische staat niet te aanvaarden, je bent verplicht en ik ook en iedereen verplicht om deze principes te accepteren.

Je loopt met minirok en ik loop met boeddha oranje kleren of taekwondo uniform of hoofddoek of joodse zwarte hoed of wat dan ook.

Dit is een democratische staat, geen nationalistische racistische of communistische of zionistische of islamitische staat of wil je dit niet begrijpen ?

Laatst gewijzigd door Ahmes : 19 september 2008 om 09:39.
Oud 19 september 2008, 09:41   #27
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In een democratische staat is er een vrijheid die individuele vrijheid heet, dus als je met minirok of naakt wilt lopen dan ben je vrij, en het is dus onlogisch volgens deze principe de democratie in een democratische staat niet te aanvaarden, je bent verplicht en ik ook en iedereen verplicht om deze principes te accepteren.

Je loopt met minirok en ik loop met boeddha oranje kleren of taekwondo uniform of hoofddoek of joodse zwarte hoed of wat dan ook.

Dit is een democratische staat, geen nationalistische racistische of communistische of zionistische of islamitische staat of wil je dit niet begrijpen ?
jij spreekt over de STAAT, het OPENBARE leven, het PERSOONLIJKE leven voor mijn part.

In een bedrijf waar je als WERKNEMER wordt aangeworven, heb je je te houden aan het arbeidsreglement. Indien je dat niet wil, dan ga je ergens anders werken, bij de islamitische slager bijvoorbeeld.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 19 september 2008, 09:45   #28
Ahmes
Burger

Ahmes's schermafbeelding

Standaard

Dat bepalen de werkgevers, niet ik of jij maar werkgevers kunnen niet alles bepalen want er is een onderdeel van het belgische rechtssysteem die arbeidsrecht heet. Weet je wat dat is of wat het inhoudt ?
Oud 19 september 2008, 09:52   #29
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat bepalen de werkgevers, niet ik of jij maar werkgevers kunnen niet alles bepalen want er is een onderdeel van het belgische rechtssysteem die arbeidsrecht heet. Weet je wat dat is of wat het inhoudt ?
ja schatteke. Ik heb jaren het ARAB als leidraad gehad.

Werkgevers kunnen dus wèl bepalen wat ze als kleding wensen in hun bedrijf, ze kunnen wèl bepalen welke uren er gewerkt worden en welke niet.
En als de werkgever nu niet wil dat jij met een peniskoker aan de receptie verschijnt, dan vrees ik dat je je biezen zal kunnen pakken!

Oud 19 september 2008, 09:53   #30
Hoomer

Standaard

Citaat:
Spreek niet over onze voorouders (grootouders) als die moesten weten wat er hier allemaal omgaat, ze draaide zich om in hun graf, geloof dat maar.
Oud 19 september 2008, 09:59   #31
Ahmes
Burger

Ahmes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Spreek niet over onze voorouders (grootouders) als die moesten weten wat er hier allemaal omgaat, ze draaide zich om in hun graf, geloof dat maar.
Dat klopt, als die moesten weten dat hun klein kinderen de democratie willen bestrijden en nationalistische racistische ideeën willen verkondigen.
Oud 19 september 2008, 10:02   #32
Ahmes
Burger

Ahmes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
ja schatteke. Ik heb jaren het ARAB als leidraad gehad.

Werkgevers kunnen dus wèl bepalen wat ze als kleding wensen in hun bedrijf, ze kunnen wèl bepalen welke uren er gewerkt worden en welke niet.
En als de werkgever nu niet wil dat jij met een peniskoker aan de receptie verschijnt, dan vrees ik dat je je biezen zal kunnen pakken!
Niet altijd, men moet wel realistisch zijn.

Met veiligheidsschoen in bureau gaan werken waar geen machine draaien of iets zwaars wordt verplaatst is niet gebruikelijk.

Laatst gewijzigd door Ahmes : 19 september 2008 om 10:02.
Oud 19 september 2008, 10:03   #33
Hoomer

Standaard

Citaat:
Dat klopt, als die moesten weten dat hun klein kinderen de democratie willen bestrijden en nationalistische racistische ideeën willen verkondigen.
Ik denk eerder aan het feit dat zij hun bloed vergoten hebben voor u en dat u nu het land dat zij opgebouwd hebben verkwanselt.
U voorouders zouden echt fier op u zijn geloof me.
Oud 19 september 2008, 10:05   #34
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Met veiligheidsschoen in bureau gaan werken waar geen machine draaien of iets zwaars wordt verplaatst is niet gebruikelijk.
als de werkgever zegt dat je met veiligheidsschoenen aan je bureau moet gaan zitten, dan moet je met veiligheidsschoenen aan je bureau gaan zitten.
Ik denk dat jij beter bij de islamitische slager gaat werken jongen.

Oud 19 september 2008, 10:13   #35
Hoomer

Standaard

Citaat:

Nee maar als ge met zo een kopvod staat te werken in een fabriek en die rommel geraakt tussen de bewegende delen van een machien, die moslima haar schedel wordt verbrijzeld of loopt onherstelbare schade op, wel wie gaat dat betalen????? De verzekering zeer zeker niet, ge moet in zo een verzekeringscontract maar eens de voorwaarden lezen: Geen loszittende kleding, waarom denkt ge dat die werknemers overals en veiligheidsschoenen moeten dragen??
Verbrijzel uw hand maar eens zonder dat u veiligheidsschoenen draagt. De verzekering gaat echt moeillijk doen om dat te vergoeden hoor.
Oud 19 september 2008, 10:24   #36
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ahmes; u heeft gelijk; wij kennen hier grote vrijheid en als u met oranje gewaad van hare chrisna's over straat wil? Ga uw gang! Hetzelfde voor hoofddoeken; wie met de guillotine van vrouwenrechten wil rondlopen heeft de vrijheid dit te doen.
Maar daar stopt uw vrijheid dan ook!

Werkgevers mogen in een arbeidsreglement zetten wat werkgevers wel of niet mogen dragen.
Scholen mogen beperkingen opleggen aan leerlingen wat betreft hoofddeksels.
En nee; je kunt de vrijheid van religie niet anhalen om uitzonderingen te bekomen op deze en andere voorschriften.
U bent vast slim genoeg om te bedenken waarom; juist ja; vanwege het gelijkheidsprincipe en de scheiding tussen kerk en staat wat een belangrijk verschil is tussen een theocratie en democratie!
Blij dat we het daarover eens zijn!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2008, 15:26   #37
Lincoln

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Queensburry Bekijk bericht
Kijk, de hoofddoek in België is geen symbool VOOR de Islam, het is een symbool TEGEN onze open, geseculariseerde, tolerante maatschappij.
Het is niet om de haren te bedekken - die betekenis heeft het misschien (?) nog in traditionele moslimlanden - maar hier is het letterlijk een barrière die wordt opgeworpen tussen het verstand en de buitenwereld, een doek die moet beletten dat de moderniteit tot in het hoofd doordringt. Het zegt: tot hier en niet verder. Het is een behaaglijke bescherming in een vijandige - want grotendeels atheïstische - maatschappij.
Nu ik me toch door de symboliek laat meeslepen zou ik nog de volgende vergelijking kunnen maken: het lange gewaad met hoofddoek is te vergelijken met het harnas dat de ridders vroeger droegen om zich af te schermen, zich te beschermen tegen een vijandige buitenwereld.
Helaas voor iedereen kan de Islam niet bestaan zonder vijand.
Dat is uw eigen definitie, niet de officieel de door de regering gevolgde systeem, gelukkig maar ! anders hadden we hier toestanden van voor de tweedewereld oorlog !!!
Oud 19 september 2008, 15:56   #38
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:

Welkom terug op dit forum Alvin
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2008, 17:33   #39
Ahmes
Burger

Ahmes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Pardon?
Oud 19 september 2008, 17:56   #40
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Pardon?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be