![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() En wat betekend de NVA zonder CD V
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De meeste 'linkse' regimes in Europa waren/zijn enkel ethisch links (nu ja...), economisch gezien zijn zij net de grootste neoliberalen. Neem België als voorbeeld: de regering hier is niet links. Ook niet rechts. De regering hier is gewoon zakkenvullerij. Links of rechts naargelang het hen past.
![]() |
![]() |
#24 |
Vreemdeling
|
![]() Na de vorige rechtse regering hebben we nu in Nederland nog steeds een rechtse regering. Sterker nog, twee van de drie (rechtse) regeringspartijen wonnen zetels erbij.
Alleen de LPF verloor sterk. Maar dat kwam voornamelijk omdat ze er zo'n puinhoop van maakten doordat er van de organisatie niets meer over was na de moord op Fortuyn. Dat had met inhoudelijke redenen niets te maken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Het is zeer gevaarlijk om linkse of rechtse partijen van het ene land te gaan vergelijken met die in een ander land. Je kunt daar geen lijn trekken in het gedachtegoed of beleid visie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() eigenlijk is er geen links of rechts. Je kiest ofwel voor waarden ofwel voor anarchie.
Zelfs de in ons ogen meest linkse strekkingen hebben hun fundamenten op basis van waarden, wat deze ook moge zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#31 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#32 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
wat is dan het verschil tussen extreem rechts en extreem links? wat is het verschil dan tussen het v.b en de partij van abou jah jah. ze komen alle twee op voor hun eigen volk en volgens mij jah jah veel extremer. ik neem aan dat de regering de integratie van de vreemdelingen wil maar dan moeten ze wel stoppen met hun politieke correctheid en de zaken langs de 2 kanten bezien. wat zouden onze politiekers doen moest de nieuwe partij van jah jah genoeg stemmen halen ?(ook een cordon sanitaire toepassen) dus met andere woorden als men niet in het rijtje van de machtspartijen zit leggen we ze aan de ketting. als het zo gaat blijven voortgaan gaan we dan binnenkort ook gematigd rechts stigmatiseren ? de grote boosdoener is de globalisatie ,de grote multinationals die de wereld besturen en de lakens uitdelen,kijk maar naar bush en de waarde die gehecht word aan de olie. zij hebben de macht en bepalen hoe het moet lopen in de wereld. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() doornroosje schreef:
Citaat:
Hoeveel tanks heeft GM? Hoeveel duikboten heeft Sony? Hoeveel F18s heeft Microsoft? Hoeveel cruise raketten heeft Daimler-Chrysler? ach ja,nationalisme en protectionisme heeft Europa 2000 jaar vrede gebracht,'k was't vergeten..... ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#34 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
waarmee zijn tanks,duikboten,f18s,en cruise raketten gekocht denkt ge? maar ja, ieder zijn mening. hoogachtend |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() [quote="franke fritz"]
Citaat:
Het Vlaams Blok extreem-rechts???? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() dornroosje schreef:
Citaat:
![]() Waarmee? met geld Wiens geld? oa het jouwe en het mijne - en dat van bedrijven die welvaart en welzijn scheppen We zijn nu al 2 cragen verder,en nog geen stap dichter bij de waarheid. Laten we eens wat anders proberen: WAAROM zijn die wapens gemaakt en gekocht? Zelfde reden als waarom de machtigste militaire alliantie ter werld,de NATO,nog nooit heeft moeten vechten: De beste mannier om de vrede te bewaren,is je permanent voorbereiden op oorlog.En de beste mannier om een oorlog te winnen,is hem niet uit te vechten. Als je de grootste,sterkste en gemeenste jongen op het speelplein bent,dan valt niemand je lastig.En dan kan je je fatsoenlijk gedragen.... Allemaal de schuld van Coca Cola? Tja,als Coca Cola en Siemens 50 jaar vrede en welvaart brengen in Europa,alléén maar door limonade en TVs te verkopen,wat vind je er dan zo weerzinwekkend aan ??????? PS er is ook Cola Light (voor beginnende kapitalisten ![]()
![]() |
![]() |
#37 |
Gouverneur
|
![]() 1) het vlaams blok is niet extreem-rechts
2) het is grappig dat het vlaams blok de enige oppositiepartij is en alle andere partijen moeten samenhokken om toch maar een meerderheid te vinden. Dit toont enkel de kracht van het blok aan. 3) over een leger : zonder leger ben je een schaapje in een bos vol wolven. En we zullen het nog hard nodig hebben , of geloof jij echt in de eeuwige vrede hier... met zoveel spanningen en etniciteiten... Kosovo is niet veraf.
![]() |
#38 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
als de globalisering van de wereld dient voor het welzijn van de mensheid oke, maar sta me toe daar aan te twijfelen. alleen de materieel sterkste landen halen veel industrie binnen,en profiteren daarvan. als het de bedoeling is van de grote multinationals om alleen maar veel winst te maken ,en niet te investeren in arbeidsplaatsen overal in de wereld ,zal een deel van de wereld ontevreden blijven en zal dit volgens mijn bescheiden mening uitdraaien op conflicten. en bent u er zo zeker van dat deze conflicten niet gaan uitmonden in een oorlog ? hopelijk gebeurd dit nooit , maar zoals het er tegenwoordig aan toe gaat in de wereld heb ik wel mijn twijfels. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |