Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 september 2008, 08:14   #21
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
4 tot 4.5% is de foutenmarge
Ik heb dan toch ook een heleboel kanttekeningen bij deze poll.
Het kartel dat bijna niets zou verliezen lijkt me niet erg geloofwaardig, de groenen die amper nog iets betekenen op politiek vlak zouden een procent vooruitgaan. Het verlies voor het VB lijkt wel erg groot en LDD lijkt niet meer vooruit te komen tegenover het begin van de zomer.
Mijn conclusie kartel en groenen overschat, LDD en VB onderschat.
Dit zou wel eens kunnen liggen aan de 25% respondenten die niet wensten te antwoorden. Veel mensen durven er ook nog altijd niet vooruitkomen dat ze voor LDD of VB stemmen.
De uitslagen liggen wel in de lijn van de verwachtingen.
Waarschijnlijk heeft u gelijk, dat als puntje bij paaltje komt, VB en LDD hoger gaan uitkomen.
De komende tijd kan er echter nog veel gebeuren.
Als het kartel barst dan kan NV-A wel eens de grote winnaar gaan worden naast LDD.
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 08:15   #22
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht

Samen 96.4 %

De foutenmarge spreekt over de afwijkingen binnen de partijen niet over de verloren 3.6 % 'diversen '. Of is dat de BUB ?
Blanco, ongeldig, kak tussen de stembrief, BUB,...
Oud 15 september 2008, 08:18   #23
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

misschien kunnen de andere partijen eens beginnen met de programma puntjes van LDD te lezen, en te kijken of er misschien toch wel een paar goeie ideeen inzitten
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 08:20   #24
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
misschien kunnen de andere partijen eens beginnen met de programma puntjes van LDD te lezen, en te kijken of er misschien toch wel een paar goeie ideeen inzitten
Ik vind van wel (vlaktaks, zonder België als het moet), maar anderen ook niet (syndicaat voor hardrijders en rokers).
Oud 15 september 2008, 08:24   #25
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

ik denk bvb dat LDD dan toch wel de goeie liberale strategie kent om bvb het VB te kelderen, zoals alle partijen daar altijd lekker over zaten te braken, doet onze JeanMarie het toch.

Bovendien als je een mail stuurt antwoordt hij dan toch wel. Hij heeft misschien geen blackberry, dan toch wel geen facade of geheime agenda's maar recht op de man af correct.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 08:43   #26
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flamingant Bekijk bericht
waar is het UF? zullen ze deze keer weer een zetel halen?

deze peiling is goe nieuws, niet enkel voor LDD, maar ook voor Vlaanderen!

hopelijk staat morgen d verdeling cd&v-nva in de gazet. Ook het kwart van de respondanten dat niet wil antwoorden is "goe nieuws": over het algemaan zitten daar gemiddeld meer VB'ers en LDD'ers bij dan groenen of sossen.

Als het kartel springt kan er vanalles gebeuren. Ik denk dat n-va in haar eentje makkelijk 7-8 procent haalt. Als we de percentages van ldd en vb nog een beetje ookrikken (zie hierboven) dan komen we aan
N-VA+LDD+VB = 7,5+13,5+17,5 = 38,5% met wat restzetels erbij komen we aan een kleine 40% van het zetelaantal. (49 zetels)

vergeet ook de zetel van het UF niet.
In totaal komen we dan aan 50 van de 124 te negeren zetels.

Als de groenen een deftige score halen (10 zetels) zullen cd&v, vld en spa nagenoeg verplicht zijn hen erbij t pakken om aan een comfortabele meerderheid te geraken...

(wat tot een onbestuurbaar vlaams niveau kan leiden => meer proteststemmen naa VB en LDD => 45-50% voor N-VA+LDD+VB bij de volgende federale verkiezingen (2011) => de Jamaica-coalitie ook op federaal-vlak. => slecht beleid, geen staatshervorming, blokkering van België => vlaamse verkiezingen 2014 meer dan 50% voor N-VA+LDD+VB => einde van België én Vlaamse onafhankelijkheid tegen 2015!!)
UF komt alleen op in Vlaams-Brabant, dus als de foutenmarge al ruim 3% is, is de kans klein dat er uit die provincie genoeg komt om een aparte score te geven voor die partij. Stél dat die partij 0,7% haalt in Vlaanderen met die foutenmarge?
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 08:45   #27
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
Dit doet mij denken aan de verkiezingen van 1999. En aan kippen, natuurlijk.
Is altijd een mogelijk scenario. Daar moet je rekening mee houden, zelfs al is het volstrekt onmogelijk er rekening mee te houden.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 09:06   #28
Grinderman
Vreemdeling

Grinderman's schermafbeelding

Standaard

Als ik gisteren Annemans bezig zag in de 7de dag op de geliefde vrt dan verwondert deze prognose me niet. Door mensen uit te lachen en zelf niks maar dan ook niks constructief (of een alternatief) te kunnen zeggen maakt hij zichzelf belachelijk en dat is een indruk die ik hoe langer hoe meerkrijg. Ze geloven zichzelf niet meer omdat ze al veel te lang hetzelfde vertellen en dat zal afstralen op een deel van hun kiezers.

Tis mijn gedacht maar
Grinderman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 10:04   #29
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Grinderman Bekijk bericht
Als ik gisteren Annemans bezig zag in de 7de dag op de geliefde vrt dan verwondert deze prognose me niet. Door mensen uit te lachen en zelf niks maar dan ook niks constructief (of een alternatief) te kunnen zeggen maakt hij zichzelf belachelijk en dat is een indruk die ik hoe langer hoe meerkrijg. Ze geloven zichzelf niet meer omdat ze al veel te lang hetzelfde vertellen en dat zal afstralen op een deel van hun kiezers.

Tis mijn gedacht maar
Uiteraard, de VLD wordt gepakt op enorme corruptie en schriftvervalsing en de mensen gaan het VB daar op afrekenen.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 10:13   #30
Grinderman
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Uiteraard, de VLD wordt gepakt op enorme corruptie en schriftvervalsing en de mensen gaan het VB daar op afrekenen.
Heb je het nu over het geval Dewael?

Indien ja dat vind ik de uitdrukking "enorme corruptie en schriftvervalsing van de VLD" een perfect voorbeeld van hoe het VB zich ongeloofwaardig maakt.
Ik zeg niet dat er daar niks aan de hand is maar tot op heden geloof ik niet dat Dewael of de VLD schuldig is aan actieve corruptie en ik denk dat mensen van goede wil dat ook zo zien.

En neen ik ben geen VLD'er.
Oud 15 september 2008, 10:19   #31
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Tis mijn gedacht maar
Mijn gedacht is dat VB al 20 jaar zaaaaagt over franstaligen en vreemdelingen-toestanden en dat beiden volledig uit de hand gelopen zijn.
Het was zoveel gemakkelijker ze op te sluiten in het CS dan toekomstgerichte oplossingen te bedenken en uit te dokteren.
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 10:26   #32
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Indien ja dat vind ik de uitdrukking "enorme corruptie en schriftvervalsing van de VLD" een perfect voorbeeld van hoe het VB zich ongeloofwaardig maakt.
Ik zeg niet dat er daar niks aan de hand is maar tot op heden geloof ik niet dat Dewael of de VLD schuldig is aan actieve corruptie en ik denk dat mensen van goede wil dat ook zo zien.

Ik heb gisteren gepraat met gewone politiemensen tijdens de open monumentendag in Antwerpen en die zijn volledig gedemotiveerd na 8 jaar Dewael. Hun werk betekent niets en als ze al iemand kunnen aanhouden dan is deze na een eindeloze papierwinkel nog rapper vrij dan de weerlicht .
Maar misschien is hij inderdaad niet schuldig aan actieve corruptie en is het een échte "goed bestuur"-minister.
U valt waarschijnlijk onder mijn nieuw containerbegrip de domme autochtone VLD-SPA-CDV kiezer.
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 10:42   #33
Grinderman
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
Ik heb gisteren gepraat met gewone politiemensen tijdens de open monumentendag in Antwerpen en die zijn volledig gedemotiveerd na 8 jaar Dewael. Hun werk betekent niets en als ze al iemand kunnen aanhouden dan is deze na een eindeloze papierwinkel nog rapper vrij dan de weerlicht .
Maar misschien is hij inderdaad niet schuldig aan actieve corruptie en is het een échte "goed bestuur"-minister.
U valt waarschijnlijk onder mijn nieuw containerbegrip de domme autochtone VLD-SPA-CDV kiezer.
En u behoort tot de groep "als u niet hetzelfde denkt als ik dan bent u een stom kalf". Een groep waar ik liever de lidkaart van weiger.
Oud 15 september 2008, 10:52   #34
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En ik ben geen VB'er dus ik praat ook niet voor het VB.

Zodus al die truut over hoe het VB zich ongeloofwaardig maakt is gewoon ongeloofwaardig.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 10:56   #35
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Er zijn naar het schijnt in Wallonië ook nog altijd mensen die niet kunnen of willen geloven dat de PS niet zuiver op de graat is.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 12:03   #36
korvo
Gouverneur

korvo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Er zijn naar het schijnt in Wallonië ook nog altijd mensen die niet kunnen of willen geloven dat de PS niet zuiver op de graat is.
die mensen zijn dan ook in een complete staat van lethargie of apathie gebracht, door het jarenlange beleid van de PS.
korvo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 12:17   #37
robert t
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Dit is super goed nieuws...het VB wordt op 15% geschat...dwz dat ze bij de verkiezingen terug over de 20% zullen springen...
Akkoord, het VB scoort veel beter bij de verkiezingen dan bij dergelijke snertpeilingen. Maar daarmee zijn we er nog niet. Als onafhankelijke separatist kijk ik ook naar de andere partijen. De toekomst van Vlaanderen zal mede bepaald worden door wat de N-VA zal beslissen op 21 september. Met of zonder de CD&V. Wat mij betreft zonder, maar de invloed van BDW is zeer groot. Indien hij er erin slaagt het kartel bijeen te houden, goed nieuws voor het VB maar nefast voor onze toekomst. Wat de lijst DD betreft, ook grote twijfels. Zal Jean-Marie de separatistische kaart trekken of de kant van het Belgischtisch establishment kiezen? Open vraag.

Het probleem is niet of Vlaanderen zal onafhankelijk worden, het probleem is wanneer. Liever vandaag dan morgen. Of moeten we het overlaten aan de Franstaligen die alleen in ons geld geïnteresseerd zijn? Ook een optie.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 12:22   #38
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Akkoord, het VB scoort veel beter bij de verkiezingen dan bij dergelijke snertpeilingen. Maar daarmee zijn we er nog niet. Als onafhankelijke separatist kijk ik ook naar de andere partijen. De toekomst van Vlaanderen zal mede bepaald worden door wat de N-VA zal beslissen op 21 september. Met of zonder de CD&V. Wat mij betreft zonder, maar de invloed van BDW is zeer groot. Indien hij er erin slaagt het kartel bijeen te houden, goed nieuws voor het VB maar nefast voor onze toekomst. Wat de lijst DD betreft, ook grote twijfels. Zal Jean-Marie de separatistische kaart trekken of de kant van het Belgischtisch establishment kiezen? Open vraag.

Het probleem is niet of Vlaanderen zal onafhankelijk worden, het probleem is wanneer. Liever vandaag dan morgen. Of moeten we het overlaten aan de Franstaligen die alleen in ons geld geïnteresseerd zijn? Ook een optie.
JMDD trekt de separatistische kaart uitdrukkelijk NIET

-zijn jongerenvoorzitster werd door hem persoonlijk teruggefloten toen ze hier kritiek op had http://www.brusselsjournal.com/node/3516
-LDD schoot een mogelijk zeer vrije samenwerking onder Forza Flandria af
-waarom verwacht jij nog dat LDD (met Aernoudt ! ) ooit de Vlaamse kaart zou trekken ???

op die manier hou je de mythe(het Vlaams karakter van LDD) mee in stand.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 12:23   #39
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pierette Bekijk bericht
Mochten er op dit moment federale verkiezingen zijn, zou het kartel CD&V/N-VA in Vlaanderen veruit de grootste politieke formatie blijven. Grote overwinnaar zou echter Lijst Dedecker worden. Dat blijkt uit een opiniepeiling van RTBF en Le Soir.

Vlaams Belang krijgt de zwaarste klap en tuimelt van 19 naar 14,9 procent.

http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...MF14092008_063

arme toch,dat Vlaminge dat niet doorzien,die paljaskes, bullebakken en sloganisten, populisme ect.... triestig dat men voor deze bende verraders kiest die het moordplan op het VB uitvoeren.
Allemaal peilingen. De verkiezingsuitslagen, dat is wat telt. De rest is aardig maar niet betrouwbaar.

Nu let wel, of de verkiezingsuitslagen altijd betrouwbaar zijn met dit 'electronisch' stemmen, daar ben ik ook nog niet zo zeker van. Verre van zelfs.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 12:37   #40
Praetorian

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Wie heeft er nu dergelijke grote breinschade om te stemmen op LDD?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be