Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 september 2008, 19:35   #21
rookie
Staatssecretaris

rookie's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar rookie
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Dat is toch geen corruptie van Dewael ? Corruptie is u laten royaal betalen voor een contract. U veronderstelt dus dat Dewael bvb geld gekregen heeft voor een promotie; Stel dat de meerwaarde van het arbeidscontract voor die persoon 500euro per maand is, dan zou die persoon bvb 500euro kado gedaan hebben aan Dewael om dat contract te krijgen ???

Als de examenresultaten vervalst waren, dan is er toch gewoon sprake van vervalsing, dan is de grootste verantwoordelijke diegen die de vervalsing opgesteld heeft... tesamen met de begunstigde..
De Waele ? Was dat niet een van de grootste schreeuwers dat de ministers hun verantwoordelijkheid (aftreden) moesten nemen ten tijde van Dutrou ????
Oud 15 september 2008, 19:58   #22
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rookie Bekijk bericht
De Waele ? Was dat niet een van de grootste schreeuwers dat de ministers hun verantwoordelijkheid (aftreden) moesten nemen ten tijde van Dutrou ????
Ach , de belgische politiekers van de traditionele partijen. Smijt ze allen samen in één groot vat, laat dat goed rondtollen, en haal er daarna één politieker uit. Weet je welke dat het zal zijn? Een dief, een bedrieger en een dikke leugenaar.

Misschien is het bij de andere idem alleen daarvan is het nog niet bewezen, dus, afwachten nog.

Laatst gewijzigd door Garry : 15 september 2008 om 20:00.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 september 2008, 20:30   #23
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ach , de belgische politiekers van de traditionele partijen. Smijt ze allen samen in één groot vat, laat dat goed rondtollen, en haal er daarna één politieker uit. Weet je welke dat het zal zijn? Een dief, een bedrieger en een dikke leugenaar.

Misschien is het bij de andere idem alleen daarvan is het nog niet bewezen, dus, afwachten nog.
Laat me eens raden op welke niet traditionele partij U stemt...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2008, 09:57   #24
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Laat me eens raden op welke niet traditionele partij U stemt...
Raad eens. Ik stem bij voorkeur niet op een partij, eerder op een persoon, maar ja, spijtig genoeg kan dat niet afzonderlijk zonder een partijgebondenheid. Dus kies ik in functie van die groep die het meest mijn steefdoel steunt en dan mag dat voor het overige de Duivel zijn, dat zal mij worst wezen. Als ik de Duivel kan aan het werk zetten om dat te berijken wat ik wil mag hij voor de rest iedere dag tegen mijn poort komen pissen zoveel hij wil.
Oud 16 september 2008, 10:12   #25
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Raad eens. Ik stem bij voorkeur niet op een partij, eerder op een persoon, maar ja, spijtig genoeg kan dat niet afzonderlijk zonder een partijgebondenheid. Dus kies ik in functie van die groep die het meest mijn steefdoel steunt en dan mag dat voor het overige de Duivel zijn, dat zal mij worst wezen. Als ik de Duivel kan aan het werk zetten om dat te berijken wat ik wil mag hij voor de rest iedere dag tegen mijn poort komen pissen zoveel hij wil.
als je uw vlag bekijkt dan is het een homofiel. Nu de enige bekende homofiel van het rode nest PS is volgens mij niet uw lieveling aangezien hij achteraan gepakt wordt.
De homofiel die deze rode haan het meest achteraan pakt, moet dus noodzakelijkerwijs een vlaams getinte partij zijn.
Dus de persoon die het meest intellectueel de PS verkracht en die graag gele vlagjes weggeeft, maar niet met uw logo jammergenoeg (het zou een collectorsitem zijn uiteraard) , is volgens mij momenteel NVA. Gezien daar de meeste staan voor tradiotionele gezinswaarden ben ik vanaf hier het spoor kwijt... Maar voortbouwend op de duivel, moet de meest demonische figuur (politiek gezien dan weliswaar) die het verst springt BDW zijn ???

En ??? goed geraden ?
brother paul is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2008, 10:12   #26
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Een voorbeeldje van hoe de politiek in België werkt.
Het is één groot clubje, wie er ook aan de macht is.
Ze houden elkaar de hand boven het hoofd en zelfs als ze gedwongen worden om iemand te straffen door ontslag of iets dergelijks, regelen ze wel iets.
En dat gaat dan wel over de taalgrens heen.
Liever een machtige tegenstander helpen dan een burger die aan uw kant staat.

Walgelijk.

En toch een bedenking: Als je zelf voordeel kan halen door vriendjespolitiek, dan zal je daar meestal ook voor zwichten.
Oud 16 september 2008, 10:30   #27
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
Een voorbeeldje van hoe de politiek in België werkt.
Het is één groot clubje, wie er ook aan de macht is.
Ze houden elkaar de hand boven het hoofd en zelfs als ze gedwongen worden om iemand te straffen door ontslag of iets dergelijks, regelen ze wel iets.
En dat gaat dan wel over de taalgrens heen.
Liever een machtige tegenstander helpen dan een burger die aan uw kant staat.

Walgelijk.

En toch een bedenking: Als je zelf voordeel kan halen door vriendjespolitiek, dan zal je daar meestal ook voor zwichten.
Helemaal mee oneens! De vriendjespolitiek wordt er hier van bovenaf opgelegd. Als je een eenduidig, daadwerkelijk objectief systeem zou krijgen, zou de "kruiwagen" helemaal niet nodig zijn. Ik denk dat een overgrote meerderheid voorstander zou zijn van duidelijke regels, die voor iedereen gelden, dan wel particuliere regelingetjes die uren tegen de wind in stinken.

Of anders gezegd: de politiek moet met zijn poten van de ambtenarij blijven, ofwel opteren voor een doorzichtig politiek gestuurd systeem, maar het huidige systeem werkt de corruptie gewoon in de hand.

Laatst gewijzigd door den ambetantsten : 16 september 2008 om 10:36.
den ambetantsten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2008, 11:35   #28
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Helemaal mee oneens! De vriendjespolitiek wordt er hier van bovenaf opgelegd. Als je een eenduidig, daadwerkelijk objectief systeem zou krijgen, zou de "kruiwagen" helemaal niet nodig zijn. Ik denk dat een overgrote meerderheid voorstander zou zijn van duidelijke regels, die voor iedereen gelden, dan wel particuliere regelingetjes die uren tegen de wind in stinken.

Of anders gezegd: de politiek moet met zijn poten van de ambtenarij blijven, ofwel opteren voor een doorzichtig politiek gestuurd systeem, maar het huidige systeem werkt de corruptie gewoon in de hand.
Tuurlijk... En als zoon- of dochterlief via-via aan een schoon jobke kan geraken zal U dat ten stelligste afraden en hen zeggen dat ze door er hard voor te werken en zelf ernaar toe te ploeteren veel meer voldoening hebben.

Macht corrumpeert.

Zoals de partijen die nu aan de kant staan en de heilige uithangen, zo zullen de huidige regeringspartijen hetzelfde doen als ze in de oppositie verzijld raken.

Ik heb al lang mijn vertrouwen in de goedheid van de mens verloren. Mensen zijn gewoon slecht en gebruiken elk voordeel dat ze kunnen nemen, ook al is dit nadelig voor iemand anders.
Oud 16 september 2008, 11:50   #29
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
als je uw vlag bekijkt dan is het een homofiel. Nu de enige bekende homofiel van het rode nest PS is volgens mij niet uw lieveling aangezien hij achteraan gepakt wordt.
De homofiel die deze rode haan het meest achteraan pakt, moet dus noodzakelijkerwijs een vlaams getinte partij zijn.
Dus de persoon die het meest intellectueel de PS verkracht en die graag gele vlagjes weggeeft, maar niet met uw logo jammergenoeg (het zou een collectorsitem zijn uiteraard) , is volgens mij momenteel NVA. Gezien daar de meeste staan voor tradiotionele gezinswaarden ben ik vanaf hier het spoor kwijt... Maar voortbouwend op de duivel, moet de meest demonische figuur (politiek gezien dan weliswaar) die het verst springt BDW zijn ???

En ??? goed geraden ?
Ik zie dat U inderdaad het spoor bent kwijt geraakt. Voor mij mag het eender wie zijn, zelfs de Duivel, zolang die mij maar op de plaats van mijn bestemming wil brengen. Van mijn avatar zal je dat niet onmiddellijk kunnen afleiden.

Laatst gewijzigd door Garry : 16 september 2008 om 11:53.
Oud 16 september 2008, 12:01   #30
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

voor mij moet er niemand worden vervolgt. Als de hoofdpersonage in de oplichtingzaak van de marine niet vervolgt diende te worden stopt hier de geloofwaardigheid van onze wetgeving en is alles getolereerd. Ik denk dat we in zo’n klotenland moeten het recht hebben terug met colts aan rond te lopen en mogen schieten op alles wat beweegt.
Oud 16 september 2008, 12:13   #31
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

In privé bedrijven kan men zoveel "vriendejespolitiek" en "nepotisme" bedrijven als men wil, dat is volkomen wettelijk. Laat ons dus zoveel mogelijk van de "staat" privatizeren ;
de politie vervangen door privé-milities, de gevangenissen "uitbesteden", de schoilen "privatizeren" enz.. Vele gemeenten en steden kennen die weg reeds zeer goed : ze richten "Vzw's" op...

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2008, 12:20   #32
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

in Knack staan inmiddels de bewijzen dat Dewael op de hoogte was

http://www.knack.be/nieuws/belgie/de...icle22701.html
Oud 16 september 2008, 13:28   #33
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht

brother paul is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2008, 15:47   #34
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

U vergist zich , Patrick werd "misleid" .
Wat denken jullie van Patrik, le cocu ?
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2008, 15:53   #35
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dus is het vandaag toch nog een goede dag!

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2008, 15:57   #36
fabianen
Gouverneur

Standaard

Als een gewoon agentje iets maar iets mispeuterd wordt hij direct op non-actief gezet,en volgt direct een onderzoek en een sanctie.Dewaele laat de politie top gewoon hun werk verder doen.En wordt daarin nog gesteund door de meerderheidspartijen,tegen de ontwettelijke benoemingen.
En Dewaele zei dat hij werd misleid.Zal ik gaan doen als ik iets verkeerds doe,zeggen,ik werd misleid.

Laatst gewijzigd door fabianen : 17 september 2008 om 16:00.
fabianen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2008, 16:02   #37
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Corruptie moet worden bestreden. Incompetentie ook.

Inzoverre de macht corrumpeert, en/of incompetentie toelaat/stimuleert moet ook de macht worden bestreden.

Invoering van de directe democratie naar Zwitsers model lijkt mij de meest wenselijke oplossing voor de aan een particratie/hereditaire monarchie-hybride inherente problematiek van de corruptie/incompetentie (dit laatste wegens het onvermijdelijke nepotisme dat de hybride in zich draagt).

Het spijt me,

djimi

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 17 september 2008 om 16:03.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2008, 16:06   #38
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Dus is het vandaag toch nog een goede dag!
Het is zelfs nog beter, het vastklampen aan het postje.
Met goedkeuring van :
Bijgevoegde afbeelding(e)

boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2008, 16:10   #39
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Politici in België zijn inherent corrupt, anders worden ze niet toegelaten tot de clubjes.
Het is een van de toelatingsvoorwaarden, zeg maar DE toelatingsvoorwaarde, zonder dewelke je d'er gewoon niet inkomt!
den ambetantsten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2008, 16:13   #40
fabianen
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Corruptie moet worden bestreden. Incompetentie ook.

Inzoverre de macht corrumpeert, en/of incompetentie toelaat/stimuleert moet ook de macht worden bestreden.

Invoering van de directe democratie naar Zwitsers model lijkt mij de meest wenselijke oplossing voor de aan een particratie/hereditaire monarchie-hybride inherente problematiek van de corruptie/incompetentie (dit laatste wegens het onvermijdelijke nepotisme dat de hybride in zich draagt).

Het spijt me,

djimi
Democratie? Volgend jaar sta ik er weer om te kiezen,verplicht,rond de middag ongeveer ga ik altijd.Velen lopen vlug het kieshok in,en verdwijnen na 2 seconden weer naar buiten,om toch op tijd te geraken voor vrienden en familie.Dan denk ik altijd,...Kom niet af als er weer iets mis ga met de regering'.Jaar na jaar kiezen we voor dezelfden,en jaar na jaar glijden we verder af in misserie.Lees eens iets anders dan Dag allemaal!!
fabianen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be