Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 september 2008, 09:19   #21
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Turkse Nederlander kent zijn geschiedenis duidelijk niet.

Een stukje van wikipedia over Eugenetica :
http://nl.wikipedia.org/wiki/Eugenetica

Citaat:
De Nazi's voerden talloze experimenten op mensen uit om hun genetische theorieën te testen. In de jaren dertig en veertig van de twintigste eeuw liet het naziregime honderdduizenden mensen die zwakzinnig werden bevonden gedwongen steriliseren, en doodde het tienduizenden gehandicapten die in instituten verbleven onder de noemer van een euthanasiebeleid.

De natie met de op één na grootste eugenetische beweging was de Verenigde Staten. Vanaf 1896 werden in veel staten wetten bekrachtigd waarin het epileptische en zwakzinnige mensen verboden werd te trouwen. In 1924 werd de Immigration Restriction Act aangenomen, waarbij eugenetici voor het eerst een rol speelden bij debatten in het Congres als expert-adviseurs over de dreiging van de komst van volkeren uit Oost- en Zuid-Europa. Deze wet beperkte het aantal immigranten aanzienlijk en versterkte bestaande wetgeving die rassenvermenging verbood. Eugenetische beschouwingen vormden ook de grondslag bij de aanname van incestwetten in grote delen van de VS, en werden gebruikt om apartheidswetten te rechtvaardigen.

Tussen 1907 en 1963 werden in de VS onder eugenetische wetgeving meer dan 64.000 mensen gedwongen gesteriliseerd. Een positief rapport over de resultaten van de sterilisaties in Californië (waar verreweg de meeste sterilisaties werden uitgevoerd), werd door Nazi-Duitsland aangegrepen als bewijs dat een uitgebreid sterilisatieprogramma uitvoerbaar is en humaan zou zijn. Toen nazi-beleidsmakers na de Tweede Wereldoorlog in Neurenberg terechtstonden voor oorlogsmisdaden, rechtvaardigden ze hun grootschalige sterilisaties (meer dan 450.000 mensen in minder dan tien jaar) door de VS aan te wijzen als hun inspiratiebron.

Bijna alle niet-katholieke westerse naties namen tot op zekere hoogte eugenetische wetten aan, met uitzondering van Groot-Brittannië. In Latijns-Amerika waren eugenetische wetten er vaak op gericht arme, zwarte of inheemse delen van de bevolking te steriliseren. Dit gebeurde onder andere in Peru, Brazilië, Argentinië en de Dominicaanse Republiek. Ook in de Mexicaanse deelstaat Veracruz werd een sterilisatiewet doorgevoerd, maar daar is voor zover is na te gaan nooit iemand gesteriliseerd.

In Zweden werden onder dwang 62.000 onderontwikkelde vrouwen uit arme (vaak niet-Zweedse) bevolkingsgroepen gesteriliseerd in een periode van veertig jaar. Soortgelijke dingen gebeurden met geestelijk gehandicapt verklaarde mensen in Canada, Australië, Noorwegen, Finland, Estland, Zwitserland en IJsland. In Singapore werd een bescheiden vorm van positieve eugenetica uitgevoerd door het aanmoedigen van huwelijken tussen hoog opgeleide mensen in de hoop dat dit zou leiden tot slimmere kinderen.

In deze tijden werd eugenetica door velen gezien als wetenschappelijk en vooruitstrevend. Na de holocaust kwam er een taboe op dit onderwerp, en werd het net als euthanasie en racisme verworpen als een onethisch gedachtegoed. Onderzoeken die een genetisch verschil in gemiddelde intelligentie tussen Aziaten, Europeanen, en Afrikanen aantoonden werden systematisch verworpen.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2008, 09:47   #22
filosofisch verzet
Partijlid

Standaard

Hou Hier Toch Eens Mee Op In The Name Of Humanity
Verspil Hier Geen Energie Meer Aan
U Gaat U Veel Beter Voelen Als U Zich Met Gewone Problemen Bezighoudt
In Plaats Van Met Doktor Mengele Te Spelen
filosofisch verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2008, 22:48   #23
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Turkse Nederlander kent zijn geschiedenis duidelijk niet.

Een stukje van wikipedia over Eugenetica :
http://nl.wikipedia.org/wiki/Eugenetica
Ik wil niet alleen één volk verbeteren, ik wil alle volkeren op aarde verbeteren. Lees mijn topic "Mijn plan voor de wereld". Als je wilt kunnen we de discussie daar verder zetten.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2008, 23:45   #24
Hertog Joost
Schepen

Hertog Joost's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkse Nederlander Bekijk bericht
Ik ben een Turks, Nederlandse moslim. Hiermee wil ik laten zien dat een moslim ook een positieve bijdrage kan leveren aan Nederland. Ik houd meer van Nederland dan dat jij van Nederland houdt. Ik ben in dit land geboren en getogen. Ik zou nooit willen dat mijn land iets slechts zou overkomen. Ik weet zeker dat mijn systeem goed is voor Nederland. Binnen een paar generaties zullen Nederlanders intelligenter en sterker worden. Nederland zal hierdoor een sterkere concurrentie positie op de wereldmarkt verwerven. Als wetenschappers mijn stuk zouden onderzoeken zouden ze ook tot de conclusie komen dat de Nederlanders er genetisch op vooruit zullen gaan. Dit is honderden keren beter en veiliger dan genetische manipulatie in laboratoria. Genetische versterking gebeurt hier op een natuurlijke manier.
Nazistische quatsch

Straks heb je ook nog een eindoplossing in de Nederlandse samenleving.

Laatst gewijzigd door Hertog Joost : 18 september 2008 om 23:47.
Hertog Joost is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2008, 16:32   #25
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Te zot voor woorden, maar enfin:

Volgens de cultuurdimensies van Hofstede is Nederland na Zweden de meest feminine (= MINST masculine) samenleving op aarde. Het lijkt me gerechtvaardigd te zeggen dat gezien de ontwikkeling, welvaart en welzijn in dergelijke landen hier niet aan gesleuteld hoeft te worden in termen van méér masculiniteit. Wat is het doel, uitkomen in een situatie dat we ons kunnen vergelijken met een gemiddeld Afrikaans land? Wellicht iets Arabisch? Iets meer als een stoer bergvolk? Tevens een beetje minder geletterd, met een levensverwachting die richting de 35 jaar gaat?
Dat lijkt me inderdaad nastrevenswaardig. U mag dan van Nederland houden, het lijkt me wijs dat te laten zien door van onze geschiedenis te leren (sla rustig de pagina's 40 t/m 45 er nog eens op na) en daar de JUISTE conclusies aan te verbinden.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:39.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be