![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Waar groen op aanstuurt is zoals ik zei de kinderen langer van hun ouders weghouden .. groen haar gedachtengoed in achtnemende <hun dopende ouders> zodat die nog wat meer tijd hebben om te kweken want voor opvoeding en ontspanning hoeven ze minder in te staan. Daar doelt gans dat voorstel op als je dat niet snapt ben je knap naiëf.
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister-President
|
![]() Valt het ook niet op dat Vogels dit berichtje lanceert een week na het spijbelactiebeleid van Gent?
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() de meeste kinderen van buitenhuiswerkende ouders zijn meer dan acht uur van huis. Alleen moeten ze dan tijdens die 10 uren nog eens van opvang veranderen, of is er op de scholen te weinig georganizeerde creatieve activiteit te vinden.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Minister-President
|
![]() Toen ik nog in de basisschool zat mochten we ons huiswerk maken tot 19u00 in de refter als dat nodig was. Nu moeten kindjes geentertained worden, tja opvoeding veranderd zeker
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
Fictief verhaaltje: Ik stond aan de kassa in een magazijn, achter mij een vrouw met haar kindje van vijf, nu reed dat kindje constand met dat karretje tegen men hielen, na de zevende keer werd ik het beu en vroeg die vrouw of ze kind niet kon laten ophouden met me pijn te doen, haar antwoord was" nee dat kan ik niet in geef een vrije opvoeding" achter die mevrouw stond een punker deze zag ook wat er gebeurde, hij nam een pot confituur opende deze en kapte de inhoud over dat kind met de woorden "ik heb ook een vrije opvoeding gehad" Laatst gewijzigd door Hoomer : 17 september 2008 om 13:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Over die naschoolse lessen en hun kwaliteit valt veel te zeggen. Het zijn dan over het algemeen nog die ouders die het zelf niet kunnen uitleggen aan hun kinderen die er beroep op doen. Dus niet zo direct de meest hooggeschoolden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
net zoals de 200 euro dure dansschoentjes, de speciale jazzballetpakjes, de nodige tekenmaterialen, muziekinstrumenten, en noem maar op. Maar het leukste zijn de ouders die niet hoeven te gaan werken, maar hun middag "nuttig" kunnen besteden door de kinderen �* l'americaine van het ene "event" naar het andere te voeren. Ik begrijp niet waarom je er zo'n probleem van maakt Rudy. Toch niet omdat ik er met enige dédain naar kijk? Ik ben idd. niet zo'n voorstander van die extra toestanden, zekers als je kinderen daardoor minder uren achter hun boeken zitten "omdat dat helemaal niet nodig is", en dan moeten bissen. Naschoolse lessen zijn vast voor een pak hoognodig en kunnen gelijk in de nieuwe schoolurenregeling worden ingelast. En voor mijn part hoeven degenen die niet wensen te dansen, sporten, musiceren, zingen, tekenen of knutselen, en die géén naschoolse lessen nodig hebben en géén naschoolse opvang gewoon naar huis gaan hoor. Gewoon, vanaf vier uur zoals nu.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kennissen van me hebben een kind met leerproblemen. Iedere avond nog twee uur bezig met school, en de woensdagmiddag en donderdagavond naar het revalidatiecentrum. Wanneer lééft zo'n kind eens?
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ga eerst het originele voorstel eens lezen. En dan pas reageren.
Edit: ik ben op de site van Groen! gaan lezen, en mijn eerste conclusie: niet haalbaar. En wel hierom: 1. verdubbeling leerkrachten 2. stigmatisering van kinderen met leerachterstand: de anderen mogen spelen, ondertussen krijgen zij bijles 3. wat moet er gebeuren met de huidige vormen van naschoolse opvang? 4. mag verwacht worden dat kinderen hun ontspanningsactiviteiten ook nog eens op school hebben, en met dezelfde medeleerlingen? 5. gaat de school bepalen met welk speelgoed kinderen mogen spelen? Dit ruikt naar een zoektocht om het differentiatieproces verder door trekken en dus taken die traditioneel, maar stees minder, binnen een gezin voltrokken worden, nog verder over te hevelen naar het onderwijs. 2de Edit: het is zelfs een opstapje om voor de werknemers (de ouders van al die kinderen) langere werkdagen te gaan eisen...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. Laatst gewijzigd door Txiki : 17 september 2008 om 15:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zum kotsen. En dan te bedenken dat het vroegere Agalev nog goed scoorde bij de jongeren. De laatste jaren zijn ze die kiezers systematisch kwijtgespeeld, en nu proberen ze de overblijfselen daarvan precies definitief af te stoten
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Circe. in de school van mijn kinderen kunnen de leerlingen naschoolse lessen volgen. Dit kan op een tweetal dagen in de week. Liefst op afspraak om te beletten dat de leerkracht voor een lege klas komt te staan. De leerling meldt het aan de leerkracht, ook de ouders kunnen contact opnemen met de leerkracht (mail, telefoon, briefje) indien ze vinden dat hun kind wat bijles kan gebruiken. En, die lessen zijn gratis. Waarmee ik wil zeggen dat er binnen dit kader absoluut niet met langere schooltijden voor iedereen moet worden gewerkt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kijk, makkelijk om een ander zijn rekening te maken. Er zullen nu steeds altijd rijken zijn die het niet onder stoelen en banken steken dat ze zich iets meer kunnen permitteren. Maar dit is toch geen reden Circe om te vinden dat alles mogelijk moet zijn op kosten van iedere belastingbetaler. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1. ik héb familie die zich deze levensstijl toeëigenen 2. ik bezie dat met een zekere dédain, (ten opzichte van de thuisblijvende niet-werkende persoon) omdat ik weet dat de uitwerkende persoon zich te pletter moet werken 3. ik zie geen enkele meerwaarde in het constant lopen zeuren (pronken: o nu moet ze wéér nieuwe laklederen dansschoentjes hebben.... zoveel dat die kosten) noch zie ik enige meerwaarde voor die kinderen, die in feite meer tijd in hun studies zouden moeten steken, willen ze niet hoeven te bissen 4. standaard ben ik dus eerder voor een schoolactiviteit, voldoende studie, en verder een zo vrij mogelijke creatieve sociale bezigheid zonder enige verplichting. 5. gezien ondertussen al zovele kinderen gewoon standaard naschools worden opgevangen en er ondertussen nog slechts een minderheid is die na het beeindigen van de lessen naar huis gaan, lijkt me het initiatief van Vogels niet zo utopisch. 6. de "snoeplesjes" zouden op een economische manier kunnen worden aangeboden zonder dat de thuisblijvende privé-chauffeur hen van jut naar jeir moet voeren (want daarover gaat het hoofdzakelijk: fulltime werkende moeders hebben de mogelijkheid niet om hun 3 kinderen van de dans- naar de teken- naar de muziekschool te hossen). Voor twee uur extra begrijp ik niet dat men een verdubbeling van het aantal leerkachten moet voorzien! Bovendien zouden de leerkrachten best zèlf eens voorstander kunnen zijn, want degenen die verplicht moeten toezicht houden bij de naschoolse uren én tijdens de schoolvakanties vinden dat evenmin altijd leuk, en nee ze worden niet altijd extra betaald. Mijn vriendin die leerkracht lagere school was, waar (dank U school) tijdens de zomer schoolopvang was, had elk jaar tijdens de twee verlofmaanden x-aantal weken toezicht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Die partij is compleet geflipt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#38 |
Minister
|
![]() 10 uur per dag O_o
Waarom stellen ze dat nu weer voor? De kinderen zien toch alles wat ze moeten zien in de huidige 8-uur les per dag ![]()
"La méthode Guy : les sujets difficile, on les met au frigo en espérant qu'ils disparaissent." (quote van het lesoir forum) Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad." |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Staatssecretaris
|
![]() Probeer eens buiten de lijntjes te denken.
Dit voorstel van Agalef is in wezen een totalitair idee, bedoeld om kinderen zoveel mogelijk uit de gezinnen te houden, en ze zo lang mogelijk op school te houden, waar de heersende kaste via allerlei programma's & inspecties de mogelijkheid heeft om indoctrinatie & dressuur op het getouw te zetten. De juiste oplossing bestaat erin, om het bestaande schoolsysteem op te doeken, alle staatsinterventie ivm onderwijs stop te zetten, en de betrokken centen te laten behouden door de gezinnen, die er dan de opvoedingsinitatieven mee kunnen bekostigen die ze aangewezen vinden. Voordat men weer begint te leuteren over de 'kansarmen', die aldus aan hun lot zouden worden overgelaten enz usw etc: probeer eerst eens om u een realistisch beeld te vormen over het huidige aantal dropouts, en over het niveau van allerlei anderen die zogezegd met succes één of andere vorm van onderwijs (BSO bureel of zo) afronden maar in werkelijkheid niets kunnen en nergens staan. En probeer ook eens het maatschappelijk verlies in rekening te brengen veroorzaakt door het feit dat men de meest begaafde 10 tot 20%, die gemakkelijk hun middelbaar zouden kunnen afronden op 15 of 16 jaar, jarenlang zinloos terroriseert met onnutte lessen. Er moet niet méér school komen, maar veel minder, en anders. Anders gaan leven, zou ik bijna durven zeggen. http://www.waaromonderwijs.nl/index....d=42&Itemid=72
WIJ LEVEN NIET IN EEN DEMOCRATIE, WIJ LEVEN IN EEN PARTICRATIE Laatst gewijzigd door Jos Verhulst : 17 september 2008 om 18:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |