Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 september 2008, 09:10   #21
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gezond Vlaanderen Bekijk bericht
Dit is geen goede manier van sexuele voorlichting:
Toch alleszins beter dan de zwart-wit "voorlichtingsfilmpjes" op de BRT destijds, bestemd voor het vijfde en zesde leerjaar. De leerling die tijdens de uitzending niet ernstig bleef kreeg een lap ten z'n oren van de meester.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2008, 10:07   #22
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Degoutant, als vader van 6 kinderen vind ik dit gewoon degoutant. Ik wil mijn kinderen niet groot brengen in een alles moet kunnen maatschappij.
Verdorie zouden die moslims toch gelijk hebben??????????????????
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2008, 10:09   #23
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Men moet heterosexualiteit promoten , niet homosexualiteit! En dan dit ook nog eens tonen op tv!
Hoe doe je dat, homoseksualiteit promoten ?
Er zoveel mogelijk reclame rond maken en kortingen geven bij de Carrefour aan elke 1.000ste homofiel die langs de kassa passeert om zo al die verstokte hetero's te kunnen bekeren ?
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2008, 17:30   #24
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Dat die jongen daar ook met zijn kwakje in de mond liep is idd degoutant.
Dat had subtieler gekunnen.
Oud 18 september 2008, 18:44   #25
Gezond Vlaanderen
Banneling

Standaard

@Mambo: Goed gesproken! Zeg nu zelf: je kan dat toch niet echt normaal/gezond noemen: een jongen met sperma in zijn mond en dat tonen op tv voor zogezegd veilige sex? Dit kon inderdaad anders!
Gezond Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2008, 21:13   #26
André de Hollander
Minister

André de Hollander's schermafbeelding

Standaard

Vergeet niet voor welke doelgroep het gemaakt is. Jongeren experimenteren al vanaf hun 14e (sommigen toch) met sex en sperma in de mond is dan echt niet het meest extreme experiment dat ze kunnen bedenken.

Iets kunnen bedenken en uitvoeren is dan weer makkelijker dan leren wat de risico's ervan zijn. Dus goed dat de overheid jongeren aanzet tot het vergroten van hun theoretische kennis over sex.

Een jongere die er niet aan moet denken om die vieze witte troep in de mond te nemen gaat dat echt niet doen na het zien van het filmpje.
André de Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2008, 21:16   #27
Gezond Vlaanderen
Banneling

Standaard

Misschien ben ik van de "oude stempel" of ouderwets maar zo'n dingen zoals sperma in de mond,orale sex...dat was vroeger taboe en mocht zelfs niet over gesproken worden! Maar ik denk ook dat dit vroeger ook veel minder was, vroeger hadden man/vrouw "normale" sex m.a.w het verwekken van kinderen.Nu is het meer een experimenteel gedoe zoals oraal,anaal(!),sperma in mond,trio,lesbisch etc etc

Normen en waarden zijn duidelijk aan het vervagen in de maatschappij!

Laatst gewijzigd door Gezond Vlaanderen : 18 september 2008 om 21:16.
Gezond Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2008, 21:20   #28
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik heb niks tegen gezond experimenteren. Ik vind de site ook redelijk goed, zeker voor jongeren.
Maar als bedrijfs voorstelling, een homo met een kwakje in de mond vind ik dat ze de goedkoopste en wansmakelijkste manier gezocht en gevonden hebben.

Ik zie niemand een dergelijk foldertje te bussen als voorstelling van zijn bedrijf/site what ever zonder problemen te mogen verwachten met een aantal officiële diensten.

Blijkbaar gelden op internet andere regels.
Oud 18 september 2008, 21:43   #29
André de Hollander
Minister

Standaard

Citaat:
Misschien ben ik van de "oude stempel" of ouderwets maar zo'n dingen zoals sperma in de mond,orale sex...dat was vroeger taboe en mocht zelfs niet over gesproken worden! Maar ik denk ook dat dit vroeger ook veel minder was, vroeger hadden man/vrouw "normale" sex m.a.w het verwekken van kinderen.Nu is het meer een experimenteel gedoe zoals oraal,anaal(!),sperma in mond,trio,lesbisch etc etc

Normen en waarden zijn duidelijk aan het vervagen in de maatschappij!
Euh, Kamasutra stamt vermoedelijk uit de 4e eeuw!

Als je alles wat daarin staat nog wil uitproberen, kom je de komende 2 weken niet meer op straat.
Oud 19 september 2008, 00:55   #30
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Ik vind dat sperma in de mond eigenlijk het meest verontrustend ipv in wie zijn mond zich dat bevindt. Als dat al de norm wordt....
Het is er één die ik zelf niet durfde maken omdat ik vreesde dat het weer een storm zou uitlokken, maar ik vind dit zeker geen ongepaste opmerking!!

Ik weet nu wel niet aan wie men het filmpje allemaal wenst te tonen, maar men wekt hiermee nogal de indruk dat dit een normale vorm is van seksualiteitsbeleving. Op zich is dat geen reden tot paniek. Maar men moet zich ervoor behoeden om mensen die zich niet in deze vorm van seksuele omgang kunnen vinden als preuts, conservatief, ouderwets, ... te bestempelen.

Als dit filmpje wijdverspreidt wordt en jongen/meisje weigert orale seks, zie ik de willende partner de ander al proberen te overhalen met zulke argumenten. Dat lijkt me ook weinig wenselijk ...

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 19 september 2008 om 00:57.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2008, 01:03   #31
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Ik heb niks tegen gezond experimenteren. Ik vind de site ook redelijk goed, zeker voor jongeren.
Maar als bedrijfs voorstelling, een homo met een kwakje in de mond vind ik dat ze de goedkoopste en wansmakelijkste manier gezocht en gevonden hebben.

Ik zie niemand een dergelijk foldertje te bussen als voorstelling van zijn bedrijf/site what ever zonder problemen te mogen verwachten met een aantal officiële diensten.

Blijkbaar gelden op internet andere regels.
Ik ga weer een uitspraak doen waarmee ik van harte hoop dat hij geen storm uitlokt en zich niet overal verspreidt op het forum, maar op dat vlak leven we in een samenleving met een dubbele moraal ...

Door een professor van me werd dit zeer mooi verwoordt (dit is niet letterlijk geciteerd): we mogen er niet blind voor zijn dat groepen die vroeger werden gezien als minderheden tegenwoordig uitdrukkelijk bescherming genieten (wetgeving), deze ook tot de norm zijn gaan behoren en deze ook mee de norm bepalen. Ze drukken ook mee hun stempel op de seksualiteitsbeleving van anderen. (of op wat een ander wel of niet mag (lees: moet) aanvaarden.) Er schuilt veel waarheid in die bewering.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2008, 05:02   #32
Patsy Stone
Parlementsvoorzitter

Patsy Stone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Het is er één die ik zelf niet durfde maken omdat ik vreesde dat het weer een storm zou uitlokken, maar ik vind dit zeker geen ongepaste opmerking!!

Ik weet nu wel niet aan wie men het filmpje allemaal wenst te tonen, maar men wekt hiermee nogal de indruk dat dit een normale vorm is van seksualiteitsbeleving. Op zich is dat geen reden tot paniek. Maar men moet zich ervoor behoeden om mensen die zich niet in deze vorm van seksuele omgang kunnen vinden als preuts, conservatief, ouderwets, ... te bestempelen.

Als dit filmpje wijdverspreidt wordt en jongen/meisje weigert orale seks, zie ik de willende partner de ander al proberen te overhalen met zulke argumenten. Dat lijkt me ook weinig wenselijk ...
Je hebt het filmpje niet begrepen. Dit filmpje gaat helemaal niet om orale seks en of dat nu een goede of een slechte zaak is. Dit filmpje gaat erom dat jongeren die vragen hebben over een bepaald facet van hun seksualiteit voortaan een antwoord op hun vraag kunnen vinden op een nieuwe website die speciaal met dat doel werd opgericht. Het voorbeeld van de orale seks dat in dit filmpje aan bod komt, is slecht één van de vele mogelijke vragen waarmee een experimenterende jongere geconfronteerd zou kunnen worden: "is het gevaarlijk om sperma in te slikken wanneer men orale seks heeft?" En zoals je kan zien aan de reactie van het meisje, heeft zij het juiste antwoord op haar vraag gevonden op die website en zal die jongen dat ook vinden.

En toch nog even voor alle duidelijkheid: ja, orale seks is een normale vorm van seksualiteitsbeleving.
Patsy Stone is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2008, 08:39   #33
André de Hollander
Minister

Standaard

Citaat:
Ik ga weer een uitspraak doen waarmee ik van harte hoop dat hij geen storm uitlokt en zich niet overal verspreidt op het forum, maar op dat vlak leven we in een samenleving met een dubbele moraal ...

Door een professor van me werd dit zeer mooi verwoordt (dit is niet letterlijk geciteerd): we mogen er niet blind voor zijn dat groepen die vroeger werden gezien als minderheden tegenwoordig uitdrukkelijk bescherming genieten (wetgeving), deze ook tot de norm zijn gaan behoren en deze ook mee de norm bepalen. Ze drukken ook mee hun stempel op de seksualiteitsbeleving van anderen. (of op wat een ander wel of niet mag (lees: moet) aanvaarden.) Er schuilt veel waarheid in die bewering.
De professor heeft gelijk. Holebi's genieten uitdrukkelijk bescherming en ze zijn mede de norm gaan bepalen. Nu durft een deel van de hetero-mannen ook eens een kontje mee te pakken en zijn er vrouwen die het wel lekker vinden om ook eens een vriendin te zoenen.

btw. Pijpen en beffen is nog nauwelijk als experiment te beschouwen, deze vorm van seks is vrij algemeen.
Oud 19 september 2008, 08:59   #34
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door André de Hollander Bekijk bericht
De professor heeft gelijk. Holebi's genieten uitdrukkelijk bescherming en ze zijn mede de norm gaan bepalen. Nu durft een deel van de hetero-mannen ook eens een kontje mee te pakken
Als het een heteroMan is, dan zal het een welgevormd vrouwenkontje zijn.

Citaat:
En zijn er vrouwen die het wel lekker vinden om ook eens een vriendin te zoenen.
Ik zoen ook mannen, maar dan in een uitbundige begroeting, maar in totaal A-sexuele betekenis. Maar als vrouwen elkaar tongzoenen, vind ik dat als heteroman estetisch verantwoord.

Citaat:
btw. Pijpen en beffen is nog nauwelijk als experiment te beschouwen, deze vorm van seks is vrij algemeen.
Klopt, en dit sinds 100000 BC, /-1 000 000. oftewel sinds de mens mens is.
Oud 19 september 2008, 09:03   #35
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
www.allesoverseks.be

Als je naar "campagne" gaat zie je een video TV(!!) clip met een meisje met sp*rma in haar mond.Nadien zie je op't einde van dat filmpje een jongen(!) met sp*erma in zijn mond(!)

Waar gaat dit naartoe? De overheid promoot homo-sex in haar nieuwste tv spot! Dat ze voorlichting willen geven tot daar toe,op een normale manier!

Leuke clips , sensoa! jullie zetten de jeugd op verkeerde gedachten!
Is enkel suggestief hoor... wie heeft hier nood aan een site die wat inlichting/voorlichting geeft? Ik ben dus volledig voorstander van zo'n site, beter dan de duizenden andere kleintjes die niet altijd volledig en correcte informatie geven.
Oud 19 september 2008, 09:07   #36
André de Hollander
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Als het een heteroMan is, dan zal het een welgevormd vrouwenkontje zijn.

Ik zoen ook mannen, maar dan in een uitbundige begroeting, maar in totaal A-sexuele betekenis. Maar als vrouwen elkaar tongzoenen, vind ik dat als heteroman estetisch verantwoord.

Klopt, en dit sinds 100000 BC, /-1 000 000. oftewel sinds de mens mens is.

We zijn het helemaal eens, behalve dat ik geen mannen zoen. Maar dat veroordeel ik niet.
Oud 19 september 2008, 11:11   #37
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je je partner met argumenten probeert te overhalen tot een seksuele act, dan lijkt er mij serieus iets mis in die relatie.
Oud 19 september 2008, 11:24   #38
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Als je naar de site gaat en het antwoord op de vraag bekijkt, dan lees je daar trouwens: "Zorg ervoor dat er geen sperma in de mond komt".

Dat lijkt me nu ook wat overdreven. Het is ok dat mensen bewust worden van de gevaren van soa's, maar er moet daar nu ook niet in overdreven worden. Straks worden mensen nog bang om seks te hebben.
Oud 19 september 2008, 11:26   #39
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
www.allesoverseks.be

Als je naar "campagne" gaat zie je een video TV(!!) clip met een meisje met sp*rma in haar mond.Nadien zie je op't einde van dat filmpje een jongen(!) met sp*erma in zijn mond(!)

Waar gaat dit naartoe? De overheid promoot homo-sex in haar nieuwste tv spot! Dat ze voorlichting willen geven tot daar toe,op een normale manier!

Leuke clips , sensoa! jullie zetten de jeugd op verkeerde gedachten!
Meisjes met sperma in de mond
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2008, 11:32   #40
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor zover je een promotiefilmpje als valabel argument zou kunnen beschouwen. Dit is niet de bedoeling van het filmpje. Hoogstens zou je kunnen stellen dat wie orale seks best leuk vindt zich geenszins schuldig of abnormaal hoeft te voelen. Dit geldt eveneens voor wie er totaal niet van moet weten. Punt is dat dit wederzijds wordt gerespecteerd. Dit belet niet dat de willende z'n liefke niet eens mag proberen overtuigen hé. Wie niet waagt, die nie wint. Zolang niemand iets tegen z'n of haar zin moet doen is niets onwenselijk.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:38.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be