![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch alleszins beter dan de zwart-wit "voorlichtingsfilmpjes" op de BRT destijds, bestemd voor het vijfde en zesde leerjaar. De leerling die tijdens de uitzending niet ernstig bleef kreeg een lap ten z'n oren van de meester.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Degoutant, als vader van 6 kinderen vind ik dit gewoon degoutant. Ik wil mijn kinderen niet groot brengen in een alles moet kunnen maatschappij.
Verdorie zouden die moslims toch gelijk hebben?????????????????? |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Er zoveel mogelijk reclame rond maken en kortingen geven bij de Carrefour aan elke 1.000ste homofiel die langs de kassa passeert om zo al die verstokte hetero's te kunnen bekeren ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat die jongen daar ook met zijn kwakje in de mond liep is idd degoutant.
Dat had subtieler gekunnen.
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() @Mambo: Goed gesproken! Zeg nu zelf: je kan dat toch niet echt normaal/gezond noemen: een jongen met sperma in zijn mond en dat tonen op tv voor zogezegd veilige sex? Dit kon inderdaad anders!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Minister
|
![]() Vergeet niet voor welke doelgroep het gemaakt is. Jongeren experimenteren al vanaf hun 14e (sommigen toch) met sex en sperma in de mond is dan echt niet het meest extreme experiment dat ze kunnen bedenken.
Iets kunnen bedenken en uitvoeren is dan weer makkelijker dan leren wat de risico's ervan zijn. Dus goed dat de overheid jongeren aanzet tot het vergroten van hun theoretische kennis over sex. Een jongere die er niet aan moet denken om die vieze witte troep in de mond te nemen gaat dat echt niet doen na het zien van het filmpje. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() Misschien ben ik van de "oude stempel" of ouderwets maar zo'n dingen zoals sperma in de mond,orale sex...dat was vroeger taboe en mocht zelfs niet over gesproken worden! Maar ik denk ook dat dit vroeger ook veel minder was, vroeger hadden man/vrouw "normale" sex m.a.w het verwekken van kinderen.Nu is het meer een experimenteel gedoe zoals oraal,anaal(!),sperma in mond,trio,lesbisch etc etc
Normen en waarden zijn duidelijk aan het vervagen in de maatschappij! Laatst gewijzigd door Gezond Vlaanderen : 18 september 2008 om 21:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb niks tegen gezond experimenteren. Ik vind de site ook redelijk goed, zeker voor jongeren.
Maar als bedrijfs voorstelling, een homo met een kwakje in de mond vind ik dat ze de goedkoopste en wansmakelijkste manier gezocht en gevonden hebben. Ik zie niemand een dergelijk foldertje te bussen als voorstelling van zijn bedrijf/site what ever zonder problemen te mogen verwachten met een aantal officiële diensten. Blijkbaar gelden op internet andere regels.
![]() |
#29 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als je alles wat daarin staat nog wil uitproberen, kom je de komende 2 weken niet meer op straat. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
Ik weet nu wel niet aan wie men het filmpje allemaal wenst te tonen, maar men wekt hiermee nogal de indruk dat dit een normale vorm is van seksualiteitsbeleving. Op zich is dat geen reden tot paniek. Maar men moet zich ervoor behoeden om mensen die zich niet in deze vorm van seksuele omgang kunnen vinden als preuts, conservatief, ouderwets, ... te bestempelen. Als dit filmpje wijdverspreidt wordt en jongen/meisje weigert orale seks, zie ik de willende partner de ander al proberen te overhalen met zulke argumenten. Dat lijkt me ook weinig wenselijk ... Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 19 september 2008 om 00:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
Door een professor van me werd dit zeer mooi verwoordt (dit is niet letterlijk geciteerd): we mogen er niet blind voor zijn dat groepen die vroeger werden gezien als minderheden tegenwoordig uitdrukkelijk bescherming genieten (wetgeving), deze ook tot de norm zijn gaan behoren en deze ook mee de norm bepalen. Ze drukken ook mee hun stempel op de seksualiteitsbeleving van anderen. (of op wat een ander wel of niet mag (lees: moet) aanvaarden.) Er schuilt veel waarheid in die bewering. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
En toch nog even voor alle duidelijkheid: ja, orale seks is een normale vorm van seksualiteitsbeleving. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister
|
![]() Citaat:
btw. Pijpen en beffen is nog nauwelijk als experiment te beschouwen, deze vorm van seks is vrij algemeen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() We zijn het helemaal eens, behalve dat ik geen mannen zoen. Maar dat veroordeel ik niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je je partner met argumenten probeert te overhalen tot een seksuele act, dan lijkt er mij serieus iets mis in die relatie.
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je naar de site gaat en het antwoord op de vraag bekijkt, dan lees je daar trouwens: "Zorg ervoor dat er geen sperma in de mond komt".
Dat lijkt me nu ook wat overdreven. Het is ok dat mensen bewust worden van de gevaren van soa's, maar er moet daar nu ook niet in overdreven worden. Straks worden mensen nog bang om seks te hebben.
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor zover je een promotiefilmpje als valabel argument zou kunnen beschouwen. Dit is niet de bedoeling van het filmpje. Hoogstens zou je kunnen stellen dat wie orale seks best leuk vindt zich geenszins schuldig of abnormaal hoeft te voelen. Dit geldt eveneens voor wie er totaal niet van moet weten. Punt is dat dit wederzijds wordt gerespecteerd. Dit belet niet dat de willende z'n liefke niet eens mag proberen overtuigen hé. Wie niet waagt, die nie wint. Zolang niemand iets tegen z'n of haar zin moet doen is niets onwenselijk.
|
![]() |
![]() |