![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Je kan ook telkens kleine hoeveelheden kopen bij een steeds lagere koers.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Europees Commissaris
|
![]() De VS overheid heeft vandaag enkel ingegrepen omdat anders het internationaal financieel systeem volledig ging imploderen. Wat we meemaakten is ongezien.
De tijdelijke redding komt er omdat de VS nu tal van banken en building societies de facto nationaliseert, waaronder de mastodonten Fanny Mae en Freddy Mac en eergisteren wereldmastodont AIG (terwijl de treasury eerst nog gezworen had geen geld meer op tafel te leggen voor overname van prive bedrijven... maakte de FED en de treasury nog geen 5 uur later een draai van 180 graden en nam een participatie van 80 procent in AIG). AIG heeft zodanig grote verbintenissen met tal van internationale banken dat men het risico gewoon niet kon lopen haar failliet te laten gaan. Zoniet was het zelfs met UBS, Wachovia, Morgan Stanley en een hele hoop kleintjes gedaan, en een run op de banken... Soit, vandaag kwam de FEd en de treasury met nog meer plak- en redmiddelen voor de dag en er heerste plots weer beurseuforie... We zullen zien, dit is nog steeds niet over: er staan maar 30 banken op de lijst van de FED reddingsboeien.... Er zullen nog banken overkop gaan. Inmiddels zit de VS weer met een nieuw probleem door die nationalisaties: het enorm budgettair en overheidstekort neemt nog eens zwaar toe. En wie betaalt? de brave spaarder die uit moeilijkheden blijft betaalt de rekening met hogere belastingen en een halvering aan koopkracht vanwege de verzwakte dollar. En ja, zijn huis is niks meer waard, of toch in elk geval ligt de waarde beneden de prijs die hij ervoor betaald heeft. Iedereens pensioen -ook het uwe in belgie - betaalt mee en lijdt onder wat er nu gebeurt. De rijke superbankiers krijgen ondanks ongelooflijk wanbeleid een gouden handdruk en superbonussen, op de rug van de belastingbetaler. Ach ik zit al heel mijn leven in die business. Het is gewoon een vuile smeerput als je weet wat er allemaal gebeurt en ongelooflijk dat de massa zich keer op keer in de luren laat leggen ten voordele van een heel kleine groep. Anderzijds is de massa gewoon zelf schuldig aan wat haar overkomt. Het hele boeltje wordt kunstmatig in leven gehouden en iedereen slikt alles toch telkens opnieuw. Protest ebt altijd weg na een paar weekjes. Ondertussen blijven wij bankiers en fondsbeheerders goed doorverdienen.
6666. Closing off. Laatst gewijzigd door straddle : 19 september 2008 om 20:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Europees Commissaris
|
![]() Niet onmogelijk. Ik kan u verzekeren dat er een paar zeer veel geld verdiend hebben vanwege het "shorten" van aandelen en massaal kopen van put opties. Een van de de redenen waarom we vandaag een beursstijging van 10 procent op de footsie (een absoluut record) zien, na een paar afslachtingen de vorige dagen is omdat het nu plots verboden werd om nog aandelen te shorten zonder ze te bezitten (op zich een goede maatregel, maar er zullen nu opnieuw een paar grote fondsen overkop gaan).
![]() |
#26 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
eno 2 heeft gelijk. zo is het!
![]() |
![]() |
#27 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik zit nog steeds in goud, grondstofaandelen en infrastructurraandelen. Van +20 procent dit jaar naar -15% terug naar 0 % op een paar dagen tijd. Ik blijf gewoon goud bijkopen en raak nog steeds geen banken aan. Kan zijn dat ze nu even wat zullen stijgen, maar wat mij betreft is het nog steeds niet gedaan. We zullen wel zien. Er zijn er hier die al 6 maand geleden schreeuwden dat we de bodem gezien hebben met financiele aandelen, ondertussen hebben ze nog eens 20 procent meer verlies aan hun broek. Wat mij betreft is het echter nog niet gedaan en je past best heel goed op welke bankaandelen je koopt.
6666. Closing off. Laatst gewijzigd door straddle : 19 september 2008 om 20:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
MAAR: er is een gezegde onder de traders dat luidt als volgt: "losers average losers".... (met "to average bedoelen we dan uw koersgemiddelde omlaag brengen door lager bij te kopen). Je moet wel oppassen wat je koopt. Als je Lehman brothers kocht en bijkocht op lagere koersen sta je nu wel op straat... om maar een voorbeeld te geven. Over het algemeen is het een goede methode om gezonde bedrijven en sectoren te kopen tijdens een beurscrache.
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De afgelopen week is duidelijk geworden dat alles wat er ooit eerder plaatsvond op het gebied van bedrog, faillissement, bail out, managementblunders, graaien, etc in de schaduw wordt gesteld van wat er nu gebeurde. Ook gisteren weer 100 miljard dollar die door centrale banken in de markt wordt gepompt. Vandaag een plan voor een half biljoen... Deflatie van de ergste soort, want... Banken verliezen nu hun zogenaamd 'echte' waarde en al die verloren dollars worden nu door de FED in de economie gepompt. Het is één grote machine van hete lucht. Om de deflatie tegen te gaan moet de FED wel honderden miljarden terug in de markt pompen. Immers zouden we anders een verkrapping van de geldhoeveelheid in een ongekende omvang meemaken. Verkrapping in zo'n omvang zouden we normaal gesproken 'deflatie' noemen. Door nu extreem te inflateren, hoopt de FED de deflatieramp buiten de deur te houden. Je vraagt je af hoe lang de wereld nog blijft geloven dat dollars nog iets waard zijn. WAT zijn die dan waard? Als iemand me kan aantonen waarom er biljoenen dollars kunnen bestaan en welke waarde ze dan vertegenwoordigen, dan ben ik benieuwd |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Idd. Vandaar dat goud en grondstoffen de beste lange termijn beleggingen zijn en dat de usd verder zal naar benedne donderen (tenzij hij kunstmatig op huidig nivo zal gehouden worden: zie lager). Hebt u trouwens gezien dat goud de grootste stijging op 1 dag in de geschiedenis heeft gezien gisteren. Van 770$ per ounce tot tegen de 900 $ er ounce. De optievolatiliteit voor goud stond gisteren op een record van 90 % vol! Dit is noot gezien. Trouwens de enige reden waarom de USD gestegen is (van 1.60 naar 1.40 tegen EUR) de laatste maand was om 2 redenen: 1. repatriatie naar de de VS van VS tegoeden in het buitenland om de schokken en verliezen in het systeem daar op te vangen (sommigen onder ons in de City vermoeden zelfs verdoken interventie door de FED omdat die wist welke Tsunami er ging komen)... zoniet stond de EUR/USD koers wellicht 1.80 nu met al die shit...; 2. de tekorten op de geldmarkten (banken durven niet meer uit te lenen aan andere banken omdat ze niet weten of die andere banken morgen nog solvabel zijn). Gevolg: aankopen van usd was de betere optie voor sommigen om het funding tekort op te vangen...
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Harold James aan het woord - 18 sep 2008
Professor economische geschiedenis. Enkele citaten:
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine) Laatst gewijzigd door Nr.10 : 20 september 2008 om 00:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar ja, ik koop nu bankaandelen, thats just me.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
![]() De overheid helpt deze banken wel, maar met geld dat ze zelf niet heeft. Er is dus weing sprake van een effectieve oplossing. De crisis wordt zo enkel wat uitgesteld zodat hier en daar wat mensen hun voordeel kunnen doen of hun nadeel afgezwakt zien, maar ze zal er enkel maar dieper door worden als ze echt daar is. Weet iemand trouwens hoe het nu zit op de Aziatische beurzen en in de Aziatische economie? Het is daar de laatste tijd nogal stil rond in onze media. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
Voor wie nog in goud wilt gaan, is het nu dus echt wel het allerlaatste moment. Daarin heb je gelijk. Anders zal het eeuwig duren eer je je geld terug hebt. Maar in tijden van inflatie en crisis is goud nog het meest stabiele. Bankaandelen durf ik echt niet te kopen. Ik ben bang dat er enkelen over kop zullen gaan. Zowel ethias als Fortis blijken al gelinkt te zijn met Lehman en hebben al dingen (tak23 beleggingsverzekeringen) moeten bevriezen zodat hun klanten niet meer aan hun geld kunnen... ![]() Ik kan me moeilijk voorstellen dat een bedrijf als Fortis of Ethias failliet zal gaan, maar ik houd mijn hart vast en ik denk wel dat er nog veel koppen zullen rollen, vooral in de banksectoren (en in de textielsector maar dat komt door andere factoren). Er zullen ook veel fusies en overnames zijn ed miserie, waardoor je zo'n brief in je bus krijgt met de vraag om je aandelen te verkopen tegen een bepaalde door hun opgelegde waarde. Op zo'n moment heb je niet veel keuze ... Los daarvan is 't nu wel het moment om te kopen (alleen moet die nu na de stijging van vandaag niet te letterlijk genomen worden), tenminste, als je zeker weet dat het bedrijf zal blijven staan en een mooie toekomst heeft. Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 20 september 2008 om 00:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
1.) +300% op 5 jaar tijd. De stijging is nog maar pas begonnen. 2.) Toegenomen en verder toenemende vraag vanuit industrie. China - Azie... Dit is een structurele wijziging in de vraag die niet meer zal afnemen. 3.) Peak Gold - beperkte aanwezigheid, 4.) Bescherming tegen verdere muntontwaarding van de USD, 5.) Bescherming tegen inflatie en de enorme geldcreatie (M3) in de VS, 5.) Enigste alternatief in tijden van enorme financiele en andere (geopolitieke) stress. Dat zijn de belangrijkste.
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() Hoe sneller dat boeltje daar implodeert of explodeert, hoe beter voor de wereld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
Amerika is nu wel (tijdelijk) gered door dat plan. Maar de Europese en Aziatische banken die ook hebben geïnvesteerd in deze rommelhypotheken niet. Bovendien heeft Amerika al een miljardenschuld in Azië. Dit is al jaren zo. Maar ooit moet de kruik toch barsten? Momenteel gaat ze al even te water... De voornaamste inkomsten van Amerika zijn oorlog, momenteel is er geen oorlog meer. Al proberen ze dat op te lossen, in de vroegere Sovjet-Unie en Pakistan kunnen ze erover meepraten. ![]() Ik denk dat we nog lang niet tot op de bodem zijn, dus. Maar welke richting we ook opgaan, zoiets verloopt altijd in pieken en dalen dus het kan goed zijn dat je binnen enkele maanden of jaren je aandelen kan verkopen met een pak winst. ![]() En het kan zijn dat we toch weer vertrokken zijn voor een aantal jaren, en het allemaal 'in de sjakosj' is. ![]() Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 20 september 2008 om 17:07. |
|
![]() |
![]() |