![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() sedert wanneer is een zotmuts representatief voor 75% van de werkloze kunstenaars ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Het is een wereldje van subsidies, dromen en dikwijls armoede troef.
(In Hollywood zijn er duizenden acteurs die nu en dan een opdracht krijgen. En tussendoor, om te overleven,kelner of dienster spelen.) Hier is dat anders geregeld. Tussen de opdrachten mogen ze gaan doppen. Zo is er een bekende Vlaamse filmmaker uit het Antwerpse, die zijn hele leven gedopt heeft. Nu en dan subsidies kreeg om een film te maken. Hebben ze ook eens opgeroepen om een opleiding te volgen, in de lijn van zijn scholing in de jaren 1960. En kwaad dat hij was! |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Meer verdienen is niet fout, maar waarom zou iemand stempelgeld nodig hebben als hij in dat jaar al 30000 euro netto zou hebben gekregen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
En wat zou jij ervan vinden moesten ze je zeggen dat je dat niet mag gaan studeren wat je graag doet en kunt? Trouwens, niet iedereen is gemaakt om ingenieur te worden e?
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
en waar trek je de grens, wanneer is genoeg? 2500 de maand? 5000 ? 5525 ? Iemand die 10 000 euro per maand verdiend, betaalt ook belastingen en dergelijke en draagt ook zijn steentje bij. Als hij dan zonder werk valt, mag hij niet van meepikken ofwat?
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
Als je iets tegen je zin gaat studeren, ga je wrs ook niet slagen want je bent er niet voor gemotiveerd. Vriend van mij gaat godsdienst leren ofzoiets aan den unief...kan je je ook afvragen wat je daar in godsnaam mee bent...maarja, als je dat nu eenmaal wil leren?
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is al dansend door het leven gaan. Of het eerlijk is dat u bv die bekwaam is in uw werk, u moet schikken naar een geblokte drama fluit zijn wensen die er niks van kent doch door zijn opleiding (ver naast de kwestie) u zorgeloos mag voorbijsteken. En nog veel meer kan verdienen ook. t' is maar hoe je het wil bekijken in het leven. Verder als vrije tijd of als opleiding in het theater of muziek kan me dat allemaal niet schelen.
![]() |
![]() |
#31 |
Parlementslid
|
![]() Acteur zijn is prima. Als je geen werk vindt (om welke reden dan ook) dan ga je in de fabriek werken. Als je denkt dat "acteur zijn" jouw enige reden van bestaan is, dan ben je verwend. Who needs actors anyway?
Subsidies voor professionele acteurs? Niet in mijn wereld. Subsidies voor amateurgezelschappen? Tuurlijk wel, gezellig!
![]() |
#32 |
|
![]() mensen toch
antje de boeck had helemaal geen werk gevraagd aan de rva - ze heeft meer dan werk genoeg maar zoals vele artiesten vult ze haar rooster met vanalles op en dat is ook niet anders mogelijk gezien in die wereld alles heel onvoorspelbaar gaat - allemaal losse freelance opdrachten enz - ze werkt ook een dag in de week bij de federale politie louter om administratieve reden dus ( waar zij en ik en de meeste artiesten allemaal niks van snappen wegens veel te moeilijk ) moet ze zich regelmatig inschrijven als werkzoekende - daarbij trekt ze helemaal geen steun maar ze moet dit louter doen om met haar rechten op eventuele steun in de toekomst in orde te blijven en ook om met de rsz in orde te blijven enzo. nogmaals ze heeft nooit één cent dop getrokken niet iedereen die ingeschreven is als werkzoekende trekt uitkering - zo bvb ook studenten in wachttijd hetgeen ze terecht heeft willen aanklagen is dat de vdab en rva altijd uitgaan van eenheidsworst en enkel van werken in liefst voltijds loonverband met mensen die creatief zoals zij haar rooster opvult ( en af en toe eens een weekje sabath ofzo pakt ) weten ze daar gewoon niet wat ze moeten doen - hun systeem is daarvoor veel te stroef. bij mij als niet artiest is het bovendien hetzelfde er is hier in mijn buurt een plek waar ik als werkloze regelmatig gewoon blikjes gekoelde drank zou kunnen/willen gaan verkopen en daar zou ik die dagen mijne kost mee kunnen verdienen zonder dat ik dan voor die dag dop nodig heb maar het is niet alle dagen goed weer en er zijn niet alle dagen toeristen en in het putje vd winter kan ik daar niks gaan doen in de herfst kan ik dan weer paddestoelen gaan plukken en in restaurants gaan verkopen - in het seizoen mosselen gaan rapen - al was het snoek gaan vangen voor de restaurants - ik ken veel mensen met biowinkels en daar zou ik wilde noten kunnen verkopen en kastanjes enzo - een enkele andere dag kan ik dan weer eens gaan interimmen - dan weer begeleid of beter adviseer ik eens een koppel ouders van een drugsverslaafde ( iets waarin ik wat reputatie heb gemaakt gedurende de jaren ) - soms sjagger ik graag ook al eens wat - of ik zou mij ook af en toe, maar weer niet alle dagen kunnen laten betalen, voor het berekenen van een geboortehoroscoop. als ze me lieten doen dan zou ik zo makkelijk 70 a 80 percent vd dagen mijn plan kunnen trekken en geen dop nodig hebben die dagen en zo zou dat op de duur ook 100 percent kunnen worden maar ik mag dat enkel van de rva als ik meteen van bij t begin aan 100 percent van mijn dagen kom - of anders gezegd vanaf het moment dat ik zelfstandige statuut aanvraag heb ik niks dop meer - ook niet voor de dagen dat er geen werk is - terwijl mensen die werken in loonverband wel kunnen doppen wegens technische werkloos enz kortom allemaal statuten ,zever , adminstratieve rompslomp, onnozele regeltjes enz die ons armen verbieden en mensen zoals antje bemoeilijken om te werken
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah. Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 20 september 2008 om 00:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
Trouwens, niets houdt u tegen om ook voor een masterdiploma te gaan? Men neemt sneller iemand met een master aan omdat hij ook intelligenter is dan de gemiddelde man..Hij heeft er dan ook zwaar voor moeten studeren.. Maar dan ook weer: niets houdt U tegen om terug naar de schoolbanken te gaan e ![]()
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() Hij zou graag les gaan geven. Licentiaten te kort e
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
Laat ik ne loodgieter komen, die verdiend meer per uur als ik en ik heb zolang moeten studeren. Ja jong. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#40 | |
|
![]() Citaat:
(ik weet dat je in die brance veel geld (al dan niet deels int zwart ![]()
![]() |