![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het gaat er mij om dat er maar steeds cadeau's gegeven worden door de overheid aan mensen die het niet nodig hebben (ik spreek dus ook al niet van er geen recht op hebben) terwijl er geen geld is voor mensen die het wel nodig hebben. Over werklozen heb ik het al helemaal niet gehad. Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 20 september 2008 om 13:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"het geld bij de mensen laten" is vermoedelijk een veel gezonder principe. De Vlaamse regering stelt zich NIET ten doel "de rijkdom op de wereld" eerlijker te verdelen,zelfs niet de rijkdom onder de Vlamingen eerlijker te verdelen.Dat is NIET de taak van de overheid..hoogstens van wat dromers.... Belastingen heffen is een noodzakelijk kwaad omdat er nu eenmaal een overheid moet zijn voor de duizend en een zaken die collectief geregeld dienen te worden. is.Een overheid die teveel wil "herverdelen" op de kap van "de rijken" ten voordele van anderen zal snel merken dat ze GEHAAT wordt.De meest "rijken" zijn niet "toevallig" rijk geworden maar hebben ervoor gewerkt en willen,na afdracht van de vereiste taksaties, verder van het leven genieten van HUN geld en zelf bepalenhoe ze het uitgeven. De WERKBONUS is een goedkeurend knikje van de Vlaamse regering aan diegene die ze het meest waarderen,de werkende mens,de kern van onze maatschappij,de kern van het politieke bestel zelfs! Bovendien is het een methode om feitelijk teveel geinde belastingen direkt terug te storten..... Laatst gewijzigd door kelt : 20 september 2008 om 14:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met dat verschil,dat ik die 300€ in de Vlaamse economie kan terugpompen, terwijl iemand met minder deze 300€ in lage loonlanden hun economie zal pompen, daar die hun producten goedkoper zijn. Technisch gezien is het dus onverstandig om mensen met een laag inkomen belastigsverlagingen toe te kennen, want zijveroorzaken daarmee een wildgroei van economie in de lage loonlanden, terwijl deze met een beter inkomen, de eigen economie doen groeien en daardoor voor meer belastingsinkomsten zorgen, daar zij het geld hebben om kwaliteitsproducten uit eigen land te kopen en zo dus voor werkgelegenheid voor eigen bevolking zorgen en voor belastingsinkomsten om sociale uitkeringen te kunnen betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() OK, laat de werkbonus dan blijven voor iedereen. Maar schaf dan wel onmiddelijk onverwijld directement die notionele interestaftrek af.
En veroordeel Verhofstadt wegens hoogverraad tot de kogel voor een militair tribunaal. Vlaanderen mag dan wel bij de eerste vijf ter wereld zijn in de rangschikking van landen met het meest buitenlandse investeringen maar dat was reeds het geval voor dat aftrekken door Verhofstadt en Reynders. Waar ik wel bij blijf is dat er een pak (hooggeschoolde) tweeverdieners zijn die wel vanzichzelf vinden dat ze voldoende verdienen en ook vinden dat ze die bonus niet nodig hebben en dat die beter naar anderen gaan of naar kinderdagverblijen, ... . Dat van dat goedkopere produkten gedoe vind ik wel een lachertje. Alsof duurdere kleren niet in de confectielanden gemaakt worden, alsof een i-phone of een mac niet uit het oosten komen, alsof uw rotan of designmeubelen niet uit Azië komen, ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niemand, maar dan ook niemand op dit forum, ja zelfs niemand in gans Vlaanderen kan beter en treffend illustreren wat de problemen zijn die veroorzaakt worden door onze hoge (bruto) loonkost: er wordt bijna niks meer gemaakt hier bij ons. En als, om dat probleem op te lossen, er een kleinigheid in de goede richting gedaan wordt, dan gaat gij hier van uwe zak maken. Ge moet eens kijken naar de maatregelen die de PS-CdH erdoor geduwd heeft in de Sovjet-Walen-binnenkort-republiek: presies een kopie van jouw gedachten. Maar in Vlaanderen zit dat anders. Ik zal alleszins nooit stemmen op een partij die zo kommunistisch is als jouw ideeën. En ik peins dat vele Vlamingen hetzelfde denken. Ergerlijk hé, demokratie !!
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die werkbonus doet niets aan de arbeidskosten voor de werkgever. Het is gewoon een klein verkiezingskadootje. Al die miljarden die verspild zijn aan de notionele interestaftrek zouden wel beter geïnvesteerd zijn in het verlagen van die arbeidskosten. Dat hier niets meer geproduceerd wordt is omdat ons een kapitalistisch/communistisch mensbeeld is opgedrongen. We acteren zogezegd enkel uit zelfbelang. Nochtans klopt dat beeld niet en hoeven we daar niet in te geloven en dus ook niet zo te handelen. Er zijn genoeg voorbeelden van mensen die dingen doen voor anderen vanuit een menslievend wereld en mensbeeld, ook in de bedrijfswereld. Veel minder in de financiële wereld uiteraard. Daar lopen de ziekelijke goudskoortsigen, het uitschot der aarde. Maar er zijn genoeg mensen die vanuit een humanistische of religieuze of nationalistische visie proberen economie bedrijven of gewoon een positieve inbreng hebben op de werkvloer. Een minderheid wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als inhaalbeweging voor de arme vond ik dit een reuze zaak,om de laagste lonen wat te ondersteunen ook,maar om sinterklaas te spelen dan weeral niets,iemand met een inkomen van 50.000€ heeft geen +600€ nodig
Nu creëren ze zelf de kloof weer terug tussen arm en rijk |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is natuurlijk wel een beetje een verkiezingsstunt, maar overdrijf het niet: die werkbonus is in princiepe jaarlijks, niet eenmalig. Het is ook niet dat één of twee traditionele partijen hier mee willen winnen ten koste van de derde, nee, want alle grote partijen in Vlaanderen zitten in de regering en delen samen uit. Het maakt natuurlijk wel duidelijk aan de werkende Vlamingen waar ze hun manna zullen moeten/kunnen halen. Die andere regering moet eerst nog 5 miljard vinden om de gaten te dichten, dan heeft ze nog niet eens iets aan de koopkracht kunnen doen... Best dat de Vlaamse regering die 400 of 361 miljoen niet opzij zet voor de federale, want dan zou de federale nog eens 400 milj. extra schulden maken. Schulden die we later toch zouden moeten afbetalen. Kan de federale beter proberen 400 extra te BESPAREN. En voor die lieve Belgicisten: besparen, dan zal niet communautair zijn ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat hem dus niet over arbeidskosten voor de werkgever; het gaat hem erover wat den arbaaider in zijn pollen krijgt. En dat is hier dus 300 € voor hem en 300 voor zijn waaif. Citaat:
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jij was het die begon over de arbeidskosten en dat dit toch een kleinigheidje in de goede richting is. Mensen die links denken heb ik eigenlijk zo'n beetje bij de humanisten geteld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() Toch wel. Maar daar zijn toch grenzen aan ook zeker. En voorts zijn er niet alleen de geldelijke voordelen die zo iemand ontvangt. Maar die tellen waarschijnlijk niet mee.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2 Inderdaad, de Vlaamse regering heeft geen oog voor sociaal onrecht. 3 Akkoord 4 Wat is teveel? 5 Geloof je echt dat de meeste "rijken" rijk geworden zijn door (hard) te werken? 6 Zie 2 7 Te veel geld? Weet je welke maatregelen niet genomen worden wegens "geen geld"? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
2 Ben jij in staat om in te schatten, wie wel of niet in staat is in te schatten wie het nodig heeft of niet? 3 Neen, ik ken veel mensen die 4/5 willen werken, maar dit niet mogen van hun werkgever. Dit is immers geen verworven recht. 4 De kloof is nu al te groot. Ik hou niet van "de wet van de rijkste". Ik sta graag af aan de anderen die het nodig hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() Gans de generatie werklozen van +50 die een papier kregen,om jongeren aan werk te helpen..Die mogen weerom de gordel strakker zetten,ze zijn dat gewoon.
Jongeren hebben nog altijd GEEN werk ! ! ! Is misschien de oplossing voor de vergrijzing,ons doen kreperen ![]() Laatst gewijzigd door Gargamel : 20 september 2008 om 21:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
100 % akkoord, ik kan het niet beter zeggen. ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() Misschien dat ze die werkbonus kunnen geven op aanvraag, zoals bij de energiebonussen. Het staat je dan vrij deze aan te vragen of niet. Dat is makkelijker dan geld te moeten terug storten en als je het wilt, ja dan moet je er maar iets voor over hebben.
|
![]() |
![]() |