![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() In een land waar geen rechtszekerheid is, en ook geen sociale zekerheid bestaat, is het moeilijk een kredietsysteem te handhaven.
Amerika is daar een jammerlijk voorbeeld van. De mensen leven volledig op krediet en alles wordt gefinancierd. dat wil best wel werken in een klimaat van voorspoed en werkgelegenheid. Welnu, Amerika is in vele opzichten een achterlijk land. Buiten defensie-materiaal en IT producten produceert het weinig dat op de Aziatische en EU markten verkocht kan worden. Integendeel, het land importeert op grote schaal. Vervolgens worden de producerende bedrijven, die er nog zijn, volledig om zeep geholpen door beursspeculanten. Mijne heren: om een land economisch gezond te maken - sluit de beurs. Geen speculaties meer die een economie volledig in puin laten draaien, geen honderden miljarden die in enkele seconden in rook opvliegen. Also sprach Zarathustra.....
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() De kwaliteit van een samenleving bestaat niet uit het aantal miljonairs, maar hoe men omgaat met zwakken, ouderen, jongeren, gezondheidszorg, werklozen, milieu en de nodige tijd voor het degelijk opvoeden van kinderen, ze zijn de toekomst en de volgende generatie.
Wanneer de meeste mensen in een samenleving sociaal en financieel armer worden en het milieu verloederd, dan kan je echt geen goede punten geven aan een economie, minstens moet toch een meerderheid van de mensen het beter krijgen en de natuur moet zich kunnen herstellen, wat nu niet het geval is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() Zolang de vruchten van onze planeet niet verdeeld worden en zo lang er mensen sterven van honger en arm zijn, kan men spreken van diefstal door diegenen die verzuipen in weelde.
Apartheid tussen blank en zwart werd afgeschaft in Zuid-Afrika, maar de oudste vorm van apartheid, het onderscheid tussen klassen, tussen arm en rijk vermeerdert zich razend snel op onze planeet, het is momenteel de grootste vorm van discriminatie sinds mens heugenis. Door gebrek aan herverdeling wordt geschat dat: voor iedere extreme privaatrijkdom meer er 10.000 armen bij komen op onze planeet, m.a.w. extreme privaatrijkdom veroorzaakt extreme armoede. Er is op de wereld genoeg voor iedereen, maar er is niet genoeg voor ieders hebzucht. De ongelijke verdeling van geld, verstand en rijkdom is de grootste onrechtvaardigheid op onze planeet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() En wat zou een robot zo al concreet doen om een betere wereld te bekomen...
Buiten het spuwen van spam... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() En wat zou Corse zo al concreet doen om een betere wereld te bekomen?
Naar radio 1 luisteren zoals gij mij klein choeke. Maar mijn Chipieke, De waarheid doet pijn hé, mijn klein neoliberaleke. Maar je zal wel anders denken met de tijd, dan enkel aan dat klein ikske. Ze hebben vergeten te zeggen dat je niet alleen bent, maar met een ganse samenleving. Je mag jouw neoliberale theorieën hier ook verspreiden, maar je moet er natuurlijk voor durven uitkomen, in uw geliefde VS beginnen ze al te denken, (denk ik). Moderator hij doet het weer, snik, snik. Tsssssssssssssss. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() 1. Herr Oberst: het is een rang in de Wehrmacht, Tsssss.
2. De Vlaamse Natie: extreem rechts 3. Martin Heidegger: http://www.wsws.org/articles/2000/ap...heid-a05.shtml Ik weet genoeg! |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Net zoals een luitenant-kolonel elders. Wat een flauwekul. De Vlaamse natie extreem rechts? So what? Hier in Nl hebben we nb. extreem linkse radicalen in de regering. Mensen die ooit tot de meest extreme anarchistische groepen zoal RaRa behoorden.
Als je genoeg weet, is dat prettig!
![]() |
#29 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() D'ARTOIS,
Is dat niet omdat ze bij jullie te veel in de koffieshops zitten en te veel blowen, (hasj of marihuana roken) Na het blowen, als je de horizon kan aanraken is het einde van je reis nabij. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het artikel op uw extreem-linkse marxistische webstek werkt niet, Vlamingenhater.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() Ik ben een wereldburger beste, een niet blower.
Na het blowen, als je de horizon kan aanraken is het einde van je reis nabij. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() Beste moderator,
De contradicties (de logische tegenstrijdigheden) in mijn statements breng ik meestal bewust aan. In principe ben ik tegen elke vorm van agressie en intimidatie, maar er zijn nu éénmaal mensen die pacifisme als een zwakte zien en dit beantwoorden met intimidatie of hoon. Vermits mijn achternaam niet Christus is, geef ik niet mijn andere wang om nog eens…… Een koekje van eigen deeg kan al eens wonderen doen. Als er kritiek wordt geuit op de manier van vrijmening en niet op de vrijmening zelf, dan kan men duidelijk spreken van dictatuur, censuur of intimidatie. Voldoende de gedachtegang onderbouwen is blijkbaar niet voldoende of te langdradig, hier schuilt het probleem. De eerbied voor de "tegenstander"ontgaat mij ook al eens, daarvoor verschoning. Beleefdheid is de bloem van begrip en respect voor de medemens. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() lol die laatste posts verklaren veel
Laatst gewijzigd door Herr Oberst : 25 september 2008 om 21:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() Zelfkritiek siert de mens!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() "VS verliest status van financiële supermacht"
http://www.trends.be/articles/stream...ang=nl&parID=4 |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() Afhankelijk zijn van wat er in amerika gebeurt???
Who owns you Americans? George Carlin http://www.youtube.com/watch?v=9KVTfcAyYGg We Like War- George Carlin http://www.youtube.com/watch?v=UaS2bRGS86c |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Feit blijft dat er in amerika enkele banken in de problemen zitten en dat daardoor alle beurzen ter wereld naar beneden vallen. Indien zij niet meer de financiele supermacht waren zou dat niet gebeuren. Dus ja, wij zijn zo te zien nog steeds afhankelijk van hen.
![]() |
![]() |