![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er zit niks anders op- In Finland zullen ze moeten wapenvergunningen uitreiken aan 12-jarigen, omdat ze anders neergeschoten dreigen te raken door 15-jarigen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() gebazel ? Het is duidelijk dat jij nooit met zo'n gevoelens hebt rondgelopen en zich niet kan verplaatsen in de geest van de dader. Als je niets kent over het onderwerp zwijg dan liever aub
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() moslims doen zoiets niet
nee die blazen 53 mensen op in een trein |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Het kan "interessant" zijn om je eens te bevragen of bepaalde vormen van geweld eigen zijn aan diverse culturen.
Seriemoordenaars en "eenzame gekken" met een vuurwapen lijken op het eerste zicht een typisch westers fenomeen. Alhoewel de Russische seriemoordenaar Andrei Chikatylo dit weer schijnt tegen te spreken. Ik herinner mij ook het geval met de Japanse kannibaal die zijn Nederlandse vriendin "uit liefde" heeft opgegeten. Landen zoals Guatemala hebben dan weer een probleem van extreem geweld tegenover vrouwen waartegen de overheid nauwelijks kan/wil optreden. Laatst was er in China ook die gek die een toerist neerschoot tijdens de OS. Dan zijn er ook nog fenomenen zoals hooliganisme verbonden aan sportevenementen dat ogenschijnlijk alleen voorkomt in Europa en Zuid-Amerika. Het kan zijn dat deze gewelddadige excessen voortkomen uit een specifiek mankement in een bepaalde cultuur. Maar ik vind het wel belangrijk om een onderscheid te maken tss deze vormen van geweld en geweld dat wordt gebruikt als een dwangmiddel om een bepaald doel (ideologisch of politiek) na te streven. Dit laatste kan je niet zomaar gratuit gaan afschilderen als een symptoom. Dit georganiseerd geweld veronderstelt immers een agenda die men wil realiseren en (veelal) verdoken financiële steun. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
die kelen mensen als varkens... die gooien er enkel een paar kilo springstof op...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In een wereld die in toenemende mate virtueel georganiseerd is is iedere ordening ingebeeld. En als iedere ordening ingebeeld is dan is zij nihilistisch. Daaruit volgt: "Nihilisme is een scheppende kracht". Omdat zij een ordening toelaat, die alleen maar virtueel kan zijn. Schandalig om het nihilisme in verband te brengen met ontspoord gedrag. Het nihilisme laat juist toe om te scheppen, in plaats van te ontsporen. Nihilisme is een scheppende kracht.
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() er zijn ook heel veel zelfmoorden in finland.
is ook zo'n maatschappij waar je alleen meetelt als je presteert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
Primo : het is inderdaad zo dat ik nog nooit met psychopathische gevoelens rondgelopen heb. Blijkbaar is dat een ernstig gemis volgens jouw half krankzinnige redenering. Secundo : inlevingsvermogen of niet, zijn daad blijft walgelijk, laf en verwerpelijk. Tertio : net alsof jij zijn gevoelens kent... Heeft hij je net voor hij zijn halvegare-actie begon misschien een mail gestuurd met daarin een goed opgebouwde analyse van zijn gedachtenleven ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Parlementslid
|
![]() Wat een loser, die Fin. Wat een vreselijke loser. Ik haat die kerel zo hard.
![]() |
#31 |
|
![]() |
![]() |
![]() |