![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeg kom he?
Dat je op basis van ervaring van mening verandert hoeft nog niet te betekenen dat je op blote knieen naar Scherpenheuvel moet trekken he? Ik vind het al heel knap dat hij zo open is over zijn ervaringen, gezien het risico op inquisitie ( ook in Nederland) moedig ik aan dat mensen eerlijk zijn in hun bevindingen en dat vraagt tegenwoordig al moed. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dat vermeende risico op inquisitie louter om het feit omdat je openlijk zou zeggen dat je bv overvallen zou zijn door zo'n stukje capruul is overroepen tot en met het gaat over de verdere conclusies die je trekt en vooral de te nemen maatregelen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Ik ben zelfs andersom gegroeid. Van iemand die voorstander was van een terugkeerbeleid naar iemand die daar geen voorstander meer van is. Je kan zomaar niet mensen deporteren. Ontkennen dat er serieuze problemen zijn heeft natuurlijk ook geen zin, maar confrontatie werkt niet. Niet in de zin van racistisch geroep bedoel ik. Dat criminelen met hun daden geconfronteerd worden ben ik mee eens. En dat er naar oorzaken en oplossingen moet gezocht worden natuurlijk ook. Maar niets is ooit wat het lijkt. Complex ja, dat wel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En men moet niet hard en agressief optreden, ben daar zelfs geen voorstander van, maar men moet correct optreden en terug plaats en tijd maken voor de jongeren. En de criminelen, wel eigenlijk zijn dat in de eerste plaats niet de jongeren, zij doen enkel wat in hun vermogen ligt. De echte criminelen zijn de leiders van dit land en ik bedoel niet enkel de politieke leiders, maar ook de economische, sociale, culturele, Goddienstige, opvoedende, juridische, opleidinggevende, onderwijs en creatieve instellingen beleid. In mijn jeugd werd je als jongen van 10 uitgelachen als je nog nooit een appel had gestolen van de boer, nu krijg je een lading hagel in je lijf als je op zijn velden komt. In mijn tijd haalden de ouders hun familiale verzekering boven als er een ruit sneuvelden, nu komt de politie de jongeren oppakken. In mijn tijd zaten mijn grootouders en ouders samen met de buren op straat te praten en te kijken hoe wij speelden en kwamen zij zelfs meedoen, nu belt men de politie en stapt men naar de rechtbank als jongeren ergens spelen en te veel lawaai zouden maken. In mijn tijd konden jongeren reeds op hun 12-13 jaar in het zwart gaan werken en op hun 14de officeel als jobstudent aan de slag. In mijn tijd stonden ouders en grootouders mee te sleutelen en knutselen aan brommers en zeepkisten. Als men nu eens terug plaats, tijd en aandacht vrijmaakte voor de jongeren, dan zouden er al veel minder problemen zijn. En het kan, zelfs zonder hoge kosten en zware werken. Maar met het huidige beleid moeten ouders en grootouders al hun tijd steken in het verdienen van geld, om het pamperbeleid te kunnen betalen en worden de jongeren aan hun lot overgelaten. Stel de schoolspeelplaatsen terug open, stel de werkplaatsen van scholen en gemeentes en staatsinstellingen ter beschikking van creatievelingen. Laat oudere werklozen en gepensioneerde hun kennis en ervaringen terug doorgeven aan de jongeren in deze werkplaatsen. Laat jongeren terug vanaf hun 14de een cent verdienen als jobstudent. Laat de politie terug jongeren oppakken die tijdens de schooluren op straat rondlopen en de ouders aansprakenlijk stellen voor het schoolverzuim. Richt terug zeepkistwedstrijden in, richt terug straatwedstrijden voor schoonheid in, richt terug creatieve wedstrijden in en de problemen met de jongeren verdwijnen van zelf. Want de jongeren gedragen zich nu zoals zij denken dat het mag en kan, gewoon omdat zij zich vervelen en zich geen plaats in de maatschappij weten. Eigenlijk is het voorstel van Groen! om scholen 10 uur per dag les te laten geven, een stap in de goede richting. Want dan moet men terug tijd een aandacht besteden aan de jongeren en hebben zij minder vrije tijd waarin zij zich vervelen en uitgesloten voelen. Maar schaf in de eerste plaats de anti racisme wetten af, want deze zijn heel racistisch |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() Nadenken is al enige tijd tot stilstand gekomen bij wat zich gemiddeld "rechts" noemt. Niet dat het bij linksen zo veel beter is, verre van.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Spijtig genoeg zorgen deze figuren wel voor een slecht imago.
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jantje kun je commentaar eens toelichten, Ik denk dat je niet goed leest wat ik geschreven heb!
Bhairav; natuurlijk is niet ieder groepje jongeren van allochtone origine uit op de tas van een bejaarde dame maar te veel keren is dit wel zo; de angst minimaliseren is al even onterecht dan ze op te blazen tot standaard voor een hele groep. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
"Vind jij een oude dame van haar handtas beroven dan geestig? ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De meeste problemen met de jongeren zijn niet te wijten aan de jongeren, maar aan de manieren waarop ze behandeld worden. Geef de jongeren terug meer rechten, maar overbescherm ze niet. Laatst hoorde ik nog een werkgever vrijuit zeggen dat hij geen allochtone werknemers wil, want die zijn lui en stelen alleen maar, want ze hebben als kind nooit iets anders geleerd. Toen ik bij een booteigenaar langs ging, moest ik door 2 beveiligingsystemen. Zijn verklaring hiervoor;" Sorry, maar dit is de enige manier om straatjongeren nog van mijn erf te houden." Hij sprak over een domein van meer dan 250ha. Deze persoon heeft nog samen met mij appelen gaan pikken bij de oude baron als kind. Toen ik zijn mening over het VB vroeg, kreeg ik te horen dat die racisten enorm overdreven met hun klachten over de hangjongeren( allochtone). Hij vond de mensen in de steden erg onverdraagzaam. Na nazicht van zijn bootmotor stelde ik vast dat dit een werk was voor mijn Turkse collega van 23 jaar. Raar, maar deze zeer bekwame technicus mocht niet op de werf toegelaten worden, want hij kon wel eens een dief zijn, dergelijke jongeren waren immers op straat groot geworden. Veel poco's zien dus enkel problemen als zij zelf er last van hebben, maar willen niet aanvaarden dat zij niet de enige mensen in dit land zijn. Het zijn zij met hun eigengerijde en zalvende oplossingen die voor de problemen zorgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bhairav;Nee natuurlijk niet...wel vind ik die ontwikkeling jammer...mijn vader werd oud in een migrantenwijk en vond Marokkaanse jongens aardig en beleefd( dat zijn ze vaak voor oude mannen, onderdeel van hun cultuur ook!) tot hij beroofd werd.
Toen durfde hij eigenlijk niet meer zo goed de deur uit. Mijn dochter nam haar Marokkaanse vrienden mee naar dancings; met een Vlaams meisje kom je makkelijker binnen. Tot ze beroofd en bedreigd en geterroriseerd werd door die vrienden. Wat mijn zoon meemaakt tart iedere verbeelding; hij heeft nogal wat homoseksuele Marokkaanse en Turkse vrienden. Ik wil gewoon niet dat dit geweld geminimaliseert wordt. Maar evenmin ga ik ervan uit dat iedere Marokkaan een bedreiging vormt. Soms zijn er ook goede ervaringen; maar de slechte zijn helaas talrijker! Laatst gewijzigd door alice : 28 september 2008 om 13:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tussen alle koren zit er kaf, maar men heeft zo'n groffe zeven geplaatst, dat het kaf er gewoon mee doorgaat en dat het goede koren rot door het gistingsproces van het kaf. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() inderdaad + de eigen gemeenschap van 'goede' marokanen dient ook hard en snel te reageren
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen ze hier ongevraagd binnenwaaiden had je het dan over "indringers"? |
|
![]() |
![]() |
![]() |