![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Europees Commissaris
|
![]() Hitler gebruikte het christendom overduidelijk. Hij vond het zelfs mogelijk jammer dat hij het christendom kreeg en niet de meer oorlogszuchtige islam. Oh wee, Hitler is waarschijnlijk een atheïst,... ^^
Dit flauw afkooksel van Godwins wet heeft niets met het topic te maken eigenlijk.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 25 september 2008 om 22:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
het is immers niet moeilijk een lijstje christelijke wetenschappers te publiceren ... daar ze dat oa per definitie ( tot voor een zekere tijd ) gewoonweg uit traditie waren daar geloven, zelfs 'christelijk' geloven ( zie ElFlamencoLoco ) an sich geen probleem vormt wat jij dus zou moeten aantonen zijn wetenschappers die er de jonge aarde bijblese creatie op nahouden en bovendien in 'conflictsituatie' dreigen te komen met hun eigen wetenschappelijke bijdrage of een andere waarop ze zich bv steunen .... en dan zeggen hoe ze gekozen hebben of hoe ze beide alsnog hebben kunnen laten rijmen ... volgens mij vind je er geen ene Citaat:
anders hoeft dat niet noodzakelijk... ElFlamencoLoco is daar een voorbeeld van |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dit is 1 van de redenen dat ik integenstelling tot anderen niet zal beweren dat christenen die geen jonge aarde creationisten zijn sowieso niet gered zouden zijn. Persoonlijk denk ik wel en kan ik het me moeilijk voorstellen dat iemand die al lang christen is nog steeds de evolutieleer kan accepteren maar dat is dan eerder als gevolg/bewijs/indicatie van uw wedergeboorte en geen vereiste. Maar een echte christen die doet wat de bijbel zegt kan volgens mij onmogelijk evolutie accepteren. Als je zoals Sam Gipp zegt de bijbel als uw absolute autoriteit hebt wat christenen zouden moeten hebben op vlak van geloof en gebruiken dan kan je onmogelijk vanuit de bijbel accepteren dat de evolutie correct is. Natuurlijk u kan het als christen altijd oneens zijn met God en de bijbel zolang je maar beseft dat uw mening niet correct is dan of dat u de bijbel dan toch niet als uw absolute autoriteit accepteert. Ik wil toch ook even iets anders rechtzetten ook omgekeerd is het niet zo dat een geloof in een jonge aarde u al meteen een christen maakt ... ook andere religies hebben vaak een aantal gelovigen die jonge aarde creationisten zijn of je hebt mensen zoals Pindar die de evolutie verwerpen en geen christen zijn. Citaat:
Maw als een bijbels geoloog een fossiel vindt dan neemt die aan dat dat organisme tijdens de zondvloed is begraven of kort daarna terwijl een evolutionair geoloog er dan vanuit gaat dat dat fossiel miljoenen jaren oud is. Dit enkel en alleen omdat beiden een ander startpunt hebben. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
jij echter ... da's andere koek de lijst die je gaf handelt helemaal niet over wetenschappers die jonge aarde bijbels creationisten zijn Citaat:
schreef hij ook iets in de zin dat de aarde maar een 6000 jaar oud zou zijn aldus de bijbel en volgens zijn berekeningen ( even verondersteld ) meer dan 600.000 ? als het probleem zich niet stelt ( en dat deed het ook niet lange tijd ) is het een valselijke vergelijking, dirk001 Citaat:
als je die christenen van die tijd(en) tot jonge aarde creationisten rekent _ergens heb je ook een punt_ dan heb je gelijk, maar alleen in zuiver semantische zinmaar dat alleen maar omdat het conflict zich niet stelt.... meer niet btw je weet evengoed dat de term 'jonge aarde creationisme' nog niet zo oud is en net een reactie is/was op de consequenties van de wetenschap... vroeger sprak men gewoon van creationisme en daar hoef je zelfs Darwin niet voor... geologie, radiologie... noem maar op wijzen eveneens op een veel oudere leeftijd Laatst gewijzigd door praha : 25 september 2008 om 23:18. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
We zien dit misbruik ook in de amerikaanse politiek waar zowat elke president zich christen noemt omdat hij anders niet verkozen raakt. Een beetje zoals vroeger bij de romeinen waar vele keizers privaat eigenlijk niet geloofden maar publiekelijk toch maar zeiden dat ze in goden geloofden. Het is zowat de oudste truuk denk ik. Als er in de VS een echte christen aan de macht zou komen dan zou je "change" zien vermoed ik. Ik vermoed dat dit ook 1 van de redenen is voor al de persoonlijke aanvallen op Sarah Palin. Ze is extreem populair bij de evangelische christenen (McCain had zo iemand nodig als hij kans wil maken om te winnen want hij is zelf veel te soft voor zowel conservatieven als christenen) en dat kan natuurlijk niet voor al die links liberale mediazenders en hun vriendjes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik stelde het dan ook algemeen, dacht ik en voor Columbus summier als ontdekkingsreiziger is het minder relevant Citaat:
![]() iets dat triviaal is dat wordt toch nooit vermeldt ? ( hier : althans bij een kort overzicht van die personen en nog even verondersteld dat je ergens een benul hebt van de tijdlijn ) voor zowat al de wetenschappers die gij hebt opgesomt geldt dat namelijk Citaat:
die was wel christen en dat zowel tijdens zijn vele reizen als het opstellen van de hele theorie pas als zijn dochter stierf ( dat is een paar jaar na het uiteindelijke uitgeven van het werk ) begon hij te twijfelen maar je zal bedoelen dat hij geen christen is/was omdat hij met zoiets afkwam ? Citaat:
![]() een zekere vorm van authoriteitsargumenten bemerk ik zijn we al aan het einde van 't latijn, dirk001 ? noem me liever één jonge aarde bijbles creationist _ hier niet in naam of in semantische betekenis ofzo _ maar in volle zijn en denken die bovendien wetenschapper is en waar die wetenschap anders beweerde dan de die bijbel en uiteindelijk toch beiden kon rijmen één maar |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
( niet dat ik die een pak voor de broek ga geven ![]() Citaat:
het gaat erover dat als je enerzijds wetenschapper bent ( dus je aanvaard de conclusies die daaruit voortkomen ) en andereszijds gelovig zou zijn in een zulk een zin dat beiden mekaar zouden tegenspreken hoe rijm je dat ? is dat rijmbaar ? - ga je dan al de wetenschappelijke kennis aanvaarden tot net op die hoogte dat het je geloof tegenspreekt - hou je die wetenschap puur gescheiden als wijze van louter een job of leuke bezigheid ... en niet meer dan dat - of aanvaard je die wetenschap integraal (+-) met de zaken die tegenstrijdig zijn met je geloof en 'knip' je in dat geloof Citaat:
je kan zowat de hele santekraam naar de prullebak verwijzen de gehele geologie & biologie om te beginnen maar ook zowat alles waar ze hun feitenmateriaal uit putten Citaat:
![]() Citaat:
heb je per toeval zo'n link naar zo'n kwibus + bijhorend lijstje van de wetenschappelijke bevindingen die hij/zij dan noodgedwongen ook richting prullebak dient te gooien ? |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @dirk001
ik ben me er tevens bewust van dat jonge aarde cretionisten noodgedwongen allerhande alternatieve natuurkundige wetten en theoriën moeten opstellen teneinde wat te rijmen hoe zijn de vorderingen ondertussen ? is er nu al één sluitend geheel geopperd ? ( uiteraard exclusief de niet falsifieerbare stelling dat de aarde maar 6000 jaar oud zou zijn en dat God alles zo heeft opgezet dat het lijkt alsof ... ) |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik zie dat men af en toe mensen uitnodigt voor een "debat" hier op dit forum vaak zijn het politici en dergelijke, maar misschien moet men eens een bijbelse jonge aarde creationist vragen of die zoiets wil doen ? Die zou op al uw vragen en dergelijke kunnen antwoorden ... . Misschien eens een idee om dat voor te stellen als u en de anderen hier echt antwoorden willen en zich beleefd kunnen gedragen (ik denk dat je in zo een debat nl van de moderators niet persoonlijk zal mogen worden zoals sommigen dat hier wel doen ) Dan zal je zien dat al uw vragen beantwoord worden ... en misschien neemt hij dan ook wel eens een kijke in deze topics ![]() Het is maar een idee natuurlijk. Het vervelende is wel dat er hier in Belgie niet zoveel mensen zijn die daar dagelijks mee bezig zijn vrees ik, maar goed er zal wel hier of daar iemand zijn die dat doet. De meest bekende zijn jammer genoeg vaak buitenlanders (amerikanen, britten of australiërs) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() schitterend idee Dirk, ik zou het op de voet volgen dat debat, en als het kon mij er zelf ook in mengen. Als wetenschapper dan - uiteraard
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik ben er zeker van dat ik die man/vrouw graag eens een bezoekje breng ben eens benieuwd hoe lang het precies duurt voor de persoon in kwestie allerhande basiswatenschap moet gaan loochenen of een draai geven en hoe lang het precies duurt voordat we het standaard circulair eindargument krijgen : het is zo omdat het zo in de bijbel staat en dat de bijbel zegt dat alles wat er in de bijbel staat waar is Citaat:
en wat die opmerking betreft ivm dat persoonlijk worden... wel, die geldt dan in eerste instantie toch ook voor jou in zekere zin daar jij steeds beweert dat er vanalles gelogen ( dus dat slaat indirect op de desbetreffende forummer inzake bedrog en/of goedgelovigheid ) wordt terwijl je er niks bvan kan hardmaken ... omgekeerd ligt dat anders weer geheel anders Citaat:
wel gek ergens dat je beweert dat die persoon dat zou kunnen... en jij niet ![]() Citaat:
Citaat:
tjah, dat wilt al wel wat zeggen ![]() Laatst gewijzigd door praha : 26 september 2008 om 00:42. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En dat geldt dus ook voor de creatiezijde. U kan het eens of oneens zijn met deze perso(o)n(en) maar ze hebben veel meer info ter beschikking en kunnen wellicht iets dieper ingaan op bepaalde zaken. En ze hebben ook veel meer parate kennis omdat ze bepaalde vragen misschien al 100 of meer keren hebben beantwoord. Als ik even een vb geef ... iemand als Kent Hovind (en ja ik weet dat hij nogal controversieel is ) hield zowat 700 lezingen, debatten en dergelijke per jaar en ik neem aan dat je dan toch veel dingen op den duur "standaard" weet omdat ze bijna elke keer terugkomen. En u kan hun diploma's afkeuren maar bijv Dr Hovind heeft wel jarenlang de bijbel bestudeerd en ik neem aan dat hij dan ook daar net iets meer over weet dan jan met de pet en de gemiddelde christen. En er is niemand die op "alle" vragen kan antwoorden. Ik denk dat Mr Dawkins dat ook niet kan althans niet zonder een bibliotheek ter zijner beschikking, maar er zijn nu éénmaal mensen die wat meer weten dan de gemiddelde persoon over bepaalde zaken en soms kan het nuttig zijn om zo iemand eens aan het woord te laten. Ik heb geen problemen om toe te geven dat ik niet alles weet, maar ik ben wel voldoende blootgesteld aan beide kanten zodat ik voor mezelf een duidelijk beeld kan vormen wat ik als waar accepteer en wat niet. En dat is wat creationisten willen dat iedereen beide kanten hoort. Ze gaan u niet dwingen om creationist te worden, maar ze willen wel dat iedereen ook de andere kant van het verhaal eens hoort. En ik kan u vertellen dat dat in Belgie in elk geval niet zo is op dit moment en dat is heel erg jammer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Gouverneur
|
![]() Dirk001,
Ik heb enkele namen van de lijst die je kopieerde en plakte in je eerste bericht nagekeken, maar kon geen verwijzing van de namen van de eerste drie vinden op internet, behalve op creationistische websites. Op wikianswers wordt door verschillende creationisten en niet-creationisten gereageerd op deze lijst met namen. De wetenschappelijkheid van veel van deze mensen is discutabel. Dus of met het geven van die lijst is aangetoond dat wetenschap en het accepteren van de bijbel hand in hand kunnen gaan, blijft nog ter discussie. Ik denk dat het best mogelijk is dat creationisme en wetenschap hand in hand gaan. De creationistisch wetenschapper heeft heel wat wetenschappelijk geaccepteerde feiten/stellingen te verwerpen, maar daar een echte wetenschapper zich niet door uit het veld slaan. Ik kan mij persoonlijk niet voorstellen dat iemand tot de conclusie kan komen dat de aarde minder dan 10.000 jaar oud is, als die persoon enkel beschikbare feiten bestudeert en niet de verklaringen en verhalen van anderen of oude boeken volgt of probeert te hineininterpretieren.
![]() |
#35 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() "Jonge aardse bjibelse creatie" verwerpt alle soorten dateringsmethodes, en heeft dus wel degelijk een probleem met wetenschap. Degene die dat ontkent, heeft niet alleen een probleem met wetenschap, maar ook met logica.
![]() |
#36 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het zou me trouwens geen steek verbazen als het merendeel van die "wetenschappers" in dat lijstje, blijkt te doceren aan "christian universities"...
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo is dat. Creationisten hebben geen probleem met de wetenschap, tenzij die wetenschap hun geloof ondermijnt. En dan neemt blind geloof de overhand ten koste van rationele, aantoonbare wetenschap.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Trouwens Charles Darwin was idd niet de eerste Darwinist! Zijn opa (Erasmus) ging hem voor. Laatst gewijzigd door Bertie : 26 september 2008 om 17:20. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Voeg daar maar Einstein aan toe. Deze draad slaat trouwens op niets. Wat dan nog als er wat wetenschappers zijn die dergelijke nonsens willen geloven? Het gaat erom dat er bewijs is voor evolutie, geen enkele voor creationisme. Hoezeer je ook hier in je posts zit te liegen.
![]() |