![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Minister
|
![]() Het tweede debat tussen Obama en McCain zou volgens de peilingen van CNN en CBS door het publiek geconcipieerd zijn als een overwinning voor Obama.
CBS, Who won? McCain (R) 27 Obama (D) 39 Draw 35 http://www.cbsnews.com/blogs/2008/10...y4508356.shtml CNN, Who did the best job in the debate? McCain (R) 30 Obama (D) 54 http://politicalticker.blogs.cnn.com...n-the-night-2/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Europees Commissaris
|
![]() Obama heeft dus ook het tweede debat duidelijk gewonnen.
Wat volgens mij ook nog degelijk zal meespelen, zonder dat het over inhoud gaat, is de performance, de fysieke indruk die de kandidaten maakten: Citaat:
Laatst gewijzigd door Sjaax : 8 oktober 2008 om 12:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Minister
|
![]() Ook andere polls benevens CBS en CNN bevestigen nu dat Obama wel degelijk het eerste én tweede debat won. De kansen voor McCain om de zaken om te keren worden schaarser en schaarser.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wakker worden C2C. Je neemt alweer je eigen dromen en fantasietjes voor waarheid aan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hoeveel mensen gaan er zich nu nog laten vangen door deze show?
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beiden hadden hun goeie momenten, maar Obama leek mij sterker te staan en getuigde van meer inzicht in de zaken. Wat mij verder ook opviel:
1. Als McCain 1 dollar krijgt voor elke keer dat hij het publiek aanspreekt met "My friends", dan kan hij eigenhandig de Amerikaanse economie redden. 2. Ik weet nog niet hoeveel betekenis dit juist heeft, maar McCain versprak zich serieus toen hij over Afghanistan zei dat "wij" (de Amerikanen) de Russen daar hebben buitengegooid, om vervolgens te verbeteren naar "de vrijheidsstrijders" (als ik me niet vergis, het is al een dag of twee geleden dat ik het debat zag).
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() In God(dard) we trust?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Minister
|
![]() Ook het derde en laatste presidentiële debat tussen McCain and Obama schijnt uitgedraaid te zijn op een overwinning voor de Democraat. De kandidaten zaten aan een tafel met de moderator (eerste debat stonden beide aan een staander, tweede town hall debat zaten beiden op een kruk en konden ze vrij rondlopen).
McCain attackeerde, Obama pareerde en het publiek stelde volgens CNN en CBS dat Obama won: CNN: Obama: 58 McCain: 31 CBS: Obama: 53 McCain: 22 Alle commentaroren stelden dat dit - behoudens een extern event - McCain's laatste kans op een game changer was. Hij heeft die dus duidelijk niet gekregen... |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Sympathie; nog een andere pré voor Obama, naast dat hij de betere debater is. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Obama trekt op niks... McCain en zijn "er zit een dinoraurus in mijn tuin" Palin op nog minder. Hoop voor de toekomst, USA.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]()
![]() |
#35 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
waarop sloeg dat nu weer?
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Minister
|
![]() Ik denk dat dat refereert naar het feit dat Palin in de letterlijke lezing van de bijbel geloofd, dat de aarde nog geen 6000 jaar oud is en dat mensen en dinosauriers in de "beginjaren" naast elkaar leefden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
dat is een uitspraak die behoorlijk overdreven is maar Amerikanen leggen niet dezelfde maatstaven aan zoals wij dat doen. De generatie die in Europa is geweest en die wat wist is nu vrijwel dood. Wat ze over hun eigen politiek weten is ook nog maar de vraag. In heel wat zaken is De Telegraaf duidelijker dan de NYT
![]() |
![]() |
#38 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Mag ik ook vragen of je ooit in de USA bent geweest, en zo ja langer dan voor een gewone vakantie? Uiteraard heb je steeds simpele zielen, maar die heb je in Europa net zo goed. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() Ik heb 5 jaar voor het US Gvt gewerkt slimmerik
![]() |
#40 |
|
![]() Het zijn dus ook maar "enkele simpele zielen" die het slachtoffer zijn van de Amerikaanse bankzwendel. Dat bedoel je toch. Of van de catastrofale politieke fouten van Bush c.s. dat is zeker ook generalisatie? Er bestaat natuurlijk geen enkele fraude in bankcertificaten, en zo kunnen we wel even doorgaan.