Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 september 2008, 18:21   #21
Depth of Field
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Goed hé?
Je weet toch dat LDD een oppositiepartij* is, en dat je dus niet veel moet verwachten, hoop ik.

* in deze donkere tijden is het wel soms niet duidelijk wat nu het verschil is tussen een regeringspartij en een oppositiepartij.

Laatst gewijzigd door Depth of Field : 29 september 2008 om 18:22.
Depth of Field is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2008, 18:24   #22
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

.

Laatst gewijzigd door Mambo : 29 september 2008 om 18:25.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2008, 18:24   #23
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
welke garanties bestaan er mbt die 50.000 banen die het 'kan' opleveren?
zijn werkgevers bereid zich te engageren in concrete afspraken voor meer werkgelegenheid?
of gaat het gewoon een zoveelste cadeau zijn voor de rijken ten koste van degenen die (bijna) niks hebben.
m.a.w. een politiek correcte geldtransfer.
De meeste vacatures zijn er wel al, misschien zelfs meer.
Maar ze worden niet, nauwelijks, moeizaam en zeker veel te traag ingevuld.
Daar sneuvelen natuurlijk veel banen op.

Maar ook de loonlasten moeten naar beneden natuurlijk.
Als we bekijken dat sedert (1970 of 1980 ? ) de bruto lonen zo goed als verdubbeld zijn maar de netto lonen min of meer gelijk zijn gebleven zitten we dus aan veel te dure arbeid en te lage koopkracht.
Daar moet zeer dringend ook iets aan gedaan worden.

En , de wil moet er zijn om zich aan te bieden hé.

Tot slot, studenten gaan toch mijn inziens naar school met een gekozen opleiding om dat later ergens ten gelde te gaan maken ...hoop ik toch.
Oud 29 september 2008, 18:26   #24
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Depth of Field Bekijk bericht
Je weet toch dat LDD een oppositiepartij* is, en dat je dus niet veel moet verwachten, hoop ik.

* in deze donkere tijden is het wel soms niet duidelijk wat nu het verschil is tussen een regeringspartij en een oppositiepartij.
Ze hebben één ding gemeen.
Veel zeggen en weinig doen.
Oud 29 september 2008, 18:40   #25
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LastMohican Bekijk bericht
Het is juist deze gemakkelijke en onvoorwaardelijke toegang tot "steun" die het hier in Belgie een paradijs heeft gemaakt voor verrijkende gelukzoekers en die een torenhoge werkloosheid in stand houdt terwijl veel bedrijven hun open posities niet kunnen invullen.

Voor ontwikkelingshulp zit men altijd te roepen dat het beter is een mens te leren vissen dan hem een vis te geven, maar ons binnenlands systeem is net dat. We gooien hier maar een pak geld naar de mensen, zonder van hen een noemenswaardige tegenprestatie te eisen.
Het is ook juist de liberalisering die nu toeslaat in de banksector dat mensen hun zuur verdiende centjes verliezen,en dat de staat nogmaals het belastingeld van de burger moet gebruiken om die verdomde globalisatie en vrijemarkteconomen terhulp te komen.
Nog een geluk dat er nog overheid is he LM niettegenstaande uw discours tegen ambtenaren en sociale inbreng.
Oud 29 september 2008, 19:05   #26
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN

C2C's schermafbeelding

Standaard

Sorry, de LDD is een neoliberale partij. Die heeft natuurlijk geen enkel recht van spreken meer, nu we volop de ontmanteling van het neoliberale kapitalisme meemaken.

Ik geef toe, het was wel logisch dat zo'n partijtje de kop opstak toen het liberalisme nog leefde.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2008, 19:38   #27
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Dat Belgie het enige land is dat een wachtuitkering heeft, zegt al genoeg. Die 2.000 Euro bonus na het vinden van werk lijkt me aanvaardbaar, maar die wachtuitkering lijkt me een motivatie-dooddoener. Afschaffen dus.

Laatst gewijzigd door longhorn : 29 september 2008 om 19:38.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2008, 20:08   #28
De Zachte Anarchist
Burger

De Zachte Anarchist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van de Velde: “Het is nogal pervers dat mensen die nog niets hebben bijgedragen aan het sociaal stelsel, meteen ondersteund worden. Zodra jongeren de arbeidsmarkt betreden, moeten ze helpen de solidariteit mee in stand te houden.”
Nog niets hebben bijgedragen? Gemakshalve vdergeet hij dat ze dan toch maar al pakweg 18 �* 20 consumenten zijn en daardoor alleen al een meer dan behoorlijk bijdrage - BTW, taksen, accijnzen,... - hebben geleverd. Om nog maar te zwijgen over het feit dat ze voor een groot deel de enige reden zijn waardoor anderen (onderwijzend personeel, werknemers in de speelgoedindustrie,...) die zo geroemde bijdragen zelfs maar kunnen leveren.

Men moet altijd op zijn hoede zijn wanneer dergelijke simplisten aan het woord komen en zich afvragen wat er al dan niet kan achter schuil gaan. Vermits het enige criterium 'aan het werk zijn' is, zonder verdere verduidelijking over het daaraan gekoppelde statuut, kan men dit net zo goed zien als een poging om een kaste van wel heel goedkope werkkrachten te creëren.

En tenslotte is die wachtuitkering nu ook niet zo bijzonder hoog, en gekoppeld aan het typische bestedingsgedrag (dat zeker niet op spaarzaamheid gericht is) van de doorsnee jongvolwassene, mag men rustig aannemen dat dit een pak anderen en ouderen voor de werkloosheid behoedt.
Oud 29 september 2008, 20:17   #29
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Het is ook juist de liberalisering die nu toeslaat in de banksector dat mensen hun zuur verdiende centjes verliezen,en dat de staat nogmaals het belastingeld van de burger moet gebruiken om die verdomde globalisatie en vrijemarkteconomen terhulp te komen.
Nog een geluk dat er nog overheid is he LM niettegenstaande uw discours tegen ambtenaren en sociale inbreng.
Weet U
BitterSweet

Dat <<'Onderzoeken tonen aan dat een slankere overheid de economie ten goede komt. Volgens berekeningen zou ons overheidsapparaat gemiddeld tot 4 procent van het bruto binnenlands product te groot zijn.'»

Dat is 400.000.000.000 BF...

Bron: Waarom vertrouwt u justitie niet meer? (blz 6 De Standaard van heden).

De persoon die dat verklaarde: onze Minister van Justitie...

Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2008, 20:19   #30
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Zachte Anarchist Bekijk bericht
Nog niets hebben bijgedragen? Gemakshalve vdergeet hij dat ze dan toch maar al pakweg 18 �* 20 consumenten zijn en daardoor alleen al een meer dan behoorlijk bijdrage - BTW, taksen, accijnzen,... - hebben geleverd. Om nog maar te zwijgen over het feit dat ze voor een groot deel de enige reden zijn waardoor anderen (onderwijzend personeel, werknemers in de speelgoedindustrie,...) die zo geroemde bijdragen zelfs maar kunnen leveren.

Men moet altijd op zijn hoede zijn wanneer dergelijke simplisten aan het woord komen en zich afvragen wat er al dan niet kan achter schuil gaan. Vermits het enige criterium 'aan het werk zijn' is, zonder verdere verduidelijking over het daaraan gekoppelde statuut, kan men dit net zo goed zien als een poging om een kaste van wel heel goedkope werkkrachten te creëren.

En tenslotte is die wachtuitkering nu ook niet zo bijzonder hoog, en gekoppeld aan het typische bestedingsgedrag (dat zeker niet op spaarzaamheid gericht is) van de doorsnee jongvolwassene, mag men rustig aannemen dat dit een pak anderen en ouderen voor de werkloosheid behoedt.
Als men dit in de linkse paradijzen verkondigt ziet men geen daglicht meer...
Oud 29 september 2008, 20:34   #31
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Kom kom ...werk is werk.
Je mag kiezen waar je wil werken hé...en met bijpassend statuut natuurlijk.
Je mag ook kiezen van niet te werken...maar dan zonder uitkering.
Oud 29 september 2008, 20:52   #32
De Zachte Anarchist
Burger

Standaard

Citaat:
Kom kom ...werk is werk.
Je mag kiezen waar je wil werken hé...en met bijpassend statuut natuurlijk.
Je mag ook kiezen van niet te werken...maar dan zonder uitkering.
Daens is er nu in de musicalversie, mocht het boek te hoog gegrepen zijn.
Oud 29 september 2008, 20:58   #33
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Als bron een fictieroman gebruiken - dat je overigens niet hebt begrepen - is wel zielig, vind je niet?
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2008, 21:33   #34
De Zachte Anarchist
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Als bron een fictieroman gebruiken - dat je overigens niet hebt begrepen - is wel zielig, vind je niet?
Leg het dan eens uit... zowel de thematiek van deze thread als het boek van Boon.
Oud 29 september 2008, 21:35   #35
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Een boek schrijven hoe zielighet wel niet is, is eenvoudig als je het vergelijkt met ene betere situatie.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2008, 21:35   #36
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LastMohican Bekijk bericht
Trouwens, het valt op dat het net altijd zij zijn die het hardste roepen om "solidariteit" NIET zij zijn die er voor betalen.

nu op CD:
'alle zestig blind: liberale klassiekers om naar uit te kijken'

solidariteit is zelfs uitgevonden door zij de ervoor betalen.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2008, 22:49   #37
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Daens is er nu in de musicalversie, mocht het boek te hoog gegrepen zijn.
tss...
Oud 29 september 2008, 22:49   #38
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Weet U
BitterSweet

Dat <<'Onderzoeken tonen aan dat een slankere overheid de economie ten goede komt. Volgens berekeningen zou ons overheidsapparaat gemiddeld tot 4 procent van het bruto binnenlands product te groot zijn.'»

Dat is 400.000.000.000 BF...

Bron: Waarom vertrouwt u justitie niet meer? (blz 6 De Standaard van heden).

De persoon die dat verklaarde: onze Minister van Justitie...

Niet als een slankere overheid moet dienen om alleen kapitalisten rijker te maken,dat er en keuze mag zijn in een vrije markt wil nog niet zeggen dat ze ons mogen chanteren (o.a.elektrabel,banken,verzekeringen,hospitalisati e ) voor de zuivere winst en met onzekere beleggingen,daarom moet de overheid en zijn ambtenaren er zijn om een wildgroei aan zuivere winstbejegening ten koste van de mensen te begrenzen.
Ik spreek natuurlijk niet van de kleine zelfstandige of kmo maar van de sommige multinationals die de politiek wel lijken te bepalen.
Denk je nu chipie dat ik ook niet weet dat priveinitiatieven moeten aangemoedigd worden en dat zij de redding moeten zijn van de vergrijzing ?
Oud 29 september 2008, 23:07   #39
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Dat Belgie het enige land is dat een wachtuitkering heeft, zegt al genoeg. Die 2.000 Euro bonus na het vinden van werk lijkt me aanvaardbaar, maar die wachtuitkering lijkt me een motivatie-dooddoener. Afschaffen dus.
Ik vind die 2000 er ook nog over.
Zie niet in waarom men dat moet geven?

Wij krijgen dat toch ook niet als we eens werkloos worden en terug gaan werken?

Dat ze gewoon gaan werken of doodvallen van de honger. Net als iedereen.
Oud 30 september 2008, 09:06   #40
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Niet als een slankere overheid moet dienen om alleen kapitalisten rijker te maken,dat er en keuze mag zijn in een vrije markt wil nog niet zeggen dat ze ons mogen chanteren (o.a.elektrabel,banken,verzekeringen,hospitalisati e ) voor de zuivere winst en met onzekere beleggingen,daarom moet de overheid en zijn ambtenaren er zijn om een wildgroei aan zuivere winstbejegening ten koste van de mensen te begrenzen.
Ik spreek natuurlijk niet van de kleine zelfstandige of kmo maar van de sommige multinationals die de politiek wel lijken te bepalen.
Denk je nu chipie dat ik ook niet weet dat priveinitiatieven moeten aangemoedigd worden en dat zij de redding moeten zijn van de vergrijzing ?
Dan is het goed, BitterSweet...

En wat die banken enz. betreft hebt U groot gelijk..

President Hoover wist het vroeger al "De grootste vijand van het kapitalisme zijn de kapitalisten"...

Laatst gewijzigd door Chipie : 30 september 2008 om 09:08.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be