![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Je weet toch dat LDD een oppositiepartij* is, en dat je dus niet veel moet verwachten, hoop ik.
* in deze donkere tijden is het wel soms niet duidelijk wat nu het verschil is tussen een regeringspartij en een oppositiepartij. Laatst gewijzigd door Depth of Field : 29 september 2008 om 18:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() .
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 29 september 2008 om 18:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ze worden niet, nauwelijks, moeizaam en zeker veel te traag ingevuld. Daar sneuvelen natuurlijk veel banen op. Maar ook de loonlasten moeten naar beneden natuurlijk. Als we bekijken dat sedert (1970 of 1980 ? ) de bruto lonen zo goed als verdubbeld zijn maar de netto lonen min of meer gelijk zijn gebleven zitten we dus aan veel te dure arbeid en te lage koopkracht. Daar moet zeer dringend ook iets aan gedaan worden. En , de wil moet er zijn om zich aan te bieden hé. Tot slot, studenten gaan toch mijn inziens naar school met een gekozen opleiding om dat later ergens ten gelde te gaan maken ...hoop ik toch.
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel zeggen en weinig doen.
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nog een geluk dat er nog overheid is he LM niettegenstaande uw discours tegen ambtenaren en sociale inbreng.
![]() |
![]() |
#26 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Sorry, de LDD is een neoliberale partij. Die heeft natuurlijk geen enkel recht van spreken meer, nu we volop de ontmanteling van het neoliberale kapitalisme meemaken.
Ik geef toe, het was wel logisch dat zo'n partijtje de kop opstak toen het liberalisme nog leefde.
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Minister-President
|
![]() Dat Belgie het enige land is dat een wachtuitkering heeft, zegt al genoeg. Die 2.000 Euro bonus na het vinden van werk lijkt me aanvaardbaar, maar die wachtuitkering lijkt me een motivatie-dooddoener. Afschaffen dus.
Laatst gewijzigd door longhorn : 29 september 2008 om 19:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Men moet altijd op zijn hoede zijn wanneer dergelijke simplisten aan het woord komen en zich afvragen wat er al dan niet kan achter schuil gaan. Vermits het enige criterium 'aan het werk zijn' is, zonder verdere verduidelijking over het daaraan gekoppelde statuut, kan men dit net zo goed zien als een poging om een kaste van wel heel goedkope werkkrachten te creëren. En tenslotte is die wachtuitkering nu ook niet zo bijzonder hoog, en gekoppeld aan het typische bestedingsgedrag (dat zeker niet op spaarzaamheid gericht is) van de doorsnee jongvolwassene, mag men rustig aannemen dat dit een pak anderen en ouderen voor de werkloosheid behoedt.
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() BitterSweet Dat <<'Onderzoeken tonen aan dat een slankere overheid de economie ten goede komt. Volgens berekeningen zou ons overheidsapparaat gemiddeld tot 4 procent van het bruto binnenlands product te groot zijn.'» Dat is 400.000.000.000 BF... ![]() ![]() ![]() Bron: Waarom vertrouwt u justitie niet meer? (blz 6 De Standaard van heden). De persoon die dat verklaarde: onze Minister van Justitie... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je mag kiezen waar je wil werken hé...en met bijpassend statuut natuurlijk. Je mag ook kiezen van niet te werken...maar dan zonder uitkering.
![]() |
![]() |
#32 |
Burger
|
![]() Daens is er nu in de musicalversie, mocht het boek te hoog gegrepen zijn.
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als bron een fictieroman gebruiken - dat je overigens niet hebt begrepen - is wel zielig, vind je niet?
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Burger
|
![]() Leg het dan eens uit... zowel de thematiek van deze thread als het boek van Boon.
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een boek schrijven hoe zielighet wel niet is, is eenvoudig als je het vergelijkt met ene betere situatie.
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
nu op CD: 'alle zestig blind: liberale klassiekers om naar uit te kijken' solidariteit is zelfs uitgevonden door zij de ervoor betalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik spreek natuurlijk niet van de kleine zelfstandige of kmo maar van de sommige multinationals die de politiek wel lijken te bepalen. Denk je nu chipie dat ik ook niet weet dat priveinitiatieven moeten aangemoedigd worden en dat zij de redding moeten zijn van de vergrijzing ?
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zie niet in waarom men dat moet geven? Wij krijgen dat toch ook niet als we eens werkloos worden en terug gaan werken? Dat ze gewoon gaan werken of doodvallen van de honger. Net als iedereen.
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() En wat die banken enz. betreft hebt U groot gelijk.. President Hoover wist het vroeger al "De grootste vijand van het kapitalisme zijn de kapitalisten"... Laatst gewijzigd door Chipie : 30 september 2008 om 09:08. |
|
![]() |
![]() |