![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Schapen vreten nog grondiger de grond kaal. Het is trouwens mede door troepen geiten en schapen dat de Sahara geworden is wat ze is : een woestijn. Deze dieren vreten de wortels mee op.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Als ze de keuze hebben wel ja. Maar als er niks anders is, eten die wél gras en onkruid. Net als jij, als je kan kiezen tussen een mals lapje rundvlees of een cervela, kies je dat rundslapje, maar als er niks anders is, sla je ook de cervela in je kas, en als je genoeg honger hebt vind je het nog lekker ook nog.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het probleem met mijn geiten was dat er wél vanalles anders te eten was. Na 5 jaar stond mijn gras 1 meter hoog en was de schors en lage takken van al mijn boompjes en struiken verdwenen.
![]() |
![]() |
#26 |
Gouverneur
|
![]() Meer langdurig werklozen bij de groendienst aan het werk helpen.
![]() |
#27 |
Vreemdeling
|
![]() Wat maakt het uit... dit zijn kleine details. De grootschalige dingen zorgen voor de meeste problemen. Rood sneeuw op bergtoppen door de neervallende kerosine van vliegtuigen, degoutant gewoon.
En voor zover onkruid mij stoort ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#29 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Europees Commissaris
|
![]() Alles toeleggen met zonnepanelen, daar groeit ook niets onder.
![]() |
#31 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Minister-President
|
![]() Men zou zelfs kunnen zeggen dat beton "vetcool" is.
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Beton, Le Corbusier wist het wel.
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() Mazout is een goede onkruidverdelger.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Schepen
|
![]() Een heel probaat en goedkoop middel tegen groene aanslag op steenpaden (en onkruid) dat minimaal drie maanden werkt wordt door mijn vrouw al jaren gebruikt (ondanks bedenkingen mijnerzijds):
Javel (2,5 l) in een plastiek emmer, 0,75 l azijn (halve fles van 1,5 l) toevoegen en met een oude/slechte borstel uitsmeren op het oppervlak. Maakt alles kapot (inclusief mensen als je niet uitkijkt...). Ook oude/versleten kleding gebruiken, die wordt door spatjes mee gebleekt... Waarschuwing: enkel buitenshuis gebruiken! Ze heeft het eens in de kelder gebruikt na een waterlek (helpt ook tegen schimmels), heeft drie dagen staan hoesten... Milieu: géén pobleem, javel/chloor zelf is na een paar uur in open lucht verdwenen. Wel blijven er gechloreerde organische stoffen achter, maar de natuur produceert hopen van die gechloreerde verbindingen bij de afbraak van hout door schimmels (inclusief dioxines by composteren). |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Klopt, ik gebruik nu ook pure javel een beetje verdund op mijn oprit, maar het heeft het nadeel dat het de ondergrond blijkbaar een beetje zuur maakt, waardoor de mos nog sneller terugkomt. Mja het is het enige dat nog een beetje werkt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Dinet voor selectief gebruik (alles behalve gras) en Agrichemglyfosaat (totaal) zijn nog steeds verkrijgbaar.....
mvg lantjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als je een paar liter inslaat kan je nog heeel lang verder hé. Anders in Nederland eens kijken, daar kan je bv diergeneeskundige producten ook veel eenvoudiger verkrijgen, wie weet is het met "verdelger" vergelijkbaar.
Maar voor dit jaar is het toch te laat, het wordt stilaan te koud (min 13°C) Laatst gewijzigd door lantjes : 15 oktober 2008 om 20:00. |
![]() |
![]() |