Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 oktober 2008, 11:25   #21
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
http://www.dailymail.co.uk/news/arti...unken-bet.html

Mijn conclusie; dat er nu nog geeneen steuntrekker komt zagen dat hij geld tekort heeft... gvd
She picked fruit from bushes and trees and collected £117 in loose change dropped in the street - a third of her annual budget.
Mocht iedereen dat doen zouden er geen bessen meer zijn om te eten, en geen muntjes meer op straat liggen... dus een beetje bij het haar getrokken dat je met 1.5 euro toekomt. Maar ik begrijp je standpunt wel en ik zie het ook als een statement om mensen van de bijstand te kunnen schrappen toch wetende dat je ze niet de dood of criminaliteit injaagt.
Oud 6 oktober 2008, 12:15   #22
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
She picked fruit from bushes and trees and collected £117 in loose change dropped in the street - a third of her annual budget.
Mocht iedereen dat doen zouden er geen bessen meer zijn om te eten, en geen muntjes meer op straat liggen... dus een beetje bij het haar getrokken dat je met 1.5 euro toekomt. Maar ik begrijp je standpunt wel en ik zie het ook als een statement om mensen van de bijstand te kunnen schrappen toch wetende dat je ze niet de dood of criminaliteit injaagt.
Dat valt nog te bezien van die misdaad vermits fruit dat je hier zou plukken wel aan iemand toebehoort. Diefstal is toch criminaliteit?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 12:19   #23
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://www.dailymail.co.uk/news/arti...unken-bet.html

Mijn conclusie; dat er nu nog geeneen steuntrekker komt zagen dat hij geld tekort heeft... gvd
uitstekend argument tegen de hoge lonen van grootverdieners.
waarom moet iemand meer dan 2000 euro per maand verdienen als ge al met 1,5 euro per dag kunt rondkomen?
rap afromen en zwaar belasten die lonen.
die hebben dat toch niet nodig.
allemaal van de pot gerukte luxe.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 12:23   #24
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
waarom moet iemand meer dan 2000 euro per maand verdienen als ge al met 1,5 euro per dag kunt rondkomen?
Mag ik je pc?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 12:27   #25
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht

Zo zie je maar, met elk argument kan je eender welke stelling verdedigen. Al vind ik de redenering van Mitgard logischer dan dat van Brother Paul, maar dat is een kwestie van smaak en voorkeur.
Loki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 12:32   #26
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Mag ik je pc?
In deze maatschappij is een pc geen overbodige luxe, dankzij mijnen pc heb ik werk gevonden, een huurhuis en wanneer ik juridisch in de knoei zit kan ik alles uitzoeken. Indien ik dit niet had liepen de kosten de spuitgaten uit, via de pc spaar ik dus heel wat uit.
Oud 6 oktober 2008, 12:33   #27
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Loki Bekijk bericht
In deze maatschappij is een pc geen overbodige luxe, dankzij mijnen pc heb ik werk gevonden, een huurhuis en wanneer ik juridisch in de knoei zit kan ik alles uitzoeken. Indien ik dit niet had liepen de kosten de spuitgaten uit, via de pc spaar ik dus heel wat uit.
een asusje van 300euro doet toch ook de job ? dat is 0.3euro per dag
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 12:35   #28
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Tuttut,

Je kan gratis in elke werkwinkel internet raadplegen.
Jij mag ook je pc afgeven.
Oud 6 oktober 2008, 12:39   #29
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
een asusje van 300euro doet toch ook de job ? dat is 0.3euro per dag
Het kan zelfs minder, een pc heb je voor een kleine 50 euro en een systeem van linux is gratis. Het kan zelfs voor nog minder, maar dan gaan die dingen wel heel traag!
Oud 6 oktober 2008, 12:39   #30
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
We gaan met z'n allen eens de denkoefening doen, he. 1,5 euro per dag. WC eens doorspoelen of afwasje doen. Stromend water nodig... milieutaks op water. Wham. Schiet al niet veel meer over van dienen anderhalve euro, he? Mwah... dan gaan we spaarzaam zijn op energie zeker? Kleine spaarlamp = 6 euro. Ai... verdoeme, weeral doorheen mijn dagbudget en dan moet dat kloteding nog gaan verbruiken ook om me wat licht in de duisternis te brengen.

Moet ik nog aan de rest beginnen?

Brother Paul, ge hebt hier ne grote gescoord, zenne.
foutje gebeurd.

Laatst gewijzigd door Garry : 6 oktober 2008 om 12:46.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 12:43   #31
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
We gaan met z'n allen eens de denkoefening doen, he. 1,5 euro per dag. WC eens doorspoelen of afwasje doen. Stromend water nodig... milieutaks op water. Wham. Schiet al niet veel meer over van dienen anderhalve euro, he? Mwah... dan gaan we spaarzaam zijn op energie zeker? Kleine spaarlamp = 6 euro. Ai... verdoeme, weeral doorheen mijn dagbudget en dan moet dat kloteding nog gaan verbruiken ook om me wat licht in de duisternis te brengen.

Moet ik nog aan de rest beginnen?

Brother Paul, ge hebt hier ne grote gescoord, zenne.
Dan mag dat kloteding nog niet vroegtijdig stuk gaan wat wel eens meer voorvalt, of je hebt de pech dat je het uit je poten hebt laten vallen bij het indraaien, wat ook wel eens meer voorvalt. Mag je er niet bij vergeten te vermelden dat die klotedingen niet op iedere hoek van de sraat te koop zijn. Woon je wat ver van een winkelcentrum heb je op zijn minst een fiets nodig. Die kan je misschien wel jatten, maar of dat zo een goed idee is laat ik liever in het midden. Als je hem moet kopen zal het wel enige tijd duren voordat je er een hebt, zelfs een tweedehandse. enz.

Laatst gewijzigd door Garry : 6 oktober 2008 om 12:45.
Oud 6 oktober 2008, 12:48   #32
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het kan zelfs minder, een pc heb je voor een kleine 50 euro en een systeem van linux is gratis. Het kan zelfs voor nog minder, maar dan gaan die dingen wel heel traag!
En jij gaat er van uit dat de bank die wel zal lenen aan iemand met een inkomen van 1,5 per dag. Dan zal je toch bij Fortis moeten gaan denk ik.
Oud 6 oktober 2008, 12:51   #33
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Tuttut,

Je kan gratis in elke werkwinkel internet raadplegen.
Jij mag ook je pc afgeven.
Je mag hem hebben hoor, de luxe die ik heb is zo weinig dat ik evengoed zonder kan. Wanneer den boel plat gaat ken ik genoeg ontbering om daar het hoofd aan te bieden.
Weet je, honger hebben is niet erg... Het wordt maar erg wanneer je uw kinderen ziet honger afzien. Maar ik ben genen dopper, heb zelfs nog nooit gedopt (ben daar dan ook fier op). Maar toch heb ik tegen het einde van de maand honger, ik kan mijn pctje inderdaad verkopen, maar ik vrees dat ik er niet veel van zou krijgen.

Het is allemaal gemakkelijk spreken wanneer je niet in dezelfde situatie zit. Platvloers egoïsme is het gewoon, maar dat zijn we wel gewoon van de welgestelden.
Oud 6 oktober 2008, 13:03   #34
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je mag hem hebben hoor, de luxe die ik heb is zo weinig dat ik evengoed zonder kan. Wanneer den boel plat gaat ken ik genoeg ontbering om daar het hoofd aan te bieden.
Weet je, honger hebben is niet erg... Het wordt maar erg wanneer je uw kinderen ziet honger afzien. Maar ik ben genen dopper, heb zelfs nog nooit gedopt (ben daar dan ook fier op). Maar toch heb ik tegen het einde van de maand honger, ik kan mijn pctje inderdaad verkopen, maar ik vrees dat ik er niet veel van zou krijgen.

Het is allemaal gemakkelijk spreken wanneer je niet in dezelfde situatie zit. Platvloers egoïsme is het gewoon, maar dat zijn we wel gewoon van de welgestelden.
rustig jongen, je kunt rijk worden door sober te leven. Dus je moet uw focus houden en niet zomaar uw aandacht verschieten op de kerels met de ferrari. Die hebben hun geld niet meer op de rekening staan maar overgeschreven naar ferrari. De kerels die echter 1000 appartementen beheren, en met een gewoon mercedesje C 2liter rondtuffen zijn op zijn Buffets aan het zoeken naar de koopjes op de markt. Want zij hebben gespaard, en nu komt hun geld naar buiten.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 13:11   #35
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:

U werkt en lijdt honger op het einde van de maand?
Dan beheert u uw geld waarschijnlijk niet efficient.
Platvloers egoisme? Ik pleit ervoor dat ieder voor zijn eigen deur veegt en als uw kinderen honger lijden is dat alleen maar uw fout.
Welgesteld? Nu wel, maar ik heb ooit mijn emmers stront gehad en ben blijven krabben om eruit te geraken, kom me dus geen schuldgevoelens aanpraten want dat mechanisme ken ik.

Gelukkig had toen ik wel het verstand geen kinderen op de wereld te zetten en hen zo een armoedig bestaan in hun schoenen te besparen.

Kinderen kweken en weten welke (ellendige) toekomst je hen biedt, dat is pas platvloers egoisme!

Laatst gewijzigd door Another Jack : 6 oktober 2008 om 13:15.
Oud 6 oktober 2008, 13:31   #36
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
rustig jongen, je kunt rijk worden door sober te leven. Dus je moet uw focus houden en niet zomaar uw aandacht verschieten op de kerels met de ferrari. Die hebben hun geld niet meer op de rekening staan maar overgeschreven naar ferrari. De kerels die echter 1000 appartementen beheren, en met een gewoon mercedesje C 2liter rondtuffen zijn op zijn Buffets aan het zoeken naar de koopjes op de markt. Want zij hebben gespaard, en nu komt hun geld naar buiten.
Rijk worden? Ik heb niet de intentie rijk te worden, wanneer ik mijn rekeningen kan betalen en mijn kinderen kan laten naar school gaan ben ik al heel tevreden. Ik heb ooit een jongen van de favella's in rio opgevangen, zijn leven een aaneenschakeling van de ergste miserie. Wat mij opviel was dat die jongen toch erg gelukkig was, veel gelukkiger dan mijn rijkere vrienden. Ik vind dus dat we inderdaad veel te veel hebben, maar het is wel wat vreemd dat de laagste klasse hier met de vinger wordt gewezen. Het is idioot van boven je stand te leven, maar je kan niet verwachten dat alle mensen even snugger zijn. Sommigen zijn gewoon gevoelig voor reclame en krediet verstrekkers. Consumeren wordt opgedrongen, achteraf komen zeiken dat mensen maar slimmer moeten zijn is niet eerlijk. Dat is gewoon profiteren en goedpraten dat je zo schuldslaven creëert.

Ik ben niet jaloers op de rijken, maar krijg wel het schijt dat zij de armere de les komen spellen of op hun kap kapitaal vergaren. Alleen al een woning huren is al bijna de helft van een laag loon, dan komen de welzijnsvoorzieningen, eventueel opvang kosten, vervoerskosten en voeding. Wanneer daar nog eens enkele aflossingsplannen bijkomen of slechter, een deurwaarder omdat je enkele dagen te laat je belastingen betaald hebt, zie je gewoon zwarte sneeuw. Dit hoeft niet altijd door roekeloos gedrag te zijn, een ongeval of een ziek kind kan voldoende zijn.
Oud 6 oktober 2008, 13:33   #37
Loki
Parlementsvoorzitter

Loki's schermafbeelding

Standaard

[quote=Another Jack;3728778
Kinderen kweken en weten welke (ellendige) toekomst je hen biedt, dat is pas platvloers egoisme![/QUOTE]

Wie, denk je, zal jouw pensioentje betalen?
Juist, een ander zijn kinderen...
Oud 6 oktober 2008, 13:40   #38
FDM
Banneling

Standaard

hoeveel stempelgeld krijgt een alleenstaande alweer ?
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2008, 13:42   #39
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie, denk je, zal jouw pensioentje betalen?
Juist, een ander zijn kinderen...
Ondertussen heb ik wel zelf kinderen, ik heb daarmee gewacht tot ik ze een zekere levensstandaard kon garanderen.
Oud 6 oktober 2008, 13:45   #40
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Dop dus terug brengen naar 45 €.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be