![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Henri, jij mag binnen kort in je eentje de merknaam Belg verder blijven dragen hoor, beloofd. Goed zo?
Je mag nog kiezen ; Henricht van België of Heinrich von Belgier. Laatst gewijzigd door Garry : 8 oktober 2008 om 15:34. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Een eenmalig brandstapeltje is een enorme investering in een schoner milieu. mvg. sint ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vraag mij af wanneer ze hem en heel zijn familie eens gaan dumpen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Gouverneur
|
![]() Het Vlaams Parlement dient Laurant van SaksenCoburgh en nog wat terstond te verbannen.
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() haal de accus terug en dump hem
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Denk je nu echt dat we met verkozenen i.p.v. erfopvolging beter af zijn ? Beste bewijs vindt je in precedenten : -Milieuboksen Kelchtermans -Villa bouwende postbode's van die andere CVP-er (naam vergeten). -Helicopter Guy's -Enz.... Vullen jullie maar zelf aan, de lijst is ellenlang .... Laatst gewijzigd door Henri1 : 9 oktober 2008 om 13:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Het is alvast één kostenpost die we kunnen schrappen.
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beste bewijs vindt je in precedenten : -Milieuboksen Kelchtermans -Villa bouwende postbode's van die andere CVP-er (naam vergeten). -Helicopter Guy's NU, hebben we een erfopvolging, en een die ons een bom geld kost en die, ja bekijk het maar eens goed, al dat soort mistoestanden die je hier zelf hebt aangevoerd, NIET heeft weten te voorkomen dus is ze, buiten dat ze niet democratisch is, duur en volstrekt voorbijgestreeft, NUTTELOOS. Als er één van ons beiden hoog dringend wakker moet worden, dan is U dat, men beste. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja. Verkozenen kunnen we weg stemmen, die erfopvolgingskliek niet. Men noemt dat ook wel eens democratie. Laatst gewijzigd door daiwa : 10 oktober 2008 om 01:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We zijn in Europa daar niet mee alleen, Nederland, Engeland, Spanje, enz... hebben dezelfde structuur. Dat ze destijds in uw ogen misschien boerenverstand hadden en niet wisten waarmee ze bezig waren weet ik niet. Wat ik ook niet weet is, of jij meer dan boerenverstand hebt. Lijkt me dus veiliger (beter) dan bij iets te blijven wat al 178 jaar (min of meer) funktioneerd. Jou oplossing is een natte droom die nog helemaal niets heeft bewezen. Waar is het onomstotelijke bewijs dat een scheiding, splitsing, of wat dan ook beter zou zijn voor de inwoners van België ? Warm en koud blazen in politieke wandelgangen, in het parlement, of in dit luttele forum doet misschien wel mensen "ja" knikken, of het "de" oplossing is, is verre van zeker. Ik kies dus eieren voor mijn geld, liever dat dan opwellingen te volgen die sommige van mijn "bevolkingsgroep" (Vlamingen) opperen. Nog een prettige dag. Laatst gewijzigd door Henri1 : 10 oktober 2008 om 12:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die 178 jaar ellende is destijds tot stand gekomen om bepaalde oorzaken die al lang niet meer van toepassing zijn, dus heeft de rede van bestaan opgehouden te bestaan. Bovendien is de koning van België slechts koning bij gratie van het volk. Dus, wil dat zeggen dat het volk democratisch een koning moet verkiezen boven een ander systeem. Nu hoor ik je al hard op denken,"awel, die is toch democratisch verkozen?" Ja, in 1830, alleen is de toestand helemaal niet meer de toestand van in 1830. Het volk, zoals beschreven in 1830, bestond alleen uit mannen aangezien vrouwen helemaal nog niet zolang stemrecht hebben. Dus nu bestaat het volk uit meer dan 50 % vrouwen die die koning niet gekozen hebben. Dus mijn beste, is in 2008 er geen sprake meer van een democratisch gekozen koning. Hoe kun je er dan nog vanuit gaan dat hij ook vandaag nog koning bij gratie van het volk is als meer dan 50% van het volk er geen zeg in heeft gehad? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U vraagt het onomstotelijk bewijs dat het beter zou zijn indien België op de één of andere wijze zou worden gesplitst. Aan de toon van uw tussenkomsten te zien, bedoelt u met dat “splitsen” evenzeer een staatsconstructie als het confederalisme. Wellicht ware het voor u nuttig van u, teneinde één en ander beter te begrijpen, eens af te vragen waarom een staatsbestel, in casu het Belgische, soms gewijzigd wordt. U zult dan merken dat dit enkel gebeurt omdat het eenvoudigweg niet anders meer k�*n. Toen destijds het unitaire België omgevormd werd tot een federale staat, deed men dat niet voor de grap of vanwege een plotse goesting om de zaken anders te bekijken, maar omdat Franstaligen en Vlamingen er politiek niet meer in slaagden van voldoende overeenkomst te vinden om de boel op unitaire wijze te doen draaien. Die situatie was niet plots vanuit het niets ontstaan, maar was sinds vele jaren aldus gegroeid, en op een zeker ogenblik kon men niet anders meer dan vaststellen dat het unitaire België niet meer kon. Ergo : de omvorming naar een federaal bestel. Het kan u niet helemaal ontgaan zijn dat nu inmiddels, en sinds lange tijd, een situatie is gegroeid waarin meer en meer duidelijk wordt dat ook de federale staatsstructuur, zoals ze thans bestaat, niet meer leefbaar is. De verschillen op allerlei vlak tussen de Vlaamse en de Franstalige landsgedeelten zijn immers dermate groot geworden, dat men moeilijk anders kan dan vaststellen dat bedoelde landsgedeelten volkomen uit elkaar zijn gegroeid. De politieke moeilijkheden van de voorbije 15 maanden zijn daar slechts één bewijs van, en misschien niet eens hét definitieve bewijs, maar u zou al een uitzonderlijk optimistisch belgicist moeten zijn om te geloven dat het vanaf nu bij elke verkiezing alsmaar makkelijker zal worden om een federale regering te vormen. Enige zin voor realisme zal u derhalve duidelijk maken dat over niet al te lange tijd - geef het nog maximaal een verkiezing of twee drie - de toestand derwijze zal geëvolueerd zijn, dat het niet anders meer zal kunnen dan België te splitsen (in het voor u nog beste geval eventueel in confederale staten, zoniet gewoon in totaal onafhankelijke staten). Kortom, uw vraag om bewijs dat één en ander “beter” zou zijn is volkomen irrelevant. Het “bewijs” dat het gewoon niet meer anders zal kunnen dan op één of andere wijze te splitsen, ligt constant voor u in de realiteit van zaken. U hoeft enkel te kijken om het te zien. Als u die realiteit echter niet zelf ziet of wilt zien, baten noch kaars en bril om het u duidelijk te maken. In dat geval zal de klap, eens zover, voor u erg hard aankomen. |
|
![]() |
![]() |