![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() trouwens, zijn er cijfers van hoeveel gevangen effectief vroeger vrijkomen?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
U zit dus even lang binnen tot op zekere hoogte, want uiteindelijk is het de strafuitvoering die beslist hoelang u binnenblijft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
|
![]() Uitzonderingen daargelaten, allemaal.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() die cijfers wil ik toch eens zien.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
Ik weet dat bij de strafuitvoering nu de regel is, zelfs bij wettelijke herhaling en zelfs bij straf boven de drie jaar, een derde. Het is namelijk dat ofwel vele duizenden terug naar huis sturen inplaats van hun straf te doen. Het zit vol, en waar vroeger door die van laken gratie werd gegeven zodat diegenen die nog maar zes maand moesten doen naar huis gingen zodat er nieuwe konden binnengeroepen worden blijven die nu zitten en worden de nieuwe niet meer binnengeroepen. Ik ken iemand die zich een paar weken geleden moest gaan aanbieden in de Begijnenstraat om nog een anderhalve maand te gaan doen, twee uur later was die terug thuis, op strafonderbreking. Die krijgt ergens in de toekomst een bandje. Vroeger werd voor een maand of twee er zelfs niet over gedacht om een bandje te geven, het dossier samenstellen duurt langer dan de straf lang is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
Om bijvoorbeeld te weten of gevangenen in Belgie mensonwaardig behandeld worden, daar hoef je niet elke gevangene voor te kennen, gewoon de VN-rapporten terzake lezen, dat is alles. En persoonlijke ervaring speelt ook mee uiteraard, ik heb er gezeten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ergens gevonden op een site, maar is niet verifieerbaar: 18% na 1/3, 46% na de helft, 35% na 2/3.
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() En ik durf wedden dat dat cijfers zijn van voor den bak oivervol zat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
En verder neem ik u eigenlijk niets kwalijk. Tot op dit punt in de tijd uiteraard, ik spreek me niet uit over de toekomst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() Woonverbod lost niets op! Ten eerste mogen pedofielen NOOIT vrijkomen! Maar nog veel beter zou zijn: castratie! Na een castratie neemt de "drang" af bij deze personen om opnieuw kinderen aan te vallen.Ik stel dus voor om een volledige castratie uit te laten voeren voor alle pedofielen!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
1. die mensen zijn ziek in hun hoofd: het ligt bij hen niet zozeer aan de hormonale werking van hun gereedschap in het midden, maar ze hebben een mentale pathologie, waarschijnlijk aangeboren (wat sommigen hier ook anders mogen beweren). Alleen hen weghouden van kinderen en intensieve opvolging kan hen enigzins opnieuw integreren in de maatschappij. 2. u stelt het precies voor alsof pedofielen in bosjes op voorbijgaande of spelende kinderen staan te wachten om hen dan gewelddadig aan te randen. Zulke gevallen zijn op het totaal van pedofiliegevallen bijna te verwaarlozen. Meestal zijn pedofielen bekenden en zelfs familieleden. En wordt er geen lichamelijke dwang uitgeoefend, maar eerder een soort van mentale en psychologische dominantie, die vaak niet door zowel de dader als het slachtoffer als dwang worden ervaren, maar door de ongelijke realtie tussen kind en volwassene is deze wel aanwezig uiteraard. En daarom is die ook grondig fout. 3. ik ben ook d'office principieel tegen lijf- of doodstraffen in de maatschappij, die zichzelf humaan en rechtvaardig noemt. Dit is onze samenleving onwaardig, wat de daders ook op hun kerfstok mogen hebben. Het is aan ons gerecht om daarin (gelukkig) enige nuchterheid te bewaren. En levenslang in de gevangenis is ook niet echt realistisch en zelfs moralistisch niet volledig te verantwoorden. Zelfs moordenaars moeten in België niet effectief levenslang uitzitten. Gaan we dit voor pedofielen wel toelaten ? Dus iemand die een kind aanrandt is nog verderfelijker dan iemand die het kind vermoordt? Laatst gewijzigd door freespirit : 9 oktober 2008 om 23:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat hem dus niet over nieuwe potentiële slachtoffers (die lopen er inderdaad overal rond, daarom moeten pedofielen ALTIJD worden gemonitored), maar over VROEGERE slachtoffers die nu - zoals te zien in Terzake - volwassen mannen zijn wiens emoties nu terug helemaal opgerakeld worden. Het is dus aan de dader om ervoor te zorgen dat hij zijn vroegere slachtoffers niet voor de voeten loopt of blijft lopen. En het is bovendien aan de begeleiders van die daders om ervoor te zorgen dat ze geen nieuwe kleine slachtoffers maken. Dat zijn twee verschillende dingen, maar in beide gevallen is het wel de dader die verantwoordelijk moet worden gesteld.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 10 oktober 2008 om 07:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() Ik ben voorstander van een systeem van verplichte registratie in openbare databanken, zoals in de US:
http://www.familywatchdog.us/ Ik wil het weten als er zo'n smeerlap in mijn buurt komt wonen. Deze mensen "genezen" toch niet. |
![]() |
![]() |