Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 oktober 2008, 10:27   #21
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Wie wil nu geregeerd worden door ne judocoatch, een judoka, nen dj en nen akteur, en de rest van die populairen.
Noem me nog eens wat bekende vlamingen die DD op zijn lijst gaat zetten, ik ken ze niet allemaal, zijn er geen voetballers en wielrenners bij?
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2008, 11:04   #22
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

stel u voor da ze vandekaveien (of hoe ge et ook schrijft) minister of staatssecretaris maken :')

waarom die in de politiek is gegaan weet ik ook niet ze, wie neemt da mens nu serieus?
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2008, 11:05   #23
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Ik vertrouw onze régime-media niet. Ze laten LDD te hoog vliegen, waarschijnlijk gewoon om hem dan artificieel te doen crashen bij de verkiezingen.
^2

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2008, 11:33   #24
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Ik vertrouw onze régime-media niet. Ze laten LDD te hoog vliegen, waarschijnlijk gewoon om hem dan artificieel te doen crashen bij de verkiezingen.
Jouw wantrouwen tegenover de media deel ik volkomen, maar ik ga niet akkoord met jouw conclusie.
De media zullen ldd blijven steunen omdat dat goed uitkomt om het Vlaams belang af te ... blokken.
Ook zullen ze dat doen met n-va , maar dan meer gecontroleerd, want n-va heeft bewezen wel eens gevaarlijk te kunnen zijn voor het Belgisch regime.
Oud 11 oktober 2008, 11:38   #25
Jean-Pierre
Staatssecretaris

Jean-Pierre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Jouw wantrouwen tegenover de media deel ik volkomen, maar ik ga niet akkoord met jouw conclusie.
De media zullen ldd blijven steunen omdat dat goed uitkomt om het Vlaams belang af te ... blokken.
Ook zullen ze dat doen met n-va , maar dan meer gecontroleerd, want n-va heeft bewezen wel eens gevaarlijk te kunnen zijn voor het Belgisch regime.
Heb dat artikel nog eens bekeken in De Standaard. Nergens staat de werkwijze beschreven (aantal deelnemers, soort vragen,... ) Het valt op dat er partijen gerangschikt worden volgens verschillen van tienden van procenten... hetgeen professioneel (en statistisch) zeer dubieus is.
Jean-Pierre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2008, 11:55   #26
flamingant
Provinciaal Statenlid

flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre Bekijk bericht
Heb dat artikel nog eens bekeken in De Standaard. Nergens staat de werkwijze beschreven (aantal deelnemers, soort vragen,... ) Het valt op dat er partijen gerangschikt worden volgens verschillen van tienden van procenten... hetgeen professioneel (en statistisch) zeer dubieus is.
in de gazet zelf staat hun methode wel beschreven

het is een peiling onder 1000 vlamingen in Vlaanderen (Brussel NIET inbegrepen) De stemmen van franstalige Vlamingen werden niet meegeteld...
flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2008, 16:14   #27
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Heb uit de peiling onthouden dat de verhouding links/rechts, nog een stuk verder naar rechts is opgeschoven...
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2008, 16:46   #28
flamingant
Provinciaal Statenlid

flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Heb uit de peiling onthouden dat de verhouding links/rechts, nog een stuk verder naar rechts is opgeschoven...
is idd een belangrijk feit:
Groen! en SP.a (en de rest van de linkse brol) haalt samen nog amper 20%
flamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2008, 17:07   #29
dominatrix
Minister-President

dominatrix's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Ik kom (nogal close) in contact met heel veel mensen en ook ik heb de indruk dat het VB gaat verliezen.
Ik schat ze vandaag op 16% �* 17%.

Ik vind dit percentage een ongelooflijke overwinning voor het geachtengoed van het VB.
Laat ons niet vergeten dat het VB helemaal alleen staat tegen het ganse geoliede machtsmachine van het establishment.
Het VB heeft geen enkele mogelijkheid om hun eventuele ideologische vrienden te belonen.
Hoeveel honderdduizenden werken er als politiek benoemden, in de partij-vakbonden, partij-mutualiteiten, justitie, onderwijs, buitenlandse zaken,...
In een democratie zou deze partij dit steeeds en steeds opnieuw mogen aanklagen...in België heerst er een cordon mediatique.

Telkens als ik denk van: pffff...de Vlaming is te dom en eigenlijk niet waard dat ik hier zijn nek probeer te redden...dan denk ik aan die andere honderdduizenden die (against all odds) vernederd, gemuikorfd en vervolgd dagdagelijks uitgaan van de kracht van hun overtuiging...en het goed voorhebben met elkaar en dus: hun volk.

Deze peiling doet mij echter wél pijn als ik zie dat een man als DD wint terwijl een blinde kan zien dat het gemakkelijker is om een sos aan een hoop geld voorbij te krijgen dan Dedecker aan een ministerpost.
Weeral zal er veel te veel tijd verloren gaan eer de Story- en Dag AllemaalVlaming dit door heeft...en ik vraag mij af of Vlaanderen die tijd nog heeft...

Ik vrees dat je hier een zeer waardevol stuk neerschrijft... vooral je laatste zin.
Oud 11 oktober 2008, 17:10   #30
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Pierre Bekijk bericht
Als je naar www.standaard.be gaat en dan naar het artikel over de bewuste peiling scrolt zul je merken dat daar links een in dat artikel een vakje staat met de 'i' van info in. Als je daarop klikt dan krijg je de uitleg.
Oud 11 oktober 2008, 17:11   #31
dominatrix
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Wie wil nu geregeerd worden door ne judocoatch, een judoka, nen dj en nen akteur, en de rest van die populairen.
Noem me nog eens wat bekende vlamingen die DD op zijn lijst gaat zetten, ik ken ze niet allemaal, zijn er geen voetballers en wielrenners bij?

Wielrenners? Hehe dan toch die van DD zijn 'Daikin-Deal' zeker
Oud 11 oktober 2008, 17:59   #32
proost
Vreemdeling

Standaard

is LDD pro monarchie ?
Oud 11 oktober 2008, 18:12   #33
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pierette Bekijk bericht
maar recht uit het hart moet ik zeggen dat de oppositie van VB zeer zwak is,
de power is deruit, afgezaagd, te ouderwets,...
Te ouderwets is niet het juiste woord, maar de power is er inderdaad uit. Men heeft ook in 2007 nagelaten om op een duidelijk signaal van de kiezer te reageren. Neen als kleine kinderen keken ze de andere kant op door te zeggen dat het eigenlijk geen verlies was maar een winst tegenover 2003.

Oeioei, dat gaat hard aankomen volgend jaar, want dan moet er volgens dezelfde logica vergeleken worden met topjaar 2004.

Dit is toch wel een zeer slechte zaak geweest door geen inhoudelijke conclusies te trekken uit 2007. Bijvoorbeeld een groot ideologisch congres had goed geweest voor de partij om een duidelijke richting van de partij te bepalen. Niet gebeurd.

Ook de voorzitterswissel is slecht afgelopen. Bruno Valkeniers is helemaal niet de man die de mensen aanspreekt. Hij heeft gefaald en moet aftreden vind ik. Een radicale solidarist moet het roer overnemen, opdat de partij zich opnieuw kan differentiëren met partijen als Lijst Dedecker en NVA.

Wil het Vlaams Belang nog een toekomst hebben,wel dan moet ze een uitgesproken solidaristische, radicaal nationalistische en radicaal conservatieve koers gaan varen.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2008, 18:17   #34
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flamingant Bekijk bericht
is idd een belangrijk feit:
Groen! en SP.a (en de rest van de linkse brol) haalt samen nog amper 20%
Paars groen komt gelukkig nooit meer terug. Tenzij Dedecker voor de macht al zijn kiezer verraadt (een Verhofstadtje doen met andere woorden).

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2008, 18:57   #35
Hoomer

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Paars groen komt gelukkig nooit meer terug. Tenzij Dedecker voor de macht al zijn kiezer verraadt (een Verhofstadtje doen met andere woorden).
Als het zo uitkomt, wedden dat hij een verhofstadje doet.
Vlaanderen als het moet, België als het kan, zegt genoeg, hij kiest pas als de teerling gevallen is.
Ze zullen draaien en keren met de wind.
Hoomer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2008, 21:53   #36
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als het zo uitkomt, wedden dat hij een verhofstadje doet.
Vlaanderen als het moet, België als het kan, zegt genoeg, hij kiest pas als de teerling gevallen is.
Ze zullen draaien en keren met de wind.
Volstrekt akkoord:

Eigenlijk kan hij geen Verhofstadtje doen want hij heeft zijn verraad al met zoveel woorden aangekondigd.
De Vlaming moet dus niet afkomen met: "hij heeft ons verraden"

journ: Waarom ben je bij de VLD weggegaan?:
DD: bla bla bla..."Ze hadden mij een ministerpost beloofd"....blablabla
Oud 11 oktober 2008, 22:34   #37
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pierette Bekijk bericht
Het vertrouwen in de federale regering was nog nooit zo laag. Slechts vier op de tien steunt de Vlaamse meerderheidspartijen. Vlamingen zijn bezorgd om hun werk.
Lijst Dedecker wordt de derde grootste partij van Vlaanderen. CD&V en N-VA komen de breuk zonder kleerscheuren door. CD&V is de grootste partij.
Guy Verhofstadt blijft de populairste politicus, Premier Leterme is 3de, na Vlaams Minister-president Kris Peeters.

http://www.standaard.be/

shit, België is gered want LDD is pro monarchie...
maar recht uit het hart moet ik zeggen dat de oppositie van VB zeer zwak is,
de power is deruit, afgezaagd, te ouderwets,...

LDD wordt gevaarlijk, zijn hip, zoeken de jongeren die nog dom zijn en maken hun kop zot met party's, die oude vent Streep.... erg als die groter worden
Ach, doen ze het weer slecht het VB? Niets aan de hand dus, dat is nooit anders geweest.

Het zijn geen peilingen die ze moeten houden, het zijn verkiezingen die ze moeten houden. Eerlijk gezegd, waar houden ze die peilingen eigenlijk? Ben al 60 jaar, heb nog nooit de vraag gehad. Misschien is het omdat ze alleen daar gaan pijlen waar ze verwachten van geen VB stemmers aan te treffen. Dat is ook een manier om het publiek te bespelen.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2008, 22:45   #38
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zonder hiermee iets over de competentie vai LDD te willen zeggen, ik wil in de regering graag mensen zien die hun job goed doen en democratisch regeren. Wat die mensen in een vorig leven gedaan hebben, al hebben ze achter de vuilkar gehangen, is bijzaak. Immers, nu worden we geregeerd door een bende advocaten en bepaald tevreden over de resultaten kan ik toch niet zijn.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2008, 23:10   #39
Pierette
Banneling

Standaard

Ook wil ik nog opmerken dat er eelt opzit, veel mensen zeggen dat het VB een partij als de rest is geworden en ik vermoed dat LDD haar sterkte is, mensen luisteren naar die leeglopers zonder ook maar wat te raadplegen, die partij heeft zelf geen degelijk programma. Het VB heeft nieuw vlees nodig of ik vrees het ergst. ( types als De Man scoren nog het bestbij de ouderen Gerolf en Filip ) De koers zal vlug moeten veranderen,want er gaan koppen rollen. Tenslotte : er zal meer nodig zijn dan een peperdure reclame-campagne in de laatste weken voor de verkiezingen !!! of ook zij zitten op de Titanic !

Laatst gewijzigd door Pierette : 11 oktober 2008 om 23:19.
Pierette is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 00:31   #40
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Zonder hiermee iets over de competentie vai LDD te willen zeggen, ik wil in de regering graag mensen zien die hun job goed doen en democratisch regeren. Wat die mensen in een vorig leven gedaan hebben, al hebben ze achter de vuilkar gehangen, is bijzaak. Immers, nu worden we geregeerd door een bende advocaten en bepaald tevreden over de resultaten kan ik toch niet zijn.
akkoord. ( ik ben dan ook maar een domme gepensioneerde loodgieter he). En buiten dat een pianist. Moeilijk met elkaar te rijmen misschien maar Claes was wel ne frodeur en 't was ook ne pianist. Ja die mannen hebben rappe vingers he.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be