![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister
|
![]() Ik heb nog nooit iemand gezien in die mottige winkels vol negergroenten en andere vunzigheden. Het zou me verbazen mochten die ook maar één van hun "artikelen" aan de normale man gebracht krijgen. Die 2-3 stinkende rasta-studenten op sandalen en met circus-broeken die daar één bruin koekje met geitenmest ui Ghana komen kopen op de maand kan toch niet genoeg zijn om die kotswinkels open te houden?
![]() |
![]() |
#22 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Kom eens zaterdagmiddag aan het oxfamstandje van onze bib staan dan zul je zien dat er goed verkocht wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister
|
![]() Dat obscure extreem-linkse groupuscules graag negerurine drinken kan ik me best voorstellen, allicht liefst met gedroogde koeienmest uit Botswana. Maar krijgen ze ook iets verkocht aan normale mensen? Gelet op de psychische en fysieke gezondheid van de meeste linksen zou ik toch eens de voedselinspectie afsturen op al die winkelwaar die daar in die muffe, kleine winkeltjes te koop licht. Dat kan toch echt niet gezond zijn?
![]() |
![]() |
#24 |
Europees Commissaris
|
![]() Mij zien ze daar niet.
Hoewel de chocolade wel goed is.
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Uiteraard is er weer geen kat in de winkel te zien. Trouwens, waarom noemen ze het de WERELDwinkel? Ze verkopen toch alleen maar "voedsel" uit Afrikaanse landen? Oxfam moet een discriminerende, racistische winkel zijn vermits Europese waar er niet wordt verkocht. "Vrienden rasta-pubers: koopt niet bij blanken!"
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Maar er staat helaas niet in welk type klant er bij hen over de vloer komt... Ik herinner me nog wel dat we vroeger op m'n katholieke school rond Pasen een "vastendag" met sobere maaltijd hielden en onze school kocht dan bijv. ook brood, drank, etc. uit een Oxfam-winkel om tegelijkertijd ook voor rechtvaardigere wereldhandel op te komen. We (zo'n 1000 leerlingen/jaar) moesten betalen voor die maaltijd dus ja, dat zijn ook allemaal klanten, hé. Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 11 oktober 2008 om 13:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Banneling
|
![]() *foutje*
Laatst gewijzigd door Uh-Huh : 11 oktober 2008 om 13:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Europees Commissaris
|
![]() Ach weette, als de overheden er hun handen vanaf houden - subsidies, aankopen buiten de normale procedures van aankopen - dan mogen al die winkels toe.
Eigenaardig genoeg vind je ze op de buiten altijd rondom de kerken. De linkse kerk en de katholieke kerk, 't blijft een duur duo. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
Dat is gewone koffie met het oxfam label erop. Ik vermijd dat zoveel mogelijk. Max Havelaar is wel ok voor mij, de bananen ook. Maar dat oxfam de koffie en bananen komt inpikken vind ik sick. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik werk soms wel eens een dagje in het bedrijf waar die koffie gebrand, gemalen en verpakt wordt en die koffie komt wel degelijk van plantages die uitsluitend voor Oxfam kweken hoor. Trouwens; als je in zo'n bedrijf eens door het magazijn 'groene koffie' loopt zal je rap merken dat er niks bestaat als 'gewone koffie'. Daar liggen misschien wel 100 verschillende soorten en op geen enkele zak staat het opschrift 'gewone koffie'.
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() I know, BigFje. Ben je wel eens bij Starbucks geweest?
![]() Wel honderd soorten uit alle landen van de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Tip; probeer de Jamaica Blue Mountain eens als ze die er hebben (en als je hem kan betalen...)
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gezien de zware koolstof-voetafdruk van gelijk welk product in de wereldwinkel lijkt het me ecologisch niet verantwoord om daar iets te kopen....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weet gij wat dat kost, en ik vind het leuk dat er Douwe Egberts op staan.
![]() |
#39 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() extreem-linkse groepscules? Ik ken meerdere mensen die oxfam kopen een centrum of rechts stemmen ![]() Ik ken vrijwillgers en het zijn doodgewone mensen die een job hebben en in hun vrije tijd een beetje vrijwilligerswerk doen voor oxfam psychische en fysieke gezondheid? ![]() kerel, ik ben overtuigd links en heb ze alle vijf op een rij en kan zonder moeite 50min joggen en ik ken meerdere mede-linksen die aan beide kwalificaties voldoen. Ik raad je echt aan om je oogkleppen te laten vallen en niet heel de tijd overal de hand van 'extreem-links' in te zien, het maakt je zeer ongeloofwaardig en, in mijn ogen, een bron van entertainment |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Parlementslid
|
![]() Die staan bij ons soms op de markt hebben een winkel in het begijnhof. Ik heb mij wel is een paar keren laten verleiden tot het kopen van een stuk chocolade.
Links en Vlaams Laatst gewijzigd door De rechtvaardige rechter : 11 oktober 2008 om 22:07. |
![]() |
![]() |