Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 oktober 2008, 22:36   #21
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Moet ik mijn arrogantie daar soms aan aanpassen of zo? communicerende vaten?

Open VLD en andere liberalen zullen alleen maar stijgen...
Vooral wanneer men het geknoei van nva-achtigen en dergelijke gaat bekijken.
Bent u nu werkelijk zo wereldvreemd? Bent u een account van Bart Somers misschien?

Of misschien moet ik u met Bart beter niet vergelijken, Bart is niet wereldvreemd maar een eenvoudige leugenaar die zijn rol uitspeelt.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 22:40   #22
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Leterme heeft zijn premierszetel te danken aan het feit dat een massa Vlamingen geloofden dat de tjeven dit keer hun woord gingen houden en metamorfoseren tot een partij die door dik en dun voor zijn eigen volk opkomt.
Door het verraad aan zijn volk heeft Leterme zich terug verlaagd tot het nievau van het schorem �* la VLD en Sos.
Het is dus niet meer dan normaal dat hij nu als dusdanig behandeld wordt.

Wie met krapuul omgaat zal op krapuleuze wijze worden behandeld.
Het apocaliptische gewriemel van Leterme als adder in de slangenkuil.

Hij had nochthans een uitgelezen kans om zich als eerste in de Belgische geschiedenis als een adelaar boven die poel van verderf te verheffen.
Spijtig...nooit of te nimmer zal hem nog zo'n kans te beurt vallen.
Oud 12 oktober 2008, 22:41   #23
largo_w

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Bent u nu werkelijk zo wereldvreemd?
Hoort hem onze hells angel in volle ornaat...
Citaat:
Bent u een account van Bart Somers misschien?
Ja sure... En ook Verhofstadt...En in de week een account van Filip De Winter
Citaat:
Of misschien moet ik u met Bart beter niet vergelijken, Bart is niet wereldvreemd maar een eenvoudige leugenaar die zijn rol uitspeelt.
tof
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 22:42   #24
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Leterme heeft zijn premierszetel te danken aan het feit dat een massa Vlamingen geloofden dat de tjeven dit keer hun woord gingen houden en metamorfoseren tot een partij die door dik en dun voor zijn eigen volk opkomt.
Door het verraad aan zijn volk heeft Leterme zich terug verlaagd tot het nievau van het schorem �* la VLD en Sos.

Hij had nochthans een uitgelezen kans om zich als eerste in de Belgische geschiedenis als een adelaar boven die poel van verderf te verheffen.
Spijtig...nooit of te nimmer zal hem nog zo'n kans te beurt vallen.

get a life
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
Oud 12 oktober 2008, 22:42   #25
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoort hem onze hells angel in volle ornaat...

Ja sure... En ook Verhofstadt...En in de week een account van Filip De Winter

tof
Ja, trek nog wat bekken.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 22:48   #26
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

hoeveel pakskes zever hebt ge nog liggen op uw schap? kwestie van te weten wanneer er eens iets deftig komt hé
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."
lollysticky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 22:51   #27
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
hoeveel pakskes zever hebt ge nog liggen op uw schap? kwestie van te weten wanneer er eens iets deftig komt hé
aj je bedoeld dat ik ooit in uw eindeloos gezaag ga vervallen? Nee sorry zit er niet in je zal deze "zever" moeten blijven aanschouwen. Maar hey niet getreurd ik ben ervan overtuigd dat jij het licht zal zien voor mij...
Citaat:
Oud 12 oktober 2008, 22:52   #28
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

get a life
Ok...zal ik doen...als jij belooft eens dringend "met iemand te gaan klappen"..

Laatst gewijzigd door Fieseler : 12 oktober 2008 om 22:53.
Fieseler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2008, 22:53   #29
largo_w

Standaard

Citaat:
Ok...zal ik doen...als jij belooft eens dringend "met iemand te gaan klappen"..
We snappen elkaar...
Citaat:
Oud 13 oktober 2008, 00:18   #30
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Schulden maken dat kunnen ze wel triestig... I.p.v. gewoon die overheidsschuld zo rap mogelijk te anihileren willen ze er weer wat meer schulden bij pakken. Leuk...zeer leuk. Gelukkig hebben we nog een serieuse partij in de regering!
De Gucht en De Wael zijn twee keer gaan lopen tijdens de begrotings controle. Politieke spelletjes? Somers zal niet content zijn ... maar ja het zullen weeral de anderen zijn die "politieke spelletjes" spelen en hij is het meer dan kots beu.

Waarschijnlijk liever een terrasje doen met het mooie weer, zo kennen we De Wael wel ... lijkt wel of ie elke middag rond/op Brouckère zit. Meestal komt ie alleen en dan begint ie rond te bellen of ze hem niet willen vergezellen. 5 minuten later DeCroo of consoorten daar. Hij kan dat wel, de partij mobiliseren voor de betere geneugtes des leven.
Ferre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2008, 00:25   #31
Hallebarde
Banneling

Standaard

Citaat:

Hij had nochthans een uitgelezen kans om zich als eerste in de Belgische geschiedenis als een adelaar boven die poel van verderf te verheffen.Spijtig...nooit of te nimmer zal hem nog zo'n kans te beurt vallen.
Sorry Fieseler, maar een beeld van straatmus Leterme als "adelaar", nou ja, daar moet ik toch even om lachen.

Hoewel, u hebt volkomen gelijk : Leterme had de kans om voortaan tenminste als een beginselvast en eerbaar politicus door het leven te kunnen gaan, en die heeft hij volkomen verknald.

Ik heb de voorbije dagen, als mijn tijdsgebruik het toeliet, enige moeite gedaan om Leterme's huidige politieke actie's te volgen.

Ik weet natuurlijk ook dat het nu voor geen enkele Europese politieke verantwoordelijke erg makkelijk is ; er zijn een aantal serieuze problemen die niet zomaar in een wip kunnen opgelost worden, en ik hou daar rekening mee bij mijn beoordeling.

Niettemin bevestigt één en ander mijn persoonlijke visie op Leterme, visie die ik al lang voor de verkiezingen van vorig jaar had, en die steeds maar sterker wordt : die jongen k�*n het gewoon niet, hij is volstrekt onbekwaam voor de functie van federale eerste minister. Voorzitter van een kaartersclub, dat zou hij misschien aankunnen, maar staatsman, nee, op verre na niet.

Ik heb Leterme, gedurende zijn politieke carrière, en voor zover ik die kon volgen, nooit ofte nimmer enige blijk van staatsmanschaptalent weten vertonen. Ik heb hem nooit enige politieke cleverheid of politiek doorzicht weten etaleren.

Ik vraag me nu nog steeds af hoe het mogelijk is dat zowat achthonderdduizend kiezers zich zo zwaar in die jongen konden vergissen, wijl het ten tijde van de voorbije verkiezingen toch al duidelijk moest zijn dat hij er niets zou kunnen van bakken.

En dan heb ik het niet eens over zijn totaal kiezersverraad, enkel een tsjeef waardig.

Maar goed, de kiezers hebben hem de mogelijkheid geboden om zichzelf in de glorie en status van eerste minister te verheffen, en zichzelf erg belangrijk achtend, doet hij dat met passende overgave.

Opa en Oma Leterme moeten nu dus erg fier zijn op hun fiston, en dat is hen gegund, maar voor zijn bestwil, en vooral voor de onze, is het sterk aan te raden dat dit grapje niet te lang duurt.

Ook voor CD&V overigens, but who cares....
Hallebarde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2008, 00:47   #32
Saturnedge
Vreemdeling

Standaard

De VLD mag dan wel de partij zijn die dat wil maar als je een begroting in evenwicht niet kan betalen dringen zich juist maatregelen op die niet liberaal te noemen zijn.
Saturnedge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2008, 01:36   #33
Ferre
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Saturnedge Bekijk bericht
De VLD mag dan wel de partij zijn die dat wil maar als je een begroting in evenwicht niet kan betalen dringen zich juist maatregelen op die niet liberaal te noemen zijn.
Regering gaat éénmalige ingrepen/opbrengsten doorvoeren en is eruit ... volgens de Standaard.

Alles is perceptie. VLD/CD&V willen kosten wat kost een evenwicht. Wat beter dan de oude truck door eenmalige operaties in te schrijven (reserves van overheids instellingen/bedrijven). Of je nu een deficit hebt of een equivalent aan eenmalige maatregelen ... what's in a name?

Ik sta versteld dat er nog zulke vetpotten te vinden zijn na 8 jaar Verhofstadt.
Ferre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2008, 01:47   #34
Saturnedge
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ferre Bekijk bericht
Regering gaat éénmalige ingrepen/opbrengsten doorvoeren en is eruit ... volgens de Standaard.

Alles is perceptie. VLD/CD&V willen kosten wat kost een evenwicht. Wat beter dan de oude truck door eenmalige operaties in te schrijven (reserves van overheids instellingen/bedrijven). Of je nu een deficit hebt of een equivalent aan eenmalige maatregelen ... what's in a name?

Ik sta versteld dat er nog zulke vetpotten te vinden zijn na 8 jaar Verhofstadt.
Helemaal mee eens. Wat wel zo is is dat nationaliseren op zich geen slechte zaak is. het verkopen met een minimumwinst van 1.5 miljard en geen BNP aandeel ruiloptie daarentegen was niet zo geweldig. Ach ja die winst kunnen ze in de begroting van de komende 10 - 15 jaar inschrijven.

We kunnen beter nog wat diamanten en goud kopen. of wacht even ik bedoel verkopen. Maar dan moeten we ze wel in Congo gaan halen

Kan de minister van defensie eens naar daar gaan ja en overheidshulp beloven??? Zodat onze economie werkt?
Saturnedge is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2008, 04:48   #35
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Zit de open VLD niet in de regeringscoalitie misschien ? Wat een raar krantenartikel en dat voor De Tijd.

Hmm artikel gaat toch wel even anders dan het korte stukje hier vertoond. Het is blijkbaar weer communautair gedoe.

De titel van deze draad klopt langs geen kanten, ook cd&v wil een evenwicht. Het is het zuiden dat niet mee wil.
Citaat:
Open Vld is nog de enige partij die resoluut achter een begrotingsevenwicht blijft staan. Somers betreurt dat ook de CD&V akkoord kan gaan met een tekort. "Open Vld is het volstrekt oneens met CD&V en betreurt dat Verherstraeten de PS-doctrine overneemt. Ook in moeilijke tijden moet de regering erover waken de overheidsfinanciën niet te laten ontsporen. Een tekort betekent dat we de factuur doorschuiven naar de komende generaties, en dat is voor Open Vld onaanvaardbaar", zegt Somers.
Citaat:
Bij sommige coalitiepartners heerst de gedachte dat een begrotingsevenwicht niet meer nodig is. Voor de Open Vld en CD&V is een tekort op de begroting echter onbespreekbaar. Naar verluidt moet er nog 2 miljard euro gevonden worden om de begroting 2009 in evenwicht te kunnen afsluiten.
Zelfde artikel. Marianne Thysen voorzitster CD&V zegt dat er een evenwicht moet komen. De fractieleider van de cd&v in de kamer liet wel een ander geluid horen.
Zoals ik al zei, verwarrend artikel.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2008, 16:02   #36
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Largo_w toonde een plaatje van de evolutie van de staatsschuld tov het BBP
De vraag was niet "wat was de evolutie van de staatsschuld tov het BBP", de vraag was wat de evolutie van de staatsschuld was... Een zuiver plaatje dus...

Laatst gewijzigd door Sfax : 13 oktober 2008 om 16:03.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2008, 16:10   #37
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
De vraag was niet "wat was de evolutie van de staatsschuld tov het BBP", de vraag was wat de evolutie van de staatsschuld was... Een zuiver plaatje dus...
Dat is een zuiver plaatje...

Of ga jij soms ergens beweren dat de overheidsschuld gestegen is onder de (o.) VLD?
Citaat:
Oud 13 oktober 2008, 16:29   #38
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat is een zuiver plaatje...

Of ga jij soms ergens beweren dat de overheidsschuld gestegen is onder de (o.) VLD?
Ik stel de vraag om het plaatje van de evolutie van de staatsschuld te tonen, niet om de staatsschuld tov het BBP of de schuldgraad te tonen. Dat laatste is de grafiek die jij toont...

Verder beweer ik op dit moment nog niets; ik vraag je gewoon om informatie.
Oud 13 oktober 2008, 16:37   #39
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Ik stel de vraag om het plaatje van de evolutie van de staatsschuld te tonen, niet om de staatsschuld tov het BBP of de schuldgraad te tonen. Dat laatste is de grafiek die jij toont...
Is nogtans logisch om dat tegenover het BBP te zetten... Maar voor nominale bedragen zoek je zelf wel het is niet moeilijk te vinden. Maar nominale bedragen kunnen bedriegen hé...
Citaat:
Verder beweer ik op dit moment nog niets; ik vraag je gewoon om informatie.
Informatie die je gemakkelijk zelf kan bekomen ik vraag mij af wat hier achter steekt...
Citaat:
Oud 13 oktober 2008, 16:44   #40
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Is nogtans logisch om dat tegenover het BBP te zetten...
Niet als je stelling is dat de staatsschuld gedaald is. Dan hoor je immers met de absolute cijfers op de proppen te komen.
Als je gaat stellen dat de schuldgraad gedaald is, dan is bovenstaande grafiek een correcte illustratie.

Citaat:
Maar voor nominale bedragen zoek je zelf wel het is niet moeilijk te vinden. Maar nominale bedragen kunnen bedriegen hé...
Ik ben niet diegene die hier de stelling poneert, remember, jij doet dat. Aan jou dus om die hard te maken.

Citaat:
Informatie die je gemakkelijk zelf kan bekomen ik vraag mij af wat hier achter steekt...
Als ze eenvoudig te bekomen is, kan je ze wel even posten, toch?
Veel steekt daar niet achter; ik zie gewoon graag de juiste bewijzen bij de juiste statements. Wie weet herbekijk ik mijn visie op de VLD wel; wie weet ook niet...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be