![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
überopportunist Dedecker draait zijn kar in gelijk welke richting, om zijn ultieme droom waar te maken: eindelijk minister kunnen worden. Om dat "hoger doel" te bereiken, wil hij alles verkondigen.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Minister
|
![]() Dat doet iedere politieker
Al heb ik dyslexie, toch probeer ik mijn denken te beschrijven. Ik droom van een kanton systeem hier, met veilig vlot functioneel bindend referendum kiezen met GSM gecombineerd met itsme veiligheid. Minimale federale toestand zoals in het democratische goed politiek en economische functionerende Zwitserland. Waardoor ik tot nu toe geen enkele partij kan steunen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik zeg altijd, profiteer ervan, want als je wat rijper wordt...
![]()
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 16 oktober 2008 om 10:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Spectrum?
Dedecker heeft iets ultraviolet.
![]() |
#27 |
Parlementslid
|
![]() Recent naar een debat geweest met Dedecker. Heeft daar wat meer uitleg gegevens omtrent zijn plannen om in Wallonië een lijst op te richten:
"De bedoeling is, wanneer België splitst, ook aan de overkant van de taalgrens een redelijke gesprekspartner te hebben waarmee je kan onderhandelen." Hij wist ook te melden dat hij voor een onafhankelijk Vlaanderen is, maar dat hij niet goed weet wat te doen met Brussel.
Vlaams-republikeinse atheist. Echte Belgen haten Nederlanders. Laatst gewijzigd door Mr. Orange : 16 oktober 2008 om 10:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
Eindelijk een politicus die durft zeggen dat hij iets niet weet!
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 16 oktober 2008 om 10:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
Een uitwas van het conservatisme.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 16 oktober 2008 om 12:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ha, dat weten we ook alweer.
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() Excuseer
ik zal het aanpassen: Libertarisme is in mijn ogen een vorm van rechts-populisme. Een uitwas van het conservatisme. Het is volgens mij conservatief in het verzet tegen beleid en ideologie, maar een uitwas omdat het zelf een utopie wordt.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 16 oktober 2008 om 13:03. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Parlementslid
|
![]() Doctrine: Dedeckerisme
Ideologie: Elk voor zich, alles mag. Historisch voorbeeld: Jean-Marie Dedecker Ideaal: The winner takes it all Communicatie: Lompe Toogpraat Boodschap: plat egoisme is een nobel streven Dedecker doet me altijd denken aan mijn amechtige grootvader die naar het voetbal kijkt: "komaan zeg, pottestampers, leer toch eens voetballen". Ik hoop niet dat mijn grootvader bondscoach wordt. Om die reden stem ik niet op Dedecker ![]()
Het vaderland van de wijze is de wereld. (Heliodorus) Laatst gewijzigd door Goldband : 16 oktober 2008 om 15:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik vind kiesvee kweken via sociale instellingen de grootste vorm van populisme
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
Populisme is vooral het hypocriet winnen van posities. Wat u beschrijft is het behoud ervan.
![]() |
![]() |
#36 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vraag mij zelfs af, gezien die immense belangenverminging, of al wie leeft van overheidsinstellingen uberhaupt zelfs het recht heeft om een stem uit te brengen. Democratisch gezien kan het toch niet dat die immense belangenvermenging in stand gehouden wordt, je ziet precies het probleem in wallonie. Stel dat 50% van het kiesvee via overheidssteun afhankelijk wordt van de overheid, dan kom je tot de pittige conclusie dat er daar democratisch gezien nooit nog een partij kan aankomen die het systeem zou willen saneren ??? Zelfs met huidige vlaamse 'machtworsteling' lukt het heden niet om die toestand om te draaien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
|
![]() Inderdaad. Trek dat nog eens door naar evolutiestrijd binnen partijen zelf, de corruptie van één persoon (vb. den burgemeester zelve) ten opzichte van zijn achterban, enz...
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 16 oktober 2008 om 15:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Interessant ; evolutionair gezien zou de menselijke soort er nooit geweest zijn zonder leven in groepsverband (roedel, kudde, stam, natie..) Dus leeft iedereen bij gratie van "de overheid". zonder een structuur, geen klanten voor de hardwekende middenstander, zelfs geen hardwerkende middenstander want zonder een maatschappij waarin hij zijn activiteit uitoefend kan hij niet bestaan. Ergo : minder overheid - de minimale overheid is een dictatuur, democratische instellingen zijn hopeloos inefficiënt.. Edoch een dictatuur leidt tot "verborgen" corruptie, een dictatuur kan alle kritiek zeer geweldadig en efficiënt wegcensureren.. op die manier wordt de efficiënte dictatuur alras weer zeer duur... De veronderstelling dat de ambtenaren, tijdelijken en contractuelen in rechtstreekse overheidsdienst een "belang" hebben bij de politieke kleur van de ovderheid ie. dat ze een door belangenvermenging verzstrengelde aangehorigheid hebben bij een of andere machtspartij is slechts gedeeltelijk waar - zelfs in onze particratische democratie (tot nader order zijn er geen andere)- zijn de beambten in overheidsdienst (& contractuelen & tijdelijken) kiezers van diverse politieke partijen. Doet me denken aan een verkiezingsshow op TV van enkele jaren geleden toen men diverse beroepsgroepen opvoerde.. wat is er meer "staatsgetrouw" dan de rijkswacht ? Welaan meer dan 50% van de aanwezige rijkswachters toen die als groep eens aan het woord kwam bekende zich zeer spontaan tot het toenmalige Vlaams Blok. Om boetes te vermijden raad ik U dan ook aan keurig een VL met een zwart/geel leeuwke op uw auto te plaatsen... tot slot : er zijn landen waar de overheid zeer weinig in de pap brokkelt: Somalië bij voorbeeld, een uitstekend land om naar te emigrezren, maar ik zou redelijk performante wapens meenemen.
![]() |