Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 april 2004, 14:29   #21
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Nu, met het racistische Blok, gaat het weer de verkeerde kant op.
Inderdaad. Kijk maar hoe het Blok wordt aangepakt. Dat gaat helemaal de verkeerde kant op.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2004, 14:31   #22
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Citaat:
Nu, met het racistische Blok, gaat het weer de verkeerde kant op.
Inderdaad. Kijk maar hoe het Blok wordt aangepakt. Dat gaat helemaal de verkeerde kant op.
inderdaad helemaal verkeerd.
De vlaming/belg is gek op de underdog.
Maar owee als je iets bereikt!
finito sympathie
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2004, 14:49   #23
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde
Het enige wat ik weet, is dat de Vlamingen verliezers waren, ongeacht de kant waar ze stonden.
Dat begrijp ik niet. De collaborerende Vlamingen, die vlaanderen wilden verkwanselen aan de nazi's, die hebben verloren, maar de Vlaamse Beweging op zich deed een goede zaak, en kon meteen met een propere lei van start. Het begon al met het Algemeen Kiesrecht waardoor vrouwen vanaf 1948 ook mochten stemmen. Vanaf dan is het alleen maar beter geworden. Nu, met het racistische Blok, gaat het weer de verkeerde kant op.
Ik kan hier een gans historisch epistel gaan posten over de aanloop tot de eerste wereldoorlog, de oorlog zelf en het interbellum. Feit is dat ik goed begrijp dat een deel Vlamingen zich hebben laten vangen aan de Duitse propaganda. En daar heeft de Belgische staat zélf grote verantwoordelijkheid in.

Het Algemeen kiesrecht heeft in deze weinig te betekenen (leuk dat ik dat eens mag zeggen). Het VNV was de eerste partij met een vrouwelijke senator bij mijn weten, maar soit.

En de Vlaamse Beweging? Die is terug begonnen zonder de oude leiders, maar een groot deel waren mensen die voor de Duitsers Vlaamsgezind waren, tijdens de oorlog dat bleven en nadien terug begonnen zijn. De Vlaamse Beweging is een beweging die al bestaat sinds 1830 en nu nog.

En wat het Blok betreft: da's een appreciatie of depreciatie.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2004, 15:17   #24
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het VNV was de eerste partij met een vrouwelijke senator bij mijn weten, maar soit.
Of het de enige partij was, dat moet ik opzoeken.

Waar jij op doelt is Mevr. Odile Maréchal-Vandenberghe (VNVV*) -zie foto onder- die met de parlementsverkiezingen van 1936 als senator werd gecoöpteerd, dat bleef ze tot 1939.

VNVV-vrouwenVNV

Oud 1 april 2004, 15:33   #25
X_MAN
Lokaal Raadslid

Stuur een bericht via Instant Messenger naar X_MAN
Standaard

Citaat:
Citaat:
Het VNV was de eerste partij met een vrouwelijke senator bij mijn weten, maar soit.

Waar jij op doelt is Mevr. Odile Maréchal-Vandenberghe (VNVV*) -zie foto onder- die met de parlementsverkiezingen van 1936 als senator werd gecoöpteerd, dat bleef ze tot 1939.

VNVV-vrouwenVNV

Ik begrijp niet goed wat deze posting te maken heeft met Alexandra Colen 14 juni 1942
X_MAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2004, 15:33   #26
joske
Gouverneur

joske's schermafbeelding

Standaard

wie oordeeld daarover over het democratisch gehalte van iemand of een partij?t'is op deze manier dat men die hiellenlikkers afhankelijk maakt van die parasiten in laken.
.Universele Verklaring van de rechten van de Mens opgenomen onder artikel 19: "Eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en van uiting van zijn mening, wat het het recht insluit NIET VERONTRUST te worden omwille van zijn meningen en het recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen, inlichtingen en ideeën op te zoeken, te ontvangen en te verspreiden" Goedkeuring en publicatie Belgisch Staatsblad 31 maart 1949
joske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2004, 15:41   #27
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

VNVV-vrouwenVNV

Ik zei de 'eerste' niet de 'enige'.
Oud 1 april 2004, 15:52   #28
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door X_MAN
Ik begrijp niet goed wat deze posting te maken heeft met Alexandra Colen 14 juni 1942
Ik heb jouw mening toch niet gevraagd? Ik was met de Garde aan het babbelen verdekke. Hop! Vort! Ksjjtt! Als grote mensen spreken moeten de klein mannen zwijgen!
Oud 1 april 2004, 15:56   #29
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door X_MAN
Ik heb jouw mening toch niet gevraagd? Ik was met de Garde aan het babbelen verdekke. Hop! Vort! Ksjjtt! Als grote mensen spreken moeten de klein mannen zwijgen!
Is dat een compliment?
Oud 1 april 2004, 16:03   #30
thePiano

Standaard

Citaat:
Citaat:

Is dat een compliment?
Ik heb de indruk dat jij iets meer intellect vertoont dan typetjes zoals X-man, ancapa, Distel en Co. Je kan het als een compliment interpreteren. In elk geval blijf je beschaafd en dat vind ik altijd een pluspunt. Ik wil best met X-treemrechts discuteren, maar zonder al dat gescheld van 'mak*kken buiten' en zo.
Oud 1 april 2004, 16:04   #31
De Garde
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

Is dat een compliment?
Ik heb de indruk dat jij iets meer intellect vertoont dan typetjes zoals X-man, ancapa, Distel en Co. Je kan het als een compliment interpreteren. In elk geval blijf je beschaafd en dat vind ik altijd een pluspunt. Ik wil best met X-treemrechts discuteren, maar zonder al dat gescheld van 'mak*kken buiten' en zo.
Och, je mag van mening verschillen zoveel je wil, maar spreken moet altijd kunnen.
Oud 1 april 2004, 16:18   #32
Rudi Dierick
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof
Een tijdje geleden las ik dat in de krant. Iedere parlementair krijgt na x aantal jaren een ereteken. Dit zou uitgaan van koninklijke orde. Aangezien het Vlaams Blok helemaal niet Koningsgezind is weigerde de vorige partijleden dit teken. Maar Colen deed dit niet, om te zien hoe men zou reageren.

En de reactie was kort "Dit eerbewijs is niet voor leden van ondemocratische partijen " Iets wat men ter plaatse uitvond. Want de enige voorwaarde was en is, x aantal jaren parlementair zijn.
dat zegt wel héél veel over hoeveel gebetenheid en paniek er heerst in de belgicistische en royalistische kringen t.a.v. het Blok.
Rudi Dierick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2004, 16:23   #33
Tarek Agliatelli
Vreemdeling

Standaard

Lieve Piano,

Citaat:
Wat is dat met die foto eigenlijk ? Een collectieve test om te zien wie teveel gedronken had ? Je kan wel niet zien wiens handen aan het trillen zijn zo. Heb je ook de uitslagen van die wedstrijd ?
Tarek Agliatelli is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2004, 16:24   #34
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Is dat een compliment?
Ik blijf beschaafd. Ik scheld niet, laat staan dat ik dat zou doen a la "'mak*kken buiten' ". Ik stel enkel soms eens een vraag, en daar lijkt u niet te kunnen op antwoorden. In de plaats probeert u mij af te schilderen als een slaapverwekkend, vervelend mannetje (een "slaapzak" was het toch?), en bij deze maakt u dus ook nog eens insinuaties over mijn intellect.

Maar dan wel komen janken over beschaafd doen en schelden. Hoe hypocriet kan een mens doen...
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2004, 17:02   #35
joske
Gouverneur

joske's schermafbeelding

Standaard

dat heeft inderdaad niks te maken met alexandra colen.
.Universele Verklaring van de rechten van de Mens opgenomen onder artikel 19: "Eenieder heeft het recht op vrijheid van mening en van uiting van zijn mening, wat het het recht insluit NIET VERONTRUST te worden omwille van zijn meningen en het recht door om het even welk uitdrukkingsmiddel en zonder inachtneming van grenzen, inlichtingen en ideeën op te zoeken, te ontvangen en te verspreiden" Goedkeuring en publicatie Belgisch Staatsblad 31 maart 1949
joske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2004, 17:44   #36
luc broes

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ik heb het al ergens aangehaald: mijn grootvader zei altijd: 'Het is een eer om in dit land geen onderscheiding te krijgen'. Groot gelijk.
Dat was ook een collaborateur zeker?
Piano, een onderzoeker als jij moet toch weten dat collaborateurs ook in het koningshuis te vinden zijn. Deze avond op Canvas-historisch zullen we trouwens ook zien dat onze doorluchtige vorst Leopold II ook een zeer grove schender was van de mensenrechten.
Maar ja, vermits Leopold geen Vlaamsnationalist was zullen we dat maar door de vingers zien.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2004, 17:49   #37
luc broes

Standaard

Citaat:
Ik wil best met X-treemrechts discuteren, maar zonder al dat gescheld van 'makakken buiten' en zo.
Hoe onschuldig moet dat geklonken hebben in de oren van Leopold II
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2004, 17:52   #38
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Citaat:
Dat was ook een collaborateur zeker?
Piano, een onderzoeker als jij moet toch weten dat collaborateurs ook in het koningshuis te vinden zijn. Deze avond op Canvas-historisch zullen we trouwens ook zien dat onze doorluchtige vorst Leopold II ook een zeer grove schender was van de mensenrechten.
Maar ja, vermits Leopold geen Vlaamsnationalist was zullen we dat maar door de vingers zien.
Ja, dat klopt zeker, maar Leopold II was geen collaborateur zoals bvb Leopold III, zijne kleinzoon. Dat had je mis.
Oud 1 april 2004, 17:53   #39
Gargamel
Banneling

Standaard

Wie ligt nog wakker van een medaille komende van ons hotel Laken.Daar kopen ze die met tonnen

Je laat een scheet en je krijgt een médaille

Die twee prinsen lopen ook al zo rond met een resem medailles,welke stoere wapenfeiten maakten die mee om ze te hebben,en indien ja,vanop welke grote afstand

De medaille die ze nooit zullen krijgen is wel die van Arbeid
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2004, 22:23   #40
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Zo waren er veel die liever met een Oorlogskruis van de nazi's rondliepen dan eentje van België
Die mensen hadden daar dan tenminste nog hun leven voor geriskeerd en vaak uit misplaatst idealisme gehandeld. Als het om puur militaire onderscheidingen gaat heb ik daar eigenlijk dan wel meer respect voor dan voor iemand die een lintje krijgt omdat hij/zij X # jaar 'in het parlement gezeten heeft'.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be