![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 14 oktober 2008 om 11:47. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wacht maar, vroeg of laat zit je er ook eens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Vreemdeling
|
![]() Ok, mijn excuses dat ik discriminerend overkom, maar dat was niet mijn bedoeling. En ja u heeft gelijk voor beide geslachten was ik ook van mening, maar om daar van een goed voorbeeld te maken is het wat lastig.
![]() |
#25 |
Vreemdeling
|
![]() idd een nieuwe partij, omwille van dat mijn collega Sagesse, ik en anderen ons niet kunnen terugvinden in de andere partijen.
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Vreemdeling
|
![]() Ik dank voor uw antwoord.
Het is uiteraard goed dat allebei de geslachten kunnen werken. Het concept in mijn gedachte zal niet zo zijn zoals de dop of een werkloosheidsuitkering. Eerder iets zoals het kindergeld, natuurlijk met andere bedragen. Dat bedrag is dan weer afhankelijk van de situatie van de persoon zelf. De taken verdelen klinkt zeer mooi, maar is in praktijk anders. In bijna ieder gezin is het wel zo dat de vrouw het is die de "dubbele shift" heeft. Nu, mocht ik u goed begrepen hebben, heeft u me duidelijk gemaakt dat het echter zinloos is om een sociale bijdrage te leveren die dan in feite al in het loon zat.
![]() |
#28 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Een Vlaams nationalist die samenwerkt met unionisten voor een verenigd België....met wat voor zever gaan die Bub'ers nog afkomen ?
Laatst gewijzigd door DenDane : 14 oktober 2008 om 18:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Het Vlaams Belang wil juist de man of vrouw financieel stimuleren thuis te blijven en te kiezen voor de opvoeding. Vrouwen moeten hun rol en plaats in de maatschappij kennen.
Het zijn nog altijd mannen die in zowat alle landen meer verdienen. Te veel vrouwen hebben niet het geschikte uiterlijk of doen er te weinig aan en komen zo niet aan de top. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het bestaan van zo'n premie is discriminerend voor vrouwen die buitenshuis werken èn hun huishouden doen (ik denk hier vooral aan alleenstaande moeders, want vele mannen dragen tegenwoordig toch meer bij in het huisgezin). Het is ook discriminerend voor huismannen. Het lijkt er een beetje op of u enkel de huisvrouwen iets wil geven, maar er bestaan nu ook hier en daar "huismannen", die hebben dan toch ook recht op een extra?
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#32 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Vreemdeling
|
![]() De reden waarom wij samenwerken is omdat SAMENWERKEN MACHT MAAKT en ik ben totaal geen voorstander van een splitsing.
![]() |
#34 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Best dat ik dan vanaf volgende verkiezingen electronisch stem, anders zouden ze dat kotje toch een heel pak groter moeten maken...
![]() |
#35 |
Gouverneur
|
![]() Ja, stel u voor dat het ontzettende machtige België zou gesplitst worden, al die macht van onze glorieuze natie die de wereld op diens grondvesten kan laten daveren zou dan compleet verdwijnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Gouverneur
|
![]() On topic, lijkt het mij juist logischer te zijn dat mensen die hun werk en hun huishouden combineren, een premie krijgen waarmee dan eventueel extra hulp kan worden ingehuurd bij de opvoeding van de kinderen.
Ik heb absolouut geen probleem met 'fulltime' huisvrouwen/mannen maar heb veel meer respect voor mannen en vrouwen die zowel het huishouden doen als gaan werken. Het wordt trouwens dringend tijd dat de gewone werkende mens wordt opgewaardeerd want stilaan krijg ik de indruk dat deze meer en meer als een plaag wordt beschouwd dan als de motor van onze samenleving. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister
|
![]() In Nederland krijgt een gezin waarvan de moeder niet buitenshuis werkt een speciale belastingaftrek. Dit wordt ook wel de aanrecht-bijdrage genoemd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() voor mij hoeft dat niet, maar de maatschappij zit wel de dag van vandaag zo in elkaar. Vrouwen die er beter uitzien, geraken hoger aan de top. Dat is al meermaals aangetoond. In de politiek zie je dat ook trouwens. Wie baas is kiest zelf wie hij aanneemt, gaande van mager, dik, Vlaming of allochtoon want het zijn hun tenslotte hun centen. In de politiek wil je een mooi uithangbord zoals Morel waar mensen op stemmen omwille van hun uiterlijk of benen, dat is gewoon marketing. Je moet altijd opkomen voor je eigen zaak en je eigen belang en dat is nog altijd in de eerste plaats ons geslacht. Aan langer zwangerschapsverlof hebben wij mannen niets aan, dat is nu eenmaal politiek.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik neem aan dat ge vindt dat ik dan ook een loon moet krijgen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Circe meiske al goed dat jij dit even opknapt; want dit is inderdaad waanzin.
Dus het voorstel is; of je nu werkt of niet; je krijgt ongeveer hetzelfde...juist ja heel slim. |
![]() |
![]() |