![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister-President
|
![]() De meeste vrouwen hebben graag een zekere mate van machogedrag bij mannen, dat vinden ze charmant (wel niet te overdreven !), maar ze durven dit niet meer openlijk toe te geven door het feminsitisch dictaat dat zich heer en meester van onze sociaal wenselijke opinie heeft gemaakt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Mannen wilen niet meer "oud" zijn, dus geen oude zak die gezag uitstraalt. Mannelijk word nu geassocieerd met jeugdigheid en niet gehoorzamen. Misschien onnatuurlijk volgens sommigen maar het is nu eenmaal zo. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
|
![]() Citaat:
![]() Ik denk zelfs nog eerder met enige matigheid dat vrouwen veeeeel liever een man met een extra centimetertje hebben (als ge mij begrijpt) dan dat die de 45-jarige frustro gaat uithangen met leren acdc-jekker en H Davidson.
![]() |
![]() |
#25 | |
|
![]() Citaat:
Vrouwen hebben karikaturaal graag handige hulpvaardige mannen in het dagdagelijks leven, terwijl hij best wat de king mag uithangen in bed. Als vrouwen kiezen voor status en geld, is dat om er wel bij te varen, niet om zich te laten dicteren.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 15 oktober 2008 om 16:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Minister-President
|
![]() Kan ik beamen. Als ge met een groepke vrouwen weggaat, gaat het bijna altijd wel ergens op de avond over de man zijn klokkenspel en welke afmetingen het daar allemaal moet hebben. 'Size doesn't matter'? You wish ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() Hoe bedoelt ge? Omdat zo'n zaak door een man gerunt word?
Ja dat is waar. Maar mannen die komen bezoeken willen overmeesterd worden door een vrouw. En willen daarvoor best wel eens wat vernederd worden, het is allemaal niet zo zwart/wit. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
Onze maatschappij is daarvoor trouwens véél te complex. 2. Het feit dat jongens het slechter doen in het secundair onderwijs, ligt in de allereerste plaats aan de jongens zelf. Met het vingertje naar de tevele vrouwelijke leerkrachten wijzen slaat nergens op. 3. Wie zegt trouwens dat jongens zich per sé willen identificeren met hun leraar ? De meeste leraars konden mij gestolen worden, en de enkele die ik wel graag had - man of vrouw - waren absoluut géén rolmodel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jongens toch! Ik zeg niet dat mannen minder welkom moeten zijn voor een klas.
Maar zeggen dat ik hypocriet ben omdat ik denk dat mannen meer gericht zijn op het maken van carriere en dit dan motiveren met de redenering dat vrouwen toch een man zoeken die iets te bieden heeft moet eens een stapje in de wereld zetten! Ik werk voor een bedrijf met ongeveer 600 vrouwelijke werkneemsters. Het merendeel is kostwinner, meneer werkt niet hoor!( en heeft daar ook vaak helemaal geen zin in!) Dus die mannen met 'meerwaarde' mag je best relativeren. Bovendien kun je die hele redenering van mannelijke leerkrachten ook omdraaien' mogelijk voelen meisjes zich dan weer 'onbegrepen'. Ik vind dat leerkrachten niet beoordeeld moeten worden op geslacht maar prestatie en verzet me tegen het hele idee dat omdat gezag van vrouwen minder acceptabel zou zijn manen de oplossing vormen! Bovendien vind je veel vrouwen in het onderwijs omdat dit makkelijk te combineren is met gezin, misschien vinden mannen dit minder prioritair dan vrouwen? Laatst gewijzigd door alice : 15 oktober 2008 om 17:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() @freespirit:... weeral een topic opgestart ivm volvassen mannen en kinderen
![]() Heb jij wat dan met volwassen mannen en kinderen? Eerst ging je topic over naakte kinderen samen onder de douches met sportbegeleiders en nu gaat je topic weer om meer "meesters" in de jongensklas te krijgen... Dit ruikt naar onraad ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Banneling
|
![]() Klasse voor leraren besteedde er aandacht aan in dit artikel van 2005.
http://www.klasse.be/leraren/archief.php?id=11854 Volgens dit artikel ligt de oorzaak niet bij de vele vrouwelijke leerkrachten, maar omdat de school "vrouwelijk is" Citaat:
Citaat:
1 op 3 vind ik zeer veel. Hoog tijd om ons onderwijs bij te sturen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
Mannen zoals ik verwachten wel veel meer dan dat. Ik denk dat mannen onderhuids zo een beetje het gevoel zoeken niet saai te zijn, iets aparts te hebben. Maw: mannen willen voelen dat ze effectief kunnen imponeren, of dat nu ergens op slaat in de praktijk of niet uiteraard. knipoog naar de vrouwen ![]() Ik verwacht trouwens geen h**r in bed, zeker niet. Die is niet exclusief genoeg, zie je. Een man wil volgens mij het gevoel hebben dat de vrouw enkel aandacht heeft voor hem in bedkwesties, dat de vrouw naar hem alleen smacht. Een vrouw wil denk ik, eigenlijk hetzelfde.
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |