Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 oktober 2008, 18:24   #21
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Daar heb ik nog niet aan gedacht: een schoteltje met Hoegaarden klaarzetten tegen dat ze gaan uitvliegen!
.
Da's een magneet voor slakken ...
Die komen van tuinen ver om een schotel bier ...
(zout rond schotel strooien ...)
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2008, 18:28   #22
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Jamaar dat doe ik allang, alleen gaan de mezen daar niet aan drinken.

Half ingegraven glazen potjes, kwart gevuld met Aldibier. Slakken zuipen zich te pletter, worden zat en verdrinken in het bier. Vies zenne

Ik heb precies een heel café onder de hosta's staan!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 17 oktober 2008 om 18:28.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2008, 18:30   #23
Spliff
Staatssecretaris

Spliff's schermafbeelding

Standaard

zat worden van Aldi bier, wat een mietjes die slakken
Oud 17 oktober 2008, 18:56   #24
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spliff Bekijk bericht
zat worden van Aldi bier, wat een mietjes die slakken
gij hebt dat "strong beer" uit de Lidl nog nooit gedronken zeker? Best lekker hoor. Maar ben gestopt met dat te kopen omdat ik al tipsy werd voordat het blikske leeg was.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 17 oktober 2008, 19:03   #25
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uit naam van de meesjes: graag ernstige antwoorden.

Ik heb al jaren een mezenkastje. Bewoond door vaste huurders die twee �* drie keer per jaar een nestje hebben;

Ik las ooit dat men die mezenkastjes moet leegmaken als ze gedaan hebben met nestelen, maar dat koppel van mij blijft maar kweken.
Ook heb ik soms de indruk dat ze in koude wintertijden precies in hun huis komen schuilen of zo.

Zou het aangewezen zijn om nu hun nest van dit jaar eruit te halen? Verleden jaar heb ik het niet gedaan en ze zijn gewoon beginnen nestelen in hun oude slaapkamer. Alleen, zou het geen tijd zijn voor grote kuis nu? Dan heeft hij wel een pak meer werk in het voorjaar, maar dan zit ze tenminste proper hé.

weet iemand hoe het écht moet? Leeghalen of laten zitten?
Laten zitten! Je moet daar niet in gaan mozen. Die beesjes zijn wel bestand tegen een vlootje.
Als er natuurlijk er een jaar géén diertjes meer inkomen, dan vervang je best de hele boel, maar normaal vervangen die vogeltjes dat zelf.
Oud 17 oktober 2008, 19:09   #26
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Zit er een ornitoloog in de zaal?
kunde met nen taxidermist ook iets doen ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2008, 19:17   #27
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
kunde met nen taxidermist ook iets doen ?
wat was dat nu weer? een dode dieren opzetter hé? ze leven nog! Maar ofwel begint 'm aan een harem met piepjonge meisjes erbij, ofwel zitten ze nu nog met een laat nestjong, want ze zijn met drie en dat jongske (oktober!!!) is nog maar net aan het vliegen, vloog bijkans binnen.

Maar niet uit mijn nestkastje deze keer. Ik denk dat hij vreemd is gegaan.

Maar ik ga mijn gevoel volgen en From_Vlaanderen's raad opvolgen.
Me dunkt hebben ze in de vrije natuur ook geen kast-uitkuispersoneel. en ze komen nu al jaren aan een stuk terug, heb het nog maar één keer leeggehaald (met schuldgevoel in feite). En als ge dan ziet hoeveel energie hemmekes (volgens mij doet zij er echt niks aan hoor) moet steken in dat terug aanvoeren van al die takskes voor dat nest, dan zou het wel eens kunnen dat hij het afbolt he.

Leuk weetje: de binnenkant van het nestje was helemaal bekleed met wit poezenhaar (toen ik nog een witte poes had). Als ik nu mijn poes kam hang ik de plukken aan hun deur... - hopelijk bevalt de kleur hen.

Hoelang kunnen zo'n meesjes leven in feite? dat is dus al meer dan tien jaar dat ze komen huren. (als het dezelfden zijn, wat ik wel vermoed). Ik heb nog een tweede kastje, zo'n "echt" van de wielewaal in aardewerk, maar toen ze daar één keer in genesteld hadden was het eens een hele warme lentedag en al die jongskes waren gewoonweg opgestoofd. Zielig hoor: ik zag de ouders in grote paniek over en weer vliegen en ging eens gingen: allemaal potdood!
Nu wonen er hommels in geloof ik, het hangt zo hoog dat ik er niet meer aankan; In elk geval géén mezen.

Laatst gewijzigd door circe : 17 oktober 2008 om 19:19.
Oud 17 oktober 2008, 19:20   #28
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wat was dat nu weer? een dode dieren opzetter hé? ze leven nog! Maar ofwel begint 'm aan een harem met piepjonge meisjes erbij, ofwel zitten ze nu nog met een laat nestjong, want ze zijn met drie en dat jongske (oktober!!!) is nog maar net aan het vliegen, vloog bijkans binnen.

Maar niet uit mijn nestkastje deze keer. Ik denk dat hij vreemd is gegaan.

Maar ik ga mijn gevoel volgen en From_Vlaanderen's raad opvolgen.
Me dunkt hebben ze in de vrije natuur ook geen kast-uitkuispersoneel. en ze komen nu al jaren aan een stuk terug, heb het nog maar één keer leeggehaald (met schuldgevoel in feite). En als ge dan ziet hoeveel energie hemmekes (volgens mij doet zij er echt niks aan hoor) moet steken in dat terug aanvoeren van al die takskes voor dat nest, dan zou het wel eens kunnen dat hij het afbolt he.

Leuk weetje: de binnenkant van het nestje was helemaal bekleed met wit poezenhaar (toen ik nog een witte poes had). Als ik nu mijn poes kwam hang ik de plukken aan hun deur... - hopelijk bevalt de kleur hen.

Hoelang kunnen zo'n meesjes leven in feite? dat is dus al meer dan tien jaar dat ze komen huren. (als het dezelfden zijn, wat ik wel vermoed). Ik heb nog een tweede kastje, zo'n "echt" van de wielewaal in aardewerk, maar toen ze daar één keer in genesteld hadden was het eens een hele warme lentedag en al die jongskes waren gewoonweg opgestoofd. Zielig hoor: ik zag de ouders in grote paniek over en weer vliegen en ging eens gingen: allemaal potdood!
Nu wonen er hommels in geloof ik, het hangt zo hoog dat ik er niet meer aankan; In elk geval géén mezen.
Ja, vogels is wel iets leuk, intelligente beestjes. In mijn jeugd heb ik een sympathie ontwikkeld voor Kauwen. Ik zou ooit nog wel eens een roofvogel willen, maar ik heb er nog de plaats, tijd voor. Spijtig.

ps: Ik weet wel dat Kauwen 60 jaar kunnen worden.

Laatst gewijzigd door From_Vlaanderen : 17 oktober 2008 om 19:23.
From_Vlaanderen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be