Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 oktober 2008, 15:42   #21
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Ik heb via google trachten te achterhalen hoe groot het aantal bekeringen van Hindoe naar Christen nu eigenlijk is in India. Wat schiep mij verbazing door het lagere geboortecijfer van de Christenen daalt het percentage Christenen in India momenteel. Volgens mij maar goed dat is een mening valt het allemaal wel mee met die massale bekeringen.
Er is leven na de dood volgens het Hindoe geloof, de belangrijkste reden voor een hardnekkig geloof dat zich niet zomaar laat wegconcureren. Waarom deze geweldsuitbarsting, ik denk overbevolking, jaloezie gecombineerd met opstokende media. In de trand van Christenen hebben betere scholen, ziekenhuizen, wij niet, dus dat gaan we rechtzetten en hun hardhandig een lesje leren. Maar goed ook dat is een mening, geen feit.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 24 oktober 2008 om 15:43.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2008, 14:53   #22
filosofisch verzet
Partijlid

Standaard

ik ben dus geen negationist, hoe haal je het in je hoofd
klassenstrijd is nogwel iets anders dan godsdienstrellen en daarboven te verkiezen als
dat op een vreedzame manier kan,
maar wat ik ook zal schrijven, zoals met zovelen op deze site doe je mee met een spelletje bekladden, had het niet van je gedacht
filosofisch verzet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2008, 16:11   #23
Sams
Vreemdeling

Standaard

Het zou goed zijn om deze zaak van de andere kant te bekijken.
Er wordt altijd kasten er bij gehaald. Maar dit speelt hier niet. Mensen van bepaalde kasten (dalits en dergelijke) vallen onder het reserveringssysteem.
Dit is een systeem van positieve discriminatie. In Europa wordt hier nooit over gepraat.

Wat die zendelingen daar doen is alleen Jezus brengen. Het kastenverhaal brengen ze naar de Westerlingen om zo geld voor hun projecten binnen te krijgen. Het protest komt voornamelijk van de plaatselijke bevolking.
Mensen die christen zijn geworden mogen van de zendelingen niet meer om gaan met hun heidense familieleden. Ze mogen ook niet meer hun eigen feesten vieren. Maar ja, ze krijgen wel veel geld.

Ik heb gezien dat de zendelingen (meestal zijn het Amerikanen) kruizen plaatsen op bergen. De dorpelingen mogen hun vee niet meer op die bergen brengen om ze te laten grazen. Of ze moeten Jezus accepteren.

De druppel die de emmer deed overlopen was de moord op Swami Lakshmananda. Hij heeft kritiek geuit op de praktijk van de zendelingen en heeft dat met zijn medewerkers met de dood moeten bekopen. Deze Swami stichtten scholen voor de arme bevolking in de berggebieden. Omdat op de mensen niet eerst Jezus hoefden te accepteren om aangenomen te worden was hij heel populair onder de plaatselijke bevolking.
De scholen zijn gesloten. Niemand durft vanwege bedreigingen de scholen over te nemen.
Mensen moeten dus alleen via Jezus om onderwijs te krijgen. Of ze moeten naar de stad voor seculier onderwijs.
Sams is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2008, 16:17   #24
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Ik zou het interessant vinden iets meer over India te vernemen. Hoe gaat het daar met het kastenstelsel? Moet je als ict'er brahmaan zijn of kan je het als paria ook zover schoppen? Welke laaglandse Indiër wil er iets over schrijven?
Ik zoek wel eens factuele informatie HIER

Laatst gewijzigd door filosoof : 7 november 2008 om 16:20.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2008, 17:26   #25
Sams
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Moet je als ict'er brahmaan zijn of kan je het als paria ook zover schoppen?
Dat er relatief veel brahmanen in de ICT sector zitten is niet toevallig. De ICT is in India binnengekomen zonder steun van de overheid. Het is de zogenaamde Private Sector.
Iets dat in het India van enkele decennia geleden nogal zeldzaam was.
In de private sector wordt niet gekeken naar afkomst. Er is competetie. Degenen die de meeste cijfers halen krijgen een goede baan, in tegenstelling tot het reserveringsbeleid van de overheid.
Dus hier geen discriminatie op basis van afkomst. Omdat brahmanen een traditie hebben van studeren, en omdat ze gediscrimineerd worden op overheidsinstellingen, zijn zij die hier oververtegenwoordigd zijn. Een andere uitweg is emigratie naar Amerika.
In Amerika kijkt men naar prestatie en niet naar afkomst. Daarom zijn er relatief veel brahmanen die emigreren.

De Indiase overheid wil nu het reserveringssysteem ook gaan toepassen in de ITC sector.
Er zijn protesten omdat dit de internationale concurrentie-positie van India op dit gebied aan zal tasten.

Het valt me op dat men in Belgie (en ook in Nederland) zo weinig weet van India, op de uitgekauwde stereotypen na.
Sams is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2008, 19:38   #26
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

@Sams:

Een zeer terechte opmerking.
Oud 8 november 2008, 22:21   #27
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sams Bekijk bericht
Dat er relatief veel brahmanen in de ICT sector zitten is niet toevallig. De ICT is in India binnengekomen zonder steun van de overheid. Het is de zogenaamde Private Sector.
Iets dat in het India van enkele decennia geleden nogal zeldzaam was.
In de private sector wordt niet gekeken naar afkomst. Er is competetie. Degenen die de meeste cijfers halen krijgen een goede baan, in tegenstelling tot het reserveringsbeleid van de overheid.
Dus hier geen discriminatie op basis van afkomst. Omdat brahmanen een traditie hebben van studeren, en omdat ze gediscrimineerd worden op overheidsinstellingen, zijn zij die hier oververtegenwoordigd zijn. Een andere uitweg is emigratie naar Amerika.
In Amerika kijkt men naar prestatie en niet naar afkomst. Daarom zijn er relatief veel brahmanen die emigreren.

De Indiase overheid wil nu het reserveringssysteem ook gaan toepassen in de ITC sector.
Er zijn protesten omdat dit de internationale concurrentie-positie van India op dit gebied aan zal tasten.

Het valt me op dat men in Belgie (en ook in Nederland) zo weinig weet van India, op de uitgekauwde stereotypen na.
Merci voor de info.
Ik kan wel op officiële kanalen gaan kijken, maar daar krijg je geen correct inzicht. En ik kan allerlei Indiase berichten op internet gaan nasnuffelen, maar daar heb ik geen tijd voor. Ik ben geen India-deskundoloog.
Er zijn zat Indiërs in België en Nederland. Ik hoop dat ze ook op dit forum willen reageren en discussiëren. Want ik weet inderdaad weinig van India. Ik weet overigens nog steeds niet hoeveel paria's in de ICT-sector werkzaam zijn. Ik weet nu dat er een oververtegenwoordiging is van brahmanen, maar zoiets vermoedde ik al.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be