Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 oktober 2008, 18:47   #21
Gargamel
Banneling

Standaard

De baas van Ethias komt zojuist te zeggen,dat er een verhoging zal komen van beheerkosten van jouw centen,en kosten om vroeger te vertrekken dan voorzien.

Ze zijn weer fel aan het goochelen,alles is goed om je te plukken.
Gargamel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2008, 18:48   #22
Gargamel
Banneling

Standaard

Waar zitten de welmenende politiekers nu,die daar mooi plaatsjes bekleden,om niks te doen,buiten een zitpremie opstrijken.
Oud 20 oktober 2008, 18:51   #23
Gargamel
Banneling

Standaard

De grote baas van ING,Tilmant, komt te zeggen,dat de Hollandse regering een fabuleuze zaak deed.En dat de vooruitzichten voor de klanten van deze bank,de beste zijn die kunnen.

Tuurlijk,als je geen geld meer hebt,moet je het niet meer tellen of het in het oog houden.
Een kopbreken minder dus

Laatst gewijzigd door Gargamel : 20 oktober 2008 om 18:52.
Oud 20 oktober 2008, 20:58   #24
Yves38
Parlementsvoorzitter

Standaard

Vraag me af of ING zijn deelname in de F1 nu nog mag voortzetten. Ondertussen gooien ze wel een deel personeel buiten nietwaar.
Yves38 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2008, 22:11   #25
Eichmann
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Chipie Bekijk bericht
Allez kerel... 2 woningen bezitten dat is volgens U mogelijk... Maar 1 huis + 100.000 euro niet?
Mensen lenen voor een woning, die wordt maandelijks afbetaald. Wie een tweede woning koopt moet daar effectief ook weer voor lenen maar dat is dan meestal bedoeld om te verhuren dus dat betaald de huurder dan in wezen af. Ik ben verre van een marginaal, noch mijn vriendenkring en ook al ben ik arbeider zijn mijn collega's ook niet bepaald in de armoedegrens maar 20000 euro spaargeld is al veel geld. Dat heeft enkel de gegoede middenklasse. En wie 100 000 euro spaargeld heeft moet ik wellicht geen tekeningetje bij maken.
Eichmann is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2008, 22:59   #26
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eichmann Bekijk bericht
Mensen lenen voor een woning, die wordt maandelijks afbetaald. Wie een tweede woning koopt moet daar effectief ook weer voor lenen maar dat is dan meestal bedoeld om te verhuren dus dat betaald de huurder dan in wezen af. Ik ben verre van een marginaal, noch mijn vriendenkring en ook al ben ik arbeider zijn mijn collega's ook niet bepaald in de armoedegrens maar 20000 euro spaargeld is al veel geld. Dat heeft enkel de gegoede middenklasse. En wie 100 000 euro spaargeld heeft moet ik wellicht geen tekeningetje bij maken.
Beste

het eerste jaar dat ik goed ging werken, heb ik 20.000euro over. En dit niet omdat ik zoveel verdiende, maar gewoon omdat ik zo weinig verspilde. Ik vlamde mijn auto kapot, en keek naar mijn rekening en zag dus 10.000euro staan. Ik kon kiezen een kleine occasie, voor 7000euro, een betere voor 12.000euro of een nog mooiere voor 20.000euro (ik spreek van 1990). Ik heb rationeel gekozen, en weet je 3 jaar later zag ik ineens dat er een belegging verviel van 20.000euro. Dus dat jaar had ik ipv mijn geld te verteren gewoon alles vastgezet... Je moet kunnen geld zien staan op uw rekening, en je moet je wapenen tegen de verkoopsmannen die het geld uit uw zakken vissen.

Toen ik 5 jaar later een nieuwe auto moest kopen, verteerde ik nog niet de interest die ik had op mijn rekening voor de aankoop van die wagen. En dat is terug een oefening in zelfbeheersing.

Je moet echt niet marginaal zijn om 20.000euro te hebben. Je moet wel sommige dingen UITSTELLEN, en WACHTEN tot je genoeg geld hebt om iets te beginnen.

Ik heb mijn eerste huis gekocht op mijn dertigste bvb. Ik kon het ook gedaan hebben vanaf mijn 25ste, en door de zure appel van de schulden moeten bijten. Ik zie hier meisjes vanaf hun 18de in het leven springen, en vanaf hun 19de een kindje kopen en vanaf hun 20ste weer scheiden etc. Sommige mensen hebben op dat vlak in 2 jaar tijd meer (huwelijks)levenservaring dan ik in 20jaar tijd... Dus ik wou maar zeggen 20.000euro sparen is echt niet moeilijk. Het is wel moeilijk als je natuurlijk nog 150.000euro moet afbetalen... Uw spaarpot is dan uw huis, en je moet hem nog verdienen. Ik deed het omgekeerd , mijn spaarpot werd mijn buffer voor mijn huis. Mijn huis koop ik dan toch met een lening voor de fiskaliteit te optimaliseren. En het bedrag op de rekening bracht evenveel op als de lening, op dat moment ben je terug 0 euro rijk, want uw schulden zijn groter dan uw bezit bij de bank. Maar toch het voelt anders aan, terwijl technisch gezien je over hetzelfde praat, heb je natuurlijk uw buffer waarmee je 'problemen' opvangt..
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2008, 23:02   #27
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gargamel Bekijk bericht
Fortis zoveel miljarden,Dexia,en nu Ethias die er een mooi sommeke van 1,5 miljard € bijkrijgt...

De pret kan maar niet op bij de bankiers,beurt om beurt zijn ze zogenaamd in "nood",maar ze boteren verder.

Na de schuld van de amerikanen,is het nu door de chinezen.
Morgen zal het de schuld zijn van de marsmannetjes.
Makkelijk toch,als je zo gul miljarden kan ronddelen,gehaald uit de zakken van Jan met de Pet.
Het geld komt dus bovendrijven,dit alles is doorgestoken kaart en spel.
Ze moesten weerom de kleine mens eens melken tot op het bot.

En het is hen gelukt met zeer groot succes.Nu nog met hun uitgestreken gezicht,verklaren dat alles en dankzij hen onder controle is.
Citaat:
Was ist ein Einbruch in eine Bank gegen die Gründung einer Bank? Bertold Brecht

Laatst gewijzigd door filosoof : 20 oktober 2008 om 23:09.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2008, 23:10   #28
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Beste

het eerste jaar dat ik goed ging werken, heb ik 20.000euro over. En dit niet omdat ik zoveel verdiende, maar gewoon omdat ik zo weinig verspilde. Ik vlamde mijn auto kapot, en keek naar mijn rekening en zag dus 10.000euro staan. Ik kon kiezen een kleine occasie, voor 7000euro, een betere voor 12.000euro of een nog mooiere voor 20.000euro (ik spreek van 1990). Ik heb rationeel gekozen, en weet je 3 jaar later zag ik ineens dat er een belegging verviel van 20.000euro. Dus dat jaar had ik ipv mijn geld te verteren gewoon alles vastgezet... Je moet kunnen geld zien staan op uw rekening, en je moet je wapenen tegen de verkoopsmannen die het geld uit uw zakken vissen.

Toen ik 5 jaar later een nieuwe auto moest kopen, verteerde ik nog niet de interest die ik had op mijn rekening voor de aankoop van die wagen. En dat is terug een oefening in zelfbeheersing.

Je moet echt niet marginaal zijn om 20.000euro te hebben. Je moet wel sommige dingen UITSTELLEN, en WACHTEN tot je genoeg geld hebt om iets te beginnen.

Ik heb mijn eerste huis gekocht op mijn dertigste bvb. Ik kon het ook gedaan hebben vanaf mijn 25ste, en door de zure appel van de schulden moeten bijten. Ik zie hier meisjes vanaf hun 18de in het leven springen, en vanaf hun 19de een kindje kopen en vanaf hun 20ste weer scheiden etc. Sommige mensen hebben op dat vlak in 2 jaar tijd meer (huwelijks)levenservaring dan ik in 20jaar tijd... Dus ik wou maar zeggen 20.000euro sparen is echt niet moeilijk. Het is wel moeilijk als je natuurlijk nog 150.000euro moet afbetalen... Uw spaarpot is dan uw huis, en je moet hem nog verdienen. Ik deed het omgekeerd , mijn spaarpot werd mijn buffer voor mijn huis. Mijn huis koop ik dan toch met een lening voor de fiskaliteit te optimaliseren. En het bedrag op de rekening bracht evenveel op als de lening, op dat moment ben je terug 0 euro rijk, want uw schulden zijn groter dan uw bezit bij de bank. Maar toch het voelt anders aan, terwijl technisch gezien je over hetzelfde praat, heb je natuurlijk uw buffer waarmee je 'problemen' opvangt..
Je bent pas écht vrij als je twee jaarlonen hebt opzijgezet als reserve.
Veel mensen hebben dat (be)sparen er niet voor over.
Dat zegt veel over hoe veel hun vrijheid hen waard is.

Laatst gewijzigd door filosoof : 20 oktober 2008 om 23:11.
Oud 20 oktober 2008, 23:12   #29
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Het leuke is te vernemen dat die ozosterke ParisBas zopas een leningske van 2.3Miljard euro toegestopt gekregen heeft, nadat ze de Fortis gratis verworven heeft met een beetje aandelen uit te geven ?

Nu wat is 2.3 miljard versus de 10Miljard die ING nodig heeft ?
Anderzijds het blijkt een epidemie te zijn die zich uitspreidt over gans Europa. De banken zijn eerder bang dat ze door onderkapitalisatie gepakt gaan worden , dan dat ze volgens mij werkelijk kredietproblemen hebben.

Het rating spel sleept ook de waarde van hun bezittingen in een negatieve spiraal, terwijl ze feitelijk nog nergens geld verloren zijn, schrijven ze al 100% voor miljarden verliezen af, die ze nog nergens geboekt hebben.. Dus door de zure appel bijten heet dat. En dan gaan in 2014 weten waar ze echt aan toe waren, of ze inderdaad slechte kredieten hadden, of dat ze als goeie huisvaders conservatief geboekt hebben, en jaren later megawinsten gaan boeken.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2008, 23:21   #30
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Fortis zoveel miljarden,Dexia,en nu Ethias die er een mooi sommeke van 1,5 miljard € bijkrijgt...

De pret kan maar niet op bij de bankiers,beurt om beurt zijn ze zogenaamd in "nood",maar ze boteren verder.

Na de schuld van de amerikanen,is het nu door de chinezen.
Morgen zal het de schuld zijn van de marsmannetjes.
Makkelijk toch,als je zo gul miljarden kan ronddelen,gehaald uit de zakken van Jan met de Pet.
Het geld komt dus bovendrijven,dit alles is doorgestoken kaart en spel.
Ze moesten weerom de kleine mens eens melken tot op het bot.

En het is hen gelukt met zeer groot succes.Nu nog met hun uitgestreken gezicht,verklaren dat alles en dankzij hen onder controle is.
Wouter Bos liet recent weten dat Nederland een reserve van 20 Mia € klaar hield om banken te redden.

ING liet vorige week weten dat het 500 Mio€ verlies had gemaakt. Het aandeel viel spectaculair en ING vroeg geld, 10 Mia €.
Dit weekend kregen ze 10 Mia €
Oops, krijgen? Zomaar kapitaal krijgen in ruil voor aandelen?
Nee, Wouter Bos stond hen een achtergestelde obligatielening toe, aan een deftige rentevoet. Terug te betalen dus, maar toch OK met de boekhoudkundige normen betreffende bankratios.
Het aandeel steeg stectaculair.

Wouter Bos is een intelligent man.

Ik vraag me af waarom de CBFW Ethias met de rug tegen de muur zette door een deadline van enkele dagen te stellen, daar waar Ethias op dat moment een solvabiliteitsprobleem had, geen liquiditeitsprobleem.

Door de deadline van de CBFW kreeg Ethias wél een liquiditeitsprobleem.

Laatst gewijzigd door filosoof : 20 oktober 2008 om 23:28.
Oud 21 oktober 2008, 14:40   #31
pibo®
Parlementslid

pibo®'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar pibo®
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Beste

Ook al is je huis een stuk een spaarpot , maar er wordt wel degelijk bedoeld de spaarpot buiten je huis ............ en vooraleer die 50 000 of 100 000 € is zal je veel centen moeten verdienen
pibo® is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2008, 14:50   #32
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allé hop,de Nederlandse Regering stopt ING nu 10 miljard € toe.

Niet dat er problemen zijn zenne,nenee,alles gaat goed

Hebben ze de schatten van de Armada gevonden ?
Ook niet,veel makkelijker van dat te vinden bij de kleine man.

Die moet toch zijn tote houden,anders is het een verzuurde.
De Nederlandse regering steunt de ING
De Duitse regering steunt de Deutsche Bank
De Franse regering steunt BNP-Parisbas
De Amerikaanse regering steunt de City Bank

Belgie wordt op de been gehouden door andere regeringen/staten en dan nog klagen

Zijn er wel Belgische banken die zonder steun van de staat overeind kunnen blijven?

Laatst gewijzigd door I amsterdam : 21 oktober 2008 om 14:52.
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2008, 15:30   #33
Gargamel
Banneling

Standaard

Ik denk dat het beter is van filo aan te stellen als eerste sinister.

Welk idee van een Leterme er te zetten.De redding van gans de aardkluit is bij Filo,de zelfverklaarde .

Als je goed zijn reply's leest en zijn gedachtengoed,kom je tot de coclusie dat hij een boegbeeld heeft,spijtig genoeg voor hem,zaliger.

Heil Filo

Laatst gewijzigd door Gargamel : 21 oktober 2008 om 15:35.
Oud 21 oktober 2008, 21:56   #34
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
De Nederlandse regering steunt de ING
De Duitse regering steunt de Deutsche Bank
De Franse regering steunt BNP-Parisbas
De Amerikaanse regering steunt de City Bank

Belgie wordt op de been gehouden door andere regeringen/staten en dan nog klagen

Zijn er wel Belgische banken die zonder steun van de staat overeind kunnen blijven?
Volgens mij heeft Belgie meer banken dan Fortis en Dexia.
Blijkbaar zijn deze banken stevig genoeg om zonder steun van de staat verder te gaan.
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2008, 21:58   #35
JP Coen
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
De grote baas van ING,Tilmant, komt te zeggen,dat de Hollandse regering een fabuleuze zaak deed.En dat de vooruitzichten voor de klanten van deze bank,de beste zijn die kunnen.

Tuurlijk,als je geen geld meer hebt,moet je het niet meer tellen of het in het oog houden.
Een kopbreken minder dus
Zo probeert iedere bank van de nood een deugd te maken
JP Coen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2008, 10:48   #36
Gargamel
Banneling

Standaard

Leterme valt uit de lucht...
Mittler de goochelaar bij Fortis kreeg een ontslagpremie van 4 miljoen€...

Nog mooier is het feit dat die sjoemelaar nog altijd op de loonlijst staat onder een andere benoeming.

Dien vent is de vertrouwensman van zijne majesteit de dief Lippens
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be