Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Voor of tegen de oosterweelverbinding
Voor, waarom AUB 2 13,33%
Tegen, waarom AUB 10 66,67%
Ik weet het niet 3 20,00%
Aantal stemmers: 15. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 5 november 2008, 12:32   #21
goodwill
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
De skyline van Antwerpen ?
Bij wijze van spreken...
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
goodwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2008, 12:49   #22
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Grappig: het liberalisme heeft het weer gedaan!

Even terzijde: het merendeel van de leden van het Liberaal Vlaams StudentenVerbond Antwerpen is tegen de oosterweeldverbinding.

Ik weet het niet zo goed. De vuile spelletjes die er gespeeld worden zijn degoutant, maar daar volgt nog niet logischerwijze uit dat het daarom an sich een slecht idee is, maar ik heb gewoon niet de kennis om daarover te oordelen.

Ik ga voor het referendum; lijkt me de best mogelijke zaak.
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2008, 12:52   #23
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Ik ben tegen om historische redenen: tweemaal is Antwerpen bijna ten onder gegaan door het afsluiten van de Schelde. Alle overbruggingen zouden dus resoluut van de hand gewezen moeten worden.

Ik stel voor om 20% van het voorgestelde budget te besteden aan een Wonderproject ter glorificatie van de Stad en haar Natie, 30% terug in de eigen zakskes te steken, en 50% in het bestrijden van de armoede (in directe zin).
Oud 5 november 2008, 13:01   #24
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

ik ga voor Lombas zijn voorstel
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2008, 13:10   #25
Nelle
Eur. Commissievoorzitter

Nelle's schermafbeelding

Standaard

Ik heb op tv een reportage gezien waarbij ze Madrid volledig ondertunneld hebben en het was goedkoper dan de brug die nu voorligt, misschien moeten ze dat toch eens bekijken, want zo'n brug...dan is de charme van een deel van Antwerpen weg
Oud 5 november 2008, 13:45   #26
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nelle Bekijk bericht
Ik heb op tv een reportage gezien waarbij ze Madrid volledig ondertunneld hebben en het was goedkoper dan de brug die nu voorligt, misschien moeten ze dat toch eens bekijken, want zo'n brug...dan is de charme van een deel van Antwerpen weg
Hmmm op esthetisch vlak vind ik het een mooie brug.
Alleen is er serieus wat misgegaan in de wedstrijd.
De twee grootste blunders:

1) De kandidaten hebben in het begin elke een eisenpakket voor de nieuwe brug gekregen. In de originele eisen was geen sprake over een dubbeldek brug.
Naarmate de wedstrijd vorderde zijn de eisen aangepast geweest en werden niet alle kandidaten daarvan op de hoogte gebracht.
De voorkeur voor een dubbeldek brug is totaal absurd aangezien dubbeldek bruggen pakken duurder en onveiliger zijn. Zij worden enkel toegepast wanneer er plaatsgebrek is. (en er is duidelijk geen plaatsgebrek)
Slechts een aantal maanden voor de definitieve inlevering van het ontwerp werd het voor de andere kandidaten duidelijk dat men het liefst een dubbeldek brug heeft. Zij die een enkeldeks brug hadden ontworpen, en ook een veel gunstiger kostenplaatje hadden, waren er dus aan voor de moeite.

2)De kwaliteitscommisie onder leiding van bOb, die moest toezien op de architecturale kwaliteit van de Lange wapper, kan bezwaarlijk onafhankelijk genoemd worden en liet duidelijk zijn voorkeur kennen nog voor zij alle ontwerpen geinspecteerd hadden.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 5 november 2008 om 13:49.
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2008, 13:47   #27
Nelle
Eur. Commissievoorzitter

Nelle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Hmmm op esthetisch vlak vind ik het een mooie brug.
Alleen is er serieus wat misgegaan in de wedstrijd.
De twee grootste blunders:

1) De kandidaten hebben in het begin elke een eisenpakket voor de nieuwe brug gekregen. In de originele eisen was geen sprake over een dubbeldek brug.
Naarmate de wedstrijd vorderde zijn de eisen aangepast geweest en werden niet alle kandidaten daarvan op de hoogte gebracht.
De voorkeur voor een dubbeldek brug is totaal absurd aangezien dubbeldek bruggen pakken duurder en onveiliger zijn. Zij worden enkel toegepast wanneer er plaatsgebrek is.
Slechts een aantal maanden voor de definitieve inlevering van het ontwerp werd het voor de andere kandidaten duidelijk dat men het liefst een dubbeldek brug heeft. Zij die een enkeldeks brug hadden ontworpen, en ook een veel gunstiger kostenplaatje hadden, waren er dus aan voor de moeite.

2)De kwaliteitscommisie onder leiding van bOb, die moest toezien op de architecturale kwaliteit van de Lange wapper, kan bezwaarlijk onafhankelijk genoemd worden en liet duidelijk zijn voorkeur kennen nog voor zij alle ontwerpen geinspecteerd hadden.
Naast deze blunders is er toch nog wat misgegaan denk ik...de prijzen, de mening van de burgers,...ik denk echt dat het veel kapot maakt van de stad die ik eindelijk leer waarderen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be